Třetí ročník AZ pneu Rally Jeseníky je na konci, vítězná posádka roku 2009 je Jan Štěpánek – Marek Omelka se Škodou Octavií specifikace WRC.
Pouhou desetinu vteřiny za nimi dojeli Karel Trněný – Václav Pritzl, také s WRC – Škodou Fabií. Na medailovou pozici dosáhla i posádka Joef Peták – Alena Benešová, startující za Hroch Rally Team v AČR. Josef Peták z Hlavního náměstí ve Šternberku odstartoval s Peugeotem 207 S 2000. Petákovi chybělo na vítěze něco málo přes osmnáct sekund. Jaroslav Orsák, který byl po prvních třech rychlostních zkouškách ve vedení, se po propadl na čtvrté místo díky komplikacím v páté RZ. Páté a šesté místo obsadily též vozy Mitsubishi Lancer EVO IX, Jan Černý a o jednu pozici za ním Roman Michalík. Po nádherném napínavém souboji mezi Dohnalem a Bryndou, se nakonec radoval Jan Dohnal a může tak slavit titul ještě před posledním závodem ve Vsetíně. Devátou příčku pak obsadila posádka Lumír Firla – Pavel Dresler a desítku nejlepších uzavřeli Tomáš Kurka – Milan Škubník s nádherným silným Mitsubishi Lancer evoluce desáté.Celá soutěž se obešla bez větších komplikací, pouze jedna havárie se zdála zpočátku vážná, proto spolujezdce z posádky Majer – Svatoš, odvezl pro jistotu vrtulník na CT vyšetření do nemocnice. Posádka havarovala při RZ 8, která byla poté úplně zrušena. Během závodu nás pak doprovázely pouze lehčí havárie a především mnoho technických závad na soutěžních speciálech. Všechny tratě rychlostních zkoušek pak z celkového počtu 98 převzatých a startujících posádek, dokončilo pouze 68 soutěžících.Velkou smůlou bylo, že musel odstoupit favorizovaný jezdec Václav Pech jun., také díky technické závadě na voze. Mezi další přední jezdce, kteří byli nuceni odstoupit, můžeme zařadit Pavla Valouška jun., posádku bratrů Odložilíků, mj. loňských vítězů této rally, dále to byl Milan Pantálek, Miroslav Jakeš, Sláva Ducháček a další."Děkuji všem jezdcům, divákům, sponzorům a také pořadatelům za krásný sportovní zážitek a těším se na IV.AZ pneu Rally Jeseníky," uvedl ředitel této soutěže Mgr. Tomáš Kunc.Celkové oficiální pořadí:1. Jan Štěpánek – Marek Omelka (Škoda Octavia WRC) 0:42,062. Karel Trněný – Václav Pritzl (Škoda Fabia WRC) + 0,013. Josef Peták – Alena Benešová (Peugeot 207 S 2000) + 18,54. Jaroslav Orsák – Karel Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 41,45. Jan Černý – Pavel Kohout (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 48,76. Roman Michalík – Radim Orava (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:06,57. Jan Dohnal – Billy Latif (Renault Clio S1600) + 1:12,88. Petr Brynda – Štěpán Palivec (Renault Clio R3 MAXI) + 1:12,99. Lumír Firla – Pavel Dresler (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 1:16,510. Tomáš Kurka – Milan Škubník (Mitsubishi Lancer EVO X) + 1:51,9
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?