Tituly vicemistra se může po nedávno skončeném rallyeovém šampionátu pyšnit zlínský automobilový závodník Milan Kneifel.
Zkušený jezdec Pegas rally teamu dokázal ve „velkém“ mistráku uspět ve skupinách A, respektive A6, když se ztrátou deseti bodů pouze nestačil na šampiona Antonína Tlusťáka."Srovnávat se spolu nemůžeme. Největší rozdíl je především v zázemí a možnostech. Já jsem amatér, který těžce sháněl finance závod od závodu a za každý start byl nesmírně rád. Tonda, coby profík, měl skvělé zázemí a především vždy maximálně připravený vůz," vidí Kneifel největší rozdíly mezi prvními dvěma jezdci skupiny A. "Před sezonou se mi o podobném úspěchu, jakým titul vicemistra bezesporu je, ani nesnilo," dušuje se.
Automobilový pilot ze Zlína se do velkého mistráku vrátil po třech letech. "Sprintové závody mě nenaplňují, mé jezdecké schopnosti dokážu lépe prodat ve dvoudenních kláních, kde se ukáže větší umění a komplexnost pilota," je přesvědčen Kneifel, jenž sezonu zahájil ve voze Suzuki Ignis S1600. "Třebaže nepatří mezi nejnovější, byl spolehlivý. Jen pro zajímavost, jako první v něm v minulosti závodil současný juniorský mistr světa Martin Prokop."V každém závodě viděl cílZákladem úspěchu byla pro Kneifela vyrovnanost výsledků. S výjimkou klání v Hustopečích totiž ve všech dojel druhý ve své skupině. "Závod v Hustopečích, kde jsem byl nakonec čtvrtý, považuji za nejméně povedený. Měli jsme technické problémy, k tomu se přidaly mé jezdecké chyby v podobě tří výletů mimo trať," přiznává sebekriticky majitel dvou titulů z roku 2003 (A5) a 2004 (A6).Maximálně spokojen byl po srpnové Barum Czech rally. V obrovské jezdecké konkurenci dokázal ve skupině A dojet za Tlusťákem druhý, přičemž v absolutním pořadí bral 21. místo. "Jsem rád, že jsem se dokázal doma před svými kamarády a sponzory tak vytáhnout. Po závodě jsem byl maximálně spokojen," s odstupem času stále rád vzpomíná zlínský závodník.Dopady ekonomické krize pocítilDopady ekonomické krize pocítil také Kenifel, jenž před sezonou přišel o jednoho z hlavních sponzorů. "Třebaže se nám nepodařilo za něj najít náhradu, ostatní partneři mě nenechali na holičkách a mohl jsem absolvovat úspěšný ročník," poděkoval všem na dálku závodník.Během sezony Kneifel musel řešit rovněž změnu na postu spolujezdce. Po tříleté spolupráci se právě po tolik úspěšné Barumce rozešel s Radimem Strnadem. "Každý chtěl jít svou cestou. Rozchod proběhl v poklidu. Závěr sezony jsem tak absolvoval se zkušeným navigátorem Miroslavem Staňkem, se kterým jsem již v minulosti spolupracoval," upřesnil závodník, jenž v prosinci oslaví již 39. narozeniny.
Příští rok se bude odvíjet od financíNad koncem závodní kariéry zdaleka ale neuvažuje. "Vůbec se necítím starý! Naopak věřím, že ještě několik sezon si budu moci plnit svůj závodní sen. Že se dá pilotovat i v pokročilejším věku, dokazují například Arazim, Peták, Tuček či Liška," vyjmenoval „veterán“ silnic.Jakým směrem se ubírat příští ročník však Kneifel ještě neví. "Vše se bude odvíjet od financí. Například letos jsem ještě v polovině února nevěděl, jestli vůbec pojedu, natož v jakém voze. Udělám ale maximum, abych se příští sezonu mohl opět postavit na start rallyeových závodů," dodal odhodlaně Milan Kneifel.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?