Poslední tři dny rok 2009 byly zasvěceny technickým přejímkám všech závodních strojů. Tatra Aleše Lopraise jimi jako již každoročně prošla bez problémů.
Výstavní komplex La Rural a přilehlá třída přivítaly znovu desetitisíce fanoušků k tradičnímu rituálu přejímek, které doprovází bohatý program doprovodných akcí, za nimiž stojí oficiální partneři rallye. Přesto je poznat, že i Dakar se jako motoristický podnik musel uskrovnit. Je to poznat na každém detailu, konče zpracováním podkladů pro novináře, počtu volných map i startovních listin i úrovní jejich zpracování. Novináři musejí letos zapomenout na tradiční novinářské košile a kšiltovky zdarma, skromnější jsou všechny detaily.To ale neznamená, že druh Dakar v Jižní Americe bude horší soutěží. Naopak! Závodníci jásají nad novou tratí, která bude těžší po všech stránkách, ale profilem i dostupnými povrchy zajímavější nejen pro soutěžící, ale i pro diváky u televizních obrazovek. Menší množství startujících nevadí, stále jde o největší závod světa a naopak ti, kdo tvoří drama boje o příčky v první desítce, jsou tu minimálně ve stejném počtu, zato silnější, připravenější a odhodlanější. Platí to rovným dílem pro všechny kategorie, a to by mohla být hlavní potenciální deviza nového Dakaru v nelehké době. Po sportovní stránce je toho mnoho, na co se lze těšit.Všechny kamiony jsou už v uzavřeném parc fermé. Závodníci si je vyzvednou na Nový rok odpoledne, aby s nimi absolvovali tradiční konvoj argentinskou metropolí až ke startovní rampě pod obeliskem na náměstí La Republica, přičemž ještě večer (Tatra Aleše Lopraise bude na startu okolo 20:15 závodního času) se přesouvají do 320 km vzdáleného Colónu. Druhý lednový den je čeká už ostrá speciálka. Problémům s mračny prachu a nebezpečným předjížděním hodlají pořadatelé předcházet hodinovou pauzou mezi posledním startující autem a prvním startujícím kamionem i delšími startovními prodlevami nejlepších kamionů. O třetí etapy v píscích u Fiambaly už budou kaminy a auta startovat v mixovaném pořadí.Mnoho vzruchu u přejímek neproběhlo, však to hlavní technický komisař Fabien Calvet shrnul lapidárně: "V podstatě je mi známa technika každého předního týmu. Jsme ve spojení po celý rok, takže jsem nic překvapujícího neviděl. Týmy si ošetřují svá technická řešení a dbají na dodržování předpisů, stejně tak i ví, na co se při kontrolách zaměřuji."Silvestrovský večer je zároveň prvním, při kterém se celá desetičlenná sestava Loprais Tatra Teamu sejde u společné večeře. Je na čase, vždyť nový rok už klepe na dveře a hned následující den se největší motoristický podnik světa dá do pohybu. Na Nový rok ráno čeká závodníky povinný oficiální briefing.Argentinci se na "svůj" Dakar náležitě těší. Do místa přejímek jich přišly desetitisíce a jen u trati prvních dvou speciálek se jich dle odhadů místní policie má sejít přes milion.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?