Soutěžní jezdci nejen z České republiky se rozloučili s letošní motoristickou sezonou volným podnikem s názvem PdTECH Mikuláš Rally Slušovice.
Výsledky na této exhibiční show nebyly důležité, soutěžní posádky bavily v první řadě svými průjezdy početné zástupy motoristických fanoušků podél tratě rychlostních zkoušek kolem dostihové dráhy ve Slušovicích a ve Hvozdné. Diváci viděli kvalitní a pestré startovní pole, které čítalo celkem 64 vozů.
V cíli soutěže jsme zaznamenali následující hlasy jezdců z čela startovního pole.
Lubomír Minařík (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 1): „Všechno bylo super. Soutěž byla velmi krátká, abych důkladně poznal, jak auto funguje. Závod jsme si užívali, divácká kulisa byla bezvadná a organizačně to bylo zvládnuté na sto procent. Takže velká spokojenost.“
Milan Pantálek (Škoda Fabia WRC, startovní číslo 2):„Pěkné svezení, užil jsem si to. Poprvé jsme startoval s vozem WRC na suchu a tento start dávám pouze do superlativů. Škoda Fabia WRC je špičkový vůz, jsem maximálně spokojen. “
Pavel Valoušek (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 3): „Vůbec nevím, jaké jsme zajížděli časy na rychlostních zkouškách. První rundu jsem jel bez poloosy a ztratili jsme drahocenný čas. Od této doby jsem se přestal zajímat o výsledky. Uspořádat tento podnik byla velmi dobrá myšlenka. Ve Slušovicích organizují pánové Minaříci vždy výborné závody. Všechno fungovalo, zkrátka super.“
Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 4): „Spolujezdec se přepočítal s počty kol na slušovickém okruhu. Nějak se zamotal v rozpise a převrátil dvě strany v bloku najednou. Mrzí mě to, neboť v posledním kole jsem měl v plánu kolečka pro diváky. Naštěstí nešlo ve Slušovicích o body, ale především o pobavení diváků. Příští sezonu pojedu zřejmě s fabií, nicméně ještě není nic rozhodnuto.“
Franz Wittmann jr. (Škoda Fabia S2000, startovní číslo 5):„Byl to můj premiérový start na fabii kategorie Super 2000. Auto je velmi kvalitní. Jen mě mrzí, že soutěž měla pouze 25 ostrých kilometrů. Neměl jsem možnost před soutěží testovat s autem a blíže se s ním seznámit. V opačném případě by byl výsledek rozhodně lepší. V každém případě jsem rád, že byla možnost usednout do tohoto vozu.“
Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000, startovní číslo 6):„Jožka s Romanem jeli s dvoutisícovkami velmi dobře. My se s fabií teprve učíme, dosažené výsledky jsou pro nás fantastické. Najeli jsme další kilometry, nepřišla žádná chyba a stále zrychlujeme. Atmosféra byla pěkná, přišlo hodně diváků a vytvořili výbornou atmosféru. S autem mám najeto podstatně méně kilometrů než konkurence, což je menší nevýhoda.“
Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000, startovní číslo 7): „Super organizace, vyšlo počasí a hodně diváků. Nebýt chyby na okruhu, kde jsme dělali hodiny, mohli jsme být v celkovém pořadí ještě výše. Každopádně jsem nadšen z auta. Atmosféra super, taková druhá Kopná. Příští rok bych chtěl jet pár podniků v seriálu mistrovství Evropy. Uvidíme až na jaře, jak nám vyjdou plány.“
Jozef Béreš jr. (Peugeot 207 S2000, startovní číslo 8):„Vítězství je pro mě překvapením. V této soutěži jsem chtěl, co nejvíce pobavit diváky. Nejlepší čas na slušovické erzetě mě potěšil. Bavili jsme diváky, zaroveň jsme jeli i rychlým tempem. Přišel nejrychlejší čas na první erzetě a v podobném duchu jsme pokračovali i dále. Atmosféra byla parádní, děkujeme divákům za podporu.“
Jan Jelínek (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 9):„Naše vystoupení ve Slušovicích bylo především pro fanoušky. Závod byl krásný a věřím, že se bude opakovat i v příštích letech. Zlín je hodně rallyové město a je škoda, že se tato soutěž jela poprvé až letos. Diváci byli neuvěřitelní, přišlo jich velké množství.“
Vladimír Barvík (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 10):„Své vystoupení nebudu hodnotit, neboť se jednalo o show pro diváky. Je to velmi hodnotný počin a plně tato soutěž nahrazuje Prahu. Pro moravské jezdce je to super. Čekalo se, že bude spousta diváků.“
Miroslav Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 11):„Šesté místo je absolutně pro nás velkým úspěchem. Rozhodně jsme takový skvělý výsledek nečekali. A to jsme udělali na slušovickém okruhu ještě dvakrát hodiny. Mohlo to být ještě lepší, každopádně jsme viděli parádní show. Určitě skvělá atmosféra, neboť kolem Zlína je hodně rallyových fandů.“
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.