Na domácích tratích sice stále panuje zimní spánek, přesto zlínský tým JM racing je na roztrhání. V rychlém sledu absolvoval dva těžké závody. Nejprve zastřešil start Jaroslava Orsáka v Monte Carlu, následně nechyběl ani při úvodním závodě MS ve Švédsku. Per-Gunnar Andersson za volantem jejich Škody Fabie S2000 obsadil desátou příčku absolutně a opanoval nově vypsaný seriál Super 2000.
"Anderssonův start se domluvil až na poslední chvíli a vlastně až po uzávěrce přihlášek se vůz měnil. Měli jsme z této spolupráce radost, ale také jsme si byli vědomi, jak velké budou Anderssonovy ambice uspět. Bál jsem se, aby mu domácí prostředí nesvazovalo ruce," naznačil úvodem manažer JM racing Miroslav Houšť jun.Zlínský tým vyrazil do Skandinávie v dostatečném předstihu, neboť bývalý tovární jezdec Suzuki chtěl při testu Fabii S2000 poznat. "Testovali jsme jeden den v Norsku a druhý ve Švédsku. Andersson najezdil asi sto dvacet kilometrů. Vlastně to byly jeho první kilometry v autě této specifikace. Předtím v žádném autě této kategorie nejel. Samozřejmě to nebylo mnoho, ale Anderssonovy zkušenosti s tímto povrchem byly od prvních kilometrů znát," popsal Houšť. Andersson vstoupil do soutěže fantasticky. Hned na úvodní speciálce zajel desátý čas absolutně a v obrovském nasazení pokračoval i v dalším průběhu. Na pátém testu maximum prvního dne ještě vylepšil osmým časem a po první etapě vévodil kategorii S2000 s téměř minutovým náskokem na Tuohina.
Také v dalším průběhu nenechal nikoho na pochybách, že na domácích tratích nenajde přemožitele. Mezi jezdci kategorie Super 2000 zajel třináct nejrychlejších časů, absolutně byl vrcholem sedmý čas v RZ16. Andersson se spolujezdcem Andersem Fredrikssonem, kteří bodovali do šampionátu Super 2000 v rámci nominace „hostů“, získali 25 bodů, což je solidní základ pro případné pokračování v této kategorii.
"V týmu jsme chtěli udělal maximum při PG úspěch. Ale předstartovní prognózy jsem nijak nepřeceňoval, neboť na startu byla opravdu silná konkurence dalších severských jezdců na fabiích a fiestách. Ale Andersson zajel první den fantasticky a po zbytek soutěže, si podle svých slov, pozici jen kontroloval. Fabie fungovala po celou soutěž bezchybně, pouze v sobotním večerním servisu jsme preventivně měnili zadní diferenciál," uvedl manažer zlínské stáje.
"Premiérové vítězství v hodnocení SWRC ve Švédsku považuji za jeden z dosavadních vrcholů JM racingu. Dokázali jsme porazit auta týmů BRR a Reného Georgese, kteří mají s fabiemi přece jen více zkušeností," dodal.
Další spolupráce Per-Gunnara Anderssona a zlínské stáje JM racing je otevřená. Vše se samozřejmě točí kolem financí, kterých švédský pilot nemá na rozdávání. "PG se pokusí sehnat peníze na pokračování v S2000, vymyslet zkusíme nějakou variantu i my. Rádi bychom s jezdcem tohoto formátu pokračovali a věřím, že se nakonec podaří dojednat více závodů," naznačil Houšť.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).