Posádka ve složení Oldřich Hrubý a Pavel Krbec startující s vozem Renault Clio Sport si druhým místem ve třídě N3 v rámci předposledního podniku letošní rallysprintové sezóny zajistila konečné prvenství v rámci Poháru Pirelli, který byl letos podruhé vypsán v rámci rallysprintu.
Cesta za prvenstvím však nebyla pro Hrubého jednoduchá. V rámci AZ Pneu Rally Jeseníky sváděl až do šesté rychlostní zkoušky vyrovnaný boj s Jaroslavem Pešlem, který jako jediný mohl vedoucí pozici Hrubého ohrozit. Jaroslav Pešl startující s vozem Honda Civic VTi však na trati sedmé rychlostní zkoušky havaroval a otevřel tak cestu za konečným prvenstvím pro Hrubého. Tomu stačilo dojet na druhém místě, když rychlejší byl podruhé v letošní sezóně ve třídě N3 David Štefan, startující s vozem Peugeot 206 RC.
Ve třídě N4 se při posledním závodu letošního rallysprintového Poháru Pirelli radoval z vítězství Roman Michalík s Mitsubishi Lancer EVO IX. Michalíkovi se dařilo i v celkovém hodnocení AZ Pneu Rally Jeseníky, když ve velké konkurenci obsadil šesté místo absolutně! Na druhém místě skončilHavel, startujícího s poslední evolucí Mitsubishi. Přesto právě Havel byl nejúspěšnějším jezdcem třídy N4 pro letošní sezónu, když posbíral celkově čtyřicet bodů, které jej vynesly na konečné čtvrté pohárové místo.
Po odstoupení Pešla dominoval třídě N2 Aleš Kaválek s vozem Suzuki Swift, který se díky vítězství posunul na konečné třetí místo.
Úspěšný závod absolvoval také ve třídě A5 Martin Lošťák, který se mohl posunout až na konečné druhé místo. V Jeseníkách sice byl rychlejší Čonka s vozem Škoda Felicia Kit Car, ale i tak druhé místo stačilo příbramskému jezdci na zisk cenné druhé příčky v konečném hodnocení Poháru Pirelli.
Mezi dieselovými vozy zvítězil Tomáš Král s vozem Škoda Fabia RS. Na svém kontě má plný počet padesáti bodů, které mohl v letošní sezóně získat, přesto kvůli nízkému počtu startujících nemůže být v rámci Poháru klasifikován.
To samé platí u Jiřího Hendricha. Rovněž díky vítězství disponuje padesáti body, ale stejně jako Král nemůže být klasifikován v konečném pořadí.
Naopak vítězství Václavíka (Škoda Felicia) a zisk deseti bodů znamená posun na konečné sedmé místo.
Smolařem v Jeseníkách byl Roman Štefan, startující s vozem Renault Clio R3 ve třídě A7. Na třetím měřeném úseku havaroval a musel ze závodu odstoupit, čímž ztratil šanci na posun v konečné klasifikaci. Takto Štefanovi patří devátá příčka.
Podobný osud při závěrečném podniku rallysprintového Poháru Pirelli potkal Martina Hudce. Ten se v případě vítězství mohl posunout výše, ale kvůli technické závadě musel ze závodu odstoupit. „Letošní Pohár Pirelli ve sprintech byl vydařený, co se týká příhlášených posádek do poháru, ale i vyrovnaností závodníků ve všech třídách. Vynikající byl rovněž boj o prvenství v poháru až do poslední soutěže poháru pirelli. Chtěli bychom za pořádající firmu Motorsport pogratulovat vítězi p.Hrubému a naše velké poděkování si zaslouží všechny zůčastněné posádky, obvzláště ty posádky, které jsou ve svých třídách osamocené, a tím pádem přicházejí o možnost umístění v celkovém hodnocení poháru, jako například posádka Král/Králová nebo Hendrich/Hendrich. A to především za jejich věrnost pneumatikám Pirelli. Věříme, že v dalším ročníku poháru pirelli budou mít rovněž možnost boje do celkového hodnocení Poháru Pirelli. S letošním ročníkem jsme velice spokojeni a přejeme do té další sezony všem posádkám vše nej, pevné nervy, žádný defekt a hodně štastných kilometrů bez nehod,” zhodnotil letošní sezónu Jan Rejlek ze společnosti Motorsport.
Konečné pořadí Poháru Pirelli MČR v Rally 2009:
1. Oldřich Hrubý 46 bodů2. Martin Lošťák 463. Aleš Kaválek 424.Jaroslav Pešl 40 5. Jan Havel 40 6. Václav Lichovník 407. Josef Semerád 388. Roman Štefan 269. Martin Hudec 2610. Robert Čonka 2411. David Štefan 2012. Lumír Galia 2013.Karel Macek 2014. Roman Michalík 1015. Zbyněk Krestýn 10
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).