Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou dokončili Britskou Rally na skvělém třetím místě.
Britská Rally byla poslední soutěží sezóny 2009 a současně rally, kde byl zakončen první rok projektu Pirelli Stars Driver. Pro Martina Semeráda s Bohuslavem Ceplechou se ale stala také současně soutěží, na které se jim podařilo dosáhnout nejlepšího výsledku roku. Tři etapy Britské Rally v podání posádky Semerád – Ceplecha byly také výjimečné tím, že se posádce podařilo soutěž poprvé dokončit bez použití systému Superrally. Tým mechaniků zvládl připravit Mitsubishi Lancer EVO X na závěrečnou dobře a během soutěže se nevyskytl žádný vážnější technický problém. Na spolehlivosti motoru se pozitivně promítlo i snížení výkonu vozu.
"Díky tomu, že auto fungovalo celou soutěž stejně, mohli jsme se více soustředit na naši jízdu. Během závěrečné etapy jsme sice měli trochu problém s poklesem výkonu, ale dařilo se nám už udržovat naší pozici. Jsem moc rád, že se nám na poslední soutěži v Pirelli Stars týmu podařilo zajet soutěž bez problémů a dosáhnout i na dobré umístění. Těžili jsme určitě i z problémů soupeřů, ale taková je rally a my si problémů během roku užili také dost. Trochu jsme si tímto výsledkem spravili chuť, ale určitě bychom se rádi podobně prezentovali vícekrát i v předchozích soutěžích," hodnotil v cíli Britskou Rally Martin Semerád, když ještě netušil, že vůz vítězného Nora Brynildsena neprojde závěrečnou technickou kontrolou. Pokud sportovní komisaři uznají tento výsledek za konečný, posune to posádku Semerád – Ceplecha na konečné třetí místo v hodnocení PWRC Britské Rally.Závěrečná etapa Britské Rally nebyla ale jen o dojetí. Bylo stále o co bojovat a ani Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou si nemohli dovolit zcela závěr soutěže vypustit. "Před námi sice byl velký časový odstup na Araie, ale museli jsme si hlídat stále zrychlujícího Sousu, což se nakonec povedlo. Na druhé rychlostní zkoušce dne jsem navíc udělal trochu chybu, když jsem probrzdil jedno odbočení. Ztratili jsme tak pár vteřin, ale na konečný výsledek to nemělo vliv a mohli jsme soutěž dokončit tak jak jsme chtěli. Určitě mělo pozitivní vliv to, že jsem se v Německu na Lausitz Rally dobře rozjel v podobných podmínkách, jaké panovaly tady v Británii a i loňský trénink tady v Británii nám určitě přišel vhod," dodává Martin Semerád. Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou si tak na své konto připsali sedm bodů do hodnocení Mistrovství světa produkčních vozů a s jedním bodem z Portugalska tak uzavřeli své konto na celkovém počtu osm což znamená, že zůstali těsně za desítkou nejlepších jezdců PWRC. Úvodní sezóna v Mistrovství světa mladého jezdce z České republiky se tedy skončila v pozitivním tónu. Martin Semerád se třetím místem zařadil vedle svého finského kolegu Jarko Nikaru, který se z třetího místa radoval na Sardinii, a oba se tak stali nejúspěšnějšími jezdci prvního ročníku Pirelli Stars Driver Teamu. Tým okolo Martina Semeráda a hlavně otce Josefa Semeráda teď čeká mnoho jednání o nadcházející sezóně, možném pokračování v Mistrovství světa, a zúročení zkušeností, které se podařilo na náročných světových rally za celý rok nasbírat.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.