O víkendu 11.-13. září se posádka EL TORO Teamu, Petr Vaculík a Jan Malý, s vozem Kia Sportage zúčastnila MMČR v Cross country rally - Baja Slovakia. Do závodu, který startoval v Borském Mikuláši u Senice, nastupovala posádka EL TORO Teamu plná nadějí a očekávání.
Vzhledem k technickým problémům se tentokrát nepodařilo závod zdárně dokončit a navázat na úspěch z předchozího podniku, kde v Maďarském mistrovství v Cross country rally a Centrální evropské zóny - International Cup for Cross country – Bajas vybojoval Petr Vaculík a Jan Malý první místo v kategorii H.
Horečné přípravy na nejtěžší podnik v seriálu MMČR v Cross country rally provázely EL TORO Team až do dějiště závodu na Slovensku v Borském Mikuláši u Senice. Posádka si dovezla i spoustu nezodpovězených otázek: „Jaké bude závodění v písku? Jak nás bude limitovat objem 2000ccm? Jak dlouho trvá vyhrabat auto z písku?“ A spousta dalších… „Na všechny otázky jsme postupně dostali odpovědi,“ směje se Honza Malý a doplňuje: „Po prologu jsme byli na 17. pozici a začali jsme se těšit na sobotní „pretěk v piesku“ a jeho nástrahy.“
„Závodění v písku má svá úskalí a je potřeba zkušenosti Dakarského typu, které člověka a auto nedostanou do úzkých. Jak podhustit kola na správný tlak, jak volit stopu, jak otáčky držet, kdy řadit a naopak kdy na změnu „kvaltu“ zapomenout. To vše nám dal až závod a ostré kilometry, které jsme ujeli,“ říká Petr Vaculík a dodává „Na prologu se nám dařilo, dojeli jsme jedno auto a druhý den jsme si hlavně užívali písek, který Záhorie nabízí. Fantastický zážitek, který předčil má očekávání“.
První den posádka dokončila na 12. místě, do druhého dne se však nastoupit nepodařilo po problémech s přehříváním motoru. „Baja Slovakia pro nás byla hlavně zážitek Dakarského typu, písek, teplo a všechny jevy, které jsou s tím spojeny,“ uzavřel Petr Vaculík.
Další závod, který EL TORO Team pojede je Cross country rally ve Vsetíně 3.10.2009.
Podívejte se, jak posádka EL TORO Teamu vybojovala první místo v kategorii H na Hungarian Baja v Maďarském Veszprému. Video najdete zde:
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.