Úvodního podniku MČR Ecosun sprintrally, který se jel první dubnovou sobotu na Třebíčsku se účastnil i JT Říha group rally team. Z pěti posádek na startu dokončili sprint Martin Vlček, Libor Paško a Martin Kašík. Černého Petra si tentokrát „přisoudili“ Tomášové Kubiš a Růžička.
První sprint letošní sezony, Horácká rally, se jel za nádherného slunečného počasí. Celkem osm rychlostních zkoušek s 68 ostrými kilometry připravili třebíčští pořadatelé pro 91 převzatých posádek. Na start se postavila i pětice jezdců hájící barvy JT Říha group rally team. Ke stálé dvojici, Vlčkovi s Růžičkou, přibyl na Třebíčsku Libor Paško, který letos prvně usedl do vozu Subaru Impreza. Tým zajišťoval servis také Tomáši Kubišovi a Martinu Kašíkovi.
Martin Vlček s Pavlem Švajdou potvrdili svou vysoko nastavenou laťku z Valašské rally. Na Třebíčsku pravidelně zajížděli časy okolo desátého místa. V polovině sprintu si držela posádka na Mitsubishi Lancer EVO IX velmi pěkné 11. místo v absolutním pořadí a ve třídě N4 sedmou příčku. Servisní pauza pro posádku ani zdaleka nenaznačovala blížící se kritický moment soutěže. „Problém nastal před startem 6. RZ. V prostoru mezi časovou kontrolou a startem erzety jsme zjistili, že nám po zařazení jedničky upadla lyžina. Komický moment nastal, když nám spolujezdec Petra Trnovce podával okýnkem šroubky, které po nás zůstaly v časovce. Sportovní komisař nás nechtěl pustit do erzety. My jej ale přesvědčili s tím, že v nejbližším vracáku auto odstavíme a lyžinu přišroubujeme k autu. V prvním vracáku jsem tedy auto odstavil, ale zapuštěné šrouby bez imbus klíče nešlo chytit na závit. Lyžinu jsem proto zpod auta vytrhl a dal ji hlídat pořadateli. Zbytek erzety a další dvě zkoušky jsem odjel bez lyžiny. V této chvíli ovšem nastal problém, kdy mi Pavel četl, abych řezal zatáčku, ale to jsem nemohl udělat s ohledem na možné poškození olejové vany a převodovky. Nastávaly situace, kdy jsme museli jet mimo stopu, a to bylo nebezpečné. Rychlá demontáž lyžiny nás stála ve výsledcích asi šest míst dolů. Přes tento incident jsem s výsledkem spokojený, i když být v první desítce by bylo jistě mnohem příjemnější. Na časech byl vidět opět pokrok. Velký podíl na tom měl fakt, že jsme si s Pavlem Švajdou ujasnili náš rozpis. Použili jsme v rozpisu novinky a musím říci, že po této stránce jsem byl velmi spokojený. Ostatně cíl daný před soutěží, a to být s časy okolo desátého místa, se nám dařilo plnit. Za upadlou lyžinu jsem nebyl příjemný na mechaniky a nedostalo se jim ani poděkování za vzornou práci při posledním servise, jak to bývá u nás s Pavlem zvykem. Zkrátka si myslím, že není možné, aby se po deseti ostrých kilometrech erzety takto mohla uvolnit,“ neskrýval rozčarování po soutěži Martin Vlček. Dvojice Vlček – Švajda dokončila soutěž na 15. místě absolutního pořadí a ve své třídě bodovala posádka 9. místem.
Při svém prvním letošním startu se čtyřkolkou si dobře vedla i dvojice Libor Paško – Roman Opletal. Po osmi rychlostních zkouškách byla posádka klasifikována na 30. místě absolutního pořadí a ve třídě N4 obsadili Libor s Romanem 15. místo.
Pouze dvě místa v absolutním pořadí za Paškem dokončil úvodní sprint sezony Martin Kašík. Vsetínský jezdec sice usedl do Renaultu Clio Sport, ale na místě spolujezdce udělal změnu. Na místo Veroniky Teplé povolal Martin ke spolupráci Richarda Laseviče. Tuto změnu si valašský jezdec velmi pochvaloval. „Richard posunul mé závodění o kus dopředu. Jsem velmi rád za tento přínos. Pro mě škoda, že nejedeme společně celý malý mistrák. Ale mám přislíbenou pomoc a každá rada je pro mne velmi cenná,“ uvedl Martin Kašík. Martin s Richardem si závod užívali. Cílovou rampou projela posádka na 32. místě absolutní klasifikace a 4. místě ve třídě A7. „Celý sprint se mi velmi líbil. Rychlostní zkoušky krásné, dostatečně velký servisní areál a pokud se k tomu připočte i perfektně fungující vůz, pak nemohu najít na Horácké rally jediné mínus,“ podělil se o dojmy ze soutěže Martin Kašík.
Zklamaný naopak odjížděl z Třebíče Tomáš Růžička. S Honzou Jurčíkem v Subaru Impreza zvládli úspěšně úvodní zkoušku sprintu. Krátce po startu druhé erzety ovšem přišla zpráva o odstoupení posádky kvůli havárii. „První zkoušku jsme jeli v klidu. Auto sice dost klouzalo, ale já to přičítal měkkému zadku vozu. Před startem 2. RZ jsme si s Honzou říkali, že zrychlíme. Přesto jsem nijak netlačil na pilu. Asi po třech kilometrech to přišlo jako blesk z nebe. Najednou nás začal předbíhat zadek vozu, my sklouzli do příkopy, Subaru se tam zakouslo a šlo na střechu. Do této chvíle nevím, proč se tak stalo. Jel jsem čistou stopu a neměli jsme ani náznak nějaké krizové situace. Rozhodně chci hledat příčinu havárie, z které bych se mohl poučit pro příští starty,“ poodhalil tajemství odstoupení ze sprintu Tomáš Růžička.
Pouze o jednu erzetu dál dojel Tomáš Kubiš. Jeho červené Mitsubishi Lancer EVO VII s tátou Karlem na místě spolujezdce se zastavilo díky poškozené převodovce.
Nejbližším startem, kde se bude JT Říha group rally team prezentovat, bude druhý sprint sezony – Thermica Rally Lužické Hory, která startuje na Svátek práce, tedy 1. května.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?