O nadcházejícím víkendu se v okolí Šterberka uskuteční letošní poslední závod, jenž je započítáván do rallysprintového Poháru Pirelli. O vítězství si to v tomto Poháru rozdají Oldřich Hrubý s Jaroslavem Pešlem.
Celkem devatenáct dvojic startuje na závěrečném podniku sezóny Poháru Pirelli. Na devíti rychlostních zkouškách v celkové délce 77. Kilometrů budou bojovat o poslední letošní body, které rozhodnou o celkovém pořadí v premiérovém rallysprintovém ročníku Poháru Pirelli.
Ve třídě N4 budou na startu chybět otec a syn Semerádovi. Martin Semerád ve stejném čase absolvuje Španělskou rallye.
Naopak chybět nebudou Roman Michalík (Mitsubishi Lancer EVO IX) a Martin Hudec (Mitsubishi Lancer EVO VII). Především Michalík bude jistě chtít získat své letošní první body a získat celkově čtvrté místo mezi produkčními vozy v rámci pohárového závodění.
Chybět nebude ani Jan Havel, který je na tom bodově daleko lépe. Na svém kontě má osmatřicet bodů. Při neúčasti Josefa Semeráda je horkým kandidátem na vítězství ve třídě N4.Na startu se rovněž objeví Jiří Skula a Karel Macek, jenž pilotuje vůz Toyota Corolla S2000.
Velmi zajímá je třída N3. Zde pravidelně startuje Oldřich Hrubý s vozem Renault Clio Sport. Na svém kontě má letos čtyři prvenství. Ta jej řadí průběžně na první místo v celém hodnocení Poháru Pirelli, a tak má jezdec nakročeno k celkovému prvenství. Cestu za vítězstvím však nebude mít jednoduchou, neboť šanci na prvenství má také Jaroslav Pešl s vozem Honda Civic VTi, startující ve třídě N2.
Ve třídě N3 budou rovněž startovat Zbyněk Krestýn a David Štefan.Jaroslava Pešla jsme ve třídě N2 již zmínili. Ale kdo mu dál bude znepříjemňovat cestu za vítězstvím ve třídě a případným celkovým prvenstvím v Poháru Pirelli? Budou to Václav Lichovník a Aleš Kaválek.
Mezi nejslabšími áčky se představí Lumír Galia, Martin Lošťák a Robert Čonka. Všichni tři startují s různými vozy domácí značky Škoda. Nejlépe se letos daří Lošťákovi, kterému patří celková šestá příčka v Poháru. Tu si však může v okolí Šternerka vylepšit a poskočit až na případnou stříbrnou příčku.
Ve třídě D9 opět startuje Tomáš Král s dieselovou Fabií a ve třídě SA3 Jiří Hendrich. Tuto dvojici ještě doplňují ze třídy SA1 Ciller a Václavík.
Letošní vítěz Poháru Pirelli bude znám po sobotní čtvrté hodině, kdy posádky přejedou na hlavním šternberském náměstí cílovou rampu.
Průběžné pořadí Poháru Pirelli před AZ Pneu Rally Jeseníky: 1. Oldřich Hrubý 482.Jaroslav Pešl 40 bodů3. Václav Lichovník 404. Josef Semerád 385. Jan Havel 38 6. Martin Lošťák 387. Roman Štefan 368. Aleš Kaválek 329. Zdeněk Václavík 3010.Martin Hudec 26
Výčet startujících posádek v rámci Poháru Pirelli na AZ Pneu Rally Jeseníky:
Roman Michalík/Radim OravaMartin Hudec/Bob ČernochJan Havel/Jaroslav JugasJiří Skula/Julius GálKarel Macek/Aleš PilnýZbyněk Krestýn/Jana KrastýnováOldřich Hrubý/Pavel KrbecDavid Štefan/Petr BrixíVáclav Lichovník/Pavel ŠivicJaroslav Pešl/Radek JuřicaAleš Kaválek/Jaroslav MikoTomáš Král/Daniela KrálováRoman Štefan/Jiří GrimmerLumír Galia/Ota HloušekRobert Čonka/Jakub VenclíkMartin Lošťák/Jiří WimmerJiří Hendrich/Daniel HendrichMichal Ciller/Ivana PernáZdeňek Václavík/Václav Hájek
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).