Na novou soutěžní sezonu se připravuje i Roman Michalík. Valašskomeziříčský jezdec se letos kromě automobilových rally objeví i za řídítky endurového stroje. Postřehy „Paliče“ z loňské sezony i jeho plány pro letošní rok Vám přinášíme v následujících řádcích.
Romane, pojďme se ještě jednou ohlédnout za loňskou sezonou. Jaká byla z tvého pohledu?Roman Michalík (R. M.): „Byl to pro nás hodně utrápený rok. Prakticky po celou loňskou sezonu jsme bojovali s technickými potížemi u Mitsubishi Lancer EVO IX. Veškeré naše výpadky pramenily z technických problémů. Je ale nutné podotknout, že se vždy jednalo o chyby takzvaných levnějších dílů, to znamená do tisícikoruny. Prostě takové, se kterými se nepočítá, že právě tato věc na autě odejde.“
Na některých soutěžích byl náznak dobrého výsledku. O to více pak asi mrzela odstoupení.R. M.: „Zklamaní určitě jsme. Člověk se rally plně věnuje celý rok, stojí to spoustu peněz a výsledek prakticky žádný. Ale pokud auto jelo, třeba v Jeseníkách, tak to bylo super. Hodně lidí mi tehdy v cíli přišlo podat ruku a potěšily mě i gratulace od lepších jezdců.“
Vzpomněl jsi AZ Pneu Rally Jeseníky. Tady jsi vyrovnal svůj nejlepší výsledek ve sprintrally, kdy jsi na Wurthce v roce 2008 vyjel páté místo v absolutním pořadí. Jaké tedy byly loňské Jeseníky?R. M.: „Rallysprint v Jeseníkách se nám velmi líbil. Bylo to dáno hlavně tím, že se prakticky pořád jelo z kopce. Handicap vůči silnějším vozům již nebyl tak znatelný. Tady už pak záleželo, kdo jak a kde brzdí. Tento závod nám vyšel na jedničku.“
Dobře rozjetý závod jsi měl i na domácím vsetínském sprintu. Tady jsi figuroval na 8. místě absolutní klasifikace, ovšem závěrečná erzeta… na tu asi moc rád vzpomínat nebudeš.R. M.: „Wurthka nám vycházela od úvodní rychlostní zkoušky. Na každé erzetě jsme byli v první desítce, což bylo něco nádherného. Ale opět pár kilometrů před cílem přišla technická závada. V brzdovém válci ruční brzdy povolila gumička a brzda ztratila svou funkčnost. My jsme vyletěli ze silnice a rozbili auto o klády. Zradil nás tady díl, který stojí snad 15 Kč. Přitom jsme jeli v poklidu. Věděli jsme, že na sedmé místo před námi nemáme a odstup jsme si drželi i na posádku, která byla v průběžném pořadí za námi. Prostě jsme si jeli svoje a nevyšlo to. Jezdec, když vstupuje do závodu, nemůže počítat, že odejde ten nebo onen díl. Pokud by s těmito myšlenkami jel rally, tak se nikdy nedostane ve výsledcích výš.“
Na dveře nám klepe nová sezona a hlavně blížící se start Sheron Valašské rally. Jaké jsou tedy tvé plány pro letošní rok?R. M.: „Prakticky dva měsíce věnujeme plnou přípravu soutěžnímu vozu Mitsubishi. Veškeré přípravy směřují ke startu Valašky ve Valašském Meziříčí. Je to pro nás domácí soutěž, a tedy velmi prestižní věc. Posádka zůstane beze změn, a proto na místě spolujezdce bude opět Radim Orava. První závod je jistý. Pokud nám to dovolí finanční prostředky, tak bychom se rádi zúčastňovali rallysprintových závodů. Ten první v Třebíči ovšem určitě vynecháme. Cíle do sezony si neklademe žádné, zkrátka si chceme závody užít a bavit se jimi. Samozřejmě, že pro dobrý výsledek uděláme všichni maximum, ale konkrétní cíle nebo příčky prostě nemáme.“
Ty ovšem plánuješ i návrat za řídítka endurového motocyklu…R. M.: „Ano, je to tak.Určitě bych se měl ukázat na českém mistrovství v enduru. Zřejmě nestihnu první závod, neboť ten startuje týden po Valašské rally, což je pro mě nereálné, ale ostatní soutěže už pojedu.“
Není tak trochu zavazující při tvých veleúspěších v enduru se vracet zpět? Asi se budou od tebe očekávat opět výsledky v popředí. (Jenom pro připomenutí -Roman Michalík získal mistrovský titul 2x v Česku a jednou v Itálii, je trojnásobným mistrem Evropy, mistrem světa ve třídě do 125 ccm. Byl členem vítězného klubového družstva na Šestidenní na Novém Zélandu. Na svém kontě má spoustu dalších velkých úspěchů, mimo jiné i domácí mistrovský titul v minikárách, který vybojoval v roce 1985.)R. M.: Za řídítka se vracím do kolotoče závodů po dvou letech. Samozřejmě, že za tu dobu přišla do endura spousta mladých kluků. Chci si vyzkoušet, jak na tom mezi mladými vlky jsem. Ani tady si nekladu žádný cíl. Pojedu a uvidím, jak na tom budu.“
„Závěrem bych chtěl poděkovat všem, kteří mě v uplynulých letech podporovali a drželi mi palce. Zejména to je vsetínská firma Josta, rodina, kolektiv spolupracovníků a všichni kamarádi.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.