Posledním letošním závodem týmu Pubblicita Racing byl o uplynulém víkendu Pražský Rallysprint, když do Mitsubishi Lancer EVO IX usedla dvojice sympatických Petrů Hozák a Havlíček.
Taktika do závodu byla jasná. Hozin neseděl v závodním autě od červnových Hustopečí, a tak šlo o to, pobavit sebe i diváky. Přesto se ale soutěživý duch pilota nenechal jen tak potlačit a po pěkném 10. čase na páteční úvodí RZ přišel senzační 4. čas na ranní vložce v Chuchli, a to v konkurenci osmi vozů WRC a pěti S2000. To znamenalo i stejnou pozici v absolutním pořadí po dvou odjetých testech hned za Pechem, Valouškem a Krestou. Pak přišel na řadu strahovský okruh a v něm chybička.
"Chtěli jsme si ještě zkusit zazávodit, protože na Romana Krestu jsme ztráceli po druhé RZ jenom 1,2 sekundy, ale zvolil jsem špatně gumy. Přišla chyba, přetočil jsem se a bohužel mi při snaze, abych neudělal kolo o obrubník, zhasl motor, který záhy poměrně dlouho nešel nastartovat. Toto znamenalo velkou ztrátu. Když jsme se vrátili do servisu a přemýšleli, co dál, nebylo to příliš těžké rozhodování. Po domluvě s Petrem Havlíčkem a celým týmem byla volba jasná. Od této chvíle byla naše jízda věnovaná jen a pouze divákům a fanouškům," vysvětlil situaci Petr Hozák. No a jak slíbil, tak udělal. Bílý lancer se začal po Strahově pohybovat dveřmi napřed a snad na každém větším placu kolem vlastní osy. Čili čas a celkové pořadí šly v tuto chvíli absolutně stranou.Divácká „kolečka“ si oblíbil i premiéru v závodním voze zažívající odborník na „hubnutí“ Ing. Petr Havlíček. "Jsem moc rád, že jsme se společně dohodli, že pojedeme pouze pro diváky. Byl to opravdu skvělý zážitek pozorovat nadšené davy fanoušků. Rally mě dokonce tak chytla, že bych si to chtěl v budoucnosti vyzkoušet znovu a klidně častěji. Byl to parádní víkend," popsal své dojmy nový spolujezdec. "Doufám, že se nám podařilo potěšit oči všech diváků a že jsme jim udělali radost. Radost jsme udělali i sobě, když jsme si připsali pěkný čas na RZ v Chuchli, takže ze všech pohledů se nám Pražský Rallysprint podařil na jedničku," uzavřel mikulášský závod Petr Hozák.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.