Soutěžní jezdci nejen z České republiky se rozloučili s letošní motoristickou sezonou volným podnikem s názvem PdTECH Mikuláš Rally Slušovice.
Výsledky na této exhibiční show nebyly důležité, soutěžní posádky bavily v první řadě svými průjezdy početné zástupy motoristických fanoušků podél tratě rychlostních zkoušek kolem dostihové dráhy ve Slušovicích a ve Hvozdné. Diváci viděli kvalitní a pestré startovní pole, které čítalo celkem 64 vozů.
V cíli soutěže jsme zaznamenali následující hlasy jezdců z čela startovního pole.
Lubomír Minařík (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 1): „Všechno bylo super. Soutěž byla velmi krátká, abych důkladně poznal, jak auto funguje. Závod jsme si užívali, divácká kulisa byla bezvadná a organizačně to bylo zvládnuté na sto procent. Takže velká spokojenost.“
Milan Pantálek (Škoda Fabia WRC, startovní číslo 2):„Pěkné svezení, užil jsem si to. Poprvé jsme startoval s vozem WRC na suchu a tento start dávám pouze do superlativů. Škoda Fabia WRC je špičkový vůz, jsem maximálně spokojen. “
Pavel Valoušek (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 3): „Vůbec nevím, jaké jsme zajížděli časy na rychlostních zkouškách. První rundu jsem jel bez poloosy a ztratili jsme drahocenný čas. Od této doby jsem se přestal zajímat o výsledky. Uspořádat tento podnik byla velmi dobrá myšlenka. Ve Slušovicích organizují pánové Minaříci vždy výborné závody. Všechno fungovalo, zkrátka super.“
Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 4): „Spolujezdec se přepočítal s počty kol na slušovickém okruhu. Nějak se zamotal v rozpise a převrátil dvě strany v bloku najednou. Mrzí mě to, neboť v posledním kole jsem měl v plánu kolečka pro diváky. Naštěstí nešlo ve Slušovicích o body, ale především o pobavení diváků. Příští sezonu pojedu zřejmě s fabií, nicméně ještě není nic rozhodnuto.“
Franz Wittmann jr. (Škoda Fabia S2000, startovní číslo 5):„Byl to můj premiérový start na fabii kategorie Super 2000. Auto je velmi kvalitní. Jen mě mrzí, že soutěž měla pouze 25 ostrých kilometrů. Neměl jsem možnost před soutěží testovat s autem a blíže se s ním seznámit. V opačném případě by byl výsledek rozhodně lepší. V každém případě jsem rád, že byla možnost usednout do tohoto vozu.“
Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000, startovní číslo 6):„Jožka s Romanem jeli s dvoutisícovkami velmi dobře. My se s fabií teprve učíme, dosažené výsledky jsou pro nás fantastické. Najeli jsme další kilometry, nepřišla žádná chyba a stále zrychlujeme. Atmosféra byla pěkná, přišlo hodně diváků a vytvořili výbornou atmosféru. S autem mám najeto podstatně méně kilometrů než konkurence, což je menší nevýhoda.“
Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000, startovní číslo 7): „Super organizace, vyšlo počasí a hodně diváků. Nebýt chyby na okruhu, kde jsme dělali hodiny, mohli jsme být v celkovém pořadí ještě výše. Každopádně jsem nadšen z auta. Atmosféra super, taková druhá Kopná. Příští rok bych chtěl jet pár podniků v seriálu mistrovství Evropy. Uvidíme až na jaře, jak nám vyjdou plány.“
Jozef Béreš jr. (Peugeot 207 S2000, startovní číslo 8):„Vítězství je pro mě překvapením. V této soutěži jsem chtěl, co nejvíce pobavit diváky. Nejlepší čas na slušovické erzetě mě potěšil. Bavili jsme diváky, zaroveň jsme jeli i rychlým tempem. Přišel nejrychlejší čas na první erzetě a v podobném duchu jsme pokračovali i dále. Atmosféra byla parádní, děkujeme divákům za podporu.“
Jan Jelínek (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 9):„Naše vystoupení ve Slušovicích bylo především pro fanoušky. Závod byl krásný a věřím, že se bude opakovat i v příštích letech. Zlín je hodně rallyové město a je škoda, že se tato soutěž jela poprvé až letos. Diváci byli neuvěřitelní, přišlo jich velké množství.“
Vladimír Barvík (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 10):„Své vystoupení nebudu hodnotit, neboť se jednalo o show pro diváky. Je to velmi hodnotný počin a plně tato soutěž nahrazuje Prahu. Pro moravské jezdce je to super. Čekalo se, že bude spousta diváků.“
Miroslav Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 11):„Šesté místo je absolutně pro nás velkým úspěchem. Rozhodně jsme takový skvělý výsledek nečekali. A to jsme udělali na slušovickém okruhu ještě dvakrát hodiny. Mohlo to být ještě lepší, každopádně jsme viděli parádní show. Určitě skvělá atmosféra, neboť kolem Zlína je hodně rallyových fandů.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).