O nadcházejícím víkendu se v okolí Šterberka uskuteční letošní poslední závod, jenž je započítáván do rallysprintového Poháru Pirelli. O vítězství si to v tomto Poháru rozdají Oldřich Hrubý s Jaroslavem Pešlem.
Celkem devatenáct dvojic startuje na závěrečném podniku sezóny Poháru Pirelli. Na devíti rychlostních zkouškách v celkové délce 77. Kilometrů budou bojovat o poslední letošní body, které rozhodnou o celkovém pořadí v premiérovém rallysprintovém ročníku Poháru Pirelli.
Ve třídě N4 budou na startu chybět otec a syn Semerádovi. Martin Semerád ve stejném čase absolvuje Španělskou rallye.
Naopak chybět nebudou Roman Michalík (Mitsubishi Lancer EVO IX) a Martin Hudec (Mitsubishi Lancer EVO VII). Především Michalík bude jistě chtít získat své letošní první body a získat celkově čtvrté místo mezi produkčními vozy v rámci pohárového závodění.
Chybět nebude ani Jan Havel, který je na tom bodově daleko lépe. Na svém kontě má osmatřicet bodů. Při neúčasti Josefa Semeráda je horkým kandidátem na vítězství ve třídě N4.Na startu se rovněž objeví Jiří Skula a Karel Macek, jenž pilotuje vůz Toyota Corolla S2000.
Velmi zajímá je třída N3. Zde pravidelně startuje Oldřich Hrubý s vozem Renault Clio Sport. Na svém kontě má letos čtyři prvenství. Ta jej řadí průběžně na první místo v celém hodnocení Poháru Pirelli, a tak má jezdec nakročeno k celkovému prvenství. Cestu za vítězstvím však nebude mít jednoduchou, neboť šanci na prvenství má také Jaroslav Pešl s vozem Honda Civic VTi, startující ve třídě N2.
Ve třídě N3 budou rovněž startovat Zbyněk Krestýn a David Štefan.Jaroslava Pešla jsme ve třídě N2 již zmínili. Ale kdo mu dál bude znepříjemňovat cestu za vítězstvím ve třídě a případným celkovým prvenstvím v Poháru Pirelli? Budou to Václav Lichovník a Aleš Kaválek.
Mezi nejslabšími áčky se představí Lumír Galia, Martin Lošťák a Robert Čonka. Všichni tři startují s různými vozy domácí značky Škoda. Nejlépe se letos daří Lošťákovi, kterému patří celková šestá příčka v Poháru. Tu si však může v okolí Šternerka vylepšit a poskočit až na případnou stříbrnou příčku.
Ve třídě D9 opět startuje Tomáš Král s dieselovou Fabií a ve třídě SA3 Jiří Hendrich. Tuto dvojici ještě doplňují ze třídy SA1 Ciller a Václavík.
Letošní vítěz Poháru Pirelli bude znám po sobotní čtvrté hodině, kdy posádky přejedou na hlavním šternberském náměstí cílovou rampu.
Průběžné pořadí Poháru Pirelli před AZ Pneu Rally Jeseníky: 1. Oldřich Hrubý 482.Jaroslav Pešl 40 bodů3. Václav Lichovník 404. Josef Semerád 385. Jan Havel 38 6. Martin Lošťák 387. Roman Štefan 368. Aleš Kaválek 329. Zdeněk Václavík 3010.Martin Hudec 26
Výčet startujících posádek v rámci Poháru Pirelli na AZ Pneu Rally Jeseníky:
Roman Michalík/Radim OravaMartin Hudec/Bob ČernochJan Havel/Jaroslav JugasJiří Skula/Julius GálKarel Macek/Aleš PilnýZbyněk Krestýn/Jana KrastýnováOldřich Hrubý/Pavel KrbecDavid Štefan/Petr BrixíVáclav Lichovník/Pavel ŠivicJaroslav Pešl/Radek JuřicaAleš Kaválek/Jaroslav MikoTomáš Král/Daniela KrálováRoman Štefan/Jiří GrimmerLumír Galia/Ota HloušekRobert Čonka/Jakub VenclíkMartin Lošťák/Jiří WimmerJiří Hendrich/Daniel HendrichMichal Ciller/Ivana PernáZdeňek Václavík/Václav Hájek
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?