Loňská sezona vyšla Martinu Hrachovcovi a jeho manželce Jarmile na jedničku s hvězdičkou. S velkými ambicemi a nadšením se oba pustili i do letošního roku. Ve finále z toho bylo konečné třetí místo ve třídě V v rámci K4 poháru ČR v rally pro Martina. Přesto jsou Hrachovcovi se sezonou spokojeni.
Na konci roku 2008 byl v Července opravdu veliký důvod k oslavám. Martin Hrachovec se spolujezdkyní Hankou Vránskou Sichovou získali mistrovský titul ve třídě V v K4 poháru. Ve stejné třídě obsadila Jarmila Hrachovcová se spolujezdci Martinem Hlavatým, Františkem Heinzem a Honzou Mikulíkem stříbrnou příčku. Obhájit loňské umístění chtěli Martin a Jarmila i letos. Ne vždy se jim však dařilo.
Jarmila Hrachovcová se postavila letos pouze k jednomu závodu, a to v Telči. Z historicky krásného města odjížděla velmi zklamaná, neboť ani jednou si nenasadila závodní přilbu. „Úvodní zkouška rally pro nás byla po havárii jedné z posádek zrušena a my se vydali na objízdnou trasu. Během cesty nám ovšem z chladiče vytekla veškerá voda. Opravou jsme ztratili spoustu času, když jsme do chladiče dolévali čaj a dokonce i vodu z kaluží. Do časové kontroly jsme dojeli s patnáctiminutovým zpožděním a následně nás sportovní komisaři diskvalifikovali. V plánu jsem sice měla i další závody v blízkém okolí, jakými byly sprinty v Jeseníkách, Vyškově a domácí wurthka. Momentálně však měním závodní licenci za licenci na kočárek, takže z výše jmenovaných startů sešlo,“ uvedla ke své sezoně Jarmila Hrachovcová, která při jediném startu usedla s Honzou Mikulíkem do Škody 120 S.
Jednou nahoře, jednou dole, tak se v průběhu sezony cítil Martin Hrachovec. Ze sedmi letošních startů přivezl domů tři poháry. Čtyřikrát ovšem bylo jeho jméno uvedeno mezi posádkami, které soutěž nedokončily. Složení posádky zůstalo i letos stejné. Vedle Martina do Škody 130 RS usedala spolujezdkyně Hanka Vránská Sichová. „Zpočátku to vypadalo, že letos nebude vůbec žádná sezona, neboť nám chyběly potřebné finance k pokrytí závodů. Nakonec se ale vše v dobré obrátilo a my mohli odjet všech sedm soutěží započítávaných do K4 poháru. V průběhu roku jsme byli jako na houpačce. Na jednom závodě jsme si dojeli pro pohár a na dalším nás potrápila technika, díky níž jsme ze závodů museli odstoupit. A v tomto duchu jsme to táhli až do konce sezony,“ naznačil průběh právě skončeného motoristického roku Martin Hrachovec.
Sezona K4 poháru ČR v rally začínala v Lužických horách. Tady Martin s Hankou bojovali o pódiové umístění. Stopku v soutěži jim ovšem vystavila poloosa na 3. RZ, kdy odstupovali z 2. místa ve třídě V. Při Rally Vysočina Telč si jela smíšená posádka bez problémů pro stříbrnou příčku ve třídě. Z klidu je nerozhodil ani defekt a následná výměna levého předního kola přímo na erzetě. Skoro domácí Kopná byla soutěž, kde se chtěli Martin s Hankou před svými fanoušky vytáhnout. Ale stejně jako v Lužických horách musela posádka v důsledku poškození závěsu zadního ramene a vyskočení poloosy závod vzdát. Po špatné soutěži následovala soutěž dobrá. Z krkonošské rally si valašská dvojice přivezla pohár za 3. místo ve třídě. Ve Vyškově odstoupili pro změnu se zlomenou klikou motoru. Pohárová sbírka se rozrostla i po Rally Jeseníky, tentokráte se posádka v cíli radovala z druhého místa. Závěr sezony obstarala domácí WURTH Partr rally Vsetín. „Před soutěží jsme měli možnost volby dvou variant – zaútočit a pokusit se o obhajobu mistra ve skupině nebo jet na jistotu. Zvolili jsme první variantu, ale bohužel přemíra motivace v kombinaci s povrchem tratě skončila havárií ve Vesníku. Tím jsme ztratili šanci na obhajobu loňského titulu i titulu vicemistra ve skupině. I přes tuto smůlu byla letošní sezona velmi vydařená a každý závod jsme si naplno užívali, ať už byl výsledek jakýkoliv,“ zavzpomínal na poslední letošní start Martin Hrachovec.
Sedm startů, tři dokončené soutěže, tři poháry a zisk 42 bodů ve třídě V, taková je bilance Martina Hrachovce a Hany Vránské Sichové, která přivedla posádku ke konečnému 3. místu ve třídě. V absolutní klasifikaci K4 poháru patří vsetínské posádce 20. místo. Přesto je Martin se sezonou spokojený. „Zklamáni určitě nejsme. Po celou sezonu jsme se dle možností závody bavili. Nejvíce se mi líbily závody v Krkonoších, Jeseníkách a Lužických horách, které jsme si opravdu užívali. Navíc jsme se dostali s vývojem auta zase o kousek dál a všichni doufáme, že příští rok bude naše auto připravené tak, abychom bez problémů odjeli celý seriál. V plánu pro příští sezonu jsou závody v K4 poháru ČR v rally, ale také bychom chtěli zkusit závody Lužického poháru. Tento pohár se skládá ze tří soutěží a teritoriálně je umístěný na rozhraní polsko – německo – českých hranic,“ shrnul letošní sezonu a nastínil plány pro příští rok Hrachovec.
Jarmila Hrachovcová startovala letos pouze jednou, ale její Škoda 120 S rozhodně nezahálela. Honza Mikulík vyměnil na dva závody místo spolujezdce za řidičovu sedačku. Při Rallysprintu Kopná spolu s Martinem Hlavatým ve třídě V zvítězili. A stejně složená posádka v Krkonoších obsadila ve své třídě 4. místo. K vidění byla stodvacítka i při vsetínském sprintu, kde dvojice Tomáš Řezníček – Jan Mikulík obsadila ve třídě V pěkné 2. místo.
„Závěrem bychom chtěli poděkovat rodinám, přátelům, fanouškům a sponzorům, kteří nám drželi palce a podporovali nás v průběhu celé sezony. Velké díky patří i šéfmechanikovi Ivanovi Vránskému, mechanikům Lukáši Bělovovi, Michalu Martínkovi, Martinovi Hlavatému a Jarkovi Helisovi za jejich pomoc při závodech i mimo ně, a kolektivu fotografů kolem Edy Klimka. Poděkovat musím i spolujezdkyni, že to se mnou po celou sezonu vydržela, i když jsem ji ne vždy vozil jen po cestách “ poděkovali nejbližším Martin a Jarmila Hrachovcovi.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.