Mikulášská rally hlásí čtyři vozy WRC a pět „dvoutisícovek“

Pantálek, Milan
Pantálek, Milan, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Roman Ordelt 11. prosince 2009 20:52
Sdílej:

Celkem 70 soutěžících ze čtyř států najdeme na seznamu přihlášených posádek na PdTECH Mikuláš Rally Slušovice, která uzavře v sobotu 12. prosince letošní sezonu automobilového sportu v České republice.

Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota evidují pět vozů kategorie Super 2000 a čtyři vozy specifikace WRC. K největším favoritům se řadí Pavel Valoušek (Škoda Octavia WRC), Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX) a rakouský jezdec Franz Wittmann jr. (Škoda Fabia Super 2000), nicméně na medailové příčky pomýšlí i další. 

Nebývalé kvalitní startovní  pole je velkým tahákem pro diváky na závěr letošní sezony rallysportu. Fanoušci uvidí posádky z České republiky, Slovenska, Rakouska a Francie. „Nebývalý počet přihlášených nás opravdu mile překvapil. V první fázi jsme předpokládali, že pojede kolem třiceti, maximálně čtyřiceti vozů. Nakonec jsme měnili harmonogram na padesát, šedesát aut a skončili jsme na sedmdesáti vozech. Překvapil nás zájem Rakušana Franze Wittmanna, který se objeví ve Slušovicích,“ řekl Josef Minařík, tajemník rally. Své jezdecké umění předvede ve Slušovicích Pavel Valoušek (Škoda Octavia WRC), premiéru s vozem specifikace WRC absolvuje domácí Lubomír Minařík (Škoda Octavia WRC). Vůz nejvyšší specifikace dále osedlají Milan Pantálek (Škoda Fabia WRC) a v premiéře rovněž Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC). „Potvrdil se náš předpoklad, kdy jsme avizovali čtyři vozy specifikace WRC a stejný počet dvoutisícovek. Nakonec vozů kategorie Super 2000 se představí pět,“ vysvětlil Minařík. Plejádu jezdců s vozem kategorie Super 2000 tvoří Rakušan Franz Wittmann jr., Antonín Tlusťák, Roman Odložilík (všichni Škoda Fabia S2000), Slováci Jozef Béreš a Lukáš Lapdavský (oba Peugeot 207 S2000). Úřadující rallysprintový šampion Jaroslav Orsák pojede na voze Mitsubishi Lancer EVO IX, na stejném voze odstartují i Jan Jelínek, Vladimír Barvík, Miroslav Jakeš, Martin Bujáček, Petr Trnovec, Martin Březík a další.„Tipuji za největšího favorita mikulášské rally Pavla Valouška na octavii WRC. Každopádně diváky čeká hodnodný motoristický zážitek,“ uvedl Minařík. Nejpočetněji je obsazena třída N nad 2000 ccm, a to hned 22 vozy. Z dalších jmen stojí za zmínku Pavel Dohnal, Jiří Hanák, Martin Vlček (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX), Martin Hudec (Mitsubishi Lancer EVO VIII) a Miroslav Březík (Subaru Impreza). Ve dvoukolkách patří k favoritům Jan Černý (Renault Clio R3), dále Antonín Novák (Suzuki Swift S1600) nebo Václav Dunovský (Suzuki Ignis S1600). Diváci se mohou těšit i na hodnotné sportovní souboje v dalších objemových třídách. Představí se i jezdci na historických vozech, které zastupuje například Michal Sum na legendárním voze Škoda 130 RS.  

PdTECH Mikuláš Rally Slušovice startuje v sobotu 12. prosince ve 12:12 hodin, připravena je 37,90 km dlouhá trať, která obsahuje 4 rychlostní zkoušky na dvou úsecích s názvem Dostihovka (okruh) a Hvozdná v celkové délce 25,10 km. V cíli se první posádka objeví po půl třetí odpoledne. „Očekáváme velký počet fanoušků. Připravili jsme pro ně řadu diváckých míst. Zároveň je žádáme, aby využili parkovací plochy ve směru k Novým Dvorům. Doporučujeme, aby do Slušovic přijeli s dostatečným časovým předstihem,“ vysvětlil Minařík. Pořadatelé na okruhovou erzetu kolem dostihovky budou vybírat symbolické vstupné ve výši 25 Kč. Celou rally uzavře vyhlášení výsledků v podvečerních hodinách v Diskoclubu na dostihové dráze ve Slušovicích. „Pro všechny je připraveno překvapení v podobě striptýzu,“ uvedl Minařík lákadlo pro všechny zúčastněné při rozdílení cen. Vzhledem k velkému počtu přihlášených posádek je možnost pro soutěžící absolvovat administrativní přejímku a vyzvednutí itineráře již v pátečních večerních hodinách od 17:30 do 20 hodin na Obecním úřadě v Podkopné Lhotě.

Poznáme i delegaci hlavních činovníků, v roli hlavního sportovního komisaře se představí MVDr. Lubomír Svoboda z Vyškova, bezpečnostním delegátem byl nominován Miroslav Smolík z Brna, funkci technického komisaře vykoná Stanislav Mrkvan z Roštění a hlavním časoměřičem je Radek Navrátil ze Vsetína.

Pořadatelé mikulášské rally apelují opětovně důrazně na diváky, aby dodržovali všechna bezpečnostní pravidla a pokyny pořadatelů podél tratě rychlostních zkoušek a to především na okruhové erzetě kolem dostihové dráhy.   

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.