Představte si, že řídíte ostré Mitsubishi Lancer Evo VII sk.N, vedle vás je na sedadle spolujezdce například Jaromír Tarabus, Jan Jelínek, Miroslav Jandík nebo jiný z českých profi jezdců a přes intercom vám radí jak ovládat auto ještě lépe.
Za sebou už přitom máte jednodenní školení v závodním servisu, víte už něco o stopě i psaní rozpisu, jaké pneu se nejlépe hodí na který povrch a další detaily…
V ČR právě startuje novinka, která vám to umožní. Zcela nový projekt FAST/SAFE rally academy totiž nabízí intenzivní dvoudenní kurzy speciálně zaměřené na rally, bezpečnost a lepší ovládání vozu.
„Rally školu zaměřenou přímo na jízdu jsem pomalu začal dávat dohromady na podzim loňského roku, kdy jsem vyzvídal u Honzy Jelínka a Miry Jandíka v dílně jaké jsou možnosti. Pak jsem oslovil i Míru Tarabuse a zkušeného navigátora Radima Chrasteckého. A když souhlasili i oni, mohli jsme se do příprav pustit už opravdu naplno,“ říká iniciátor celého projektu, Ondřej Carda.
„Zájemcům tedy můžeme několikrát do roka nabídnout dvoudenní kurz ve Zlínském kraji, během kterého se jim v roli instruktorů budou naplno věnovat výše zmínění rally jezdci, dozví se spoustu užitečných informací o technice i lepším a bezpečnějším ovládání vozu. A co je hlavní – mohou přímo řídit ostrý speciál Mitsubishi Lancer Evo VII sk.N. Myslím, že nabízíme zajímavou možnost pro všechny začínající nebo méně zkušené jezdce, případně i nadšené fanoušky z řad veřejnosti, kteří si chtějí osahat pod dohledem profíků silnou závodní techniku, dozvědět se více o rally a zároveň se zlepšit v ovládání auta.“
Stručný program dvoudenního kurzu rally pro 6 účastníkůPrvní den je věnovaný přípravě a teorii v APID racing service v Lužkovicích u Zlína (www.apid.cz). Přímo v dílně se dozvíte o technice, pneumatikách, bezpečnosti, čtení tratě, rozpisu, předvídání i zvládání krizových situací a probrána budou i další související témata. Poté následují pomalejší jízdy civilními vozy (Evo IX, Evo IV) v technických pasážích některých rychlostních zkoušek ve ZL kraji a praktický nácvik psaní rozpisu, poznávání typů zatáček, horizontů apod.
Druhý den už je program v uzavřeném bezpečném areálu nedaleko Luhačovic, kde se po nezbytném zaškolení a nastavení posadíte za volant speciálu Mitsubishi Lancer Evo VII sk.N a budete se společně s instruktory naplno věnovat vašim případným jezdeckým chybám a lepšímu ovládání vozu včetně zvládnutí různých průjezdů a situací. Na závěr dojde ke zhodnocení celého kurzu a každý obdrží účastnický list s podpisem instruktorů.
V ceně kurzu jsou obědy, večeře i ubytování ve Zlíně, pronájem závodního vozu, servisní zázemí, zabezpečení i pojištění účastníků a další služby.
A co na projekt říkají sami instruktoři/závodníci?Jan Jelínek„Jsem rád, že se něco podobného rozjelo a těším se. Vybrali jsme výcvikový prostor, který je dostupný, zároveň přehledný a hlavně bezpečný i pro méně zkušené jezdce. Dá se tam dobře vysvětlit fungování závodního auta v různých typech situací, a zároveň nehrozí přímý kontakt se stromy nebo podobné nebezpečí.“
Jaromír Tarabus„Když jsem se dozvěděl, že vzniká podobný projekt, rád jsem se zapojil. Termíny kurzů se nekryjí se závody a přípravou, takže pokud bude zájem, rád poradím zájemcům s technikou a ovládáním auta.“
Miroslav Jandík„Na mně a APIDu je kromě školení v autě starost především o Evo VII a poskytnutí zázemí naší dílny v Lužkovicích. Přímo v hale bude probíhat teoretická část zaměřená na bezpečnost, techniku, jízdu, stopu a další detaily. Myslím, že oproti klasickým učebnám bude určitě zajímavé dozvědět se něco o závodních autech přímo na dílně a část kurzu tam věnujeme i pneumatikám.“
Radim Chrastecký„Mně se projekt také líbí. Pokud vím, nic podobného u nás ještě nebylo. Za docela rozumné peníze je to dost nabitý kurz včetně ubytování a hlavně jízdy s ostrou Evo sedmičkou. Jako spolujezdec jsem toho najezdil docela dost, takže bych se rád zaměřil na teorii o pneumatikách, vysvětlení rozpisu, itineráře, geometrie auta a podobně. Budu rád, pokud to pomůže v rozvoji někomu dalšímu.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.