Na domácích tratích sice stále panuje zimní spánek, přesto zlínský tým JM racing je na roztrhání. V rychlém sledu absolvoval dva těžké závody. Nejprve zastřešil start Jaroslava Orsáka v Monte Carlu, následně nechyběl ani při úvodním závodě MS ve Švédsku. Per-Gunnar Andersson za volantem jejich Škody Fabie S2000 obsadil desátou příčku absolutně a opanoval nově vypsaný seriál Super 2000.
"Anderssonův start se domluvil až na poslední chvíli a vlastně až po uzávěrce přihlášek se vůz měnil. Měli jsme z této spolupráce radost, ale také jsme si byli vědomi, jak velké budou Anderssonovy ambice uspět. Bál jsem se, aby mu domácí prostředí nesvazovalo ruce," naznačil úvodem manažer JM racing Miroslav Houšť jun.Zlínský tým vyrazil do Skandinávie v dostatečném předstihu, neboť bývalý tovární jezdec Suzuki chtěl při testu Fabii S2000 poznat. "Testovali jsme jeden den v Norsku a druhý ve Švédsku. Andersson najezdil asi sto dvacet kilometrů. Vlastně to byly jeho první kilometry v autě této specifikace. Předtím v žádném autě této kategorie nejel. Samozřejmě to nebylo mnoho, ale Anderssonovy zkušenosti s tímto povrchem byly od prvních kilometrů znát," popsal Houšť. Andersson vstoupil do soutěže fantasticky. Hned na úvodní speciálce zajel desátý čas absolutně a v obrovském nasazení pokračoval i v dalším průběhu. Na pátém testu maximum prvního dne ještě vylepšil osmým časem a po první etapě vévodil kategorii S2000 s téměř minutovým náskokem na Tuohina.
Také v dalším průběhu nenechal nikoho na pochybách, že na domácích tratích nenajde přemožitele. Mezi jezdci kategorie Super 2000 zajel třináct nejrychlejších časů, absolutně byl vrcholem sedmý čas v RZ16. Andersson se spolujezdcem Andersem Fredrikssonem, kteří bodovali do šampionátu Super 2000 v rámci nominace „hostů“, získali 25 bodů, což je solidní základ pro případné pokračování v této kategorii.
"V týmu jsme chtěli udělal maximum při PG úspěch. Ale předstartovní prognózy jsem nijak nepřeceňoval, neboť na startu byla opravdu silná konkurence dalších severských jezdců na fabiích a fiestách. Ale Andersson zajel první den fantasticky a po zbytek soutěže, si podle svých slov, pozici jen kontroloval. Fabie fungovala po celou soutěž bezchybně, pouze v sobotním večerním servisu jsme preventivně měnili zadní diferenciál," uvedl manažer zlínské stáje.
"Premiérové vítězství v hodnocení SWRC ve Švédsku považuji za jeden z dosavadních vrcholů JM racingu. Dokázali jsme porazit auta týmů BRR a Reného Georgese, kteří mají s fabiemi přece jen více zkušeností," dodal.
Další spolupráce Per-Gunnara Anderssona a zlínské stáje JM racing je otevřená. Vše se samozřejmě točí kolem financí, kterých švédský pilot nemá na rozdávání. "PG se pokusí sehnat peníze na pokračování v S2000, vymyslet zkusíme nějakou variantu i my. Rádi bychom s jezdcem tohoto formátu pokračovali a věřím, že se nakonec podaří dojednat více závodů," naznačil Houšť.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.