Neděli 28. března, tedy den, kdy většina fanoušků ještě nabírala síly po náročné Valašské rally, využil k testování před sezónou jihomoravský tým Schlager Rallye Sport.
Soutěžní stáj, sídlící v Senetářově nedaleko Blanska, si k této příležitosti vytipovala dva technické úseky nedaleko Vyškova, které se staly místem prvního vyzkoušení jezdecké sestavy pro sezónu 2010.
Po loňském úspěšném roce budou i letos Schlager Rallye Sport reprezentovat Alexander Tazreiter s Elke Aigner, před kterými stojí mimořádně těžký úkol - navázat v silné konkurenci na loňské čtvrté místo v rakouském seriálu. Staronovými akvizicemi týmu jsou 50letý Willi Rabl a jeho o dvanáct let mladší krajan Peter Ebner.
Zatímco Rabl se s možnostmi Renaultu Clio R3 po Luboši Minaříkovi zatím seznamoval jen velmi pomalu, instruktor školy smyku na severských jezerech Ebner nenechával nikoho na pochybách, že na blížící se Lavanttal Rallye nehodlá hrát ve výsledcích druhé housle. Obrovské nasazení ve spojení s nekompromisním řezáním zatáček přichystalo pro všechny přihlížející krásný zážitek, který ještě umocnilo skvěle fungující Mitsubishi Lancer EVO IX s novým restriktorem 33 milimetrů. V závěru testu se nenechal zahanbit ani Tazreiter, který po postupném zrychlování ukázal, že bude týmovému kolegovi důstojným rivalem.
Kromě důkladného seznámení se soutěžní technikou si trojice soutěžních posádek poprvé „v akci“ vyzkoušela i nový bezpečnostní prvek, povinně předepsaný pro všechny rakouské podniky. S mnohými nenáviděným HANS systémem si nakonec všichni soutěžáci poradili bravurně, třebaže první manipulace přinesla nejedno rozčarování.
Všechny tři dvojice, tedy Alexander Tazreiter s Elke Aigner, Willi Rabl s Uschi Breinessl a Peter Ebner s Marco Hüblerem, absolvují v letošní sezóně kompletní program rakouského šampionátu, čítající sedm závodů. O první body se utkají již v termínu 9. a 10. dubna, kdy startuje jedna z nejtěžších rally seriálu – BP Ultimate Rallye Lavanttal s centrem ve Wolfsbergu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).