Jednadvacátá Horácká rally se pojede v letošním roce v nezvykle brzkém termínu již začátkem dubna a pořadatelé z AK elektrárna Dukovany v AČR připravili podstatné změny.
Soutěž se pojede ve velikonočním víkendu (2. – 3. dubna 2010) s centrem v Třebíči jako úvodní podnik devítidílného seriálu ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally a K4 Pohár České republiky v rally. Soutěž se dále započítává do Mistrovství ČR juniorů, Dámského poháru a Poháru mládeže v rally.
Zůstalo zachováno centrum soutěže v Třebíči, kde bude umístěno v tradičních prostorách Městského úřadu na Karlově náměstí ředitelství soutěže. Na zdejším náměstí proběhne v sobotu 3. dubna start a cíl soutěže. Administrativní a technická přejímka se uskuteční v osvědčených prostorách Autosalonu Horáckého autodružstva na Brněnské ulici během pátečního odpoledne. Servisní parkoviště bude umístěno v prostorách kasárna Vícenice u Náměště nad Oslavou. „V loňském roce byla řada výtek na nevhodné umístění servisního parkoviště, proto jsme se rozhodli pro změnu. Ve Vícenicích jsme měli v minulosti jservisní zónu na ploše nedalekého letiště, tentokráte jsem servis umístili do objektu kasárna. Věříme, že ze strany soutěžících bude tato změna přivítán s povděkem,“ uvedl Miloš Morávek, ředitel Horácké rally.
Novinkou je změna termínu do jarního období, neboť Federace automobilového sportu přidělila Horácké rally nezvyklý termín na začátku dubna. „V minulosti jsme již jeli v sychravém podzimu nebo v tropickém létě. Nyní jedeme v jarním období. Snad ještě nám chybí uspořádat soutěž v zimě, abychom si vyzkoušeli pořádání po celý rok,“ řekl Morávek. Horácká rally zahájí devítidílný mistrovský seriál jednodenních rallysprintů.
Rychlostní zkoušky jsou situovány do blízkosti Náměště nad Oslavou a Velké Bíteše. „Všechny erzety odjedeme prakticky na pětníku. Pro diváky to bude velmi atraktivní. Využili jsme osvědčené úseky z minulých let, přidali jsem k nim nové úseky a vytvořili jsme kompaktní soutěž. Připraveny máme čtyři úseky rychlostních zkoušek, které pojedeme dvakrát,“ vysvětlil ředitel Horácké rally. Celkem trať jednadvacátého ročníku měří 211,64 km a obsahuje 8 rychlostních zkoušek v celkové délce 68,18 km. Rychlostní zkoušky se pojedou na úsecích Kamenná – Tasov 4,68 km), Otradice – Čikov (11,36 km), Březka – Pyšel (11,36 km) a Zahrádka – Náměšť nad Oslavou (6,69 km). První vůz startuje do rally v sobotu 3. dubna v 8 hodin na Karlově náměstí v Třebíči, první posádka se v cíli objeví ve 14:27 hodin.
Bližší informace naleznete na oficiální internetové adrese www.horacka.cz, kde si můžete stáhout i přihlášku pro soutěžící nebo v dalších tiskových informacích.
Foto: www.rallyzone.cz/Roman Turovský
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?