Meziříčský Roman „Palič“ Michalík své věrné příznivce na Sheron Valašské rally rozhodně nezklamal. V soutěži jel tak, aby stylem jízdy bavil sebe, ale i diváky. Ve finále rally připadl posádce bonbónek v podobě tří mistrovských bodů.
Mistr světa a trojnásobný mistr Evropy v enduru si na horký soutěžní volant rychle přivykl. Loňská sezona sice Romanu Michalíkovi nevyšla podle jeho představ, přesto si start na Valašské rally nemohl nechat ujít. „Nedokázal bych sedět doma na zadku s vědomím, že mi okolo domu lítají závodní auta. Celý tým proto udělal maximum, abychom se mohli společně s Radimem postavit v pátek na start soutěže. Poslední dny před Valašskou rally byly opravdu hodně hektické. Všichni ale zvládli své úkoly na 100 % a já jim za jejich práci moc děkuji,“ popsal dojmy před soutěží Roman Michalík.
Před Sheron Valašskou rally si Roman s Radimem nekladli žádné vysoké cíle. S ohledem na fakt, že se letos valašská posádka nebude na rally objevovat pravidelně, bylo hlavním cílem závod si užít. „Jedeme pro sebe a hlavně pro diváky. Budeme mít podél tratí spousty kamarádů a ti by nás asi hnali, kdybychom jeli opatrným profesorským stylem. Zřejmě by se se mnou i přestali bavit,“ bral s žertem poslední minuty před rally „Palič“.
Michalík s Oravou začali v soutěži opravdu svižně. Po třech odjetých rychlostních zkouškách byli klasifikování na velmi lichotivém 15. místě absolutní klasifikace a ve třídě N4 okupovali 8. příčku. Na náladě posádce neubral ani defekt těsně před cílem erzety Bystřička při sjezdu ze Spiny do obce Vidče. „Začali jsme opatrně. Na posledním závodě loňské sezony jsme měli nepříjemnou havárii, a tak jsme tady začali raději zvolna. Jedeme ale v klídku a bez zbytečného rizika. Podél trati nás ženou dopředu kamarádi, a to nás nemůže nechat chladnými. Jedeme pro ně. S autem nemáme jediný problém, pouze na třetí zkoušce jsme měli na konci erzety defekt. Ten jsme za erzetou vyměnili a jedeme dál,“ shrnul své postavení v soutěži v polovině páteční etapy Michalík.
Druhá runda pátečních rychlostních zkoušek „Paličovi“ už tolik jako ta první nevyšla. Na 4. RZ šla posádka mimo trať. Mitsubishi zůstalo nepoškozené, pouze ve výsledcích nastal propad o tři místa. První etapu Sheron Valašská rally 2010 zakončili Michalík s Oravou na 18. příčce absolutního pořadí a 11. příčce ve třídě N4.
Zatímco v pátek se Roman usmíval, v sobotu se našel úsměv na jeho tváři pouze sporadicky. Na vině nebylo Mitsubishi, ani Radim, ale bolavý zub. Přesto „Palič“ bojoval a postupně se prokousával ve výsledcích vzhůru. Rychlé a technické zkoušky - Puntík a Odry - zvládla posádka bez potíží. „Oproti včerejšku se vše velmi zrychlilo. Jede se po čistších silnicích a na časech je to znát. My už nemáme co ztratit, ani získat. Posádka před námi je půl minuty a za námi minutu. Není se proč honit, a tak si jedeme své,“ uvedl po čtyřech sobotních zkouškách Michalík.
Na řadu přišel velmi těžký závěr soutěže. Dva průjezdy Valašskou bombou, erzetou s délkou 26 km. Obzvláště první průjezd Michalíkovi s Oravou vyšel. Na náročné erzetě s měnícím se tempem zajeli 16. nejrychlejší čas. Při druhém kole zaostala valašská posádka oproti první jízdě o více jak čtvrt minuty. To už ale Roman s Radimem měli před sebou vidinu cílové rampy a dokončeného závodu. „Byla to krásná soutěž s nádhernými rychlostními zkouškami. Pořadatel zvládl celou soutěž velmi dobře. My jsme se po celou dobu výborně bavili. Věřím, že jsme naší jízdou bavili i své příznivce a fanoušky. Kolem tratí se jich sešlo skutečně velké množství. Všichni vytvořili opravdu skvělou kulisu. My jsme si vedle dobrého výsledku navíc dojeli i pro své první mistrovské body. Proto jsme všichni velmi spokojeni, ale zároveň i unaveni. Bylo to opravdu těžké,“ shrnul dvoudenní soutěžní klání na Valašsku Roman Michalík. Po dvanácti odjetých rychlostních zkouškách byla posádka Roman Michalík – Radim Orava klasifikována na velmi pěkném 14. místě absolutní klasifikace a 8. místě ve třídě N4. „Chtěl bych poděkovat všem fanouškům, přátelům a obchodním partnerům, kteří nám umožnili start na Sheron Valašská rally 2010 a kteří nás hnali svým povzbuzováním vpřed. Jen mě mrzí, že soutěž nedokončil můj velký kamarád Jára Pešl. Na Valašce mu to ještě nevyšlo, ale věřím, že jeho čas přijde a já mu ze srdce držím palce. Ještě jednou díky všem, kteří nám pomáhali a věřili nám,“ poděkoval svým nejvěrnějším za posádku Roman Michalík.
V nejbližší době si dá Roman Michalík od horkého soutěžního volantu přestávku. „Palič“ totiž plánuje návrat za řídítka endurového motocyklu. Pro jeho fanoušky máme ovšem i dobrou zprávu. Za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX jej letos ještě určitě uvidíme.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.