Úvodního podniku MČR Ecosun sprintrally, který se jel první dubnovou sobotu na Třebíčsku se účastnil i JT Říha group rally team. Z pěti posádek na startu dokončili sprint Martin Vlček, Libor Paško a Martin Kašík. Černého Petra si tentokrát „přisoudili“ Tomášové Kubiš a Růžička.
První sprint letošní sezony, Horácká rally, se jel za nádherného slunečného počasí. Celkem osm rychlostních zkoušek s 68 ostrými kilometry připravili třebíčští pořadatelé pro 91 převzatých posádek. Na start se postavila i pětice jezdců hájící barvy JT Říha group rally team. Ke stálé dvojici, Vlčkovi s Růžičkou, přibyl na Třebíčsku Libor Paško, který letos prvně usedl do vozu Subaru Impreza. Tým zajišťoval servis také Tomáši Kubišovi a Martinu Kašíkovi.
Martin Vlček s Pavlem Švajdou potvrdili svou vysoko nastavenou laťku z Valašské rally. Na Třebíčsku pravidelně zajížděli časy okolo desátého místa. V polovině sprintu si držela posádka na Mitsubishi Lancer EVO IX velmi pěkné 11. místo v absolutním pořadí a ve třídě N4 sedmou příčku. Servisní pauza pro posádku ani zdaleka nenaznačovala blížící se kritický moment soutěže. „Problém nastal před startem 6. RZ. V prostoru mezi časovou kontrolou a startem erzety jsme zjistili, že nám po zařazení jedničky upadla lyžina. Komický moment nastal, když nám spolujezdec Petra Trnovce podával okýnkem šroubky, které po nás zůstaly v časovce. Sportovní komisař nás nechtěl pustit do erzety. My jej ale přesvědčili s tím, že v nejbližším vracáku auto odstavíme a lyžinu přišroubujeme k autu. V prvním vracáku jsem tedy auto odstavil, ale zapuštěné šrouby bez imbus klíče nešlo chytit na závit. Lyžinu jsem proto zpod auta vytrhl a dal ji hlídat pořadateli. Zbytek erzety a další dvě zkoušky jsem odjel bez lyžiny. V této chvíli ovšem nastal problém, kdy mi Pavel četl, abych řezal zatáčku, ale to jsem nemohl udělat s ohledem na možné poškození olejové vany a převodovky. Nastávaly situace, kdy jsme museli jet mimo stopu, a to bylo nebezpečné. Rychlá demontáž lyžiny nás stála ve výsledcích asi šest míst dolů. Přes tento incident jsem s výsledkem spokojený, i když být v první desítce by bylo jistě mnohem příjemnější. Na časech byl vidět opět pokrok. Velký podíl na tom měl fakt, že jsme si s Pavlem Švajdou ujasnili náš rozpis. Použili jsme v rozpisu novinky a musím říci, že po této stránce jsem byl velmi spokojený. Ostatně cíl daný před soutěží, a to být s časy okolo desátého místa, se nám dařilo plnit. Za upadlou lyžinu jsem nebyl příjemný na mechaniky a nedostalo se jim ani poděkování za vzornou práci při posledním servise, jak to bývá u nás s Pavlem zvykem. Zkrátka si myslím, že není možné, aby se po deseti ostrých kilometrech erzety takto mohla uvolnit,“ neskrýval rozčarování po soutěži Martin Vlček. Dvojice Vlček – Švajda dokončila soutěž na 15. místě absolutního pořadí a ve své třídě bodovala posádka 9. místem.
Při svém prvním letošním startu se čtyřkolkou si dobře vedla i dvojice Libor Paško – Roman Opletal. Po osmi rychlostních zkouškách byla posádka klasifikována na 30. místě absolutního pořadí a ve třídě N4 obsadili Libor s Romanem 15. místo.
Pouze dvě místa v absolutním pořadí za Paškem dokončil úvodní sprint sezony Martin Kašík. Vsetínský jezdec sice usedl do Renaultu Clio Sport, ale na místě spolujezdce udělal změnu. Na místo Veroniky Teplé povolal Martin ke spolupráci Richarda Laseviče. Tuto změnu si valašský jezdec velmi pochvaloval. „Richard posunul mé závodění o kus dopředu. Jsem velmi rád za tento přínos. Pro mě škoda, že nejedeme společně celý malý mistrák. Ale mám přislíbenou pomoc a každá rada je pro mne velmi cenná,“ uvedl Martin Kašík. Martin s Richardem si závod užívali. Cílovou rampou projela posádka na 32. místě absolutní klasifikace a 4. místě ve třídě A7. „Celý sprint se mi velmi líbil. Rychlostní zkoušky krásné, dostatečně velký servisní areál a pokud se k tomu připočte i perfektně fungující vůz, pak nemohu najít na Horácké rally jediné mínus,“ podělil se o dojmy ze soutěže Martin Kašík.
Zklamaný naopak odjížděl z Třebíče Tomáš Růžička. S Honzou Jurčíkem v Subaru Impreza zvládli úspěšně úvodní zkoušku sprintu. Krátce po startu druhé erzety ovšem přišla zpráva o odstoupení posádky kvůli havárii. „První zkoušku jsme jeli v klidu. Auto sice dost klouzalo, ale já to přičítal měkkému zadku vozu. Před startem 2. RZ jsme si s Honzou říkali, že zrychlíme. Přesto jsem nijak netlačil na pilu. Asi po třech kilometrech to přišlo jako blesk z nebe. Najednou nás začal předbíhat zadek vozu, my sklouzli do příkopy, Subaru se tam zakouslo a šlo na střechu. Do této chvíle nevím, proč se tak stalo. Jel jsem čistou stopu a neměli jsme ani náznak nějaké krizové situace. Rozhodně chci hledat příčinu havárie, z které bych se mohl poučit pro příští starty,“ poodhalil tajemství odstoupení ze sprintu Tomáš Růžička.
Pouze o jednu erzetu dál dojel Tomáš Kubiš. Jeho červené Mitsubishi Lancer EVO VII s tátou Karlem na místě spolujezdce se zastavilo díky poškozené převodovce.
Nejbližším startem, kde se bude JT Říha group rally team prezentovat, bude druhý sprint sezony – Thermica Rally Lužické Hory, která startuje na Svátek práce, tedy 1. května.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?