Po úspěšně absolvované domácí Barum Czech Rally Zlín a vynechané Rally Příbram zavítal Pegas Rally Team k závěrečnému podniku Mediasport MMČR do okolí Mladé Boleslavi, kde se jela Rally Bohemia. Na místě spolujezdce se vedle Milana Kneifela tentokrát objevil zkušený navigátor Miroslav Staněk, jenž letos se zlínským pilotem absolvoval již i Agrotec Mogul Rally Hustopeče.
Milan Kneifel původně se startem na Bohemce váhal. „Čekali jsme především, jak se vyvine situace ve skupině a třídě po Příbrami. Tam potvrdil zisk titulu ve skupině A Antonín Tlusťák. Nás mohl v boji o druhé místo ve třídě A6 ještě ohrozit Lukáš Pondělíček, takže jsme dělali vše pro to, abychom sehnali finance na tento závod. Byla by totiž škoda přijít o tohle pěkné umístění“, popisuje rozhodování před startem soutěže Milan Kneifel.Ve středu se posádka vydala do centra soutěže, ovšem již předem hlásila předpověď počasí komplikace, takže vše, včetně pneumatik, bylo nachystáno i na případnou soutěž na sněhu. „Už na Vysočině jsme poznali, že to myslí zima s předčasným příchodem vážně. Po vyzvednutí itineráře jsme se rovnou vydali trénovat známou zkoušku Navarov, která vzbuzuje obavy již předem. Dvakrát jsem zde v minulosti havaroval, takže zvýšenou pozornost si tento test bezpochyby zasloužil. Pečlivé psaní rozpisu nám zabralo asi hodinu a půl, přičemž v těchto večerních hodinách byla nejvyšší místa zkoušky již pod sněhem. Věděli jsme, že ráno to bude ještě o poznání horší. Ve čtvrtek při tréninku rychlostní zkoušky Bzí byl sníh už všude a větve s listím, které byly sehnuté pod tíhou sněhu, působily zajímavý kontrast,“ prozradil jednu z “hříček“ přírody zlínský jezdec, pilotující spolehlivý vůz Suzuki Ignis S1600 z dílen týmu Sparrow Racing.Pořadatelé poté dále nehazardovali se zdravím posádek a raději je svolali do centra dění. "Pořadatelé nás odvolali z tréninku zpět do Boleslavi, kde nám z bezpečnostních důvodů povolili trénovat pouze městskou rychlostní zkoušku a dále jen Vinec a Sosnovou. Druhý den jednalo vedení soutěže na krizovém štábu v Jablonci nad Nisou, kde jim od záchranných složek bylo doporučeno zrušení “severských“ testů. Důvodem bylo, že si kalamitní situace vyžádala jejich účast jinde než na rychlostních zkouškách. Měli jsme tedy před sebou “Mladoboleslavský rallysprint“," informuje o předsoutěžních komplikacích Milan Kneifel.Z celého harmonogramu soutěže zbyly pouze tři rychlostní zkoušky. Pátek byl ve znamení jediného průjezdu Staroměstskou erzetou, v sobotu následovaly tři průjezdy testem Vinec a závěrečná superspeciálka na okruhu v Sosnové. O tom, jak vážně bral Kneifelův soupeř situaci, vypovídá i to, že si na závěrečný podnik seriálu zapůjčil odzkoušený speciál Citroën C2 S1600. Stejný vůz, s nímž letos vyhrál Martin Prokop titul mezi juniory na světové scéně. Na nové zbrani v rukou Lukáše Pondělíčka ovšem ještě před startem do první zkoušky praskl rozvoďák. "Tím celý souboj o pozici vicemistra ve třídě A6 pozbyl smyslu. Řekli jsme si tedy, že soutěž absolvujeme v klidném tempu, abychom dovezli auto do cíle bez úhony. Vinec je známý tím, že klouže i za sucha. V sobotu pršelo a navíc byla na trati spousta vytahaných nečistot. V posledním průjezdu se jednalo spíše o rallycross než o rally. Od začátku soutěže jsme sváděli zajímavý souboj o druhé až čtvrté místo ve skupině A, který se rozsekl až v Sosnové, kde se nám podařilo obrátit misku vah na naši stranu a my jsme v cíli potvrdili naši úspěšnou sezónu druhým místem. Po odjezdu ze Sosnové nám začaly chodit smsky s gratulacemi," popsal samotný průběh soutěže jezdec."Na začátku roku jsme si nestanovili žádné konkrétní cíle, především z finančních důvodů. Směr se po úspěšné Rally Český Krumlov spíše odebíral k velkému mistráku, k němuž jsme chtěli startovat ještě na dvou místních sprintech. Nakonec mělo velký podíl na výsledku i bez problémů fungující auto ze Sparrow Racing, za což jim tímto děkujeme. Stejně tak i sponzorům, kteří nám umožnili tuto sezonu absolvovat," zakončil povídání čerstvý vicemistr MMČR v rally ve skupině A a třídě A6, Milan Kneifel.Na stránkách www.mediasport.cz v sekci videa je dokonce k nalezení i onboard Milana Kneifela s diktátem Miroslava Staňka z průjezdu RZ3 Vinec.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.