Meziříčský Roman „Palič“ Michalík své věrné příznivce na Sheron Valašské rally rozhodně nezklamal. V soutěži jel tak, aby stylem jízdy bavil sebe, ale i diváky. Ve finále rally připadl posádce bonbónek v podobě tří mistrovských bodů.
Mistr světa a trojnásobný mistr Evropy v enduru si na horký soutěžní volant rychle přivykl. Loňská sezona sice Romanu Michalíkovi nevyšla podle jeho představ, přesto si start na Valašské rally nemohl nechat ujít. „Nedokázal bych sedět doma na zadku s vědomím, že mi okolo domu lítají závodní auta. Celý tým proto udělal maximum, abychom se mohli společně s Radimem postavit v pátek na start soutěže. Poslední dny před Valašskou rally byly opravdu hodně hektické. Všichni ale zvládli své úkoly na 100 % a já jim za jejich práci moc děkuji,“ popsal dojmy před soutěží Roman Michalík.
Před Sheron Valašskou rally si Roman s Radimem nekladli žádné vysoké cíle. S ohledem na fakt, že se letos valašská posádka nebude na rally objevovat pravidelně, bylo hlavním cílem závod si užít. „Jedeme pro sebe a hlavně pro diváky. Budeme mít podél tratí spousty kamarádů a ti by nás asi hnali, kdybychom jeli opatrným profesorským stylem. Zřejmě by se se mnou i přestali bavit,“ bral s žertem poslední minuty před rally „Palič“.
Michalík s Oravou začali v soutěži opravdu svižně. Po třech odjetých rychlostních zkouškách byli klasifikování na velmi lichotivém 15. místě absolutní klasifikace a ve třídě N4 okupovali 8. příčku. Na náladě posádce neubral ani defekt těsně před cílem erzety Bystřička při sjezdu ze Spiny do obce Vidče. „Začali jsme opatrně. Na posledním závodě loňské sezony jsme měli nepříjemnou havárii, a tak jsme tady začali raději zvolna. Jedeme ale v klídku a bez zbytečného rizika. Podél trati nás ženou dopředu kamarádi, a to nás nemůže nechat chladnými. Jedeme pro ně. S autem nemáme jediný problém, pouze na třetí zkoušce jsme měli na konci erzety defekt. Ten jsme za erzetou vyměnili a jedeme dál,“ shrnul své postavení v soutěži v polovině páteční etapy Michalík.
Druhá runda pátečních rychlostních zkoušek „Paličovi“ už tolik jako ta první nevyšla. Na 4. RZ šla posádka mimo trať. Mitsubishi zůstalo nepoškozené, pouze ve výsledcích nastal propad o tři místa. První etapu Sheron Valašská rally 2010 zakončili Michalík s Oravou na 18. příčce absolutního pořadí a 11. příčce ve třídě N4.
Zatímco v pátek se Roman usmíval, v sobotu se našel úsměv na jeho tváři pouze sporadicky. Na vině nebylo Mitsubishi, ani Radim, ale bolavý zub. Přesto „Palič“ bojoval a postupně se prokousával ve výsledcích vzhůru. Rychlé a technické zkoušky - Puntík a Odry - zvládla posádka bez potíží. „Oproti včerejšku se vše velmi zrychlilo. Jede se po čistších silnicích a na časech je to znát. My už nemáme co ztratit, ani získat. Posádka před námi je půl minuty a za námi minutu. Není se proč honit, a tak si jedeme své,“ uvedl po čtyřech sobotních zkouškách Michalík.
Na řadu přišel velmi těžký závěr soutěže. Dva průjezdy Valašskou bombou, erzetou s délkou 26 km. Obzvláště první průjezd Michalíkovi s Oravou vyšel. Na náročné erzetě s měnícím se tempem zajeli 16. nejrychlejší čas. Při druhém kole zaostala valašská posádka oproti první jízdě o více jak čtvrt minuty. To už ale Roman s Radimem měli před sebou vidinu cílové rampy a dokončeného závodu. „Byla to krásná soutěž s nádhernými rychlostními zkouškami. Pořadatel zvládl celou soutěž velmi dobře. My jsme se po celou dobu výborně bavili. Věřím, že jsme naší jízdou bavili i své příznivce a fanoušky. Kolem tratí se jich sešlo skutečně velké množství. Všichni vytvořili opravdu skvělou kulisu. My jsme si vedle dobrého výsledku navíc dojeli i pro své první mistrovské body. Proto jsme všichni velmi spokojeni, ale zároveň i unaveni. Bylo to opravdu těžké,“ shrnul dvoudenní soutěžní klání na Valašsku Roman Michalík. Po dvanácti odjetých rychlostních zkouškách byla posádka Roman Michalík – Radim Orava klasifikována na velmi pěkném 14. místě absolutní klasifikace a 8. místě ve třídě N4. „Chtěl bych poděkovat všem fanouškům, přátelům a obchodním partnerům, kteří nám umožnili start na Sheron Valašská rally 2010 a kteří nás hnali svým povzbuzováním vpřed. Jen mě mrzí, že soutěž nedokončil můj velký kamarád Jára Pešl. Na Valašce mu to ještě nevyšlo, ale věřím, že jeho čas přijde a já mu ze srdce držím palce. Ještě jednou díky všem, kteří nám pomáhali a věřili nám,“ poděkoval svým nejvěrnějším za posádku Roman Michalík.
V nejbližší době si dá Roman Michalík od horkého soutěžního volantu přestávku. „Palič“ totiž plánuje návrat za řídítka endurového motocyklu. Pro jeho fanoušky máme ovšem i dobrou zprávu. Za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX jej letos ještě určitě uvidíme.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.