Ve čtvrtek večer odstartuje Movistar RACC Catalunya Rally, které se účastní i česká posádka Semerád – Ceplecha.
Ve čtvrtek dopoledne absolvovali jezdci účastnící se španělské Catalunya Rally testovací rychlostní zkoušku shakedown. Celkem v šesti průjezdech si zde chování svého Mitsubishi lancer EVO X vyzkoušela i posádka Pirelli Stars Driver teamu ve složení Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha. Pro žluté Mitsubishi s českými vlajkami na bočních oknech to byly vůbec první asfaltové kilometry a posádce tak průjezdy testovací rychlostní zkouškou nahradily test před soutěží. "S chováním vozu jsem docela spokojený. Trochu sice bojujeme s neotáčivostí a zkoušeli jsme proto různá nastavení, ale snad se nám podařilo najít vhodný kompromis. Auto se chová docela kompaktně a mám pocit, že je pocitově menší než EVO IX. Zatím jsem ani nijak negativně nepocítil větší váhu auta, ale to úplně ohodnotíme na delších rychlostních zkouškách, které jsou dost často z kopce,"popisuje chování vozu Martin Semerád.
Nad španělským městem Salou se ale v odpoledních hodinách stáhla mračna a blízké hřmění v nedalekých kopcích značilo, že tam silně prší. Právě v těchto místech vedou tratě pátečních rychlostních zkoušek, a tak s výsledky může zamíchat i počasí. "Pokud by zapršelo, tak by mi to rozhodně nevadilo, spíš naopak. Vyhovuje mi pokud trať víc klouže a jelo by se asi pomaleji. Povrch trati je ale i tak dost kluzký a vyžaduje naprosto čistou, dá se říci i okruhovou stopu. Nechci si dávat žádná předsevzetí, nemáme o co závodit. Pojedeme prostě tak jak umíme, a jak nám to všechno včetně rozpisu sedne. Rozpis na tak náročné asfaltové trati jsem zatím nikdy nepsal, a tak v pátek hlavně potřebuji zjistit, jestli se dá jet podle toho co jsme si napsali," říká před startem Martin Semerád. Na startu španělské soutěže se po dlouhé době od představení vozu objeví konečně větší množství nových Mitsubishi Lancer EVO X také v jiných teamech, než v Pirelli Star Driver teamu. Bude proto zajímavé sledovat, jak se těmto posádkám bude na španělských asfaltech dařit. Ve 20:00 přejede přes slavnostní startovní rampu na promenádě v Salou první soutěžní vůz a zanedlouho potom i posádka žlutého Mitsubishi Lancer EVO X s Martinem Semerádem za volantem, kterého bude navigovat Bohuslav Ceplecha. O vývoji soutěže posádky Semerád – Ceplecha vás budeme dál informovat.
Foto: Martin Hudák
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.