Meziříčský Roman „Palič“ Michalík své věrné příznivce na Sheron Valašské rally rozhodně nezklamal. V soutěži jel tak, aby stylem jízdy bavil sebe, ale i diváky. Ve finále rally připadl posádce bonbónek v podobě tří mistrovských bodů.
Mistr světa a trojnásobný mistr Evropy v enduru si na horký soutěžní volant rychle přivykl. Loňská sezona sice Romanu Michalíkovi nevyšla podle jeho představ, přesto si start na Valašské rally nemohl nechat ujít. „Nedokázal bych sedět doma na zadku s vědomím, že mi okolo domu lítají závodní auta. Celý tým proto udělal maximum, abychom se mohli společně s Radimem postavit v pátek na start soutěže. Poslední dny před Valašskou rally byly opravdu hodně hektické. Všichni ale zvládli své úkoly na 100 % a já jim za jejich práci moc děkuji,“ popsal dojmy před soutěží Roman Michalík.
Před Sheron Valašskou rally si Roman s Radimem nekladli žádné vysoké cíle. S ohledem na fakt, že se letos valašská posádka nebude na rally objevovat pravidelně, bylo hlavním cílem závod si užít. „Jedeme pro sebe a hlavně pro diváky. Budeme mít podél tratí spousty kamarádů a ti by nás asi hnali, kdybychom jeli opatrným profesorským stylem. Zřejmě by se se mnou i přestali bavit,“ bral s žertem poslední minuty před rally „Palič“.
Michalík s Oravou začali v soutěži opravdu svižně. Po třech odjetých rychlostních zkouškách byli klasifikování na velmi lichotivém 15. místě absolutní klasifikace a ve třídě N4 okupovali 8. příčku. Na náladě posádce neubral ani defekt těsně před cílem erzety Bystřička při sjezdu ze Spiny do obce Vidče. „Začali jsme opatrně. Na posledním závodě loňské sezony jsme měli nepříjemnou havárii, a tak jsme tady začali raději zvolna. Jedeme ale v klídku a bez zbytečného rizika. Podél trati nás ženou dopředu kamarádi, a to nás nemůže nechat chladnými. Jedeme pro ně. S autem nemáme jediný problém, pouze na třetí zkoušce jsme měli na konci erzety defekt. Ten jsme za erzetou vyměnili a jedeme dál,“ shrnul své postavení v soutěži v polovině páteční etapy Michalík.
Druhá runda pátečních rychlostních zkoušek „Paličovi“ už tolik jako ta první nevyšla. Na 4. RZ šla posádka mimo trať. Mitsubishi zůstalo nepoškozené, pouze ve výsledcích nastal propad o tři místa. První etapu Sheron Valašská rally 2010 zakončili Michalík s Oravou na 18. příčce absolutního pořadí a 11. příčce ve třídě N4.
Zatímco v pátek se Roman usmíval, v sobotu se našel úsměv na jeho tváři pouze sporadicky. Na vině nebylo Mitsubishi, ani Radim, ale bolavý zub. Přesto „Palič“ bojoval a postupně se prokousával ve výsledcích vzhůru. Rychlé a technické zkoušky - Puntík a Odry - zvládla posádka bez potíží. „Oproti včerejšku se vše velmi zrychlilo. Jede se po čistších silnicích a na časech je to znát. My už nemáme co ztratit, ani získat. Posádka před námi je půl minuty a za námi minutu. Není se proč honit, a tak si jedeme své,“ uvedl po čtyřech sobotních zkouškách Michalík.
Na řadu přišel velmi těžký závěr soutěže. Dva průjezdy Valašskou bombou, erzetou s délkou 26 km. Obzvláště první průjezd Michalíkovi s Oravou vyšel. Na náročné erzetě s měnícím se tempem zajeli 16. nejrychlejší čas. Při druhém kole zaostala valašská posádka oproti první jízdě o více jak čtvrt minuty. To už ale Roman s Radimem měli před sebou vidinu cílové rampy a dokončeného závodu. „Byla to krásná soutěž s nádhernými rychlostními zkouškami. Pořadatel zvládl celou soutěž velmi dobře. My jsme se po celou dobu výborně bavili. Věřím, že jsme naší jízdou bavili i své příznivce a fanoušky. Kolem tratí se jich sešlo skutečně velké množství. Všichni vytvořili opravdu skvělou kulisu. My jsme si vedle dobrého výsledku navíc dojeli i pro své první mistrovské body. Proto jsme všichni velmi spokojeni, ale zároveň i unaveni. Bylo to opravdu těžké,“ shrnul dvoudenní soutěžní klání na Valašsku Roman Michalík. Po dvanácti odjetých rychlostních zkouškách byla posádka Roman Michalík – Radim Orava klasifikována na velmi pěkném 14. místě absolutní klasifikace a 8. místě ve třídě N4. „Chtěl bych poděkovat všem fanouškům, přátelům a obchodním partnerům, kteří nám umožnili start na Sheron Valašská rally 2010 a kteří nás hnali svým povzbuzováním vpřed. Jen mě mrzí, že soutěž nedokončil můj velký kamarád Jára Pešl. Na Valašce mu to ještě nevyšlo, ale věřím, že jeho čas přijde a já mu ze srdce držím palce. Ještě jednou díky všem, kteří nám pomáhali a věřili nám,“ poděkoval svým nejvěrnějším za posádku Roman Michalík.
V nejbližší době si dá Roman Michalík od horkého soutěžního volantu přestávku. „Palič“ totiž plánuje návrat za řídítka endurového motocyklu. Pro jeho fanoušky máme ovšem i dobrou zprávu. Za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX jej letos ještě určitě uvidíme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.