Valašský jezdecký talent Mirek Jakeš to neměl k malému volantu a rychlým kolům daleko, neboť jeho otec Karel jezdil v devadesátých letech rally.
Mirek získával první zkušenosti v motokárách a posléze v závodech automobilů do vrchů. Zde dosáhl na tři domácí mistrovské tituly. V roce 2008 si coby osmnáctiletý jezdec vyjel titul Mistra Evropy v závodech do vrchu. V tomto roce prvně zkusil i rally. S Citroenem C2 R2 společně s Tomášem Jakešem dokončil Rally Český Krumlov na 23. místě.
Loňská sezona již byla zcela v režii automobilových soutěží. Mirek s Tomášem stáli na startu jedenácti rally. Rok 2009 ale nebude patřit mezi výsledkově vydařené ročníky. Posádku hodně potrápila technika. Snad jen se závěrem sezony může být mladý jezdec spokojený. „Vloni jsme kromě Bohemia rally startovali v kompletním seriálu mezinárodního mistrovství. Výraznějšího výsledku jsme dosáhli pouze v Hustopečích, kde jsme dojeli na 14. místě absolutně. Jinak to pro nás byla hodně utrápená sezona. Lépe se nám dařilo ve sprintech. Kopnou jsme dokončili na 14. místě a skoro domácí sprint na Vsetíně na 8. místě. Nejvíce jsme si ovšem užili Mikuláš rally ve Slušovicích, kde jsme skončili absolutně šestí. Do výčtu našich startů patří i Rally Bulgaria, která byla předčasně ukončena a my tady obsadili 12. místo,“ ohlédl se v krátkosti za loňskou sezonou karlovický jezdec. Výsledkem snažení Mirka a Tomáše Jakešových bylo 31. místo v mezinárodním mistrovství se ziskem dvou bodů, 20. místo ve sprintrally s 16 body (15. místo ve třídě N4 a 15. místo ve skupině N) a 5. místo v juniorském mistrovství.
Tým okolo Mirka Jakeše věří, že jejich jezdec má na mnohem lepší výsledky a pro jejich úspěch se musí něco udělat. První velká změna přišla s přípravou závodního vozu. "Po loňských výsledcích, kdy syn často odstupoval kvůli technickým potížím, jsme se obrátili na Romana Krestu. Výsledkem naší dohody je, že nám bude Roman připravovat auto. Mirek si již takto připravené auto mohl vyzkoušet na konci roku ve Slušovicích a z jeho jízdních vlastností byl velmi nadšený. Roman je pro Mirka velký vzorem, ale také dobrým rádcem. Od spolupráce s Romanem Krestou si slibujeme velký posun vpřed," prozradil hlavní změnu manažer týmu Karel Jakeš. K výkonnostnímu růstu by měl pomoci i tréninkový Lancer EVO IX. V zimním období s ním Mirek najezdil stovky kilometrů a s autem se perfektně sžil.
Nyní stojí Mirek Jakeš před branami své druhé kompletní sezony v rally. Kalendář soutěží a vůz jsou jasné. "Stejně jako v loňském roce i letos budeme usedat do Mitsubishi Lancer EVO IX. Prioritním by pro nás mělo být mezinárodní mistrovství, kdy na konci března staneme na startu úvodního podniku - Valašské rally. Vedle toho bychom měli startovat i na pěti sprintech, převážně na moravské straně naší republiky. A pokud se zadaří, tak vyzkoušíme i nějakou soutěž na Slovensku. To se ovšem bude odvíjet od výsledků. Pro naše příznivce, ale také pro nás, chystáme i jedno překvapení, které včas odtajníme. Do sezony jsme si nikdy nestanovovali žádné konkrétní cíle a nejinak tomu bude i letos. Naším předsevzetím bude dokončovat soutěže, pokud možno co nejvýše v juniorech i třídě N4," nastínil letošní program Mirek Jakeš. "Závěrem bych chtěl poděkovat obchodním partnerům, kamarádům, přátelům za jejich podporu v loňské sezoně a všem, kteří nám drželi palce. Zvláštní poděkování pak míří k panu Janu Varmužovi a jeho firmě DELIMAX a.s., který nám pomáhal již v době našich startů v závodech do vrchů a bez jehož pomoci bychom obtížněji dosahovali získaný úspěchů," uvedl Mirek Jakeš.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?