Ve čtvrtek večer odstartuje Movistar RACC Catalunya Rally, které se účastní i česká posádka Semerád – Ceplecha.
Ve čtvrtek dopoledne absolvovali jezdci účastnící se španělské Catalunya Rally testovací rychlostní zkoušku shakedown. Celkem v šesti průjezdech si zde chování svého Mitsubishi lancer EVO X vyzkoušela i posádka Pirelli Stars Driver teamu ve složení Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha. Pro žluté Mitsubishi s českými vlajkami na bočních oknech to byly vůbec první asfaltové kilometry a posádce tak průjezdy testovací rychlostní zkouškou nahradily test před soutěží. "S chováním vozu jsem docela spokojený. Trochu sice bojujeme s neotáčivostí a zkoušeli jsme proto různá nastavení, ale snad se nám podařilo najít vhodný kompromis. Auto se chová docela kompaktně a mám pocit, že je pocitově menší než EVO IX. Zatím jsem ani nijak negativně nepocítil větší váhu auta, ale to úplně ohodnotíme na delších rychlostních zkouškách, které jsou dost často z kopce,"popisuje chování vozu Martin Semerád.
Nad španělským městem Salou se ale v odpoledních hodinách stáhla mračna a blízké hřmění v nedalekých kopcích značilo, že tam silně prší. Právě v těchto místech vedou tratě pátečních rychlostních zkoušek, a tak s výsledky může zamíchat i počasí. "Pokud by zapršelo, tak by mi to rozhodně nevadilo, spíš naopak. Vyhovuje mi pokud trať víc klouže a jelo by se asi pomaleji. Povrch trati je ale i tak dost kluzký a vyžaduje naprosto čistou, dá se říci i okruhovou stopu. Nechci si dávat žádná předsevzetí, nemáme o co závodit. Pojedeme prostě tak jak umíme, a jak nám to všechno včetně rozpisu sedne. Rozpis na tak náročné asfaltové trati jsem zatím nikdy nepsal, a tak v pátek hlavně potřebuji zjistit, jestli se dá jet podle toho co jsme si napsali," říká před startem Martin Semerád. Na startu španělské soutěže se po dlouhé době od představení vozu objeví konečně větší množství nových Mitsubishi Lancer EVO X také v jiných teamech, než v Pirelli Star Driver teamu. Bude proto zajímavé sledovat, jak se těmto posádkám bude na španělských asfaltech dařit. Ve 20:00 přejede přes slavnostní startovní rampu na promenádě v Salou první soutěžní vůz a zanedlouho potom i posádka žlutého Mitsubishi Lancer EVO X s Martinem Semerádem za volantem, kterého bude navigovat Bohuslav Ceplecha. O vývoji soutěže posádky Semerád – Ceplecha vás budeme dál informovat.
Foto: Martin Hudák
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?