Meziříčský Roman „Palič“ Michalík své věrné příznivce na Sheron Valašské rally rozhodně nezklamal. V soutěži jel tak, aby stylem jízdy bavil sebe, ale i diváky. Ve finále rally připadl posádce bonbónek v podobě tří mistrovských bodů.
Mistr světa a trojnásobný mistr Evropy v enduru si na horký soutěžní volant rychle přivykl. Loňská sezona sice Romanu Michalíkovi nevyšla podle jeho představ, přesto si start na Valašské rally nemohl nechat ujít. „Nedokázal bych sedět doma na zadku s vědomím, že mi okolo domu lítají závodní auta. Celý tým proto udělal maximum, abychom se mohli společně s Radimem postavit v pátek na start soutěže. Poslední dny před Valašskou rally byly opravdu hodně hektické. Všichni ale zvládli své úkoly na 100 % a já jim za jejich práci moc děkuji,“ popsal dojmy před soutěží Roman Michalík.
Před Sheron Valašskou rally si Roman s Radimem nekladli žádné vysoké cíle. S ohledem na fakt, že se letos valašská posádka nebude na rally objevovat pravidelně, bylo hlavním cílem závod si užít. „Jedeme pro sebe a hlavně pro diváky. Budeme mít podél tratí spousty kamarádů a ti by nás asi hnali, kdybychom jeli opatrným profesorským stylem. Zřejmě by se se mnou i přestali bavit,“ bral s žertem poslední minuty před rally „Palič“.
Michalík s Oravou začali v soutěži opravdu svižně. Po třech odjetých rychlostních zkouškách byli klasifikování na velmi lichotivém 15. místě absolutní klasifikace a ve třídě N4 okupovali 8. příčku. Na náladě posádce neubral ani defekt těsně před cílem erzety Bystřička při sjezdu ze Spiny do obce Vidče. „Začali jsme opatrně. Na posledním závodě loňské sezony jsme měli nepříjemnou havárii, a tak jsme tady začali raději zvolna. Jedeme ale v klídku a bez zbytečného rizika. Podél trati nás ženou dopředu kamarádi, a to nás nemůže nechat chladnými. Jedeme pro ně. S autem nemáme jediný problém, pouze na třetí zkoušce jsme měli na konci erzety defekt. Ten jsme za erzetou vyměnili a jedeme dál,“ shrnul své postavení v soutěži v polovině páteční etapy Michalík.
Druhá runda pátečních rychlostních zkoušek „Paličovi“ už tolik jako ta první nevyšla. Na 4. RZ šla posádka mimo trať. Mitsubishi zůstalo nepoškozené, pouze ve výsledcích nastal propad o tři místa. První etapu Sheron Valašská rally 2010 zakončili Michalík s Oravou na 18. příčce absolutního pořadí a 11. příčce ve třídě N4.
Zatímco v pátek se Roman usmíval, v sobotu se našel úsměv na jeho tváři pouze sporadicky. Na vině nebylo Mitsubishi, ani Radim, ale bolavý zub. Přesto „Palič“ bojoval a postupně se prokousával ve výsledcích vzhůru. Rychlé a technické zkoušky - Puntík a Odry - zvládla posádka bez potíží. „Oproti včerejšku se vše velmi zrychlilo. Jede se po čistších silnicích a na časech je to znát. My už nemáme co ztratit, ani získat. Posádka před námi je půl minuty a za námi minutu. Není se proč honit, a tak si jedeme své,“ uvedl po čtyřech sobotních zkouškách Michalík.
Na řadu přišel velmi těžký závěr soutěže. Dva průjezdy Valašskou bombou, erzetou s délkou 26 km. Obzvláště první průjezd Michalíkovi s Oravou vyšel. Na náročné erzetě s měnícím se tempem zajeli 16. nejrychlejší čas. Při druhém kole zaostala valašská posádka oproti první jízdě o více jak čtvrt minuty. To už ale Roman s Radimem měli před sebou vidinu cílové rampy a dokončeného závodu. „Byla to krásná soutěž s nádhernými rychlostními zkouškami. Pořadatel zvládl celou soutěž velmi dobře. My jsme se po celou dobu výborně bavili. Věřím, že jsme naší jízdou bavili i své příznivce a fanoušky. Kolem tratí se jich sešlo skutečně velké množství. Všichni vytvořili opravdu skvělou kulisu. My jsme si vedle dobrého výsledku navíc dojeli i pro své první mistrovské body. Proto jsme všichni velmi spokojeni, ale zároveň i unaveni. Bylo to opravdu těžké,“ shrnul dvoudenní soutěžní klání na Valašsku Roman Michalík. Po dvanácti odjetých rychlostních zkouškách byla posádka Roman Michalík – Radim Orava klasifikována na velmi pěkném 14. místě absolutní klasifikace a 8. místě ve třídě N4. „Chtěl bych poděkovat všem fanouškům, přátelům a obchodním partnerům, kteří nám umožnili start na Sheron Valašská rally 2010 a kteří nás hnali svým povzbuzováním vpřed. Jen mě mrzí, že soutěž nedokončil můj velký kamarád Jára Pešl. Na Valašce mu to ještě nevyšlo, ale věřím, že jeho čas přijde a já mu ze srdce držím palce. Ještě jednou díky všem, kteří nám pomáhali a věřili nám,“ poděkoval svým nejvěrnějším za posádku Roman Michalík.
V nejbližší době si dá Roman Michalík od horkého soutěžního volantu přestávku. „Palič“ totiž plánuje návrat za řídítka endurového motocyklu. Pro jeho fanoušky máme ovšem i dobrou zprávu. Za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX jej letos ještě určitě uvidíme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?