Před startem III. AZ pneu Rally Jeseníky 2009, která se jede v sobotu s centrem ve Šternberku a okolí Rýmařova, se uskutečnila oficiální tisková konference v prostorách Krajského úřadu Olomouckého kraje. Zúčastnili se jí zástupci z řad organizátorů, Olomouckého kraje, města Šternberk a hlavního sponzora. Zástupci médií byli seznámeni s historií Rally Jeseníky, aktuálními novinkami před sobotním startem, ale rovněž s plány do příštích let.
Ředitel rally Mgr. Tomáš Kunc představil letošní koncept soutěže: "Vracíme se k historickým tratím Rally Jeseníky, jak je znávali jezdci v 70. a 80. letech." Slova Tomáše Kunce podtrhuje i další host tiskové konference, legenda českého rallysportu, Pavel Valoušek starší: "Jeseníky byly vždy náročnou tratí, zažívali jsme mlhu, déšt, bláto, souboje do noci. Letošní soutěž se pak navrací k těmto kořenům." Zajímavostí je pak start této legendy. Jeho syn Pavel odstartuje do letošního ročníku se speciálem Octavia WRC z dílen pana Juračky. "Naše vlastní auto je pak volné, tak tu v sobotu svým startem oslavím narozeniny. Jsem sám zvědavý, kam se dnešní technika posunula a jak nám to půjde," dodává Valoušek senior.Předseda organizačního výboru Vlastimil Malík pak dodal, že mottem letošního ročníku je hlavně bezpečnost. Jak soutěžících, diváků i činovníků. V mnohých věcech pomáhá osvětou mediasport.cz, se kterým prostřednictvím Jirky Volfa, aktivního olomouckého spolujezdce, spolupracujeme od samých příprav letošního ročníku.Nedílnou součástí je pak podpora našich partnerů. Ze slov Michaely Kolínkové, ředitelky marketingu společnosti AZ pneu, hlavního partnera soutěže, vyplynulo, že jim nejvíce záleží na bezproblémovém průběhu soutěže v otázce bezpečnosti.Podporou všech akcí AMK Ecce Homo je již tradičně Olomoucký kraj a Město Šternberk. "Olomoucký kraj je hrdý na všechny aktivity šternberského Automotoklubu Ecce Homo, závody na trati Ecce Homo považujeme za stříbro Olomouckého kraje," dodává Ing. Luděk Niče, vedoucí odboru Kanceláře hejtmana Olomouckého kraje.Další informace o rally, včetně všech tiskových informací, jsou k dispozici na oficiální internetové stránce www.rally-jeseniky.cz.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?