Čtyřiadvacet hodin před uzávěrkou přihlášek evidovali pořadatelé 21. Horácké rally z AK elektrárna Dukovany v AČR více než šedesát posádek na úvodní podnik ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally 2010 a K4 Pohár České republiky. Vzhledem k tomu, že největší část soutěžících se hlásí až v posledních hodinách, počet přihlášených posádek se určitě zvýší. Uzávěrka je stanovena na pondělí 22. března.
Horácká rally se pojede letos v nezvykle brzkém termínu již začátkem dubna. Soutěž se uskuteční ve velikonočním víkendu (2. – 3. dubna 2010) s centrem v Třebíči. Trať jednadvacátého ročníku měří celkem 211,64 km a obsahuje osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 68,18 km.
První vůz startuje do rally v sobotu 3. dubna v 8 hodin na Karlově náměstí v Třebíči, první posádka se objeví v cíli na stejném místě ve 14:27 hodin. Na předběžném seznamu přihlášených posádek najdeme řadu zvučných a zajímavých jmen. Na Horácké rally se objeví oba úřadující čeští mistři ve velkém šampionátu i v jednodenních rallysprintech. Do Třebíče přijede Roman Kresta (Mitsubishi Lancer EVO IX), jehož bude navigovat Tomáš Kašpárek v barvách týmu Enteria Rally. Zanedlouho čtyřiatřicetiletý rodák z Trnavy na Zlínsku ve své kariéře Horáckou rally ještě nevyhrál a před šestnácti lety zde absolvoval na voze Škoda Favorit svou první rally.
Přihlášen je i rallysprintový mistr a vítěz loňského jubilejního 20. ročníku Horácké rally Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX). Z dalších favoritů přihlášku již zaslali Josef Peták (Peugeot 207 S2000), Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000), Milan Pantálek (Škoda Fabia WRC), David Komárek (Škoda Octavia WRC), Miroslav Jakeš, Jiří Tošovský (oba Mitsubishi Lancer EVO IX) a Lumír Firla (Mitsubishi Lancer EVO VII). V Třebíči pojedou rovněž Petr Brynda (Renault Clio R3 MAXI), Jan Dohnal (Renault Clio S1600), Antonín Novák (Citroën C2 S1600), Petr Zedník (Ford Fiesta S1600) nebo Karel Macek (Toyota Corolla S2000). Příznivci rallyového sportu se mohou těšit na rozmanitý vozový park, neboť ve startovním poli se objeví vozy specifikace WRC, kategorie Super 2000 nebo například i historické vozidla Škoda 130 RS a další.
Bližší informace naleznete na oficiální internetové adrese www.horacka.cz, kde si můžete stáhout i přihlášku pro soutěžící nebo v nejbližších tiskových informacích. Seznam přijatých posádek bude publikován v pátek 26. března, o den dříve se uskuteční v brněnském hotelu Slavia tisková konference.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?