Pořadatelé z AK elektrárna Dukovany v AČR vydali k letošnímu ročníku Horácké rally opět oficiální program. Na celkem čtyřiatřiceti stranách přiznivci automobilového sportu naleznou podrobné informace k letošnímu 21. ročníku třebíčské rally. Překvapením pro diváky je cena programu, která je stanovena opět na symbolických pět korun!
„Tak nízkou cenu jsme zvolili z jednoduchého důvodu. Chceme dostat program mezi nejširší okruh obyvatel Třebíčska a fandů motoristického sportu. Naším záměrem je, aby si přečetlo program co nejvíce lidí. Pět korun je opravdu symbolická částka. A to je ještě marže pro jednotlivé prodejce,“ pověděl Miloš Morávek, ředitel Horácké rally. Program je k dostání na benzinových stanicích v Třebíči a v blízkém okolí a na dalších prodejních místech jako jsou trafiky, prodejny s tiskem atd. „Fandové si mohou program zakoupit rovněž v Informačním středisku města Třebíče, dále ve Velké Bítěši nebo v pizzerii v Náměšti nad Oslavou, kde proběhne kontrola přeskupení. Místní pizzerie připravila pro jezdce dokonce na jídelníčku speciální menu,“ upřesnil Morávek.
Dodejme, že pořadatelé zajistili dostatečné množství programů a přesný seznam prodejních míst lze nalézt na oficiální internetové stránce rally. Fanoušci soutěžního sportu najdou v oficiálním programu vedle celkové mapy rally a časového harmonogramu i podrobné mapy a popisy jednotlivých rychlostní zkoušek včetně vytipovaných diváckých míst. Pořadatelé připravili celkem osm diváckých míst, kam budou směrovat diváky k návštěvě rychlostních zkoušek. V galerii vítězů najdeme taková jména jako jsou Ladislav Křeček, Pavel Šofr, Stanislav Chovanec, Vlastimil Neumann, Tomáš Hrdinka, Emil Triner nebo Václav Pech, jenž vyhrál v Třebíči podobně jako Jan Kopecký třikrát. Loňské prvenství obhajuje Jaroslav Orsák, ohlédnutí za jubilejním ročníkem Horácké rally si přečtete v článku s názvem Orsák vyhrál pro dramatickém boji s Valouškem. Jezdec z Poteče u Valašských Klobouk zvítězil i v loňském rallysprintovém šampionátu, blíže v článku Jak Orsák vyhrál v Třebíči a o pár měsíců slavil rallysprintový titul. Nechybí ani vyhlášení populární fotosoutěže pro profesionální fotoreportéry a fotoamatéry k letošnímu ročníku. Podstatná část programu je věnována osvětě v otázce bezpečnosti, kde najdete základní informace, například jaké bezpečné místo si vybrat ke sledování rychlostních zkoušek nebo jak se chovat u trati. Nechybí ani vyznačení nebezpečných míst na rychlostních zkouškách. Pro diváky jsou vytyčena divácká místa, která jsou pořadatelem označena. Mimo tyto prostory jsou všechna ostatní místa podél trati vedena jako zakázaná a není možné z nich sledovat průběh rally!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.