Martin Semerád odstoupil ze třetí etapy Rally Catalunya po dvou kilometrech první rychlostní zkoušky.
Třetí etapa španělské Movistar RACC Rally Catalunya měla na programu šest rychlostních zkoušek. Po odstoupení vinou technické závady v první etapě a bezproblémové druhé etapě se Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou těšili na závěr soutěže a na další odjeté kilometry v rámci projektu Pirelli Star Driver. Bohužel téměř okamžitě po startu do rychlostní zkoušky byl konec všem nadějím. Sám jezdec k tomu říká: "Asi po dvou kilometrech prvního nedělního testu se z motoru bez jakéhokoliv varování ozvala rána a auto přestalo jet. Auto jsme zastavili na kraji silnice a zjišťovali co se stalo. V bloku motoru byla díra, vytekl olej a byl konec. Mrzí mě to, že jsme se opět moc nesvezli, ale asi to je rally."Bohužel se tak skončila již další světová soutěž posádky Semerád – Ceplecha, která měla získávat zkušenosti v soutěžích Mistrovství světa díky společnému projektu firmy Pirelli a Mezinárodní automobilové federace FIA. Ve španělské soutěži dosud bez využití systému Superrally pokračuje jen Fin Nikkara, pro kterého je Španělsko jedním z prvních seznámení se s asfaltovou rally. "Španělsko je za námi a už na to nechci myslet. Těším se teď do Německa, kde odstartujeme na šotolinové Lausitz Rally, kde se mi loni hodně líbilo. Byl to současně můj první závod na šotolině, a tak jsem sám zvědavý kam jsme se za ten rok posunuli. Bude to pro nás také rovnou test na Britskou Rally, kde odstartujeme koncem října. Přeji si, aby nám tam technika umožnila odjet víc kilometrů, protože tamní rychlostní zkoušky jsou moc krásné," uzavírá Martin Semerád.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?