Jednadvacátá Horácká rally se pojede v letošním roce v nezvykle brzkém termínu již začátkem dubna a pořadatelé z AK elektrárna Dukovany v AČR připravili podstatné změny.
Soutěž se pojede ve velikonočním víkendu (2. – 3. dubna 2010) s centrem v Třebíči jako úvodní podnik devítidílného seriálu ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally a K4 Pohár České republiky v rally. Soutěž se dále započítává do Mistrovství ČR juniorů, Dámského poháru a Poháru mládeže v rally.
Zůstalo zachováno centrum soutěže v Třebíči, kde bude umístěno v tradičních prostorách Městského úřadu na Karlově náměstí ředitelství soutěže. Na zdejším náměstí proběhne v sobotu 3. dubna start a cíl soutěže. Administrativní a technická přejímka se uskuteční v osvědčených prostorách Autosalonu Horáckého autodružstva na Brněnské ulici během pátečního odpoledne. Servisní parkoviště bude umístěno v prostorách kasárna Vícenice u Náměště nad Oslavou. „V loňském roce byla řada výtek na nevhodné umístění servisního parkoviště, proto jsme se rozhodli pro změnu. Ve Vícenicích jsme měli v minulosti jservisní zónu na ploše nedalekého letiště, tentokráte jsem servis umístili do objektu kasárna. Věříme, že ze strany soutěžících bude tato změna přivítán s povděkem,“ uvedl Miloš Morávek, ředitel Horácké rally.
Novinkou je změna termínu do jarního období, neboť Federace automobilového sportu přidělila Horácké rally nezvyklý termín na začátku dubna. „V minulosti jsme již jeli v sychravém podzimu nebo v tropickém létě. Nyní jedeme v jarním období. Snad ještě nám chybí uspořádat soutěž v zimě, abychom si vyzkoušeli pořádání po celý rok,“ řekl Morávek. Horácká rally zahájí devítidílný mistrovský seriál jednodenních rallysprintů.
Rychlostní zkoušky jsou situovány do blízkosti Náměště nad Oslavou a Velké Bíteše. „Všechny erzety odjedeme prakticky na pětníku. Pro diváky to bude velmi atraktivní. Využili jsme osvědčené úseky z minulých let, přidali jsem k nim nové úseky a vytvořili jsme kompaktní soutěž. Připraveny máme čtyři úseky rychlostních zkoušek, které pojedeme dvakrát,“ vysvětlil ředitel Horácké rally. Celkem trať jednadvacátého ročníku měří 211,64 km a obsahuje 8 rychlostních zkoušek v celkové délce 68,18 km. Rychlostní zkoušky se pojedou na úsecích Kamenná – Tasov 4,68 km), Otradice – Čikov (11,36 km), Březka – Pyšel (11,36 km) a Zahrádka – Náměšť nad Oslavou (6,69 km). První vůz startuje do rally v sobotu 3. dubna v 8 hodin na Karlově náměstí v Třebíči, první posádka se v cíli objeví ve 14:27 hodin.
Bližší informace naleznete na oficiální internetové adrese www.horacka.cz, kde si můžete stáhout i přihlášku pro soutěžící nebo v dalších tiskových informacích.
Foto: www.rallyzone.cz/Roman Turovský
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?