Třetí ročník AZ pneu Rally Jeseníky je na konci, vítězná posádka roku 2009 je Jan Štěpánek – Marek Omelka se Škodou Octavií specifikace WRC.
Pouhou desetinu vteřiny za nimi dojeli Karel Trněný – Václav Pritzl, také s WRC – Škodou Fabií. Na medailovou pozici dosáhla i posádka Joef Peták – Alena Benešová, startující za Hroch Rally Team v AČR. Josef Peták z Hlavního náměstí ve Šternberku odstartoval s Peugeotem 207 S 2000. Petákovi chybělo na vítěze něco málo přes osmnáct sekund. Jaroslav Orsák, který byl po prvních třech rychlostních zkouškách ve vedení, se po propadl na čtvrté místo díky komplikacím v páté RZ. Páté a šesté místo obsadily též vozy Mitsubishi Lancer EVO IX, Jan Černý a o jednu pozici za ním Roman Michalík. Po nádherném napínavém souboji mezi Dohnalem a Bryndou, se nakonec radoval Jan Dohnal a může tak slavit titul ještě před posledním závodem ve Vsetíně. Devátou příčku pak obsadila posádka Lumír Firla – Pavel Dresler a desítku nejlepších uzavřeli Tomáš Kurka – Milan Škubník s nádherným silným Mitsubishi Lancer evoluce desáté.Celá soutěž se obešla bez větších komplikací, pouze jedna havárie se zdála zpočátku vážná, proto spolujezdce z posádky Majer – Svatoš, odvezl pro jistotu vrtulník na CT vyšetření do nemocnice. Posádka havarovala při RZ 8, která byla poté úplně zrušena. Během závodu nás pak doprovázely pouze lehčí havárie a především mnoho technických závad na soutěžních speciálech. Všechny tratě rychlostních zkoušek pak z celkového počtu 98 převzatých a startujících posádek, dokončilo pouze 68 soutěžících.Velkou smůlou bylo, že musel odstoupit favorizovaný jezdec Václav Pech jun., také díky technické závadě na voze. Mezi další přední jezdce, kteří byli nuceni odstoupit, můžeme zařadit Pavla Valouška jun., posádku bratrů Odložilíků, mj. loňských vítězů této rally, dále to byl Milan Pantálek, Miroslav Jakeš, Sláva Ducháček a další."Děkuji všem jezdcům, divákům, sponzorům a také pořadatelům za krásný sportovní zážitek a těším se na IV.AZ pneu Rally Jeseníky," uvedl ředitel této soutěže Mgr. Tomáš Kunc.Celkové oficiální pořadí:1. Jan Štěpánek – Marek Omelka (Škoda Octavia WRC) 0:42,062. Karel Trněný – Václav Pritzl (Škoda Fabia WRC) + 0,013. Josef Peták – Alena Benešová (Peugeot 207 S 2000) + 18,54. Jaroslav Orsák – Karel Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 41,45. Jan Černý – Pavel Kohout (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 48,76. Roman Michalík – Radim Orava (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:06,57. Jan Dohnal – Billy Latif (Renault Clio S1600) + 1:12,88. Petr Brynda – Štěpán Palivec (Renault Clio R3 MAXI) + 1:12,99. Lumír Firla – Pavel Dresler (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 1:16,510. Tomáš Kurka – Milan Škubník (Mitsubishi Lancer EVO X) + 1:51,9
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).