Pořadatelé z AK elektrárna Dukovany v AČR vydali k letošnímu ročníku Horácké rally opět oficiální program. Na celkem čtyřiatřiceti stranách přiznivci automobilového sportu naleznou podrobné informace k letošnímu 21. ročníku třebíčské rally. Překvapením pro diváky je cena programu, která je stanovena opět na symbolických pět korun!
„Tak nízkou cenu jsme zvolili z jednoduchého důvodu. Chceme dostat program mezi nejširší okruh obyvatel Třebíčska a fandů motoristického sportu. Naším záměrem je, aby si přečetlo program co nejvíce lidí. Pět korun je opravdu symbolická částka. A to je ještě marže pro jednotlivé prodejce,“ pověděl Miloš Morávek, ředitel Horácké rally. Program je k dostání na benzinových stanicích v Třebíči a v blízkém okolí a na dalších prodejních místech jako jsou trafiky, prodejny s tiskem atd. „Fandové si mohou program zakoupit rovněž v Informačním středisku města Třebíče, dále ve Velké Bítěši nebo v pizzerii v Náměšti nad Oslavou, kde proběhne kontrola přeskupení. Místní pizzerie připravila pro jezdce dokonce na jídelníčku speciální menu,“ upřesnil Morávek.
Dodejme, že pořadatelé zajistili dostatečné množství programů a přesný seznam prodejních míst lze nalézt na oficiální internetové stránce rally. Fanoušci soutěžního sportu najdou v oficiálním programu vedle celkové mapy rally a časového harmonogramu i podrobné mapy a popisy jednotlivých rychlostní zkoušek včetně vytipovaných diváckých míst. Pořadatelé připravili celkem osm diváckých míst, kam budou směrovat diváky k návštěvě rychlostních zkoušek. V galerii vítězů najdeme taková jména jako jsou Ladislav Křeček, Pavel Šofr, Stanislav Chovanec, Vlastimil Neumann, Tomáš Hrdinka, Emil Triner nebo Václav Pech, jenž vyhrál v Třebíči podobně jako Jan Kopecký třikrát. Loňské prvenství obhajuje Jaroslav Orsák, ohlédnutí za jubilejním ročníkem Horácké rally si přečtete v článku s názvem Orsák vyhrál pro dramatickém boji s Valouškem. Jezdec z Poteče u Valašských Klobouk zvítězil i v loňském rallysprintovém šampionátu, blíže v článku Jak Orsák vyhrál v Třebíči a o pár měsíců slavil rallysprintový titul. Nechybí ani vyhlášení populární fotosoutěže pro profesionální fotoreportéry a fotoamatéry k letošnímu ročníku. Podstatná část programu je věnována osvětě v otázce bezpečnosti, kde najdete základní informace, například jaké bezpečné místo si vybrat ke sledování rychlostních zkoušek nebo jak se chovat u trati. Nechybí ani vyznačení nebezpečných míst na rychlostních zkouškách. Pro diváky jsou vytyčena divácká místa, která jsou pořadatelem označena. Mimo tyto prostory jsou všechna ostatní místa podél trati vedena jako zakázaná a není možné z nich sledovat průběh rally!
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?