Na poslední rallysprint do Vsetína vyslal Seznam.cz Rally Team opět jen jednu posádku. Sláva Ducháček s Romanem Peškem získali body za sedmé místo a celkově skončili jedenáctí. Navíc dva ze tří celkových medailistů během sezony startovali v barvách Seznam.cz Rally Teamu a tak bylo v cíli hned několik důvodů k radosti.
Poslední roky pronásledovalo vsetínský sprint nepříznivé počasí. Letos první nástup zimy odnesla Rally Bohemia, ale i na Vsetínsku zůstaly zbytky sněhu v těsné blízkosti rychlostních zkoušek. Samotná trať již byla bez sněhu. Klouzalo to ale stejně, protože na trať se velmi rychle vytahaly nečistoty z rozmáčených krajnic. Sláva Ducháček, jediný reprezentant Seznam.cz Rally Teamu podporovaného partnery NejlevnejsiPneu.cz, Otomoto.cz a Tuning-Centrum.cz, opět změnil spolujezdce. Tentokrát na horké sedadlo usedl domácí copilot Roman Pešek.
"Původně jsme Vsetín neměli v plánu a tak se Petr Dufek domluvil na startu s Milanem Liškou. Když nám manažer oznámil, že přece jen pojedeme, neměl jsem to srdce připravit Milana na poslední chvíli o mitfáru. Byl mi proto doporučen Roman Pešek, který pochází z Valašských Klobouků, takže prostředí dokonale znal. Od seznamovacích jízd klapala spolupráce na jedničku. Roman už při psaní diskutuje o rozpisu a sám navrhuje, co je dobré zapsat a co ne. Znalost tratí byla také velké plus. Cesty byly již bez sněhu, ale od zkracování byly rozježděné krajnice, takže to hodně klouzalo. Nepříjemné byly i betonové kvádry na některých místech, které zkracování bránily, ale zase se o ně dalo i vylomit kolo. To byl zřejmě i důvod, proč jsem třetí vložku jel tak pomalu. Měl jsem z nich velký respekt," vysvětloval Sláva nezvykle pomalý čas na jedné z rychlostních zkoušek.
Ve druhých průjezdech si již Sláva s Romanem dovolili více a snížili svou ztrátu na nejlepší o více než vteřinu na kilometr. Díky tomu mohli pomýšlet i na postup do první desítky. Nakonec chyběla vteřinka, o kterou byl rychlejší Milan Pantálek s WRC. Sláva s Romanem skončili jedenáctí absolutně a do tabulky rallysprintů si připsali body za sedmé místo. "S druhou rundou jsem už byl spokojenější. O to víc mě mrzí, že stále neumím jet naplno hned od prvních metrů. Vteřinka za Milanem Pantálkem samozřejmě mrzí, ale víc už to nešlo, i když jsem moc chtěl. Chci pochválit pořadatele. Minulý rok jsem je hodně kritizoval za dlouhé přejezdy a velká čekání. Tentokrát byla soutěž postavená doslova na pětníku a parádně odsýpala. Prostě parádička," uzavřel Sláva po dojezdu do cíle.
Manažer Seznam.cz Rally Teamu Radek Majer opět trávil soutěž v servisu a tady je jeho pohled: "Na Vsetín, kde se rozhodovalo i o celkovém vítězi šampionátu, jsme vyslali jen jednu naši posádku. Sláva Ducháček se v první rundě sžíval s novým spolujezdcem Romanem Peškem, ale ke konci již podával svůj osvědčený výkon a soutěž zakončil na bodovaných pozicích. Všichni gratulujeme všem medailistům, Jarkovi Orsákovi, Josefu Petákovi i Pavlu Valouškovi i jejich spolujezdcům a přejeme jim mnoho úspěchů i do příští sezony. Velmi nás těší, že Jarek i Pavel dosáhli svých úspěchů i díky startům v našem týmu, takže nás jejich konečné výsledky těší dvojnásob a máme radost z toho, že jsme mohli přispět k napínavému průběhu celého šampionátu ve sprintrally. Naše kroky již v současné době míří k přípravě vozů na pražský sprint."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?