FAST/SAFE rally academy – naučte se jezdit přímo od závodníků

Loga
Loga, foto: Carda, Ondřej
Ondřej Carda 26. dubna 2010 10:49
Sdílej:

Představte si, že řídíte ostré Mitsubishi Lancer Evo VII sk.N, vedle vás je na sedadle spolujezdce například Jaromír Tarabus, Jan Jelínek, Miroslav Jandík nebo jiný z českých profi jezdců a přes intercom vám radí jak ovládat auto ještě lépe.

Za sebou už přitom máte jednodenní školení v závodním servisu, víte už něco o stopě i psaní rozpisu, jaké pneu se nejlépe hodí na který povrch a další detaily…

V ČR právě startuje novinka, která vám to umožní. Zcela nový projekt FAST/SAFE rally academy totiž nabízí intenzivní dvoudenní kurzy speciálně zaměřené na rally, bezpečnost a lepší ovládání vozu.

„Rally školu zaměřenou přímo na jízdu jsem pomalu začal dávat dohromady na podzim loňského roku, kdy jsem vyzvídal u Honzy Jelínka a Miry Jandíka v dílně jaké jsou možnosti. Pak jsem oslovil i Míru Tarabuse a zkušeného navigátora Radima Chrasteckého. A když souhlasili i oni, mohli jsme se do příprav pustit už opravdu naplno,“ říká iniciátor celého projektu, Ondřej Carda.

„Zájemcům tedy můžeme několikrát do roka nabídnout dvoudenní kurz ve Zlínském kraji, během kterého se jim v roli instruktorů budou naplno věnovat výše zmínění rally jezdci, dozví se spoustu užitečných informací o technice i lepším a bezpečnějším ovládání vozu. A co je hlavní – mohou přímo řídit ostrý speciál Mitsubishi Lancer Evo VII sk.N. Myslím, že nabízíme zajímavou možnost pro všechny začínající nebo méně zkušené jezdce, případně i nadšené fanoušky z řad veřejnosti, kteří si chtějí osahat pod dohledem profíků silnou závodní techniku, dozvědět se více o rally a zároveň se zlepšit v ovládání auta.“

 

Stručný program dvoudenního kurzu rally pro 6 účastníkůPrvní den je věnovaný přípravě a teorii v APID racing service v Lužkovicích u Zlína (www.apid.cz). Přímo v dílně se dozvíte o technice, pneumatikách, bezpečnosti, čtení tratě, rozpisu, předvídání i zvládání krizových situací a probrána budou i další související témata. Poté následují pomalejší jízdy civilními vozy (Evo IX, Evo IV) v technických pasážích některých rychlostních zkoušek ve ZL kraji a praktický nácvik psaní rozpisu, poznávání typů zatáček, horizontů apod.

Druhý den už je program v uzavřeném bezpečném areálu nedaleko Luhačovic, kde se po nezbytném zaškolení a nastavení posadíte za volant speciálu Mitsubishi Lancer Evo VII sk.N a budete se společně s instruktory naplno věnovat vašim případným jezdeckým chybám a lepšímu ovládání vozu včetně zvládnutí různých průjezdů a situací. Na závěr dojde ke zhodnocení celého kurzu a každý obdrží účastnický list s podpisem instruktorů.

V ceně kurzu jsou obědy, večeře i ubytování ve Zlíně, pronájem závodního vozu, servisní zázemí, zabezpečení i pojištění účastníků a další služby.

A co na projekt říkají sami instruktoři/závodníci?Jan Jelínek„Jsem rád, že se něco podobného rozjelo a těším se. Vybrali jsme výcvikový prostor, který je dostupný, zároveň přehledný a hlavně bezpečný i pro méně zkušené jezdce. Dá se tam dobře vysvětlit fungování závodního auta v různých typech situací, a zároveň nehrozí přímý kontakt se stromy nebo podobné nebezpečí.“

Jaromír Tarabus„Když jsem se dozvěděl, že vzniká podobný projekt, rád jsem se zapojil. Termíny kurzů se nekryjí se závody a přípravou, takže pokud bude zájem, rád poradím zájemcům s technikou a ovládáním auta.“

Miroslav Jandík„Na mně a APIDu je kromě školení v autě starost především o Evo VII a poskytnutí zázemí naší dílny v Lužkovicích. Přímo v hale bude probíhat teoretická část zaměřená na bezpečnost, techniku, jízdu, stopu a další detaily. Myslím, že oproti klasickým učebnám bude určitě zajímavé dozvědět se něco o závodních autech přímo na dílně a část kurzu tam věnujeme i pneumatikám.“

Radim Chrastecký„Mně se projekt také líbí. Pokud vím, nic podobného u nás ještě nebylo. Za docela rozumné peníze je to dost nabitý kurz včetně ubytování a hlavně jízdy s ostrou Evo sedmičkou. Jako spolujezdec jsem toho najezdil docela dost, takže bych se rád zaměřil na teorii o pneumatikách, vysvětlení rozpisu, itineráře, geometrie auta a podobně. Budu rád, pokud to pomůže v rozvoji někomu dalšímu.“

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?