Na domácích tratích sice stále panuje zimní spánek, přesto zlínský tým JM racing je na roztrhání. V rychlém sledu absolvoval dva těžké závody. Nejprve zastřešil start Jaroslava Orsáka v Monte Carlu, následně nechyběl ani při úvodním závodě MS ve Švédsku. Per-Gunnar Andersson za volantem jejich Škody Fabie S2000 obsadil desátou příčku absolutně a opanoval nově vypsaný seriál Super 2000.
"Anderssonův start se domluvil až na poslední chvíli a vlastně až po uzávěrce přihlášek se vůz měnil. Měli jsme z této spolupráce radost, ale také jsme si byli vědomi, jak velké budou Anderssonovy ambice uspět. Bál jsem se, aby mu domácí prostředí nesvazovalo ruce," naznačil úvodem manažer JM racing Miroslav Houšť jun.Zlínský tým vyrazil do Skandinávie v dostatečném předstihu, neboť bývalý tovární jezdec Suzuki chtěl při testu Fabii S2000 poznat. "Testovali jsme jeden den v Norsku a druhý ve Švédsku. Andersson najezdil asi sto dvacet kilometrů. Vlastně to byly jeho první kilometry v autě této specifikace. Předtím v žádném autě této kategorie nejel. Samozřejmě to nebylo mnoho, ale Anderssonovy zkušenosti s tímto povrchem byly od prvních kilometrů znát," popsal Houšť. Andersson vstoupil do soutěže fantasticky. Hned na úvodní speciálce zajel desátý čas absolutně a v obrovském nasazení pokračoval i v dalším průběhu. Na pátém testu maximum prvního dne ještě vylepšil osmým časem a po první etapě vévodil kategorii S2000 s téměř minutovým náskokem na Tuohina.
Také v dalším průběhu nenechal nikoho na pochybách, že na domácích tratích nenajde přemožitele. Mezi jezdci kategorie Super 2000 zajel třináct nejrychlejších časů, absolutně byl vrcholem sedmý čas v RZ16. Andersson se spolujezdcem Andersem Fredrikssonem, kteří bodovali do šampionátu Super 2000 v rámci nominace „hostů“, získali 25 bodů, což je solidní základ pro případné pokračování v této kategorii.
"V týmu jsme chtěli udělal maximum při PG úspěch. Ale předstartovní prognózy jsem nijak nepřeceňoval, neboť na startu byla opravdu silná konkurence dalších severských jezdců na fabiích a fiestách. Ale Andersson zajel první den fantasticky a po zbytek soutěže, si podle svých slov, pozici jen kontroloval. Fabie fungovala po celou soutěž bezchybně, pouze v sobotním večerním servisu jsme preventivně měnili zadní diferenciál," uvedl manažer zlínské stáje.
"Premiérové vítězství v hodnocení SWRC ve Švédsku považuji za jeden z dosavadních vrcholů JM racingu. Dokázali jsme porazit auta týmů BRR a Reného Georgese, kteří mají s fabiemi přece jen více zkušeností," dodal.
Další spolupráce Per-Gunnara Anderssona a zlínské stáje JM racing je otevřená. Vše se samozřejmě točí kolem financí, kterých švédský pilot nemá na rozdávání. "PG se pokusí sehnat peníze na pokračování v S2000, vymyslet zkusíme nějakou variantu i my. Rádi bychom s jezdcem tohoto formátu pokračovali a věřím, že se nakonec podaří dojednat více závodů," naznačil Houšť.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.