Do zahájení nové rallycrossové sezony, která začne ve dnech 24. a 25. dubna v Global Assistance Racing Areně Autodrom Česká Lípa zbývají už jen dny.
Úvod do nastávající sezony obstará první podnik Mezinárodního mistrovství České republiky a také šampionátu FIA – Zóna Střední Evropa. Diváci tak uvidí nejen nejlepší české rallycrossové jezdce, ale také z Rakouska, Polska a Maďarska. Závod je totiž zároveň součástí polského, rakouského a maďarského šampionátu. Uzávěrka přihlášek je sice až 10. dubna, ale už dnes můžeme prozradit, že ve všech divizích se představí na osm desítek jezdců. V divizi 1A se například představí vicemistr Evropy z loňského roku Eduard Leganov s VW Polo. Po sobotních trénincích od 13 hodin, začínají v 16 hodin první rozjížďky všech divizí. Nedělní program odstartuje zahřívací trénink od 8.30 hodin, na který naváže druhá (9.45 h) a třetí série kvalifikačních rozjížděk (12.00 h). Finálové jízdy jsou na programu od 14.45 hodin. V těchto dnech se ještě dokončuje úprava šotolinové části, na níž byl položen nový povrch tak, aby byla celá trať pro úvodní mezinárodní rallycross připravena na sto procent. Pořadatelé zvou všechny diváky na autodrom jak v sobotu, kdy mají vstup zdarma, tak v neděli, za jednotné vstupné 150 Kč (parkovné zdarma). Diváci, kteří si zakoupí vstupenku, budou mít na sobotní program Mistrovství Evropy v sobotu 18. září vstup zdarma.Jindřich LasíkTiskové střediskowww.rallycross-sosnova.cz
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?