Na poslední rallysprint do Vsetína vyslal Seznam.cz Rally Team opět jen jednu posádku. Sláva Ducháček s Romanem Peškem získali body za sedmé místo a celkově skončili jedenáctí. Navíc dva ze tří celkových medailistů během sezony startovali v barvách Seznam.cz Rally Teamu a tak bylo v cíli hned několik důvodů k radosti.
Poslední roky pronásledovalo vsetínský sprint nepříznivé počasí. Letos první nástup zimy odnesla Rally Bohemia, ale i na Vsetínsku zůstaly zbytky sněhu v těsné blízkosti rychlostních zkoušek. Samotná trať již byla bez sněhu. Klouzalo to ale stejně, protože na trať se velmi rychle vytahaly nečistoty z rozmáčených krajnic. Sláva Ducháček, jediný reprezentant Seznam.cz Rally Teamu podporovaného partnery NejlevnejsiPneu.cz, Otomoto.cz a Tuning-Centrum.cz, opět změnil spolujezdce. Tentokrát na horké sedadlo usedl domácí copilot Roman Pešek.
"Původně jsme Vsetín neměli v plánu a tak se Petr Dufek domluvil na startu s Milanem Liškou. Když nám manažer oznámil, že přece jen pojedeme, neměl jsem to srdce připravit Milana na poslední chvíli o mitfáru. Byl mi proto doporučen Roman Pešek, který pochází z Valašských Klobouků, takže prostředí dokonale znal. Od seznamovacích jízd klapala spolupráce na jedničku. Roman už při psaní diskutuje o rozpisu a sám navrhuje, co je dobré zapsat a co ne. Znalost tratí byla také velké plus. Cesty byly již bez sněhu, ale od zkracování byly rozježděné krajnice, takže to hodně klouzalo. Nepříjemné byly i betonové kvádry na některých místech, které zkracování bránily, ale zase se o ně dalo i vylomit kolo. To byl zřejmě i důvod, proč jsem třetí vložku jel tak pomalu. Měl jsem z nich velký respekt," vysvětloval Sláva nezvykle pomalý čas na jedné z rychlostních zkoušek.
Ve druhých průjezdech si již Sláva s Romanem dovolili více a snížili svou ztrátu na nejlepší o více než vteřinu na kilometr. Díky tomu mohli pomýšlet i na postup do první desítky. Nakonec chyběla vteřinka, o kterou byl rychlejší Milan Pantálek s WRC. Sláva s Romanem skončili jedenáctí absolutně a do tabulky rallysprintů si připsali body za sedmé místo. "S druhou rundou jsem už byl spokojenější. O to víc mě mrzí, že stále neumím jet naplno hned od prvních metrů. Vteřinka za Milanem Pantálkem samozřejmě mrzí, ale víc už to nešlo, i když jsem moc chtěl. Chci pochválit pořadatele. Minulý rok jsem je hodně kritizoval za dlouhé přejezdy a velká čekání. Tentokrát byla soutěž postavená doslova na pětníku a parádně odsýpala. Prostě parádička," uzavřel Sláva po dojezdu do cíle.
Manažer Seznam.cz Rally Teamu Radek Majer opět trávil soutěž v servisu a tady je jeho pohled: "Na Vsetín, kde se rozhodovalo i o celkovém vítězi šampionátu, jsme vyslali jen jednu naši posádku. Sláva Ducháček se v první rundě sžíval s novým spolujezdcem Romanem Peškem, ale ke konci již podával svůj osvědčený výkon a soutěž zakončil na bodovaných pozicích. Všichni gratulujeme všem medailistům, Jarkovi Orsákovi, Josefu Petákovi i Pavlu Valouškovi i jejich spolujezdcům a přejeme jim mnoho úspěchů i do příští sezony. Velmi nás těší, že Jarek i Pavel dosáhli svých úspěchů i díky startům v našem týmu, takže nás jejich konečné výsledky těší dvojnásob a máme radost z toho, že jsme mohli přispět k napínavému průběhu celého šampionátu ve sprintrally. Naše kroky již v současné době míří k přípravě vozů na pražský sprint."
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?