Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou dokončili Britskou Rally na skvělém třetím místě.
Britská Rally byla poslední soutěží sezóny 2009 a současně rally, kde byl zakončen první rok projektu Pirelli Stars Driver. Pro Martina Semeráda s Bohuslavem Ceplechou se ale stala také současně soutěží, na které se jim podařilo dosáhnout nejlepšího výsledku roku. Tři etapy Britské Rally v podání posádky Semerád – Ceplecha byly také výjimečné tím, že se posádce podařilo soutěž poprvé dokončit bez použití systému Superrally. Tým mechaniků zvládl připravit Mitsubishi Lancer EVO X na závěrečnou dobře a během soutěže se nevyskytl žádný vážnější technický problém. Na spolehlivosti motoru se pozitivně promítlo i snížení výkonu vozu.
"Díky tomu, že auto fungovalo celou soutěž stejně, mohli jsme se více soustředit na naši jízdu. Během závěrečné etapy jsme sice měli trochu problém s poklesem výkonu, ale dařilo se nám už udržovat naší pozici. Jsem moc rád, že se nám na poslední soutěži v Pirelli Stars týmu podařilo zajet soutěž bez problémů a dosáhnout i na dobré umístění. Těžili jsme určitě i z problémů soupeřů, ale taková je rally a my si problémů během roku užili také dost. Trochu jsme si tímto výsledkem spravili chuť, ale určitě bychom se rádi podobně prezentovali vícekrát i v předchozích soutěžích," hodnotil v cíli Britskou Rally Martin Semerád, když ještě netušil, že vůz vítězného Nora Brynildsena neprojde závěrečnou technickou kontrolou. Pokud sportovní komisaři uznají tento výsledek za konečný, posune to posádku Semerád – Ceplecha na konečné třetí místo v hodnocení PWRC Britské Rally.Závěrečná etapa Britské Rally nebyla ale jen o dojetí. Bylo stále o co bojovat a ani Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou si nemohli dovolit zcela závěr soutěže vypustit. "Před námi sice byl velký časový odstup na Araie, ale museli jsme si hlídat stále zrychlujícího Sousu, což se nakonec povedlo. Na druhé rychlostní zkoušce dne jsem navíc udělal trochu chybu, když jsem probrzdil jedno odbočení. Ztratili jsme tak pár vteřin, ale na konečný výsledek to nemělo vliv a mohli jsme soutěž dokončit tak jak jsme chtěli. Určitě mělo pozitivní vliv to, že jsem se v Německu na Lausitz Rally dobře rozjel v podobných podmínkách, jaké panovaly tady v Británii a i loňský trénink tady v Británii nám určitě přišel vhod," dodává Martin Semerád. Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou si tak na své konto připsali sedm bodů do hodnocení Mistrovství světa produkčních vozů a s jedním bodem z Portugalska tak uzavřeli své konto na celkovém počtu osm což znamená, že zůstali těsně za desítkou nejlepších jezdců PWRC. Úvodní sezóna v Mistrovství světa mladého jezdce z České republiky se tedy skončila v pozitivním tónu. Martin Semerád se třetím místem zařadil vedle svého finského kolegu Jarko Nikaru, který se z třetího místa radoval na Sardinii, a oba se tak stali nejúspěšnějšími jezdci prvního ročníku Pirelli Stars Driver Teamu. Tým okolo Martina Semeráda a hlavně otce Josefa Semeráda teď čeká mnoho jednání o nadcházející sezóně, možném pokračování v Mistrovství světa, a zúročení zkušeností, které se podařilo na náročných světových rally za celý rok nasbírat.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.