Valašský jezdecký talent Mirek Jakeš to neměl k malému volantu a rychlým kolům daleko, neboť jeho otec Karel jezdil v devadesátých letech rally.
Mirek získával první zkušenosti v motokárách a posléze v závodech automobilů do vrchů. Zde dosáhl na tři domácí mistrovské tituly. V roce 2008 si coby osmnáctiletý jezdec vyjel titul Mistra Evropy v závodech do vrchu. V tomto roce prvně zkusil i rally. S Citroenem C2 R2 společně s Tomášem Jakešem dokončil Rally Český Krumlov na 23. místě.
Loňská sezona již byla zcela v režii automobilových soutěží. Mirek s Tomášem stáli na startu jedenácti rally. Rok 2009 ale nebude patřit mezi výsledkově vydařené ročníky. Posádku hodně potrápila technika. Snad jen se závěrem sezony může být mladý jezdec spokojený. „Vloni jsme kromě Bohemia rally startovali v kompletním seriálu mezinárodního mistrovství. Výraznějšího výsledku jsme dosáhli pouze v Hustopečích, kde jsme dojeli na 14. místě absolutně. Jinak to pro nás byla hodně utrápená sezona. Lépe se nám dařilo ve sprintech. Kopnou jsme dokončili na 14. místě a skoro domácí sprint na Vsetíně na 8. místě. Nejvíce jsme si ovšem užili Mikuláš rally ve Slušovicích, kde jsme skončili absolutně šestí. Do výčtu našich startů patří i Rally Bulgaria, která byla předčasně ukončena a my tady obsadili 12. místo,“ ohlédl se v krátkosti za loňskou sezonou karlovický jezdec. Výsledkem snažení Mirka a Tomáše Jakešových bylo 31. místo v mezinárodním mistrovství se ziskem dvou bodů, 20. místo ve sprintrally s 16 body (15. místo ve třídě N4 a 15. místo ve skupině N) a 5. místo v juniorském mistrovství.
Tým okolo Mirka Jakeše věří, že jejich jezdec má na mnohem lepší výsledky a pro jejich úspěch se musí něco udělat. První velká změna přišla s přípravou závodního vozu. "Po loňských výsledcích, kdy syn často odstupoval kvůli technickým potížím, jsme se obrátili na Romana Krestu. Výsledkem naší dohody je, že nám bude Roman připravovat auto. Mirek si již takto připravené auto mohl vyzkoušet na konci roku ve Slušovicích a z jeho jízdních vlastností byl velmi nadšený. Roman je pro Mirka velký vzorem, ale také dobrým rádcem. Od spolupráce s Romanem Krestou si slibujeme velký posun vpřed," prozradil hlavní změnu manažer týmu Karel Jakeš. K výkonnostnímu růstu by měl pomoci i tréninkový Lancer EVO IX. V zimním období s ním Mirek najezdil stovky kilometrů a s autem se perfektně sžil.
Nyní stojí Mirek Jakeš před branami své druhé kompletní sezony v rally. Kalendář soutěží a vůz jsou jasné. "Stejně jako v loňském roce i letos budeme usedat do Mitsubishi Lancer EVO IX. Prioritním by pro nás mělo být mezinárodní mistrovství, kdy na konci března staneme na startu úvodního podniku - Valašské rally. Vedle toho bychom měli startovat i na pěti sprintech, převážně na moravské straně naší republiky. A pokud se zadaří, tak vyzkoušíme i nějakou soutěž na Slovensku. To se ovšem bude odvíjet od výsledků. Pro naše příznivce, ale také pro nás, chystáme i jedno překvapení, které včas odtajníme. Do sezony jsme si nikdy nestanovovali žádné konkrétní cíle a nejinak tomu bude i letos. Naším předsevzetím bude dokončovat soutěže, pokud možno co nejvýše v juniorech i třídě N4," nastínil letošní program Mirek Jakeš. "Závěrem bych chtěl poděkovat obchodním partnerům, kamarádům, přátelům za jejich podporu v loňské sezoně a všem, kteří nám drželi palce. Zvláštní poděkování pak míří k panu Janu Varmužovi a jeho firmě DELIMAX a.s., který nám pomáhal již v době našich startů v závodech do vrchů a bez jehož pomoci bychom obtížněji dosahovali získaný úspěchů," uvedl Mirek Jakeš.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.