Vsetínský Jiří Daněk koketuje s automobilovými soutěžemi již pěknou řádku let. Coby malý kluk nesměl chybět na žádné soutěži v okolí. S přibývajícím věkem si začal plnit i tajné klukovské sny. Vedle aktivních příprav soutěží na Valašsku občas usedne do svého závodního vozu a jezdecký adrenalin vstřebává na tratích rychlostních zkoušek.
Na svou první soutěž vzpomíná Jiří s úsměvem. V roce 2002 si společně s bratrem Tomášem zapůjčili od Jaromíra Tomaštíka Ford Escort RS 2000 a postavili se na start Sprintrally Sosnová. Svůj jezdecký talent ovšem Jiří nezvládl a na druhé zkoušce sklouzl s autem na písku mimo cestu. Pro další sezonu si Daněk pořídil Škodu Favorit 136 L a s ním i úspěchy. První pohárový úspěch se vztahuje k OMW Wurth sprintrally Vsetín 2005. Tady vyjeli Jiří a Tomáš Daňkovi třetí místo ve třídě A5. Vsetínským ogarům na domácí trati nijak nevadilo, že se starším favoritem prohánějí jezdce na mnohem mladších vozech. Následující sezona byla pro Jiřího Daňka sezonou mistrovskou. Šestkrát si v roce 2006 dojel pro první místo ve třídě S, jednou byl druhý. „Rád na tento rok vzpomínám. Během sezony 2006 jsme dokončili šest z sedmi soutěží. Pro mne bylo překvapením, jak se rok vyvíjel. Nejvíce mě překvapilo celkové umístění v šampionátu, kdy jsme skončili čtvrtí, před námi byli jen 3 vozy kategorie WRC. Odměnou za naše celoroční snažení nám pak byl titul ve třídě S,“ uvedl k veleúspěšné sezoně Jiří Daněk. V průběhu čtyř sezon se vedle valašského jezdce vystřídali čtyři spolujezdci. Kromě bratra Tomáše to byli Jaroslav Vrečka, Viktor Hausknotz a Martin Hlavatý.
Zatím posledním ostrým startem byl závod v Jeseníkách v roce 2008. Dvojice Daněk - Hlavatý si sprint užívala natolik, až přišla havárie. I když posádka ještě v soutěži pokračovala, musela nakonec odstoupit pro ulomený čep na rameni. Po roce a půl se vrací Jiří Daněk zpět na rychlostní zkoušky. Na nečisto se vyzkoušel soutěžní favorit při rallyslalomu nedaleko Luhačovic. „Auto má samozřejmě ještě nějaké nedostatky. Z tohoto důvodu jsme schválně zvolili start na slalomu, abychom byli připraveni na náš první sprint v této sezoně. Tím by měl být Impromat Rallysprint Kopná, který startuje ve Vizovicích v polovině května. Květen pro nás bude celkově velmi hektický, neboť týden po Kopné se chceme svézt v Českém Krumlově,“ poodhalil přípravy i nejbližší soutěže Jiří Daněk.
Vedle již zmíněných dvou soutěží by Jiří rád zavítal i na tratě, kde doposud startovat nemohl. Jedná se hlavně o velké soutěže, kde pojedou i historici. „Když jsme si pořídili našeho favorita, tak právě končila možnost startovat s tímto vozem na soutěžích typu Barum rally, Bohemia rally nebo Rally Příbram. Všude jsou krásné tratě a díky tomu, že náš vůz již spadá mezi historiky a jednotlivé podniky budou vypisovat soutěž i pro tuto kategorii, tak ji rád využiji. Je to samozřejmě pro mě velká motivace,“ vysvětlil své letošní starty Daněk. Místo spolujezdce opět zaujme Martin Hlavatý a i on se na blížící závody velmi těší. „Doposud jsem jezdil se slabšími vozy, a tak je svezení po boku Jiřího velmi atraktivní. Je pravdou, že při první soutěži, kterou jsme jeli spolu, jsem byl hodně nervózní, neboť auto se chová zcela jinak než ty, ve kterých jsem seděl dříve. Ale mohu s určitostí říci, že to je krásné svezení,“ popsal dojmy ze spolujezdcovy sedačky Martin Hlavatý. V letošní sezoně bude posádka Jiří Daněk – Martin Hlavatý startovat s mediální podporou internetového serveru, který je zaměřen na rally: www.rallyfan.cz
Jiří Daněk si získal velké množství diváků pro svůj agresivně rozevlátý styl jízdy. Ona jízda, kdy je auto v kontrolovaném smyku a letí dveřmi napřed, se vždy líbí. Vsetínský jezdec tento styl vyznává a nebere ohled na výsledek. „Pro mě je důležité se jízdou bavit a pokud bavím i lidi kolem, tak je to jenom dobře,“ uvedl Jiří Daněk.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.