Na III. AZ pneu Rally Jeseníky zvítězil Štěpánek s Octavií WRC

Štěpánek, Jan
Štěpánek, Jan, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Josef Janoušek 5. října 2009 21:10
Sdílej:

Třetí ročník AZ pneu Rally Jeseníky je na konci, vítězná posádka roku 2009 je Jan Štěpánek – Marek Omelka se Škodou Octavií specifikace WRC.

Pouhou desetinu vteřiny za nimi dojeli Karel Trněný – Václav Pritzl, také s WRC – Škodou Fabií. Na medailovou pozici dosáhla i posádka Joef Peták – Alena Benešová, startující za Hroch Rally Team v AČR. Josef Peták z Hlavního náměstí ve Šternberku odstartoval s Peugeotem 207 S 2000. Petákovi chybělo na vítěze něco málo přes osmnáct sekund. Jaroslav Orsák, který byl po prvních třech rychlostních zkouškách ve vedení, se po propadl na čtvrté místo díky komplikacím v páté RZ. Páté a šesté místo obsadily též vozy Mitsubishi Lancer EVO IX, Jan Černý a o jednu pozici za ním Roman Michalík. Po nádherném napínavém souboji mezi Dohnalem a Bryndou, se nakonec radoval Jan Dohnal a může tak slavit titul ještě před posledním závodem ve Vsetíně. Devátou příčku pak obsadila posádka Lumír Firla – Pavel Dresler a desítku nejlepších uzavřeli Tomáš Kurka – Milan Škubník s nádherným silným Mitsubishi Lancer evoluce desáté.Celá soutěž se obešla bez větších komplikací, pouze jedna havárie se zdála zpočátku vážná, proto spolujezdce z posádky Majer – Svatoš, odvezl pro jistotu vrtulník na CT vyšetření do nemocnice. Posádka havarovala při RZ 8, která byla poté úplně zrušena. Během závodu nás pak doprovázely pouze lehčí havárie a především mnoho technických závad na soutěžních speciálech. Všechny tratě rychlostních zkoušek pak z celkového počtu 98 převzatých a startujících posádek, dokončilo pouze 68 soutěžících.Velkou smůlou bylo, že musel odstoupit favorizovaný jezdec Václav Pech jun., také díky technické závadě na voze. Mezi další přední jezdce, kteří byli nuceni odstoupit, můžeme zařadit Pavla Valouška jun., posádku bratrů Odložilíků, mj. loňských vítězů této rally, dále to byl Milan Pantálek, Miroslav Jakeš, Sláva Ducháček a další."Děkuji všem jezdcům, divákům, sponzorům a také pořadatelům za krásný sportovní zážitek a těším se na IV.AZ pneu Rally Jeseníky," uvedl ředitel této soutěže Mgr. Tomáš Kunc.Celkové oficiální pořadí:1. Jan Štěpánek – Marek Omelka (Škoda Octavia WRC) 0:42,062. Karel Trněný – Václav Pritzl (Škoda Fabia WRC) + 0,013. Josef Peták – Alena Benešová (Peugeot 207 S 2000) + 18,54. Jaroslav Orsák – Karel Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 41,45. Jan Černý – Pavel Kohout (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 48,76. Roman Michalík – Radim Orava (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:06,57. Jan Dohnal – Billy Latif (Renault Clio S1600) + 1:12,88. Petr Brynda – Štěpán Palivec (Renault Clio R3 MAXI) + 1:12,99. Lumír Firla – Pavel Dresler (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 1:16,510. Tomáš Kurka – Milan Škubník (Mitsubishi Lancer EVO X) + 1:51,9

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.