Úvodního podniku MČR Ecosun sprintrally, který se jel první dubnovou sobotu na Třebíčsku se účastnil i JT Říha group rally team. Z pěti posádek na startu dokončili sprint Martin Vlček, Libor Paško a Martin Kašík. Černého Petra si tentokrát „přisoudili“ Tomášové Kubiš a Růžička.
První sprint letošní sezony, Horácká rally, se jel za nádherného slunečného počasí. Celkem osm rychlostních zkoušek s 68 ostrými kilometry připravili třebíčští pořadatelé pro 91 převzatých posádek. Na start se postavila i pětice jezdců hájící barvy JT Říha group rally team. Ke stálé dvojici, Vlčkovi s Růžičkou, přibyl na Třebíčsku Libor Paško, který letos prvně usedl do vozu Subaru Impreza. Tým zajišťoval servis také Tomáši Kubišovi a Martinu Kašíkovi.
Martin Vlček s Pavlem Švajdou potvrdili svou vysoko nastavenou laťku z Valašské rally. Na Třebíčsku pravidelně zajížděli časy okolo desátého místa. V polovině sprintu si držela posádka na Mitsubishi Lancer EVO IX velmi pěkné 11. místo v absolutním pořadí a ve třídě N4 sedmou příčku. Servisní pauza pro posádku ani zdaleka nenaznačovala blížící se kritický moment soutěže. „Problém nastal před startem 6. RZ. V prostoru mezi časovou kontrolou a startem erzety jsme zjistili, že nám po zařazení jedničky upadla lyžina. Komický moment nastal, když nám spolujezdec Petra Trnovce podával okýnkem šroubky, které po nás zůstaly v časovce. Sportovní komisař nás nechtěl pustit do erzety. My jej ale přesvědčili s tím, že v nejbližším vracáku auto odstavíme a lyžinu přišroubujeme k autu. V prvním vracáku jsem tedy auto odstavil, ale zapuštěné šrouby bez imbus klíče nešlo chytit na závit. Lyžinu jsem proto zpod auta vytrhl a dal ji hlídat pořadateli. Zbytek erzety a další dvě zkoušky jsem odjel bez lyžiny. V této chvíli ovšem nastal problém, kdy mi Pavel četl, abych řezal zatáčku, ale to jsem nemohl udělat s ohledem na možné poškození olejové vany a převodovky. Nastávaly situace, kdy jsme museli jet mimo stopu, a to bylo nebezpečné. Rychlá demontáž lyžiny nás stála ve výsledcích asi šest míst dolů. Přes tento incident jsem s výsledkem spokojený, i když být v první desítce by bylo jistě mnohem příjemnější. Na časech byl vidět opět pokrok. Velký podíl na tom měl fakt, že jsme si s Pavlem Švajdou ujasnili náš rozpis. Použili jsme v rozpisu novinky a musím říci, že po této stránce jsem byl velmi spokojený. Ostatně cíl daný před soutěží, a to být s časy okolo desátého místa, se nám dařilo plnit. Za upadlou lyžinu jsem nebyl příjemný na mechaniky a nedostalo se jim ani poděkování za vzornou práci při posledním servise, jak to bývá u nás s Pavlem zvykem. Zkrátka si myslím, že není možné, aby se po deseti ostrých kilometrech erzety takto mohla uvolnit,“ neskrýval rozčarování po soutěži Martin Vlček. Dvojice Vlček – Švajda dokončila soutěž na 15. místě absolutního pořadí a ve své třídě bodovala posádka 9. místem.
Při svém prvním letošním startu se čtyřkolkou si dobře vedla i dvojice Libor Paško – Roman Opletal. Po osmi rychlostních zkouškách byla posádka klasifikována na 30. místě absolutního pořadí a ve třídě N4 obsadili Libor s Romanem 15. místo.
Pouze dvě místa v absolutním pořadí za Paškem dokončil úvodní sprint sezony Martin Kašík. Vsetínský jezdec sice usedl do Renaultu Clio Sport, ale na místě spolujezdce udělal změnu. Na místo Veroniky Teplé povolal Martin ke spolupráci Richarda Laseviče. Tuto změnu si valašský jezdec velmi pochvaloval. „Richard posunul mé závodění o kus dopředu. Jsem velmi rád za tento přínos. Pro mě škoda, že nejedeme společně celý malý mistrák. Ale mám přislíbenou pomoc a každá rada je pro mne velmi cenná,“ uvedl Martin Kašík. Martin s Richardem si závod užívali. Cílovou rampou projela posádka na 32. místě absolutní klasifikace a 4. místě ve třídě A7. „Celý sprint se mi velmi líbil. Rychlostní zkoušky krásné, dostatečně velký servisní areál a pokud se k tomu připočte i perfektně fungující vůz, pak nemohu najít na Horácké rally jediné mínus,“ podělil se o dojmy ze soutěže Martin Kašík.
Zklamaný naopak odjížděl z Třebíče Tomáš Růžička. S Honzou Jurčíkem v Subaru Impreza zvládli úspěšně úvodní zkoušku sprintu. Krátce po startu druhé erzety ovšem přišla zpráva o odstoupení posádky kvůli havárii. „První zkoušku jsme jeli v klidu. Auto sice dost klouzalo, ale já to přičítal měkkému zadku vozu. Před startem 2. RZ jsme si s Honzou říkali, že zrychlíme. Přesto jsem nijak netlačil na pilu. Asi po třech kilometrech to přišlo jako blesk z nebe. Najednou nás začal předbíhat zadek vozu, my sklouzli do příkopy, Subaru se tam zakouslo a šlo na střechu. Do této chvíle nevím, proč se tak stalo. Jel jsem čistou stopu a neměli jsme ani náznak nějaké krizové situace. Rozhodně chci hledat příčinu havárie, z které bych se mohl poučit pro příští starty,“ poodhalil tajemství odstoupení ze sprintu Tomáš Růžička.
Pouze o jednu erzetu dál dojel Tomáš Kubiš. Jeho červené Mitsubishi Lancer EVO VII s tátou Karlem na místě spolujezdce se zastavilo díky poškozené převodovce.
Nejbližším startem, kde se bude JT Říha group rally team prezentovat, bude druhý sprint sezony – Thermica Rally Lužické Hory, která startuje na Svátek práce, tedy 1. května.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.