Seznam.cz Rally Team na Valašsku na bodech

Ducháček, Sláva
Ducháček, Sláva, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Josef Janoušek 4. listopadu 2009 14:46
Sdílej:

Na poslední rallysprint do Vsetína vyslal Seznam.cz Rally Team opět jen jednu posádku. Sláva Ducháček s Romanem Peškem získali body za sedmé místo a celkově skončili jedenáctí. Navíc dva ze tří celkových medailistů během sezony startovali v barvách Seznam.cz Rally Teamu a tak bylo v cíli hned několik důvodů k radosti.

Poslední roky pronásledovalo vsetínský sprint nepříznivé počasí. Letos první nástup zimy odnesla Rally Bohemia, ale i na Vsetínsku zůstaly zbytky sněhu v těsné blízkosti rychlostních zkoušek. Samotná trať již byla bez sněhu. Klouzalo to ale stejně, protože na trať se velmi rychle vytahaly nečistoty z rozmáčených krajnic. Sláva Ducháček, jediný reprezentant Seznam.cz Rally Teamu podporovaného partnery NejlevnejsiPneu.cz, Otomoto.cz a Tuning-Centrum.cz, opět změnil spolujezdce. Tentokrát na horké sedadlo usedl domácí copilot Roman Pešek.

"Původně jsme Vsetín neměli v plánu a tak se Petr Dufek domluvil na startu s Milanem Liškou. Když nám manažer oznámil, že přece jen pojedeme, neměl jsem to srdce připravit Milana na poslední chvíli o mitfáru. Byl mi proto doporučen Roman Pešek, který pochází z Valašských Klobouků, takže prostředí dokonale znal. Od seznamovacích jízd klapala spolupráce na jedničku. Roman už při psaní diskutuje o rozpisu a sám navrhuje, co je dobré zapsat a co ne. Znalost tratí byla také velké plus. Cesty byly již bez sněhu, ale od zkracování byly rozježděné krajnice, takže to hodně klouzalo. Nepříjemné byly i betonové kvádry na některých místech, které zkracování bránily, ale zase se o ně dalo i vylomit kolo. To byl zřejmě i důvod, proč jsem třetí vložku jel tak pomalu. Měl jsem z nich velký respekt," vysvětloval Sláva nezvykle pomalý čas na jedné z rychlostních zkoušek.

Ve druhých průjezdech si již Sláva s Romanem dovolili více a snížili svou ztrátu na nejlepší o více než vteřinu na kilometr. Díky tomu mohli pomýšlet i na postup do první desítky. Nakonec chyběla vteřinka, o kterou byl rychlejší Milan Pantálek s WRC. Sláva s Romanem skončili jedenáctí absolutně a do tabulky rallysprintů si připsali body za sedmé místo. "S druhou rundou jsem už byl spokojenější. O to víc mě mrzí, že stále neumím jet naplno hned od prvních metrů. Vteřinka za Milanem Pantálkem samozřejmě mrzí, ale víc už to nešlo, i když jsem moc chtěl. Chci pochválit pořadatele. Minulý rok jsem je hodně kritizoval za dlouhé přejezdy a velká čekání. Tentokrát byla soutěž postavená doslova na pětníku a parádně odsýpala. Prostě parádička," uzavřel Sláva po dojezdu do cíle.

Manažer Seznam.cz Rally Teamu Radek Majer opět trávil soutěž v servisu a tady je jeho pohled: "Na Vsetín, kde se rozhodovalo i o celkovém vítězi šampionátu, jsme vyslali jen jednu naši posádku. Sláva Ducháček se v první rundě sžíval s novým spolujezdcem Romanem Peškem, ale ke konci již podával svůj osvědčený výkon a soutěž zakončil na bodovaných pozicích. Všichni gratulujeme všem medailistům, Jarkovi Orsákovi, Josefu Petákovi i Pavlu Valouškovi i jejich spolujezdcům a přejeme jim mnoho úspěchů i do příští sezony. Velmi nás těší, že Jarek i Pavel dosáhli svých úspěchů i díky startům v našem týmu, takže nás jejich konečné výsledky těší dvojnásob a máme radost z toho, že jsme mohli přispět k napínavému průběhu celého šampionátu ve sprintrally. Naše kroky již v současné době míří k přípravě vozů na pražský sprint."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?