S cílem odčinit neúspěch z Valašské rally odjížděla posádka Tomicar teamu Miroslav Jakeš – Tomáš Jakeš na Mogul Šumava Rally Klatovy. I když měla valašská posádka nakročeno k skvělému výsledku, musela se spokojit s konečným 10. místem. Přes veškeré problémy je toto umístění nejlepším výsledkem Jakeše v mezinárodních soutěžích.
Již na konci března, při Sheron Valašské rally, naznačil karlovický Mirek Jakeš, že se s ním na jednotlivých soutěžích bude muset počítat v boji o první desítku. Po třech odjetých erzetách byl na velmi dobrém pátém místě, když byl pokořen pouze „pány jezdci“ Pechem, Valouškem, Krestou a Tarabusem. Kdo ví, jak by vše dopadlo, kdyby nepřišly jezdecké chyby a následné odstoupení ze soutěže. Na kdyby se ale v rally nehraje, a tak do Klatov přijel Mirek Jakeš s odhodláním dokázat, že výsledky z Valašska nebyly náhodné. Posádce bylo přiděleno startovní číslo 13, které se moc na českých tratích nevídá. Valašská dvojice nevěří na pověrčivost a v šumavských hájích začala velmi svižně. Čínovský okruh zajela v pátém nejlepším čase, i když k dosažení tohoto času jí „dopomohl“ i šestkrát posunutý sud v jednom z retardérů. Za tuto nečistou jízdu nafasovali Mirek s Tomášem třicetivteřinovou penalizaci.
Z původně pátého místa tak kluci ve výsledcích spadli na 20. místo absolutní klasifikace. Náladu si valašská posádka spravila na následující, 14,5 km dlouhé rychlostní zkoušce Koryta – Slatina. I tady zajeli Valaši skvěle a výsledkem byl opět pátý nejrychlejší čas. V celkových výsledcích poskočila posádka o osm míst vzhůru. Na třetí erzetě ovšem přišel problém, který následně poznamenal celou soutěž. Mirek s Tomášem dojeli do cíle zkoušky s přehřátým motorem, který následně ztrácel výkon. „Do soutěže jsme vstoupili skvěle. Dva páté časy a nadšení z jízdy ovšem brzy vystřídalo rozčarování v podobě přehřátého motoru. Abychom mohli v soutěži dále pokračovat, museli jsme vypnout ALS a přenastavit elektroniku. Hodně nás zamrzela i přidělená penalizace,“ naznačil zklamání z technických problémů i přidělené penalizace valašský jezdec.
Závěrečná zkouška páteční části závodu připravila posádce i jedno nemilé překvapení. „Pořadatelé umístili do vnitřků zatáček na erzetách sudy, aby se zatáčky nekatovaly. S tím vším bych souhlasil, kdyby u těch sudů byli pořadatelé a sudy si hlídali. Nám se stalo, že jsme do jedné ze zatáček najeli a před námi byl v jízdní stopě svalený soudek. Ten nejspíše trefila posádka startující před námi. Sud se nám dost nešťastně dostal pod Mitsubishi a my jej kus erzety vlekli s sebou,“ prozradil nepříjemný moment Mirek. První etapu dokončili Mirek s Tomášem na 11. místě absolutního pořadí. Sobotní část závodu odjela posádka s autem bez ALS a s pozměněným nastavením elektroniky.
I přes tento handicap dokázali kluci zajet sedmkrát čas v TOP 10, z toho dvakrát sedmý nejrychlejší čas v erzetě. Cílovou rampou na klatovském náměstí nakonec projeli na 10. místě absolutního pořadí. Po soutěži byla na Mirkovi i Tomášovi vidět velká únava. „Byla to těžká soutěž, ale je za námi. Těší mě, že jsem dokázal zajíždět srovnatelné časy s jezdci startujícími s Mitsubishi a Subaru. O to větší mám radost, že to nebylo na domácí trati, ale na rally, kde jsem startoval teprve podruhé. Úvod soutěže nám vyšel dobře, ale od doby problémů s přehřátým motorem to bylo spíše trápení. Na jednu stranu jsme tedy zklamáni, na stranu druhou spokojeni s 10. místem, neboť to je náš nejlepší výsledek v mezinárodních soutěžích,“ zhodnotil šumavské klání valašský jezdec. Vedle 10. místa v absolutním pořadí a 6. místa v rámci hodnocení třídy N4CZ dosáhli Mirek a Tomáš Jakešovi v Klatovech na vítězství v juniorské kategorii.
Nyní má posádka necelé čtyři týdny na regeneraci a závodní Mitsubishi na opravu motoru. Druhý rallysprint letošní sezony v Lužických horách Jakešové vynechávají. Závodní kombinézy na sebe natáhnou až v polovině května při Impromat Rallysprintu Kopná. „Čeká nás skoro měsíc pauzy. V této době se ovšem musí opravit motor do Mitsubishi. Potom však bude poměrně hektický týden. Nejprve se Mirek s Tomášem postaví na start třetího sprintu sezony ve Vizovicích a hned o týden později je čeká Rally Český Krumlov. Věřím, že se oba budou úspěšně prezentovat na obou soutěžích,“ naznačil nejbližší program posádky manažer Tomicar teamu Karel Jakeš.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.