Posledním letošním závodem týmu Pubblicita Racing byl o uplynulém víkendu Pražský Rallysprint, když do Mitsubishi Lancer EVO IX usedla dvojice sympatických Petrů Hozák a Havlíček.
Taktika do závodu byla jasná. Hozin neseděl v závodním autě od červnových Hustopečí, a tak šlo o to, pobavit sebe i diváky. Přesto se ale soutěživý duch pilota nenechal jen tak potlačit a po pěkném 10. čase na páteční úvodí RZ přišel senzační 4. čas na ranní vložce v Chuchli, a to v konkurenci osmi vozů WRC a pěti S2000. To znamenalo i stejnou pozici v absolutním pořadí po dvou odjetých testech hned za Pechem, Valouškem a Krestou. Pak přišel na řadu strahovský okruh a v něm chybička.
"Chtěli jsme si ještě zkusit zazávodit, protože na Romana Krestu jsme ztráceli po druhé RZ jenom 1,2 sekundy, ale zvolil jsem špatně gumy. Přišla chyba, přetočil jsem se a bohužel mi při snaze, abych neudělal kolo o obrubník, zhasl motor, který záhy poměrně dlouho nešel nastartovat. Toto znamenalo velkou ztrátu. Když jsme se vrátili do servisu a přemýšleli, co dál, nebylo to příliš těžké rozhodování. Po domluvě s Petrem Havlíčkem a celým týmem byla volba jasná. Od této chvíle byla naše jízda věnovaná jen a pouze divákům a fanouškům," vysvětlil situaci Petr Hozák. No a jak slíbil, tak udělal. Bílý lancer se začal po Strahově pohybovat dveřmi napřed a snad na každém větším placu kolem vlastní osy. Čili čas a celkové pořadí šly v tuto chvíli absolutně stranou.Divácká „kolečka“ si oblíbil i premiéru v závodním voze zažívající odborník na „hubnutí“ Ing. Petr Havlíček. "Jsem moc rád, že jsme se společně dohodli, že pojedeme pouze pro diváky. Byl to opravdu skvělý zážitek pozorovat nadšené davy fanoušků. Rally mě dokonce tak chytla, že bych si to chtěl v budoucnosti vyzkoušet znovu a klidně častěji. Byl to parádní víkend," popsal své dojmy nový spolujezdec. "Doufám, že se nám podařilo potěšit oči všech diváků a že jsme jim udělali radost. Radost jsme udělali i sobě, když jsme si připsali pěkný čas na RZ v Chuchli, takže ze všech pohledů se nám Pražský Rallysprint podařil na jedničku," uzavřel mikulášský závod Petr Hozák.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.