Na poslední rallysprint do Vsetína vyslal Seznam.cz Rally Team opět jen jednu posádku. Sláva Ducháček s Romanem Peškem získali body za sedmé místo a celkově skončili jedenáctí. Navíc dva ze tří celkových medailistů během sezony startovali v barvách Seznam.cz Rally Teamu a tak bylo v cíli hned několik důvodů k radosti.
Poslední roky pronásledovalo vsetínský sprint nepříznivé počasí. Letos první nástup zimy odnesla Rally Bohemia, ale i na Vsetínsku zůstaly zbytky sněhu v těsné blízkosti rychlostních zkoušek. Samotná trať již byla bez sněhu. Klouzalo to ale stejně, protože na trať se velmi rychle vytahaly nečistoty z rozmáčených krajnic. Sláva Ducháček, jediný reprezentant Seznam.cz Rally Teamu podporovaného partnery NejlevnejsiPneu.cz, Otomoto.cz a Tuning-Centrum.cz, opět změnil spolujezdce. Tentokrát na horké sedadlo usedl domácí copilot Roman Pešek.
"Původně jsme Vsetín neměli v plánu a tak se Petr Dufek domluvil na startu s Milanem Liškou. Když nám manažer oznámil, že přece jen pojedeme, neměl jsem to srdce připravit Milana na poslední chvíli o mitfáru. Byl mi proto doporučen Roman Pešek, který pochází z Valašských Klobouků, takže prostředí dokonale znal. Od seznamovacích jízd klapala spolupráce na jedničku. Roman už při psaní diskutuje o rozpisu a sám navrhuje, co je dobré zapsat a co ne. Znalost tratí byla také velké plus. Cesty byly již bez sněhu, ale od zkracování byly rozježděné krajnice, takže to hodně klouzalo. Nepříjemné byly i betonové kvádry na některých místech, které zkracování bránily, ale zase se o ně dalo i vylomit kolo. To byl zřejmě i důvod, proč jsem třetí vložku jel tak pomalu. Měl jsem z nich velký respekt," vysvětloval Sláva nezvykle pomalý čas na jedné z rychlostních zkoušek.
Ve druhých průjezdech si již Sláva s Romanem dovolili více a snížili svou ztrátu na nejlepší o více než vteřinu na kilometr. Díky tomu mohli pomýšlet i na postup do první desítky. Nakonec chyběla vteřinka, o kterou byl rychlejší Milan Pantálek s WRC. Sláva s Romanem skončili jedenáctí absolutně a do tabulky rallysprintů si připsali body za sedmé místo. "S druhou rundou jsem už byl spokojenější. O to víc mě mrzí, že stále neumím jet naplno hned od prvních metrů. Vteřinka za Milanem Pantálkem samozřejmě mrzí, ale víc už to nešlo, i když jsem moc chtěl. Chci pochválit pořadatele. Minulý rok jsem je hodně kritizoval za dlouhé přejezdy a velká čekání. Tentokrát byla soutěž postavená doslova na pětníku a parádně odsýpala. Prostě parádička," uzavřel Sláva po dojezdu do cíle.
Manažer Seznam.cz Rally Teamu Radek Majer opět trávil soutěž v servisu a tady je jeho pohled: "Na Vsetín, kde se rozhodovalo i o celkovém vítězi šampionátu, jsme vyslali jen jednu naši posádku. Sláva Ducháček se v první rundě sžíval s novým spolujezdcem Romanem Peškem, ale ke konci již podával svůj osvědčený výkon a soutěž zakončil na bodovaných pozicích. Všichni gratulujeme všem medailistům, Jarkovi Orsákovi, Josefu Petákovi i Pavlu Valouškovi i jejich spolujezdcům a přejeme jim mnoho úspěchů i do příští sezony. Velmi nás těší, že Jarek i Pavel dosáhli svých úspěchů i díky startům v našem týmu, takže nás jejich konečné výsledky těší dvojnásob a máme radost z toho, že jsme mohli přispět k napínavému průběhu celého šampionátu ve sprintrally. Naše kroky již v současné době míří k přípravě vozů na pražský sprint."
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.