Posádka ve složení Oldřich Hrubý a Pavel Krbec startující s vozem Renault Clio Sport si druhým místem ve třídě N3 v rámci předposledního podniku letošní rallysprintové sezóny zajistila konečné prvenství v rámci Poháru Pirelli, který byl letos podruhé vypsán v rámci rallysprintu.
Cesta za prvenstvím však nebyla pro Hrubého jednoduchá. V rámci AZ Pneu Rally Jeseníky sváděl až do šesté rychlostní zkoušky vyrovnaný boj s Jaroslavem Pešlem, který jako jediný mohl vedoucí pozici Hrubého ohrozit. Jaroslav Pešl startující s vozem Honda Civic VTi však na trati sedmé rychlostní zkoušky havaroval a otevřel tak cestu za konečným prvenstvím pro Hrubého. Tomu stačilo dojet na druhém místě, když rychlejší byl podruhé v letošní sezóně ve třídě N3 David Štefan, startující s vozem Peugeot 206 RC.
Ve třídě N4 se při posledním závodu letošního rallysprintového Poháru Pirelli radoval z vítězství Roman Michalík s Mitsubishi Lancer EVO IX. Michalíkovi se dařilo i v celkovém hodnocení AZ Pneu Rally Jeseníky, když ve velké konkurenci obsadil šesté místo absolutně! Na druhém místě skončilHavel, startujícího s poslední evolucí Mitsubishi. Přesto právě Havel byl nejúspěšnějším jezdcem třídy N4 pro letošní sezónu, když posbíral celkově čtyřicet bodů, které jej vynesly na konečné čtvrté pohárové místo.
Po odstoupení Pešla dominoval třídě N2 Aleš Kaválek s vozem Suzuki Swift, který se díky vítězství posunul na konečné třetí místo.
Úspěšný závod absolvoval také ve třídě A5 Martin Lošťák, který se mohl posunout až na konečné druhé místo. V Jeseníkách sice byl rychlejší Čonka s vozem Škoda Felicia Kit Car, ale i tak druhé místo stačilo příbramskému jezdci na zisk cenné druhé příčky v konečném hodnocení Poháru Pirelli.
Mezi dieselovými vozy zvítězil Tomáš Král s vozem Škoda Fabia RS. Na svém kontě má plný počet padesáti bodů, které mohl v letošní sezóně získat, přesto kvůli nízkému počtu startujících nemůže být v rámci Poháru klasifikován.
To samé platí u Jiřího Hendricha. Rovněž díky vítězství disponuje padesáti body, ale stejně jako Král nemůže být klasifikován v konečném pořadí.
Naopak vítězství Václavíka (Škoda Felicia) a zisk deseti bodů znamená posun na konečné sedmé místo.
Smolařem v Jeseníkách byl Roman Štefan, startující s vozem Renault Clio R3 ve třídě A7. Na třetím měřeném úseku havaroval a musel ze závodu odstoupit, čímž ztratil šanci na posun v konečné klasifikaci. Takto Štefanovi patří devátá příčka.
Podobný osud při závěrečném podniku rallysprintového Poháru Pirelli potkal Martina Hudce. Ten se v případě vítězství mohl posunout výše, ale kvůli technické závadě musel ze závodu odstoupit. „Letošní Pohár Pirelli ve sprintech byl vydařený, co se týká příhlášených posádek do poháru, ale i vyrovnaností závodníků ve všech třídách. Vynikající byl rovněž boj o prvenství v poháru až do poslední soutěže poháru pirelli. Chtěli bychom za pořádající firmu Motorsport pogratulovat vítězi p.Hrubému a naše velké poděkování si zaslouží všechny zůčastněné posádky, obvzláště ty posádky, které jsou ve svých třídách osamocené, a tím pádem přicházejí o možnost umístění v celkovém hodnocení poháru, jako například posádka Král/Králová nebo Hendrich/Hendrich. A to především za jejich věrnost pneumatikám Pirelli. Věříme, že v dalším ročníku poháru pirelli budou mít rovněž možnost boje do celkového hodnocení Poháru Pirelli. S letošním ročníkem jsme velice spokojeni a přejeme do té další sezony všem posádkám vše nej, pevné nervy, žádný defekt a hodně štastných kilometrů bez nehod,” zhodnotil letošní sezónu Jan Rejlek ze společnosti Motorsport.
Konečné pořadí Poháru Pirelli MČR v Rally 2009:
1. Oldřich Hrubý 46 bodů2. Martin Lošťák 463. Aleš Kaválek 424.Jaroslav Pešl 40 5. Jan Havel 40 6. Václav Lichovník 407. Josef Semerád 388. Roman Štefan 269. Martin Hudec 2610. Robert Čonka 2411. David Štefan 2012. Lumír Galia 2013.Karel Macek 2014. Roman Michalík 1015. Zbyněk Krestýn 10
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.