Před startem III. AZ pneu Rally Jeseníky 2009, která se jede v sobotu s centrem ve Šternberku a okolí Rýmařova, se uskutečnila oficiální tisková konference v prostorách Krajského úřadu Olomouckého kraje. Zúčastnili se jí zástupci z řad organizátorů, Olomouckého kraje, města Šternberk a hlavního sponzora. Zástupci médií byli seznámeni s historií Rally Jeseníky, aktuálními novinkami před sobotním startem, ale rovněž s plány do příštích let.
Ředitel rally Mgr. Tomáš Kunc představil letošní koncept soutěže: "Vracíme se k historickým tratím Rally Jeseníky, jak je znávali jezdci v 70. a 80. letech." Slova Tomáše Kunce podtrhuje i další host tiskové konference, legenda českého rallysportu, Pavel Valoušek starší: "Jeseníky byly vždy náročnou tratí, zažívali jsme mlhu, déšt, bláto, souboje do noci. Letošní soutěž se pak navrací k těmto kořenům." Zajímavostí je pak start této legendy. Jeho syn Pavel odstartuje do letošního ročníku se speciálem Octavia WRC z dílen pana Juračky. "Naše vlastní auto je pak volné, tak tu v sobotu svým startem oslavím narozeniny. Jsem sám zvědavý, kam se dnešní technika posunula a jak nám to půjde," dodává Valoušek senior.Předseda organizačního výboru Vlastimil Malík pak dodal, že mottem letošního ročníku je hlavně bezpečnost. Jak soutěžících, diváků i činovníků. V mnohých věcech pomáhá osvětou mediasport.cz, se kterým prostřednictvím Jirky Volfa, aktivního olomouckého spolujezdce, spolupracujeme od samých příprav letošního ročníku.Nedílnou součástí je pak podpora našich partnerů. Ze slov Michaely Kolínkové, ředitelky marketingu společnosti AZ pneu, hlavního partnera soutěže, vyplynulo, že jim nejvíce záleží na bezproblémovém průběhu soutěže v otázce bezpečnosti.Podporou všech akcí AMK Ecce Homo je již tradičně Olomoucký kraj a Město Šternberk. "Olomoucký kraj je hrdý na všechny aktivity šternberského Automotoklubu Ecce Homo, závody na trati Ecce Homo považujeme za stříbro Olomouckého kraje," dodává Ing. Luděk Niče, vedoucí odboru Kanceláře hejtmana Olomouckého kraje.Další informace o rally, včetně všech tiskových informací, jsou k dispozici na oficiální internetové stránce www.rally-jeseniky.cz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.