Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou dokončili Britskou Rally na skvělém třetím místě.
Britská Rally byla poslední soutěží sezóny 2009 a současně rally, kde byl zakončen první rok projektu Pirelli Stars Driver. Pro Martina Semeráda s Bohuslavem Ceplechou se ale stala také současně soutěží, na které se jim podařilo dosáhnout nejlepšího výsledku roku. Tři etapy Britské Rally v podání posádky Semerád – Ceplecha byly také výjimečné tím, že se posádce podařilo soutěž poprvé dokončit bez použití systému Superrally. Tým mechaniků zvládl připravit Mitsubishi Lancer EVO X na závěrečnou dobře a během soutěže se nevyskytl žádný vážnější technický problém. Na spolehlivosti motoru se pozitivně promítlo i snížení výkonu vozu.
"Díky tomu, že auto fungovalo celou soutěž stejně, mohli jsme se více soustředit na naši jízdu. Během závěrečné etapy jsme sice měli trochu problém s poklesem výkonu, ale dařilo se nám už udržovat naší pozici. Jsem moc rád, že se nám na poslední soutěži v Pirelli Stars týmu podařilo zajet soutěž bez problémů a dosáhnout i na dobré umístění. Těžili jsme určitě i z problémů soupeřů, ale taková je rally a my si problémů během roku užili také dost. Trochu jsme si tímto výsledkem spravili chuť, ale určitě bychom se rádi podobně prezentovali vícekrát i v předchozích soutěžích," hodnotil v cíli Britskou Rally Martin Semerád, když ještě netušil, že vůz vítězného Nora Brynildsena neprojde závěrečnou technickou kontrolou. Pokud sportovní komisaři uznají tento výsledek za konečný, posune to posádku Semerád – Ceplecha na konečné třetí místo v hodnocení PWRC Britské Rally.Závěrečná etapa Britské Rally nebyla ale jen o dojetí. Bylo stále o co bojovat a ani Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou si nemohli dovolit zcela závěr soutěže vypustit. "Před námi sice byl velký časový odstup na Araie, ale museli jsme si hlídat stále zrychlujícího Sousu, což se nakonec povedlo. Na druhé rychlostní zkoušce dne jsem navíc udělal trochu chybu, když jsem probrzdil jedno odbočení. Ztratili jsme tak pár vteřin, ale na konečný výsledek to nemělo vliv a mohli jsme soutěž dokončit tak jak jsme chtěli. Určitě mělo pozitivní vliv to, že jsem se v Německu na Lausitz Rally dobře rozjel v podobných podmínkách, jaké panovaly tady v Británii a i loňský trénink tady v Británii nám určitě přišel vhod," dodává Martin Semerád. Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou si tak na své konto připsali sedm bodů do hodnocení Mistrovství světa produkčních vozů a s jedním bodem z Portugalska tak uzavřeli své konto na celkovém počtu osm což znamená, že zůstali těsně za desítkou nejlepších jezdců PWRC. Úvodní sezóna v Mistrovství světa mladého jezdce z České republiky se tedy skončila v pozitivním tónu. Martin Semerád se třetím místem zařadil vedle svého finského kolegu Jarko Nikaru, který se z třetího místa radoval na Sardinii, a oba se tak stali nejúspěšnějšími jezdci prvního ročníku Pirelli Stars Driver Teamu. Tým okolo Martina Semeráda a hlavně otce Josefa Semeráda teď čeká mnoho jednání o nadcházející sezóně, možném pokračování v Mistrovství světa, a zúročení zkušeností, které se podařilo na náročných světových rally za celý rok nasbírat.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.