Soutěžní jezdci nejen z České republiky se rozloučili s letošní motoristickou sezonou volným podnikem s názvem PdTECH Mikuláš Rally Slušovice.
Výsledky na této exhibiční show nebyly důležité, soutěžní posádky bavily v první řadě svými průjezdy početné zástupy motoristických fanoušků podél tratě rychlostních zkoušek kolem dostihové dráhy ve Slušovicích a ve Hvozdné. Diváci viděli kvalitní a pestré startovní pole, které čítalo celkem 64 vozů.
V cíli soutěže jsme zaznamenali následující hlasy jezdců z čela startovního pole.
Lubomír Minařík (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 1): „Všechno bylo super. Soutěž byla velmi krátká, abych důkladně poznal, jak auto funguje. Závod jsme si užívali, divácká kulisa byla bezvadná a organizačně to bylo zvládnuté na sto procent. Takže velká spokojenost.“
Milan Pantálek (Škoda Fabia WRC, startovní číslo 2):„Pěkné svezení, užil jsem si to. Poprvé jsme startoval s vozem WRC na suchu a tento start dávám pouze do superlativů. Škoda Fabia WRC je špičkový vůz, jsem maximálně spokojen. “
Pavel Valoušek (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 3): „Vůbec nevím, jaké jsme zajížděli časy na rychlostních zkouškách. První rundu jsem jel bez poloosy a ztratili jsme drahocenný čas. Od této doby jsem se přestal zajímat o výsledky. Uspořádat tento podnik byla velmi dobrá myšlenka. Ve Slušovicích organizují pánové Minaříci vždy výborné závody. Všechno fungovalo, zkrátka super.“
Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 4): „Spolujezdec se přepočítal s počty kol na slušovickém okruhu. Nějak se zamotal v rozpise a převrátil dvě strany v bloku najednou. Mrzí mě to, neboť v posledním kole jsem měl v plánu kolečka pro diváky. Naštěstí nešlo ve Slušovicích o body, ale především o pobavení diváků. Příští sezonu pojedu zřejmě s fabií, nicméně ještě není nic rozhodnuto.“
Franz Wittmann jr. (Škoda Fabia S2000, startovní číslo 5):„Byl to můj premiérový start na fabii kategorie Super 2000. Auto je velmi kvalitní. Jen mě mrzí, že soutěž měla pouze 25 ostrých kilometrů. Neměl jsem možnost před soutěží testovat s autem a blíže se s ním seznámit. V opačném případě by byl výsledek rozhodně lepší. V každém případě jsem rád, že byla možnost usednout do tohoto vozu.“
Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000, startovní číslo 6):„Jožka s Romanem jeli s dvoutisícovkami velmi dobře. My se s fabií teprve učíme, dosažené výsledky jsou pro nás fantastické. Najeli jsme další kilometry, nepřišla žádná chyba a stále zrychlujeme. Atmosféra byla pěkná, přišlo hodně diváků a vytvořili výbornou atmosféru. S autem mám najeto podstatně méně kilometrů než konkurence, což je menší nevýhoda.“
Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000, startovní číslo 7): „Super organizace, vyšlo počasí a hodně diváků. Nebýt chyby na okruhu, kde jsme dělali hodiny, mohli jsme být v celkovém pořadí ještě výše. Každopádně jsem nadšen z auta. Atmosféra super, taková druhá Kopná. Příští rok bych chtěl jet pár podniků v seriálu mistrovství Evropy. Uvidíme až na jaře, jak nám vyjdou plány.“
Jozef Béreš jr. (Peugeot 207 S2000, startovní číslo 8):„Vítězství je pro mě překvapením. V této soutěži jsem chtěl, co nejvíce pobavit diváky. Nejlepší čas na slušovické erzetě mě potěšil. Bavili jsme diváky, zaroveň jsme jeli i rychlým tempem. Přišel nejrychlejší čas na první erzetě a v podobném duchu jsme pokračovali i dále. Atmosféra byla parádní, děkujeme divákům za podporu.“
Jan Jelínek (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 9):„Naše vystoupení ve Slušovicích bylo především pro fanoušky. Závod byl krásný a věřím, že se bude opakovat i v příštích letech. Zlín je hodně rallyové město a je škoda, že se tato soutěž jela poprvé až letos. Diváci byli neuvěřitelní, přišlo jich velké množství.“
Vladimír Barvík (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 10):„Své vystoupení nebudu hodnotit, neboť se jednalo o show pro diváky. Je to velmi hodnotný počin a plně tato soutěž nahrazuje Prahu. Pro moravské jezdce je to super. Čekalo se, že bude spousta diváků.“
Miroslav Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 11):„Šesté místo je absolutně pro nás velkým úspěchem. Rozhodně jsme takový skvělý výsledek nečekali. A to jsme udělali na slušovickém okruhu ještě dvakrát hodiny. Mohlo to být ještě lepší, každopádně jsme viděli parádní show. Určitě skvělá atmosféra, neboť kolem Zlína je hodně rallyových fandů.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?