Tituly vicemistra se může po nedávno skončeném rallyeovém šampionátu pyšnit zlínský automobilový závodník Milan Kneifel.
Zkušený jezdec Pegas rally teamu dokázal ve „velkém“ mistráku uspět ve skupinách A, respektive A6, když se ztrátou deseti bodů pouze nestačil na šampiona Antonína Tlusťáka."Srovnávat se spolu nemůžeme. Největší rozdíl je především v zázemí a možnostech. Já jsem amatér, který těžce sháněl finance závod od závodu a za každý start byl nesmírně rád. Tonda, coby profík, měl skvělé zázemí a především vždy maximálně připravený vůz," vidí Kneifel největší rozdíly mezi prvními dvěma jezdci skupiny A. "Před sezonou se mi o podobném úspěchu, jakým titul vicemistra bezesporu je, ani nesnilo," dušuje se.
Automobilový pilot ze Zlína se do velkého mistráku vrátil po třech letech. "Sprintové závody mě nenaplňují, mé jezdecké schopnosti dokážu lépe prodat ve dvoudenních kláních, kde se ukáže větší umění a komplexnost pilota," je přesvědčen Kneifel, jenž sezonu zahájil ve voze Suzuki Ignis S1600. "Třebaže nepatří mezi nejnovější, byl spolehlivý. Jen pro zajímavost, jako první v něm v minulosti závodil současný juniorský mistr světa Martin Prokop."V každém závodě viděl cílZákladem úspěchu byla pro Kneifela vyrovnanost výsledků. S výjimkou klání v Hustopečích totiž ve všech dojel druhý ve své skupině. "Závod v Hustopečích, kde jsem byl nakonec čtvrtý, považuji za nejméně povedený. Měli jsme technické problémy, k tomu se přidaly mé jezdecké chyby v podobě tří výletů mimo trať," přiznává sebekriticky majitel dvou titulů z roku 2003 (A5) a 2004 (A6).Maximálně spokojen byl po srpnové Barum Czech rally. V obrovské jezdecké konkurenci dokázal ve skupině A dojet za Tlusťákem druhý, přičemž v absolutním pořadí bral 21. místo. "Jsem rád, že jsem se dokázal doma před svými kamarády a sponzory tak vytáhnout. Po závodě jsem byl maximálně spokojen," s odstupem času stále rád vzpomíná zlínský závodník.Dopady ekonomické krize pocítilDopady ekonomické krize pocítil také Kenifel, jenž před sezonou přišel o jednoho z hlavních sponzorů. "Třebaže se nám nepodařilo za něj najít náhradu, ostatní partneři mě nenechali na holičkách a mohl jsem absolvovat úspěšný ročník," poděkoval všem na dálku závodník.Během sezony Kneifel musel řešit rovněž změnu na postu spolujezdce. Po tříleté spolupráci se právě po tolik úspěšné Barumce rozešel s Radimem Strnadem. "Každý chtěl jít svou cestou. Rozchod proběhl v poklidu. Závěr sezony jsem tak absolvoval se zkušeným navigátorem Miroslavem Staňkem, se kterým jsem již v minulosti spolupracoval," upřesnil závodník, jenž v prosinci oslaví již 39. narozeniny.
Příští rok se bude odvíjet od financíNad koncem závodní kariéry zdaleka ale neuvažuje. "Vůbec se necítím starý! Naopak věřím, že ještě několik sezon si budu moci plnit svůj závodní sen. Že se dá pilotovat i v pokročilejším věku, dokazují například Arazim, Peták, Tuček či Liška," vyjmenoval „veterán“ silnic.Jakým směrem se ubírat příští ročník však Kneifel ještě neví. "Vše se bude odvíjet od financí. Například letos jsem ještě v polovině února nevěděl, jestli vůbec pojedu, natož v jakém voze. Udělám ale maximum, abych se příští sezonu mohl opět postavit na start rallyeových závodů," dodal odhodlaně Milan Kneifel.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.