Posádka ve složení Oldřich Hrubý a Pavel Krbec startující s vozem Renault Clio Sport si druhým místem ve třídě N3 v rámci předposledního podniku letošní rallysprintové sezóny zajistila konečné prvenství v rámci Poháru Pirelli, který byl letos podruhé vypsán v rámci rallysprintu.
Cesta za prvenstvím však nebyla pro Hrubého jednoduchá. V rámci AZ Pneu Rally Jeseníky sváděl až do šesté rychlostní zkoušky vyrovnaný boj s Jaroslavem Pešlem, který jako jediný mohl vedoucí pozici Hrubého ohrozit. Jaroslav Pešl startující s vozem Honda Civic VTi však na trati sedmé rychlostní zkoušky havaroval a otevřel tak cestu za konečným prvenstvím pro Hrubého. Tomu stačilo dojet na druhém místě, když rychlejší byl podruhé v letošní sezóně ve třídě N3 David Štefan, startující s vozem Peugeot 206 RC.
Ve třídě N4 se při posledním závodu letošního rallysprintového Poháru Pirelli radoval z vítězství Roman Michalík s Mitsubishi Lancer EVO IX. Michalíkovi se dařilo i v celkovém hodnocení AZ Pneu Rally Jeseníky, když ve velké konkurenci obsadil šesté místo absolutně! Na druhém místě skončilHavel, startujícího s poslední evolucí Mitsubishi. Přesto právě Havel byl nejúspěšnějším jezdcem třídy N4 pro letošní sezónu, když posbíral celkově čtyřicet bodů, které jej vynesly na konečné čtvrté pohárové místo.
Po odstoupení Pešla dominoval třídě N2 Aleš Kaválek s vozem Suzuki Swift, který se díky vítězství posunul na konečné třetí místo.
Úspěšný závod absolvoval také ve třídě A5 Martin Lošťák, který se mohl posunout až na konečné druhé místo. V Jeseníkách sice byl rychlejší Čonka s vozem Škoda Felicia Kit Car, ale i tak druhé místo stačilo příbramskému jezdci na zisk cenné druhé příčky v konečném hodnocení Poháru Pirelli.
Mezi dieselovými vozy zvítězil Tomáš Král s vozem Škoda Fabia RS. Na svém kontě má plný počet padesáti bodů, které mohl v letošní sezóně získat, přesto kvůli nízkému počtu startujících nemůže být v rámci Poháru klasifikován.
To samé platí u Jiřího Hendricha. Rovněž díky vítězství disponuje padesáti body, ale stejně jako Král nemůže být klasifikován v konečném pořadí.
Naopak vítězství Václavíka (Škoda Felicia) a zisk deseti bodů znamená posun na konečné sedmé místo.
Smolařem v Jeseníkách byl Roman Štefan, startující s vozem Renault Clio R3 ve třídě A7. Na třetím měřeném úseku havaroval a musel ze závodu odstoupit, čímž ztratil šanci na posun v konečné klasifikaci. Takto Štefanovi patří devátá příčka.
Podobný osud při závěrečném podniku rallysprintového Poháru Pirelli potkal Martina Hudce. Ten se v případě vítězství mohl posunout výše, ale kvůli technické závadě musel ze závodu odstoupit. „Letošní Pohár Pirelli ve sprintech byl vydařený, co se týká příhlášených posádek do poháru, ale i vyrovnaností závodníků ve všech třídách. Vynikající byl rovněž boj o prvenství v poháru až do poslední soutěže poháru pirelli. Chtěli bychom za pořádající firmu Motorsport pogratulovat vítězi p.Hrubému a naše velké poděkování si zaslouží všechny zůčastněné posádky, obvzláště ty posádky, které jsou ve svých třídách osamocené, a tím pádem přicházejí o možnost umístění v celkovém hodnocení poháru, jako například posádka Král/Králová nebo Hendrich/Hendrich. A to především za jejich věrnost pneumatikám Pirelli. Věříme, že v dalším ročníku poháru pirelli budou mít rovněž možnost boje do celkového hodnocení Poháru Pirelli. S letošním ročníkem jsme velice spokojeni a přejeme do té další sezony všem posádkám vše nej, pevné nervy, žádný defekt a hodně štastných kilometrů bez nehod,” zhodnotil letošní sezónu Jan Rejlek ze společnosti Motorsport.
Konečné pořadí Poháru Pirelli MČR v Rally 2009:
1. Oldřich Hrubý 46 bodů2. Martin Lošťák 463. Aleš Kaválek 424.Jaroslav Pešl 40 5. Jan Havel 40 6. Václav Lichovník 407. Josef Semerád 388. Roman Štefan 269. Martin Hudec 2610. Robert Čonka 2411. David Štefan 2012. Lumír Galia 2013.Karel Macek 2014. Roman Michalík 1015. Zbyněk Krestýn 10
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.