Tituly vicemistra se může po nedávno skončeném rallyeovém šampionátu pyšnit zlínský automobilový závodník Milan Kneifel.
Zkušený jezdec Pegas rally teamu dokázal ve „velkém“ mistráku uspět ve skupinách A, respektive A6, když se ztrátou deseti bodů pouze nestačil na šampiona Antonína Tlusťáka."Srovnávat se spolu nemůžeme. Největší rozdíl je především v zázemí a možnostech. Já jsem amatér, který těžce sháněl finance závod od závodu a za každý start byl nesmírně rád. Tonda, coby profík, měl skvělé zázemí a především vždy maximálně připravený vůz," vidí Kneifel největší rozdíly mezi prvními dvěma jezdci skupiny A. "Před sezonou se mi o podobném úspěchu, jakým titul vicemistra bezesporu je, ani nesnilo," dušuje se.
Automobilový pilot ze Zlína se do velkého mistráku vrátil po třech letech. "Sprintové závody mě nenaplňují, mé jezdecké schopnosti dokážu lépe prodat ve dvoudenních kláních, kde se ukáže větší umění a komplexnost pilota," je přesvědčen Kneifel, jenž sezonu zahájil ve voze Suzuki Ignis S1600. "Třebaže nepatří mezi nejnovější, byl spolehlivý. Jen pro zajímavost, jako první v něm v minulosti závodil současný juniorský mistr světa Martin Prokop."V každém závodě viděl cílZákladem úspěchu byla pro Kneifela vyrovnanost výsledků. S výjimkou klání v Hustopečích totiž ve všech dojel druhý ve své skupině. "Závod v Hustopečích, kde jsem byl nakonec čtvrtý, považuji za nejméně povedený. Měli jsme technické problémy, k tomu se přidaly mé jezdecké chyby v podobě tří výletů mimo trať," přiznává sebekriticky majitel dvou titulů z roku 2003 (A5) a 2004 (A6).Maximálně spokojen byl po srpnové Barum Czech rally. V obrovské jezdecké konkurenci dokázal ve skupině A dojet za Tlusťákem druhý, přičemž v absolutním pořadí bral 21. místo. "Jsem rád, že jsem se dokázal doma před svými kamarády a sponzory tak vytáhnout. Po závodě jsem byl maximálně spokojen," s odstupem času stále rád vzpomíná zlínský závodník.Dopady ekonomické krize pocítilDopady ekonomické krize pocítil také Kenifel, jenž před sezonou přišel o jednoho z hlavních sponzorů. "Třebaže se nám nepodařilo za něj najít náhradu, ostatní partneři mě nenechali na holičkách a mohl jsem absolvovat úspěšný ročník," poděkoval všem na dálku závodník.Během sezony Kneifel musel řešit rovněž změnu na postu spolujezdce. Po tříleté spolupráci se právě po tolik úspěšné Barumce rozešel s Radimem Strnadem. "Každý chtěl jít svou cestou. Rozchod proběhl v poklidu. Závěr sezony jsem tak absolvoval se zkušeným navigátorem Miroslavem Staňkem, se kterým jsem již v minulosti spolupracoval," upřesnil závodník, jenž v prosinci oslaví již 39. narozeniny.
Příští rok se bude odvíjet od financíNad koncem závodní kariéry zdaleka ale neuvažuje. "Vůbec se necítím starý! Naopak věřím, že ještě několik sezon si budu moci plnit svůj závodní sen. Že se dá pilotovat i v pokročilejším věku, dokazují například Arazim, Peták, Tuček či Liška," vyjmenoval „veterán“ silnic.Jakým směrem se ubírat příští ročník však Kneifel ještě neví. "Vše se bude odvíjet od financí. Například letos jsem ještě v polovině února nevěděl, jestli vůbec pojedu, natož v jakém voze. Udělám ale maximum, abych se příští sezonu mohl opět postavit na start rallyeových závodů," dodal odhodlaně Milan Kneifel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.