Třetí ročník AZ pneu Rally Jeseníky je na konci, vítězná posádka roku 2009 je Jan Štěpánek – Marek Omelka se Škodou Octavií specifikace WRC.
Pouhou desetinu vteřiny za nimi dojeli Karel Trněný – Václav Pritzl, také s WRC – Škodou Fabií. Na medailovou pozici dosáhla i posádka Joef Peták – Alena Benešová, startující za Hroch Rally Team v AČR. Josef Peták z Hlavního náměstí ve Šternberku odstartoval s Peugeotem 207 S 2000. Petákovi chybělo na vítěze něco málo přes osmnáct sekund. Jaroslav Orsák, který byl po prvních třech rychlostních zkouškách ve vedení, se po propadl na čtvrté místo díky komplikacím v páté RZ. Páté a šesté místo obsadily též vozy Mitsubishi Lancer EVO IX, Jan Černý a o jednu pozici za ním Roman Michalík. Po nádherném napínavém souboji mezi Dohnalem a Bryndou, se nakonec radoval Jan Dohnal a může tak slavit titul ještě před posledním závodem ve Vsetíně. Devátou příčku pak obsadila posádka Lumír Firla – Pavel Dresler a desítku nejlepších uzavřeli Tomáš Kurka – Milan Škubník s nádherným silným Mitsubishi Lancer evoluce desáté.Celá soutěž se obešla bez větších komplikací, pouze jedna havárie se zdála zpočátku vážná, proto spolujezdce z posádky Majer – Svatoš, odvezl pro jistotu vrtulník na CT vyšetření do nemocnice. Posádka havarovala při RZ 8, která byla poté úplně zrušena. Během závodu nás pak doprovázely pouze lehčí havárie a především mnoho technických závad na soutěžních speciálech. Všechny tratě rychlostních zkoušek pak z celkového počtu 98 převzatých a startujících posádek, dokončilo pouze 68 soutěžících.Velkou smůlou bylo, že musel odstoupit favorizovaný jezdec Václav Pech jun., také díky technické závadě na voze. Mezi další přední jezdce, kteří byli nuceni odstoupit, můžeme zařadit Pavla Valouška jun., posádku bratrů Odložilíků, mj. loňských vítězů této rally, dále to byl Milan Pantálek, Miroslav Jakeš, Sláva Ducháček a další."Děkuji všem jezdcům, divákům, sponzorům a také pořadatelům za krásný sportovní zážitek a těším se na IV.AZ pneu Rally Jeseníky," uvedl ředitel této soutěže Mgr. Tomáš Kunc.Celkové oficiální pořadí:1. Jan Štěpánek – Marek Omelka (Škoda Octavia WRC) 0:42,062. Karel Trněný – Václav Pritzl (Škoda Fabia WRC) + 0,013. Josef Peták – Alena Benešová (Peugeot 207 S 2000) + 18,54. Jaroslav Orsák – Karel Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 41,45. Jan Černý – Pavel Kohout (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 48,76. Roman Michalík – Radim Orava (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:06,57. Jan Dohnal – Billy Latif (Renault Clio S1600) + 1:12,88. Petr Brynda – Štěpán Palivec (Renault Clio R3 MAXI) + 1:12,99. Lumír Firla – Pavel Dresler (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 1:16,510. Tomáš Kurka – Milan Škubník (Mitsubishi Lancer EVO X) + 1:51,9
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?