Posádka ve složení Oldřich Hrubý a Pavel Krbec startující s vozem Renault Clio Sport si druhým místem ve třídě N3 v rámci předposledního podniku letošní rallysprintové sezóny zajistila konečné prvenství v rámci Poháru Pirelli, který byl letos podruhé vypsán v rámci rallysprintu.
Cesta za prvenstvím však nebyla pro Hrubého jednoduchá. V rámci AZ Pneu Rally Jeseníky sváděl až do šesté rychlostní zkoušky vyrovnaný boj s Jaroslavem Pešlem, který jako jediný mohl vedoucí pozici Hrubého ohrozit. Jaroslav Pešl startující s vozem Honda Civic VTi však na trati sedmé rychlostní zkoušky havaroval a otevřel tak cestu za konečným prvenstvím pro Hrubého. Tomu stačilo dojet na druhém místě, když rychlejší byl podruhé v letošní sezóně ve třídě N3 David Štefan, startující s vozem Peugeot 206 RC.
Ve třídě N4 se při posledním závodu letošního rallysprintového Poháru Pirelli radoval z vítězství Roman Michalík s Mitsubishi Lancer EVO IX. Michalíkovi se dařilo i v celkovém hodnocení AZ Pneu Rally Jeseníky, když ve velké konkurenci obsadil šesté místo absolutně! Na druhém místě skončilHavel, startujícího s poslední evolucí Mitsubishi. Přesto právě Havel byl nejúspěšnějším jezdcem třídy N4 pro letošní sezónu, když posbíral celkově čtyřicet bodů, které jej vynesly na konečné čtvrté pohárové místo.
Po odstoupení Pešla dominoval třídě N2 Aleš Kaválek s vozem Suzuki Swift, který se díky vítězství posunul na konečné třetí místo.
Úspěšný závod absolvoval také ve třídě A5 Martin Lošťák, který se mohl posunout až na konečné druhé místo. V Jeseníkách sice byl rychlejší Čonka s vozem Škoda Felicia Kit Car, ale i tak druhé místo stačilo příbramskému jezdci na zisk cenné druhé příčky v konečném hodnocení Poháru Pirelli.
Mezi dieselovými vozy zvítězil Tomáš Král s vozem Škoda Fabia RS. Na svém kontě má plný počet padesáti bodů, které mohl v letošní sezóně získat, přesto kvůli nízkému počtu startujících nemůže být v rámci Poháru klasifikován.
To samé platí u Jiřího Hendricha. Rovněž díky vítězství disponuje padesáti body, ale stejně jako Král nemůže být klasifikován v konečném pořadí.
Naopak vítězství Václavíka (Škoda Felicia) a zisk deseti bodů znamená posun na konečné sedmé místo.
Smolařem v Jeseníkách byl Roman Štefan, startující s vozem Renault Clio R3 ve třídě A7. Na třetím měřeném úseku havaroval a musel ze závodu odstoupit, čímž ztratil šanci na posun v konečné klasifikaci. Takto Štefanovi patří devátá příčka.
Podobný osud při závěrečném podniku rallysprintového Poháru Pirelli potkal Martina Hudce. Ten se v případě vítězství mohl posunout výše, ale kvůli technické závadě musel ze závodu odstoupit. „Letošní Pohár Pirelli ve sprintech byl vydařený, co se týká příhlášených posádek do poháru, ale i vyrovnaností závodníků ve všech třídách. Vynikající byl rovněž boj o prvenství v poháru až do poslední soutěže poháru pirelli. Chtěli bychom za pořádající firmu Motorsport pogratulovat vítězi p.Hrubému a naše velké poděkování si zaslouží všechny zůčastněné posádky, obvzláště ty posádky, které jsou ve svých třídách osamocené, a tím pádem přicházejí o možnost umístění v celkovém hodnocení poháru, jako například posádka Král/Králová nebo Hendrich/Hendrich. A to především za jejich věrnost pneumatikám Pirelli. Věříme, že v dalším ročníku poháru pirelli budou mít rovněž možnost boje do celkového hodnocení Poháru Pirelli. S letošním ročníkem jsme velice spokojeni a přejeme do té další sezony všem posádkám vše nej, pevné nervy, žádný defekt a hodně štastných kilometrů bez nehod,” zhodnotil letošní sezónu Jan Rejlek ze společnosti Motorsport.
Konečné pořadí Poháru Pirelli MČR v Rally 2009:
1. Oldřich Hrubý 46 bodů2. Martin Lošťák 463. Aleš Kaválek 424.Jaroslav Pešl 40 5. Jan Havel 40 6. Václav Lichovník 407. Josef Semerád 388. Roman Štefan 269. Martin Hudec 2610. Robert Čonka 2411. David Štefan 2012. Lumír Galia 2013.Karel Macek 2014. Roman Michalík 1015. Zbyněk Krestýn 10
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?