O nadcházejícím víkendu se v okolí Šterberka uskuteční letošní poslední závod, jenž je započítáván do rallysprintového Poháru Pirelli. O vítězství si to v tomto Poháru rozdají Oldřich Hrubý s Jaroslavem Pešlem.
Celkem devatenáct dvojic startuje na závěrečném podniku sezóny Poháru Pirelli. Na devíti rychlostních zkouškách v celkové délce 77. Kilometrů budou bojovat o poslední letošní body, které rozhodnou o celkovém pořadí v premiérovém rallysprintovém ročníku Poháru Pirelli.
Ve třídě N4 budou na startu chybět otec a syn Semerádovi. Martin Semerád ve stejném čase absolvuje Španělskou rallye.
Naopak chybět nebudou Roman Michalík (Mitsubishi Lancer EVO IX) a Martin Hudec (Mitsubishi Lancer EVO VII). Především Michalík bude jistě chtít získat své letošní první body a získat celkově čtvrté místo mezi produkčními vozy v rámci pohárového závodění.
Chybět nebude ani Jan Havel, který je na tom bodově daleko lépe. Na svém kontě má osmatřicet bodů. Při neúčasti Josefa Semeráda je horkým kandidátem na vítězství ve třídě N4.Na startu se rovněž objeví Jiří Skula a Karel Macek, jenž pilotuje vůz Toyota Corolla S2000.
Velmi zajímá je třída N3. Zde pravidelně startuje Oldřich Hrubý s vozem Renault Clio Sport. Na svém kontě má letos čtyři prvenství. Ta jej řadí průběžně na první místo v celém hodnocení Poháru Pirelli, a tak má jezdec nakročeno k celkovému prvenství. Cestu za vítězstvím však nebude mít jednoduchou, neboť šanci na prvenství má také Jaroslav Pešl s vozem Honda Civic VTi, startující ve třídě N2.
Ve třídě N3 budou rovněž startovat Zbyněk Krestýn a David Štefan.Jaroslava Pešla jsme ve třídě N2 již zmínili. Ale kdo mu dál bude znepříjemňovat cestu za vítězstvím ve třídě a případným celkovým prvenstvím v Poháru Pirelli? Budou to Václav Lichovník a Aleš Kaválek.
Mezi nejslabšími áčky se představí Lumír Galia, Martin Lošťák a Robert Čonka. Všichni tři startují s různými vozy domácí značky Škoda. Nejlépe se letos daří Lošťákovi, kterému patří celková šestá příčka v Poháru. Tu si však může v okolí Šternerka vylepšit a poskočit až na případnou stříbrnou příčku.
Ve třídě D9 opět startuje Tomáš Král s dieselovou Fabií a ve třídě SA3 Jiří Hendrich. Tuto dvojici ještě doplňují ze třídy SA1 Ciller a Václavík.
Letošní vítěz Poháru Pirelli bude znám po sobotní čtvrté hodině, kdy posádky přejedou na hlavním šternberském náměstí cílovou rampu.
Průběžné pořadí Poháru Pirelli před AZ Pneu Rally Jeseníky: 1. Oldřich Hrubý 482.Jaroslav Pešl 40 bodů3. Václav Lichovník 404. Josef Semerád 385. Jan Havel 38 6. Martin Lošťák 387. Roman Štefan 368. Aleš Kaválek 329. Zdeněk Václavík 3010.Martin Hudec 26
Výčet startujících posádek v rámci Poháru Pirelli na AZ Pneu Rally Jeseníky:
Roman Michalík/Radim OravaMartin Hudec/Bob ČernochJan Havel/Jaroslav JugasJiří Skula/Julius GálKarel Macek/Aleš PilnýZbyněk Krestýn/Jana KrastýnováOldřich Hrubý/Pavel KrbecDavid Štefan/Petr BrixíVáclav Lichovník/Pavel ŠivicJaroslav Pešl/Radek JuřicaAleš Kaválek/Jaroslav MikoTomáš Král/Daniela KrálováRoman Štefan/Jiří GrimmerLumír Galia/Ota HloušekRobert Čonka/Jakub VenclíkMartin Lošťák/Jiří WimmerJiří Hendrich/Daniel HendrichMichal Ciller/Ivana PernáZdeňek Václavík/Václav Hájek
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.