Jednadvacátá Horácká rally se pojede v letošním roce v nezvykle brzkém termínu již začátkem dubna a pořadatelé z AK elektrárna Dukovany v AČR připravili podstatné změny.
Soutěž se pojede ve velikonočním víkendu (2. – 3. dubna 2010) s centrem v Třebíči jako úvodní podnik devítidílného seriálu ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally a K4 Pohár České republiky v rally. Soutěž se dále započítává do Mistrovství ČR juniorů, Dámského poháru a Poháru mládeže v rally.
Zůstalo zachováno centrum soutěže v Třebíči, kde bude umístěno v tradičních prostorách Městského úřadu na Karlově náměstí ředitelství soutěže. Na zdejším náměstí proběhne v sobotu 3. dubna start a cíl soutěže. Administrativní a technická přejímka se uskuteční v osvědčených prostorách Autosalonu Horáckého autodružstva na Brněnské ulici během pátečního odpoledne. Servisní parkoviště bude umístěno v prostorách kasárna Vícenice u Náměště nad Oslavou. „V loňském roce byla řada výtek na nevhodné umístění servisního parkoviště, proto jsme se rozhodli pro změnu. Ve Vícenicích jsme měli v minulosti jservisní zónu na ploše nedalekého letiště, tentokráte jsem servis umístili do objektu kasárna. Věříme, že ze strany soutěžících bude tato změna přivítán s povděkem,“ uvedl Miloš Morávek, ředitel Horácké rally.
Novinkou je změna termínu do jarního období, neboť Federace automobilového sportu přidělila Horácké rally nezvyklý termín na začátku dubna. „V minulosti jsme již jeli v sychravém podzimu nebo v tropickém létě. Nyní jedeme v jarním období. Snad ještě nám chybí uspořádat soutěž v zimě, abychom si vyzkoušeli pořádání po celý rok,“ řekl Morávek. Horácká rally zahájí devítidílný mistrovský seriál jednodenních rallysprintů.
Rychlostní zkoušky jsou situovány do blízkosti Náměště nad Oslavou a Velké Bíteše. „Všechny erzety odjedeme prakticky na pětníku. Pro diváky to bude velmi atraktivní. Využili jsme osvědčené úseky z minulých let, přidali jsem k nim nové úseky a vytvořili jsme kompaktní soutěž. Připraveny máme čtyři úseky rychlostních zkoušek, které pojedeme dvakrát,“ vysvětlil ředitel Horácké rally. Celkem trať jednadvacátého ročníku měří 211,64 km a obsahuje 8 rychlostních zkoušek v celkové délce 68,18 km. Rychlostní zkoušky se pojedou na úsecích Kamenná – Tasov 4,68 km), Otradice – Čikov (11,36 km), Březka – Pyšel (11,36 km) a Zahrádka – Náměšť nad Oslavou (6,69 km). První vůz startuje do rally v sobotu 3. dubna v 8 hodin na Karlově náměstí v Třebíči, první posádka se v cíli objeví ve 14:27 hodin.
Bližší informace naleznete na oficiální internetové adrese www.horacka.cz, kde si můžete stáhout i přihlášku pro soutěžící nebo v dalších tiskových informacích.
Foto: www.rallyzone.cz/Roman Turovský
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?