Poznáte ten pocit keď na vás čaká niečo nové, neprebádané, ale pritom už dopredu viete že to bude čosi perfektné, niečo pri čom sa vám splní celoživotný sen.
Večer pred spaním máte hlavu plnú očakávaní a od vzrušenia neviete ani zaspať. Nejako obdobne sa cítil aj Jaro Melichárek pred svojou úvodnou súťažou rally s vozidlom Mitsubishi Lancer WRC05.
Plány na umiestnenie medzi najrýchlejšími išli našťastie von z hlavy, v ktorej ostalo jediné predsavzatie. Najazdiť čo možno najviacej súťažných kilometrov a doviezť krvavo červené Mitsubishi Lancer WRC05 z dielní MML Sports až na cieľovú rampu. Snáď aj z toho dôvodu sa všetko vydarilo lepšie ako ktokoľvek z tímu, či divákov okolo tratí Rally Eger očakával.
Už v prvej rýchlostnej skúške úvodného dňa súťaže Jaro obrazne povedané zdvihol divákov zo stoličiek keď zajazdil absolútne tretí najrýchlejší čas, čím zároveň vyhral túto rýchlostnú skúšku v rámci slovenských majstrovstiev . Následne síce prišlo zopár školáckych chýb, keď pri spustení štartovacieho programu motor WRC-čka zhasol, ale tým sa nevyhol azda ani jeden jazdec, ktorý v takejto technike niekedy sedel.
Všetko odčinil v predposlednom teste úvodného dňa, keď opäť vyhral rýchlostnú skúšku, tentoraz dokonca v absolútnom poradí, čo sa Jarovi podarilo ako jedinému zo slovenských jazdcov. Z dôvodu zžívania sa s vozidlom, ale aj niekoľkým zhasnutiam motora Jaro v cieli prvého dňa hlásil šieste miesto v celkovom poradí súťaže započítavanej do Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally 2010. Všetko si však vynahradil v priebehu druhého dňa súťaže. Tu sa mu síce už nepodarilo zvíťaziť ani v jednej zo šiestich rýchlostných skúšok, dosiahol však v konečnom poradí slovenských majstrovstiev až na „bedňu“ a domov si odviezol cenné body za tretie miesto.
„Bolo to super, síce sme sa na začiatku ešte dosť učili, zhasínal nám motor pri štartoch, ale už sa zdá že sme tento problém odstránili. Mojim plánom bolo doviezť auto až na cieľovú rampu, toto sa podarilo a som rád, že sa mi podarilo urobiť aj dobrý výsledok,“ vyjadril sa Jaro Melichárek po prejazde cieľovou rampou.Miro Majláth
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.