Martin Semerád před startem Catalunya Rally

Semerád, Martin
Semerád, Martin, foto: Hudák, Martin
Petr Eliáš 1. října 2009 21:58
Sdílej:

Ve čtvrtek večer odstartuje Movistar RACC Catalunya Rally, které se účastní i česká posádka Semerád – Ceplecha.

Ve čtvrtek dopoledne absolvovali jezdci účastnící se španělské Catalunya Rally testovací rychlostní zkoušku shakedown. Celkem v šesti průjezdech si zde chování svého Mitsubishi lancer EVO X vyzkoušela i posádka Pirelli Stars Driver teamu ve složení Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha. Pro žluté Mitsubishi s českými vlajkami na bočních oknech to byly vůbec první asfaltové kilometry a posádce tak průjezdy testovací rychlostní zkouškou nahradily test před soutěží. "S chováním vozu jsem docela spokojený. Trochu sice bojujeme s neotáčivostí a zkoušeli jsme proto různá nastavení, ale snad se nám podařilo najít vhodný kompromis. Auto se chová docela kompaktně a mám pocit, že je pocitově menší než EVO IX. Zatím jsem ani nijak negativně nepocítil větší váhu auta, ale to úplně ohodnotíme na delších rychlostních zkouškách, které jsou dost často z kopce,"popisuje chování vozu Martin Semerád.

Nad španělským městem Salou se ale v odpoledních hodinách stáhla mračna a blízké hřmění v nedalekých kopcích značilo, že tam silně prší. Právě v těchto místech vedou tratě pátečních rychlostních zkoušek, a tak s výsledky může zamíchat i počasí. "Pokud by zapršelo, tak by mi to rozhodně nevadilo, spíš naopak. Vyhovuje mi pokud trať víc klouže a jelo by se asi pomaleji. Povrch trati je ale i tak dost kluzký a vyžaduje naprosto čistou, dá se říci i okruhovou stopu. Nechci si dávat žádná předsevzetí, nemáme o co závodit. Pojedeme prostě tak jak umíme, a jak nám to všechno včetně rozpisu sedne. Rozpis na tak náročné asfaltové trati jsem zatím nikdy nepsal, a tak v pátek hlavně potřebuji zjistit, jestli se dá jet podle toho co jsme si napsali," říká před startem Martin Semerád. Na startu španělské soutěže se po dlouhé době od představení vozu objeví konečně větší množství nových Mitsubishi Lancer EVO X také v jiných teamech, než v Pirelli Star Driver teamu. Bude proto zajímavé sledovat, jak se těmto posádkám bude na španělských asfaltech dařit. Ve 20:00 přejede přes slavnostní startovní rampu na promenádě v Salou první soutěžní vůz a zanedlouho potom i posádka žlutého Mitsubishi Lancer EVO X s Martinem Semerádem za volantem, kterého bude navigovat Bohuslav Ceplecha. O vývoji soutěže posádky Semerád – Ceplecha vás budeme dál informovat.

Foto: Martin Hudák

 

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.