Az Pneu Rally Jeseníky: Posledním závodem Poháru Pirelli

havel, jan
havel, jan, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Marek Felt 2. října 2009 19:35
Sdílej:

O nadcházejícím víkendu se v okolí Šterberka uskuteční letošní poslední závod, jenž je započítáván do rallysprintového Poháru Pirelli. O vítězství si to v tomto Poháru rozdají Oldřich Hrubý s Jaroslavem Pešlem.

Celkem devatenáct dvojic startuje na závěrečném podniku sezóny Poháru Pirelli. Na devíti rychlostních zkouškách v celkové délce 77. Kilometrů budou bojovat o poslední letošní body, které rozhodnou o celkovém pořadí v premiérovém rallysprintovém ročníku Poháru Pirelli.

Ve třídě N4 budou na startu chybět otec a syn Semerádovi. Martin Semerád ve stejném čase absolvuje Španělskou rallye.

Naopak chybět nebudou Roman Michalík (Mitsubishi Lancer EVO IX) a Martin Hudec (Mitsubishi Lancer EVO VII). Především Michalík bude jistě chtít získat své letošní první body a získat celkově čtvrté místo mezi produkčními vozy v rámci pohárového závodění.

Chybět nebude ani Jan Havel, který je na tom bodově daleko lépe. Na svém kontě má osmatřicet bodů. Při neúčasti Josefa Semeráda je horkým kandidátem na vítězství ve třídě N4.Na startu se rovněž objeví Jiří Skula a Karel Macek, jenž pilotuje vůz Toyota Corolla S2000.

Velmi zajímá je třída N3. Zde pravidelně startuje Oldřich Hrubý s vozem Renault Clio Sport. Na svém kontě má letos čtyři prvenství. Ta jej řadí průběžně na první místo v celém hodnocení Poháru Pirelli, a tak má jezdec nakročeno k celkovému prvenství. Cestu za vítězstvím však nebude mít jednoduchou, neboť šanci na prvenství má také Jaroslav Pešl s vozem Honda Civic VTi, startující ve třídě N2.

Ve třídě N3 budou rovněž startovat Zbyněk Krestýn a David Štefan.Jaroslava Pešla jsme ve třídě N2 již zmínili. Ale kdo mu dál bude znepříjemňovat cestu za vítězstvím ve třídě a případným celkovým prvenstvím v Poháru Pirelli? Budou to Václav Lichovník a Aleš Kaválek.

Mezi nejslabšími áčky se představí Lumír Galia, Martin Lošťák a Robert Čonka. Všichni tři startují s různými vozy domácí značky Škoda. Nejlépe se letos daří Lošťákovi, kterému patří celková šestá příčka v Poháru. Tu si však může v okolí Šternerka vylepšit a poskočit až na případnou stříbrnou příčku.

Ve třídě D9 opět startuje Tomáš Král s dieselovou Fabií a ve třídě SA3 Jiří Hendrich. Tuto dvojici ještě doplňují ze třídy SA1 Ciller a Václavík.

Letošní vítěz Poháru Pirelli bude znám po sobotní čtvrté hodině, kdy posádky přejedou na hlavním šternberském náměstí cílovou rampu.

 

Průběžné pořadí Poháru Pirelli před AZ Pneu Rally Jeseníky: 1. Oldřich Hrubý 482.Jaroslav Pešl 40 bodů3. Václav Lichovník 404. Josef Semerád 385. Jan Havel 38 6. Martin Lošťák 387. Roman Štefan 368. Aleš Kaválek 329. Zdeněk Václavík 3010.Martin Hudec 26

Výčet startujících posádek v rámci Poháru Pirelli na AZ Pneu Rally Jeseníky:

Roman Michalík/Radim OravaMartin Hudec/Bob ČernochJan Havel/Jaroslav JugasJiří Skula/Julius GálKarel Macek/Aleš PilnýZbyněk Krestýn/Jana KrastýnováOldřich Hrubý/Pavel KrbecDavid Štefan/Petr BrixíVáclav Lichovník/Pavel ŠivicJaroslav Pešl/Radek JuřicaAleš Kaválek/Jaroslav MikoTomáš Král/Daniela KrálováRoman Štefan/Jiří GrimmerLumír Galia/Ota HloušekRobert Čonka/Jakub VenclíkMartin Lošťák/Jiří WimmerJiří Hendrich/Daniel HendrichMichal Ciller/Ivana PernáZdeňek Václavík/Václav Hájek

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.