Neděli 28. března, tedy den, kdy většina fanoušků ještě nabírala síly po náročné Valašské rally, využil k testování před sezónou jihomoravský tým Schlager Rallye Sport.
Soutěžní stáj, sídlící v Senetářově nedaleko Blanska, si k této příležitosti vytipovala dva technické úseky nedaleko Vyškova, které se staly místem prvního vyzkoušení jezdecké sestavy pro sezónu 2010.
Po loňském úspěšném roce budou i letos Schlager Rallye Sport reprezentovat Alexander Tazreiter s Elke Aigner, před kterými stojí mimořádně těžký úkol - navázat v silné konkurenci na loňské čtvrté místo v rakouském seriálu. Staronovými akvizicemi týmu jsou 50letý Willi Rabl a jeho o dvanáct let mladší krajan Peter Ebner.
Zatímco Rabl se s možnostmi Renaultu Clio R3 po Luboši Minaříkovi zatím seznamoval jen velmi pomalu, instruktor školy smyku na severských jezerech Ebner nenechával nikoho na pochybách, že na blížící se Lavanttal Rallye nehodlá hrát ve výsledcích druhé housle. Obrovské nasazení ve spojení s nekompromisním řezáním zatáček přichystalo pro všechny přihlížející krásný zážitek, který ještě umocnilo skvěle fungující Mitsubishi Lancer EVO IX s novým restriktorem 33 milimetrů. V závěru testu se nenechal zahanbit ani Tazreiter, který po postupném zrychlování ukázal, že bude týmovému kolegovi důstojným rivalem.
Kromě důkladného seznámení se soutěžní technikou si trojice soutěžních posádek poprvé „v akci“ vyzkoušela i nový bezpečnostní prvek, povinně předepsaný pro všechny rakouské podniky. S mnohými nenáviděným HANS systémem si nakonec všichni soutěžáci poradili bravurně, třebaže první manipulace přinesla nejedno rozčarování.
Všechny tři dvojice, tedy Alexander Tazreiter s Elke Aigner, Willi Rabl s Uschi Breinessl a Peter Ebner s Marco Hüblerem, absolvují v letošní sezóně kompletní program rakouského šampionátu, čítající sedm závodů. O první body se utkají již v termínu 9. a 10. dubna, kdy startuje jedna z nejtěžších rally seriálu – BP Ultimate Rallye Lavanttal s centrem ve Wolfsbergu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.