Po úspěšně absolvované domácí Barum Czech Rally Zlín a vynechané Rally Příbram zavítal Pegas Rally Team k závěrečnému podniku Mediasport MMČR do okolí Mladé Boleslavi, kde se jela Rally Bohemia. Na místě spolujezdce se vedle Milana Kneifela tentokrát objevil zkušený navigátor Miroslav Staněk, jenž letos se zlínským pilotem absolvoval již i Agrotec Mogul Rally Hustopeče.
Milan Kneifel původně se startem na Bohemce váhal. „Čekali jsme především, jak se vyvine situace ve skupině a třídě po Příbrami. Tam potvrdil zisk titulu ve skupině A Antonín Tlusťák. Nás mohl v boji o druhé místo ve třídě A6 ještě ohrozit Lukáš Pondělíček, takže jsme dělali vše pro to, abychom sehnali finance na tento závod. Byla by totiž škoda přijít o tohle pěkné umístění“, popisuje rozhodování před startem soutěže Milan Kneifel.Ve středu se posádka vydala do centra soutěže, ovšem již předem hlásila předpověď počasí komplikace, takže vše, včetně pneumatik, bylo nachystáno i na případnou soutěž na sněhu. „Už na Vysočině jsme poznali, že to myslí zima s předčasným příchodem vážně. Po vyzvednutí itineráře jsme se rovnou vydali trénovat známou zkoušku Navarov, která vzbuzuje obavy již předem. Dvakrát jsem zde v minulosti havaroval, takže zvýšenou pozornost si tento test bezpochyby zasloužil. Pečlivé psaní rozpisu nám zabralo asi hodinu a půl, přičemž v těchto večerních hodinách byla nejvyšší místa zkoušky již pod sněhem. Věděli jsme, že ráno to bude ještě o poznání horší. Ve čtvrtek při tréninku rychlostní zkoušky Bzí byl sníh už všude a větve s listím, které byly sehnuté pod tíhou sněhu, působily zajímavý kontrast,“ prozradil jednu z “hříček“ přírody zlínský jezdec, pilotující spolehlivý vůz Suzuki Ignis S1600 z dílen týmu Sparrow Racing.Pořadatelé poté dále nehazardovali se zdravím posádek a raději je svolali do centra dění. "Pořadatelé nás odvolali z tréninku zpět do Boleslavi, kde nám z bezpečnostních důvodů povolili trénovat pouze městskou rychlostní zkoušku a dále jen Vinec a Sosnovou. Druhý den jednalo vedení soutěže na krizovém štábu v Jablonci nad Nisou, kde jim od záchranných složek bylo doporučeno zrušení “severských“ testů. Důvodem bylo, že si kalamitní situace vyžádala jejich účast jinde než na rychlostních zkouškách. Měli jsme tedy před sebou “Mladoboleslavský rallysprint“," informuje o předsoutěžních komplikacích Milan Kneifel.Z celého harmonogramu soutěže zbyly pouze tři rychlostní zkoušky. Pátek byl ve znamení jediného průjezdu Staroměstskou erzetou, v sobotu následovaly tři průjezdy testem Vinec a závěrečná superspeciálka na okruhu v Sosnové. O tom, jak vážně bral Kneifelův soupeř situaci, vypovídá i to, že si na závěrečný podnik seriálu zapůjčil odzkoušený speciál Citroën C2 S1600. Stejný vůz, s nímž letos vyhrál Martin Prokop titul mezi juniory na světové scéně. Na nové zbrani v rukou Lukáše Pondělíčka ovšem ještě před startem do první zkoušky praskl rozvoďák. "Tím celý souboj o pozici vicemistra ve třídě A6 pozbyl smyslu. Řekli jsme si tedy, že soutěž absolvujeme v klidném tempu, abychom dovezli auto do cíle bez úhony. Vinec je známý tím, že klouže i za sucha. V sobotu pršelo a navíc byla na trati spousta vytahaných nečistot. V posledním průjezdu se jednalo spíše o rallycross než o rally. Od začátku soutěže jsme sváděli zajímavý souboj o druhé až čtvrté místo ve skupině A, který se rozsekl až v Sosnové, kde se nám podařilo obrátit misku vah na naši stranu a my jsme v cíli potvrdili naši úspěšnou sezónu druhým místem. Po odjezdu ze Sosnové nám začaly chodit smsky s gratulacemi," popsal samotný průběh soutěže jezdec."Na začátku roku jsme si nestanovili žádné konkrétní cíle, především z finančních důvodů. Směr se po úspěšné Rally Český Krumlov spíše odebíral k velkému mistráku, k němuž jsme chtěli startovat ještě na dvou místních sprintech. Nakonec mělo velký podíl na výsledku i bez problémů fungující auto ze Sparrow Racing, za což jim tímto děkujeme. Stejně tak i sponzorům, kteří nám umožnili tuto sezonu absolvovat," zakončil povídání čerstvý vicemistr MMČR v rally ve skupině A a třídě A6, Milan Kneifel.Na stránkách www.mediasport.cz v sekci videa je dokonce k nalezení i onboard Milana Kneifela s diktátem Miroslava Staňka z průjezdu RZ3 Vinec.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?