Loňská sezona vyšla Martinu Hrachovcovi a jeho manželce Jarmile na jedničku s hvězdičkou. S velkými ambicemi a nadšením se oba pustili i do letošního roku. Ve finále z toho bylo konečné třetí místo ve třídě V v rámci K4 poháru ČR v rally pro Martina. Přesto jsou Hrachovcovi se sezonou spokojeni.
Na konci roku 2008 byl v Července opravdu veliký důvod k oslavám. Martin Hrachovec se spolujezdkyní Hankou Vránskou Sichovou získali mistrovský titul ve třídě V v K4 poháru. Ve stejné třídě obsadila Jarmila Hrachovcová se spolujezdci Martinem Hlavatým, Františkem Heinzem a Honzou Mikulíkem stříbrnou příčku. Obhájit loňské umístění chtěli Martin a Jarmila i letos. Ne vždy se jim však dařilo.
Jarmila Hrachovcová se postavila letos pouze k jednomu závodu, a to v Telči. Z historicky krásného města odjížděla velmi zklamaná, neboť ani jednou si nenasadila závodní přilbu. „Úvodní zkouška rally pro nás byla po havárii jedné z posádek zrušena a my se vydali na objízdnou trasu. Během cesty nám ovšem z chladiče vytekla veškerá voda. Opravou jsme ztratili spoustu času, když jsme do chladiče dolévali čaj a dokonce i vodu z kaluží. Do časové kontroly jsme dojeli s patnáctiminutovým zpožděním a následně nás sportovní komisaři diskvalifikovali. V plánu jsem sice měla i další závody v blízkém okolí, jakými byly sprinty v Jeseníkách, Vyškově a domácí wurthka. Momentálně však měním závodní licenci za licenci na kočárek, takže z výše jmenovaných startů sešlo,“ uvedla ke své sezoně Jarmila Hrachovcová, která při jediném startu usedla s Honzou Mikulíkem do Škody 120 S.
Jednou nahoře, jednou dole, tak se v průběhu sezony cítil Martin Hrachovec. Ze sedmi letošních startů přivezl domů tři poháry. Čtyřikrát ovšem bylo jeho jméno uvedeno mezi posádkami, které soutěž nedokončily. Složení posádky zůstalo i letos stejné. Vedle Martina do Škody 130 RS usedala spolujezdkyně Hanka Vránská Sichová. „Zpočátku to vypadalo, že letos nebude vůbec žádná sezona, neboť nám chyběly potřebné finance k pokrytí závodů. Nakonec se ale vše v dobré obrátilo a my mohli odjet všech sedm soutěží započítávaných do K4 poháru. V průběhu roku jsme byli jako na houpačce. Na jednom závodě jsme si dojeli pro pohár a na dalším nás potrápila technika, díky níž jsme ze závodů museli odstoupit. A v tomto duchu jsme to táhli až do konce sezony,“ naznačil průběh právě skončeného motoristického roku Martin Hrachovec.
Sezona K4 poháru ČR v rally začínala v Lužických horách. Tady Martin s Hankou bojovali o pódiové umístění. Stopku v soutěži jim ovšem vystavila poloosa na 3. RZ, kdy odstupovali z 2. místa ve třídě V. Při Rally Vysočina Telč si jela smíšená posádka bez problémů pro stříbrnou příčku ve třídě. Z klidu je nerozhodil ani defekt a následná výměna levého předního kola přímo na erzetě. Skoro domácí Kopná byla soutěž, kde se chtěli Martin s Hankou před svými fanoušky vytáhnout. Ale stejně jako v Lužických horách musela posádka v důsledku poškození závěsu zadního ramene a vyskočení poloosy závod vzdát. Po špatné soutěži následovala soutěž dobrá. Z krkonošské rally si valašská dvojice přivezla pohár za 3. místo ve třídě. Ve Vyškově odstoupili pro změnu se zlomenou klikou motoru. Pohárová sbírka se rozrostla i po Rally Jeseníky, tentokráte se posádka v cíli radovala z druhého místa. Závěr sezony obstarala domácí WURTH Partr rally Vsetín. „Před soutěží jsme měli možnost volby dvou variant – zaútočit a pokusit se o obhajobu mistra ve skupině nebo jet na jistotu. Zvolili jsme první variantu, ale bohužel přemíra motivace v kombinaci s povrchem tratě skončila havárií ve Vesníku. Tím jsme ztratili šanci na obhajobu loňského titulu i titulu vicemistra ve skupině. I přes tuto smůlu byla letošní sezona velmi vydařená a každý závod jsme si naplno užívali, ať už byl výsledek jakýkoliv,“ zavzpomínal na poslední letošní start Martin Hrachovec.
Sedm startů, tři dokončené soutěže, tři poháry a zisk 42 bodů ve třídě V, taková je bilance Martina Hrachovce a Hany Vránské Sichové, která přivedla posádku ke konečnému 3. místu ve třídě. V absolutní klasifikaci K4 poháru patří vsetínské posádce 20. místo. Přesto je Martin se sezonou spokojený. „Zklamáni určitě nejsme. Po celou sezonu jsme se dle možností závody bavili. Nejvíce se mi líbily závody v Krkonoších, Jeseníkách a Lužických horách, které jsme si opravdu užívali. Navíc jsme se dostali s vývojem auta zase o kousek dál a všichni doufáme, že příští rok bude naše auto připravené tak, abychom bez problémů odjeli celý seriál. V plánu pro příští sezonu jsou závody v K4 poháru ČR v rally, ale také bychom chtěli zkusit závody Lužického poháru. Tento pohár se skládá ze tří soutěží a teritoriálně je umístěný na rozhraní polsko – německo – českých hranic,“ shrnul letošní sezonu a nastínil plány pro příští rok Hrachovec.
Jarmila Hrachovcová startovala letos pouze jednou, ale její Škoda 120 S rozhodně nezahálela. Honza Mikulík vyměnil na dva závody místo spolujezdce za řidičovu sedačku. Při Rallysprintu Kopná spolu s Martinem Hlavatým ve třídě V zvítězili. A stejně složená posádka v Krkonoších obsadila ve své třídě 4. místo. K vidění byla stodvacítka i při vsetínském sprintu, kde dvojice Tomáš Řezníček – Jan Mikulík obsadila ve třídě V pěkné 2. místo.
„Závěrem bychom chtěli poděkovat rodinám, přátelům, fanouškům a sponzorům, kteří nám drželi palce a podporovali nás v průběhu celé sezony. Velké díky patří i šéfmechanikovi Ivanovi Vránskému, mechanikům Lukáši Bělovovi, Michalu Martínkovi, Martinovi Hlavatému a Jarkovi Helisovi za jejich pomoc při závodech i mimo ně, a kolektivu fotografů kolem Edy Klimka. Poděkovat musím i spolujezdkyni, že to se mnou po celou sezonu vydržela, i když jsem ji ne vždy vozil jen po cestách “ poděkovali nejbližším Martin a Jarmila Hrachovcovi.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).