Posádka ve složení Oldřich Hrubý a Pavel Krbec startující s vozem Renault Clio Sport si druhým místem ve třídě N3 v rámci předposledního podniku letošní rallysprintové sezóny zajistila konečné prvenství v rámci Poháru Pirelli, který byl letos podruhé vypsán v rámci rallysprintu.
Cesta za prvenstvím však nebyla pro Hrubého jednoduchá. V rámci AZ Pneu Rally Jeseníky sváděl až do šesté rychlostní zkoušky vyrovnaný boj s Jaroslavem Pešlem, který jako jediný mohl vedoucí pozici Hrubého ohrozit. Jaroslav Pešl startující s vozem Honda Civic VTi však na trati sedmé rychlostní zkoušky havaroval a otevřel tak cestu za konečným prvenstvím pro Hrubého. Tomu stačilo dojet na druhém místě, když rychlejší byl podruhé v letošní sezóně ve třídě N3 David Štefan, startující s vozem Peugeot 206 RC.
Ve třídě N4 se při posledním závodu letošního rallysprintového Poháru Pirelli radoval z vítězství Roman Michalík s Mitsubishi Lancer EVO IX. Michalíkovi se dařilo i v celkovém hodnocení AZ Pneu Rally Jeseníky, když ve velké konkurenci obsadil šesté místo absolutně! Na druhém místě skončilHavel, startujícího s poslední evolucí Mitsubishi. Přesto právě Havel byl nejúspěšnějším jezdcem třídy N4 pro letošní sezónu, když posbíral celkově čtyřicet bodů, které jej vynesly na konečné čtvrté pohárové místo.
Po odstoupení Pešla dominoval třídě N2 Aleš Kaválek s vozem Suzuki Swift, který se díky vítězství posunul na konečné třetí místo.
Úspěšný závod absolvoval také ve třídě A5 Martin Lošťák, který se mohl posunout až na konečné druhé místo. V Jeseníkách sice byl rychlejší Čonka s vozem Škoda Felicia Kit Car, ale i tak druhé místo stačilo příbramskému jezdci na zisk cenné druhé příčky v konečném hodnocení Poháru Pirelli.
Mezi dieselovými vozy zvítězil Tomáš Král s vozem Škoda Fabia RS. Na svém kontě má plný počet padesáti bodů, které mohl v letošní sezóně získat, přesto kvůli nízkému počtu startujících nemůže být v rámci Poháru klasifikován.
To samé platí u Jiřího Hendricha. Rovněž díky vítězství disponuje padesáti body, ale stejně jako Král nemůže být klasifikován v konečném pořadí.
Naopak vítězství Václavíka (Škoda Felicia) a zisk deseti bodů znamená posun na konečné sedmé místo.
Smolařem v Jeseníkách byl Roman Štefan, startující s vozem Renault Clio R3 ve třídě A7. Na třetím měřeném úseku havaroval a musel ze závodu odstoupit, čímž ztratil šanci na posun v konečné klasifikaci. Takto Štefanovi patří devátá příčka.
Podobný osud při závěrečném podniku rallysprintového Poháru Pirelli potkal Martina Hudce. Ten se v případě vítězství mohl posunout výše, ale kvůli technické závadě musel ze závodu odstoupit. „Letošní Pohár Pirelli ve sprintech byl vydařený, co se týká příhlášených posádek do poháru, ale i vyrovnaností závodníků ve všech třídách. Vynikající byl rovněž boj o prvenství v poháru až do poslední soutěže poháru pirelli. Chtěli bychom za pořádající firmu Motorsport pogratulovat vítězi p.Hrubému a naše velké poděkování si zaslouží všechny zůčastněné posádky, obvzláště ty posádky, které jsou ve svých třídách osamocené, a tím pádem přicházejí o možnost umístění v celkovém hodnocení poháru, jako například posádka Král/Králová nebo Hendrich/Hendrich. A to především za jejich věrnost pneumatikám Pirelli. Věříme, že v dalším ročníku poháru pirelli budou mít rovněž možnost boje do celkového hodnocení Poháru Pirelli. S letošním ročníkem jsme velice spokojeni a přejeme do té další sezony všem posádkám vše nej, pevné nervy, žádný defekt a hodně štastných kilometrů bez nehod,” zhodnotil letošní sezónu Jan Rejlek ze společnosti Motorsport.
Konečné pořadí Poháru Pirelli MČR v Rally 2009:
1. Oldřich Hrubý 46 bodů2. Martin Lošťák 463. Aleš Kaválek 424.Jaroslav Pešl 40 5. Jan Havel 40 6. Václav Lichovník 407. Josef Semerád 388. Roman Štefan 269. Martin Hudec 2610. Robert Čonka 2411. David Štefan 2012. Lumír Galia 2013.Karel Macek 2014. Roman Michalík 1015. Zbyněk Krestýn 10
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?