Valašský jezdecký talent Mirek Jakeš to neměl k malému volantu a rychlým kolům daleko, neboť jeho otec Karel jezdil v devadesátých letech rally.
Mirek získával první zkušenosti v motokárách a posléze v závodech automobilů do vrchů. Zde dosáhl na tři domácí mistrovské tituly. V roce 2008 si coby osmnáctiletý jezdec vyjel titul Mistra Evropy v závodech do vrchu. V tomto roce prvně zkusil i rally. S Citroenem C2 R2 společně s Tomášem Jakešem dokončil Rally Český Krumlov na 23. místě.
Loňská sezona již byla zcela v režii automobilových soutěží. Mirek s Tomášem stáli na startu jedenácti rally. Rok 2009 ale nebude patřit mezi výsledkově vydařené ročníky. Posádku hodně potrápila technika. Snad jen se závěrem sezony může být mladý jezdec spokojený. „Vloni jsme kromě Bohemia rally startovali v kompletním seriálu mezinárodního mistrovství. Výraznějšího výsledku jsme dosáhli pouze v Hustopečích, kde jsme dojeli na 14. místě absolutně. Jinak to pro nás byla hodně utrápená sezona. Lépe se nám dařilo ve sprintech. Kopnou jsme dokončili na 14. místě a skoro domácí sprint na Vsetíně na 8. místě. Nejvíce jsme si ovšem užili Mikuláš rally ve Slušovicích, kde jsme skončili absolutně šestí. Do výčtu našich startů patří i Rally Bulgaria, která byla předčasně ukončena a my tady obsadili 12. místo,“ ohlédl se v krátkosti za loňskou sezonou karlovický jezdec. Výsledkem snažení Mirka a Tomáše Jakešových bylo 31. místo v mezinárodním mistrovství se ziskem dvou bodů, 20. místo ve sprintrally s 16 body (15. místo ve třídě N4 a 15. místo ve skupině N) a 5. místo v juniorském mistrovství.
Tým okolo Mirka Jakeše věří, že jejich jezdec má na mnohem lepší výsledky a pro jejich úspěch se musí něco udělat. První velká změna přišla s přípravou závodního vozu. "Po loňských výsledcích, kdy syn často odstupoval kvůli technickým potížím, jsme se obrátili na Romana Krestu. Výsledkem naší dohody je, že nám bude Roman připravovat auto. Mirek si již takto připravené auto mohl vyzkoušet na konci roku ve Slušovicích a z jeho jízdních vlastností byl velmi nadšený. Roman je pro Mirka velký vzorem, ale také dobrým rádcem. Od spolupráce s Romanem Krestou si slibujeme velký posun vpřed," prozradil hlavní změnu manažer týmu Karel Jakeš. K výkonnostnímu růstu by měl pomoci i tréninkový Lancer EVO IX. V zimním období s ním Mirek najezdil stovky kilometrů a s autem se perfektně sžil.
Nyní stojí Mirek Jakeš před branami své druhé kompletní sezony v rally. Kalendář soutěží a vůz jsou jasné. "Stejně jako v loňském roce i letos budeme usedat do Mitsubishi Lancer EVO IX. Prioritním by pro nás mělo být mezinárodní mistrovství, kdy na konci března staneme na startu úvodního podniku - Valašské rally. Vedle toho bychom měli startovat i na pěti sprintech, převážně na moravské straně naší republiky. A pokud se zadaří, tak vyzkoušíme i nějakou soutěž na Slovensku. To se ovšem bude odvíjet od výsledků. Pro naše příznivce, ale také pro nás, chystáme i jedno překvapení, které včas odtajníme. Do sezony jsme si nikdy nestanovovali žádné konkrétní cíle a nejinak tomu bude i letos. Naším předsevzetím bude dokončovat soutěže, pokud možno co nejvýše v juniorech i třídě N4," nastínil letošní program Mirek Jakeš. "Závěrem bych chtěl poděkovat obchodním partnerům, kamarádům, přátelům za jejich podporu v loňské sezoně a všem, kteří nám drželi palce. Zvláštní poděkování pak míří k panu Janu Varmužovi a jeho firmě DELIMAX a.s., který nám pomáhal již v době našich startů v závodech do vrchů a bez jehož pomoci bychom obtížněji dosahovali získaný úspěchů," uvedl Mirek Jakeš.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.