Soutěžní jezdci nejen z České republiky se rozloučili s letošní motoristickou sezonou volným podnikem s názvem PdTECH Mikuláš Rally Slušovice.
Výsledky na této exhibiční show nebyly důležité, soutěžní posádky bavily v první řadě svými průjezdy početné zástupy motoristických fanoušků podél tratě rychlostních zkoušek kolem dostihové dráhy ve Slušovicích a ve Hvozdné. Diváci viděli kvalitní a pestré startovní pole, které čítalo celkem 64 vozů.
V cíli soutěže jsme zaznamenali následující hlasy jezdců z čela startovního pole.
Lubomír Minařík (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 1): „Všechno bylo super. Soutěž byla velmi krátká, abych důkladně poznal, jak auto funguje. Závod jsme si užívali, divácká kulisa byla bezvadná a organizačně to bylo zvládnuté na sto procent. Takže velká spokojenost.“
Milan Pantálek (Škoda Fabia WRC, startovní číslo 2):„Pěkné svezení, užil jsem si to. Poprvé jsme startoval s vozem WRC na suchu a tento start dávám pouze do superlativů. Škoda Fabia WRC je špičkový vůz, jsem maximálně spokojen. “
Pavel Valoušek (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 3): „Vůbec nevím, jaké jsme zajížděli časy na rychlostních zkouškách. První rundu jsem jel bez poloosy a ztratili jsme drahocenný čas. Od této doby jsem se přestal zajímat o výsledky. Uspořádat tento podnik byla velmi dobrá myšlenka. Ve Slušovicích organizují pánové Minaříci vždy výborné závody. Všechno fungovalo, zkrátka super.“
Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 4): „Spolujezdec se přepočítal s počty kol na slušovickém okruhu. Nějak se zamotal v rozpise a převrátil dvě strany v bloku najednou. Mrzí mě to, neboť v posledním kole jsem měl v plánu kolečka pro diváky. Naštěstí nešlo ve Slušovicích o body, ale především o pobavení diváků. Příští sezonu pojedu zřejmě s fabií, nicméně ještě není nic rozhodnuto.“
Franz Wittmann jr. (Škoda Fabia S2000, startovní číslo 5):„Byl to můj premiérový start na fabii kategorie Super 2000. Auto je velmi kvalitní. Jen mě mrzí, že soutěž měla pouze 25 ostrých kilometrů. Neměl jsem možnost před soutěží testovat s autem a blíže se s ním seznámit. V opačném případě by byl výsledek rozhodně lepší. V každém případě jsem rád, že byla možnost usednout do tohoto vozu.“
Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000, startovní číslo 6):„Jožka s Romanem jeli s dvoutisícovkami velmi dobře. My se s fabií teprve učíme, dosažené výsledky jsou pro nás fantastické. Najeli jsme další kilometry, nepřišla žádná chyba a stále zrychlujeme. Atmosféra byla pěkná, přišlo hodně diváků a vytvořili výbornou atmosféru. S autem mám najeto podstatně méně kilometrů než konkurence, což je menší nevýhoda.“
Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000, startovní číslo 7): „Super organizace, vyšlo počasí a hodně diváků. Nebýt chyby na okruhu, kde jsme dělali hodiny, mohli jsme být v celkovém pořadí ještě výše. Každopádně jsem nadšen z auta. Atmosféra super, taková druhá Kopná. Příští rok bych chtěl jet pár podniků v seriálu mistrovství Evropy. Uvidíme až na jaře, jak nám vyjdou plány.“
Jozef Béreš jr. (Peugeot 207 S2000, startovní číslo 8):„Vítězství je pro mě překvapením. V této soutěži jsem chtěl, co nejvíce pobavit diváky. Nejlepší čas na slušovické erzetě mě potěšil. Bavili jsme diváky, zaroveň jsme jeli i rychlým tempem. Přišel nejrychlejší čas na první erzetě a v podobném duchu jsme pokračovali i dále. Atmosféra byla parádní, děkujeme divákům za podporu.“
Jan Jelínek (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 9):„Naše vystoupení ve Slušovicích bylo především pro fanoušky. Závod byl krásný a věřím, že se bude opakovat i v příštích letech. Zlín je hodně rallyové město a je škoda, že se tato soutěž jela poprvé až letos. Diváci byli neuvěřitelní, přišlo jich velké množství.“
Vladimír Barvík (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 10):„Své vystoupení nebudu hodnotit, neboť se jednalo o show pro diváky. Je to velmi hodnotný počin a plně tato soutěž nahrazuje Prahu. Pro moravské jezdce je to super. Čekalo se, že bude spousta diváků.“
Miroslav Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 11):„Šesté místo je absolutně pro nás velkým úspěchem. Rozhodně jsme takový skvělý výsledek nečekali. A to jsme udělali na slušovickém okruhu ještě dvakrát hodiny. Mohlo to být ještě lepší, každopádně jsme viděli parádní show. Určitě skvělá atmosféra, neboť kolem Zlína je hodně rallyových fandů.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.