Za pouhé tři dny startuje PdTECH Mikuláš Rally Slušovice, volný podnik zapsaný v kalendáři Federace automobilového sportu AČR. Slušovická soutěž uzavře letošní sezonu automobilového sportu v České republice.
Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili 37,90 km dlouhou trať, která obsahuje 4 rychlostní zkoušky na dvou úsecích s názvem Dostihovka (okruh) a Hvozdná v celkové délce 25,10 km. V následující tiskové informaci si blíže představíme trať mikulášské rally, divácká místa a parkovací plochy pro diváky.
Centrum rally bude umístěno v prostorách areálu dostihové dráhy ve Slušovicích, kde najdeme nejen ředitelství soutěže, start a cíl, ale především atraktivní okruhovou rychlostní zkoušku. Erzeta s názvem Dostihovka měří 8,67 km a posádky pojedou čtyři kola. Do okruhové rychlostní zkoušky se startuje u budovy Fagusu, odbočka na obec Březová. Zhruba po 300 metrech trať prudce odbočuje za tribunu (tzv. sud) na účelovou cestu a po objezdu zezadu se dostanou zpět na hlavní komunikaci (divácké místo I.). Zhruba po 100 metrech se pokračuje na velké parkoviště (divácké místo II.) a vozy poté vyjedou zpět na hlavní vestu a a kolem baru Gatrak se dostanou až k bývalému pivovaru, kde bude kolem ostrůvku vracák (divácké místo III.). Následně se vrátí zhruba 150 metrů zpět a přes parkoviště vjedou na ovál kolem dostihové dráhy. Na okruhu je umístěn pouze jeden umělý zpomalovací retardér, a to u sklenářství. Přes terénní nerovnost následuje menší skok na parkoviště (divácké místo IV.) a vjezd zpět do prostoru startu u Fagusu. Celkem se pojede čtyři a půl kola, cíl je umístěn na výjezdu k bytovkám. „Pro diváky se nachází největší parkovací místo na hlavní komunikaci po stranách od odbočky na obec Trnava až po Nové Dvory. Dále se dá využít i cesta ve směru do Trnavy po obou stranách, neboť je zde dostatečně široká komunikace,“ pověděl Josef Minařík, tajemník rally.
Pořadatelé zároveň upozorňují návštěvníky na zákaz vjezdu od Nových Dvorů ve směru k bance a od první odbočky z hlavní cesty k bance. Dále bude přísný zákaz vjezdu k bytovkám ve Slušovicích. „Již během sobotního dopoledne zde umístíme zákazy vjezdů. Pokud zde někdo z návštěvníků zaparkuje své vozidlo, bude odtaženo za asistence policie na centrální parkoviště do Lípy. Vozidlo bude majiteli vydáno až po zaplacení pokuty,“ upozorňuje Minařík. Vzhledem k tomu, že se jedná ve všech případech o příjezdové cesty pro soutěžní vozy, pořadatelé jsou nuceni vzhledem k hladkému průběhu soutěže přistoupit na uvedená nepopulární opatření. „Diváci by měli dbát všech pokynů pořadatelů a policie. Pokud chtějí vidět atraktivní průjezdy soutěžních vozidel, musí nechat příjezdové cesty pro soutěžní vozy volné,“ upřesnil Minařík. Servisní zóna bude umístěna v nevyužitém jízdním pruhu vozovky nad dostihovým areálem ve Slušovicích, přičemž samotná cesta nebude uzavřena pro silniční provoz. „Cesta bude normálně průjezdná, jen rychlost omezíme na 30 km/h,“ vysvětluje Minařík.
Na okruhu kolem dostihové dráhy najdeme celkem čtyři divácká místa. „Fanoušci určitě využijí tribuny na dostihovém závodišti, neboť tato místa jsme určili jako divácké prostory. Celý areál ozvučíme a odborným komentářem ho doprovodí Vladimír Dolejš,“ upozornil Minařík. Aby pořadatelé naplnili rozpočet, bude se vybírat na slušovický okruh symbolické vstupné ve výši 25 Kč.
Druhou rychlostní zkouškou v itineráři PdTECH Mikuláš Rally Slušovice je Hvozdná, úsek mezi Slušovicemi a Hvozdnou v délce 3,88 km. Erzeta startuje u zdravotního střediska, po startu se nachází dva náročné vracáky ve stoupání. Po výjezdu na vrchol kopce následuje skákací horizont u odbočení na obec Březová a po rychlé pasáži přichází atraktivní úsek u hvozdenského rybníka se sérií obtížných zatáček. Diváky potěší v závěrečné části populární vracák ve Hvozdné. „Jako divácká místa jsme vybrali horizont se skokem u pily ve směru na Březovou, zajímavou pasáž před vjezdem do obce Hvozdná a levý vracák před cílem. Pozor! Cesta od konce obce Veselá do Hvozdné bude zcela uzavřena. Diváci, kteří hodlají navštívit populární vracák na Hvozdné, mohou zaparkovat za fotbalovým hřištěm směrem k Ostratě a po divácké stezce se dostanou lesíkem cca 200 metrů do zmíněného vracáku,“ řekl Josef Minařík. Prvních pět posádek v absolutním pořadí obdrží při vyhlášení výsledků hodnotné ceny od firmy PdTECH.
Pořadatelé důrazně apelují na diváky, aby dodržovali všechna bezpečnostní pravidla a pokyny pořadatelů podél tratě rychlostních zkoušek mikulášské rally. Nezapomeňte, rally múže být i nebezpečná, každý z vás pořadatelem za bezpečnější rally! A mějte na paměti letošní tragédii, která se stala začátkem roku při Valašské rally, kde zbytečně vyhasly lidské životy nezodpovědností diváků.
Foto: Rallyzone.cz/ Tomáš Urban
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?