Poznáte ten pocit keď na vás čaká niečo nové, neprebádané, ale pritom už dopredu viete že to bude čosi perfektné, niečo pri čom sa vám splní celoživotný sen.
Večer pred spaním máte hlavu plnú očakávaní a od vzrušenia neviete ani zaspať. Nejako obdobne sa cítil aj Jaro Melichárek pred svojou úvodnou súťažou rally s vozidlom Mitsubishi Lancer WRC05.
Plány na umiestnenie medzi najrýchlejšími išli našťastie von z hlavy, v ktorej ostalo jediné predsavzatie. Najazdiť čo možno najviacej súťažných kilometrov a doviezť krvavo červené Mitsubishi Lancer WRC05 z dielní MML Sports až na cieľovú rampu. Snáď aj z toho dôvodu sa všetko vydarilo lepšie ako ktokoľvek z tímu, či divákov okolo tratí Rally Eger očakával.
Už v prvej rýchlostnej skúške úvodného dňa súťaže Jaro obrazne povedané zdvihol divákov zo stoličiek keď zajazdil absolútne tretí najrýchlejší čas, čím zároveň vyhral túto rýchlostnú skúšku v rámci slovenských majstrovstiev . Následne síce prišlo zopár školáckych chýb, keď pri spustení štartovacieho programu motor WRC-čka zhasol, ale tým sa nevyhol azda ani jeden jazdec, ktorý v takejto technike niekedy sedel.
Všetko odčinil v predposlednom teste úvodného dňa, keď opäť vyhral rýchlostnú skúšku, tentoraz dokonca v absolútnom poradí, čo sa Jarovi podarilo ako jedinému zo slovenských jazdcov. Z dôvodu zžívania sa s vozidlom, ale aj niekoľkým zhasnutiam motora Jaro v cieli prvého dňa hlásil šieste miesto v celkovom poradí súťaže započítavanej do Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally 2010. Všetko si však vynahradil v priebehu druhého dňa súťaže. Tu sa mu síce už nepodarilo zvíťaziť ani v jednej zo šiestich rýchlostných skúšok, dosiahol však v konečnom poradí slovenských majstrovstiev až na „bedňu“ a domov si odviezol cenné body za tretie miesto.
„Bolo to super, síce sme sa na začiatku ešte dosť učili, zhasínal nám motor pri štartoch, ale už sa zdá že sme tento problém odstránili. Mojim plánom bolo doviezť auto až na cieľovú rampu, toto sa podarilo a som rád, že sa mi podarilo urobiť aj dobrý výsledok,“ vyjadril sa Jaro Melichárek po prejazde cieľovou rampou.Miro Majláth
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?