O nadcházejícím víkendu se v okolí Šterberka uskuteční letošní poslední závod, jenž je započítáván do rallysprintového Poháru Pirelli. O vítězství si to v tomto Poháru rozdají Oldřich Hrubý s Jaroslavem Pešlem.
Celkem devatenáct dvojic startuje na závěrečném podniku sezóny Poháru Pirelli. Na devíti rychlostních zkouškách v celkové délce 77. Kilometrů budou bojovat o poslední letošní body, které rozhodnou o celkovém pořadí v premiérovém rallysprintovém ročníku Poháru Pirelli.
Ve třídě N4 budou na startu chybět otec a syn Semerádovi. Martin Semerád ve stejném čase absolvuje Španělskou rallye.
Naopak chybět nebudou Roman Michalík (Mitsubishi Lancer EVO IX) a Martin Hudec (Mitsubishi Lancer EVO VII). Především Michalík bude jistě chtít získat své letošní první body a získat celkově čtvrté místo mezi produkčními vozy v rámci pohárového závodění.
Chybět nebude ani Jan Havel, který je na tom bodově daleko lépe. Na svém kontě má osmatřicet bodů. Při neúčasti Josefa Semeráda je horkým kandidátem na vítězství ve třídě N4.Na startu se rovněž objeví Jiří Skula a Karel Macek, jenž pilotuje vůz Toyota Corolla S2000.
Velmi zajímá je třída N3. Zde pravidelně startuje Oldřich Hrubý s vozem Renault Clio Sport. Na svém kontě má letos čtyři prvenství. Ta jej řadí průběžně na první místo v celém hodnocení Poháru Pirelli, a tak má jezdec nakročeno k celkovému prvenství. Cestu za vítězstvím však nebude mít jednoduchou, neboť šanci na prvenství má také Jaroslav Pešl s vozem Honda Civic VTi, startující ve třídě N2.
Ve třídě N3 budou rovněž startovat Zbyněk Krestýn a David Štefan.Jaroslava Pešla jsme ve třídě N2 již zmínili. Ale kdo mu dál bude znepříjemňovat cestu za vítězstvím ve třídě a případným celkovým prvenstvím v Poháru Pirelli? Budou to Václav Lichovník a Aleš Kaválek.
Mezi nejslabšími áčky se představí Lumír Galia, Martin Lošťák a Robert Čonka. Všichni tři startují s různými vozy domácí značky Škoda. Nejlépe se letos daří Lošťákovi, kterému patří celková šestá příčka v Poháru. Tu si však může v okolí Šternerka vylepšit a poskočit až na případnou stříbrnou příčku.
Ve třídě D9 opět startuje Tomáš Král s dieselovou Fabií a ve třídě SA3 Jiří Hendrich. Tuto dvojici ještě doplňují ze třídy SA1 Ciller a Václavík.
Letošní vítěz Poháru Pirelli bude znám po sobotní čtvrté hodině, kdy posádky přejedou na hlavním šternberském náměstí cílovou rampu.
Průběžné pořadí Poháru Pirelli před AZ Pneu Rally Jeseníky: 1. Oldřich Hrubý 482.Jaroslav Pešl 40 bodů3. Václav Lichovník 404. Josef Semerád 385. Jan Havel 38 6. Martin Lošťák 387. Roman Štefan 368. Aleš Kaválek 329. Zdeněk Václavík 3010.Martin Hudec 26
Výčet startujících posádek v rámci Poháru Pirelli na AZ Pneu Rally Jeseníky:
Roman Michalík/Radim OravaMartin Hudec/Bob ČernochJan Havel/Jaroslav JugasJiří Skula/Julius GálKarel Macek/Aleš PilnýZbyněk Krestýn/Jana KrastýnováOldřich Hrubý/Pavel KrbecDavid Štefan/Petr BrixíVáclav Lichovník/Pavel ŠivicJaroslav Pešl/Radek JuřicaAleš Kaválek/Jaroslav MikoTomáš Král/Daniela KrálováRoman Štefan/Jiří GrimmerLumír Galia/Ota HloušekRobert Čonka/Jakub VenclíkMartin Lošťák/Jiří WimmerJiří Hendrich/Daniel HendrichMichal Ciller/Ivana PernáZdeňek Václavík/Václav Hájek
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.