Čtyřiadvacet hodin před uzávěrkou přihlášek evidovali pořadatelé 21. Horácké rally z AK elektrárna Dukovany v AČR více než šedesát posádek na úvodní podnik ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally 2010 a K4 Pohár České republiky. Vzhledem k tomu, že největší část soutěžících se hlásí až v posledních hodinách, počet přihlášených posádek se určitě zvýší. Uzávěrka je stanovena na pondělí 22. března.
Horácká rally se pojede letos v nezvykle brzkém termínu již začátkem dubna. Soutěž se uskuteční ve velikonočním víkendu (2. – 3. dubna 2010) s centrem v Třebíči. Trať jednadvacátého ročníku měří celkem 211,64 km a obsahuje osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 68,18 km.
První vůz startuje do rally v sobotu 3. dubna v 8 hodin na Karlově náměstí v Třebíči, první posádka se objeví v cíli na stejném místě ve 14:27 hodin. Na předběžném seznamu přihlášených posádek najdeme řadu zvučných a zajímavých jmen. Na Horácké rally se objeví oba úřadující čeští mistři ve velkém šampionátu i v jednodenních rallysprintech. Do Třebíče přijede Roman Kresta (Mitsubishi Lancer EVO IX), jehož bude navigovat Tomáš Kašpárek v barvách týmu Enteria Rally. Zanedlouho čtyřiatřicetiletý rodák z Trnavy na Zlínsku ve své kariéře Horáckou rally ještě nevyhrál a před šestnácti lety zde absolvoval na voze Škoda Favorit svou první rally.
Přihlášen je i rallysprintový mistr a vítěz loňského jubilejního 20. ročníku Horácké rally Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX). Z dalších favoritů přihlášku již zaslali Josef Peták (Peugeot 207 S2000), Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000), Milan Pantálek (Škoda Fabia WRC), David Komárek (Škoda Octavia WRC), Miroslav Jakeš, Jiří Tošovský (oba Mitsubishi Lancer EVO IX) a Lumír Firla (Mitsubishi Lancer EVO VII). V Třebíči pojedou rovněž Petr Brynda (Renault Clio R3 MAXI), Jan Dohnal (Renault Clio S1600), Antonín Novák (Citroën C2 S1600), Petr Zedník (Ford Fiesta S1600) nebo Karel Macek (Toyota Corolla S2000). Příznivci rallyového sportu se mohou těšit na rozmanitý vozový park, neboť ve startovním poli se objeví vozy specifikace WRC, kategorie Super 2000 nebo například i historické vozidla Škoda 130 RS a další.
Bližší informace naleznete na oficiální internetové adrese www.horacka.cz, kde si můžete stáhout i přihlášku pro soutěžící nebo v nejbližších tiskových informacích. Seznam přijatých posádek bude publikován v pátek 26. března, o den dříve se uskuteční v brněnském hotelu Slavia tisková konference.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.