Po úspěšně absolvované domácí Barum Czech Rally Zlín a vynechané Rally Příbram zavítal Pegas Rally Team k závěrečnému podniku Mediasport MMČR do okolí Mladé Boleslavi, kde se jela Rally Bohemia. Na místě spolujezdce se vedle Milana Kneifela tentokrát objevil zkušený navigátor Miroslav Staněk, jenž letos se zlínským pilotem absolvoval již i Agrotec Mogul Rally Hustopeče.
Milan Kneifel původně se startem na Bohemce váhal. „Čekali jsme především, jak se vyvine situace ve skupině a třídě po Příbrami. Tam potvrdil zisk titulu ve skupině A Antonín Tlusťák. Nás mohl v boji o druhé místo ve třídě A6 ještě ohrozit Lukáš Pondělíček, takže jsme dělali vše pro to, abychom sehnali finance na tento závod. Byla by totiž škoda přijít o tohle pěkné umístění“, popisuje rozhodování před startem soutěže Milan Kneifel.Ve středu se posádka vydala do centra soutěže, ovšem již předem hlásila předpověď počasí komplikace, takže vše, včetně pneumatik, bylo nachystáno i na případnou soutěž na sněhu. „Už na Vysočině jsme poznali, že to myslí zima s předčasným příchodem vážně. Po vyzvednutí itineráře jsme se rovnou vydali trénovat známou zkoušku Navarov, která vzbuzuje obavy již předem. Dvakrát jsem zde v minulosti havaroval, takže zvýšenou pozornost si tento test bezpochyby zasloužil. Pečlivé psaní rozpisu nám zabralo asi hodinu a půl, přičemž v těchto večerních hodinách byla nejvyšší místa zkoušky již pod sněhem. Věděli jsme, že ráno to bude ještě o poznání horší. Ve čtvrtek při tréninku rychlostní zkoušky Bzí byl sníh už všude a větve s listím, které byly sehnuté pod tíhou sněhu, působily zajímavý kontrast,“ prozradil jednu z “hříček“ přírody zlínský jezdec, pilotující spolehlivý vůz Suzuki Ignis S1600 z dílen týmu Sparrow Racing.Pořadatelé poté dále nehazardovali se zdravím posádek a raději je svolali do centra dění. "Pořadatelé nás odvolali z tréninku zpět do Boleslavi, kde nám z bezpečnostních důvodů povolili trénovat pouze městskou rychlostní zkoušku a dále jen Vinec a Sosnovou. Druhý den jednalo vedení soutěže na krizovém štábu v Jablonci nad Nisou, kde jim od záchranných složek bylo doporučeno zrušení “severských“ testů. Důvodem bylo, že si kalamitní situace vyžádala jejich účast jinde než na rychlostních zkouškách. Měli jsme tedy před sebou “Mladoboleslavský rallysprint“," informuje o předsoutěžních komplikacích Milan Kneifel.Z celého harmonogramu soutěže zbyly pouze tři rychlostní zkoušky. Pátek byl ve znamení jediného průjezdu Staroměstskou erzetou, v sobotu následovaly tři průjezdy testem Vinec a závěrečná superspeciálka na okruhu v Sosnové. O tom, jak vážně bral Kneifelův soupeř situaci, vypovídá i to, že si na závěrečný podnik seriálu zapůjčil odzkoušený speciál Citroën C2 S1600. Stejný vůz, s nímž letos vyhrál Martin Prokop titul mezi juniory na světové scéně. Na nové zbrani v rukou Lukáše Pondělíčka ovšem ještě před startem do první zkoušky praskl rozvoďák. "Tím celý souboj o pozici vicemistra ve třídě A6 pozbyl smyslu. Řekli jsme si tedy, že soutěž absolvujeme v klidném tempu, abychom dovezli auto do cíle bez úhony. Vinec je známý tím, že klouže i za sucha. V sobotu pršelo a navíc byla na trati spousta vytahaných nečistot. V posledním průjezdu se jednalo spíše o rallycross než o rally. Od začátku soutěže jsme sváděli zajímavý souboj o druhé až čtvrté místo ve skupině A, který se rozsekl až v Sosnové, kde se nám podařilo obrátit misku vah na naši stranu a my jsme v cíli potvrdili naši úspěšnou sezónu druhým místem. Po odjezdu ze Sosnové nám začaly chodit smsky s gratulacemi," popsal samotný průběh soutěže jezdec."Na začátku roku jsme si nestanovili žádné konkrétní cíle, především z finančních důvodů. Směr se po úspěšné Rally Český Krumlov spíše odebíral k velkému mistráku, k němuž jsme chtěli startovat ještě na dvou místních sprintech. Nakonec mělo velký podíl na výsledku i bez problémů fungující auto ze Sparrow Racing, za což jim tímto děkujeme. Stejně tak i sponzorům, kteří nám umožnili tuto sezonu absolvovat," zakončil povídání čerstvý vicemistr MMČR v rally ve skupině A a třídě A6, Milan Kneifel.Na stránkách www.mediasport.cz v sekci videa je dokonce k nalezení i onboard Milana Kneifela s diktátem Miroslava Staňka z průjezdu RZ3 Vinec.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.