Třináctá Barum Rally byla pro Milana Kneifela nadmíru úspěšná

Kneifel, Milan
Kneifel, Milan, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Josef Janoušek 11. září 2009 14:35
Sdílej:

V termínu od 21. do 23. srpna byla v okolí Zlína k vidění slavná Barum Czech Rally Zlín, která je mimo jiné zařazena do seriálů MMČR v rally, Mistrovství Evropy v rally a populárního Intercontinental Rally Challange. Na startu se v nejlepší společnosti objevil i Pegas Rally Team, jehož jezdec Milan Kneifel si letos připsal již třináctou účast na tomto slavném podniku, což jej pomalu řadí mezi stálý inventář.

Velká rally si žádá velké a dlouhé přípravy, které pro Milana Kneifela vrcholily nastavováním vozu. "V úterý jsme doladili setup a konečně se nám podařilo najít jistý kompromis tak, aby se mi s Ignisem lépe jelo a nemuseli jsme jej během soutěže měnit. Je to takové neklidné auto, což vyplÝvá ze stavby tohoto vozu, kastle je užší, vysoká a dlouhá," uvádí jezdec na adresu své soutěžní zbraně. Dále přišly na řadu seznamovací jízdy, které byly díky teplému počasí a zaplnění téměř celých dvou kalendářních dnů velmi náročné pro všechny posádky. Jako předehra k soutěži působil shakedown, kde Milan Kneifel vozy partnery týmu.

Celý vrchol sezony započal páteční noční superspeciálkou v ulicích krajského města, kde si na své přišla především divácká obec. "Městskou erzetu jsme rozjeli trošku s rezervou, ale hlavní bylo, že jsme neudělali žádnou chybu a dosažený čas byl přibližně stejný jako u našich soupeřů. Důležité je, že si diváci přišli na své," prozrazuje pilot Suzuki Ignis S1600.

Celý kolotoč se v sobotu přesunul na měřené úseky s názvy Pindula, Halenkovice, Kudlovice a Zádveřice. "Především první třetina kultovní Pinduly byla hodně uskákaná a velmi rozbitá, na což jsme si dávali pozor, začali jsme zvolna a postupně jsme zrychlovali. Jeli jsme rozumné tempo a čas v cíli byl i přesto poměrně slušný. V Halenkovicích a Kudlovicích jsme zajížděli pěkné časy a dokázali jsme konkurovat i vozům třídy A7, což bylo příjemné překvapení," popisuje první sekci soutěže Milan Kneifel. "Po prvních průjezdech bylo snad pět posádek včetně nás v pár sekundách, takže se jednalo o nádherný souboj. Během soboty celé zápolení gradovalo až po poslední Zádveřice, kde déšť zamíchal všemi kartami. Potkala nás na této vložce velká průtrž. Viditelnost byla minimální, po trati tekly proudy vody a byl problém udržet vůz i na rovném úseku. V Rakové jsme dokonce dvakrát trefili patník, díky čemuž jsme se obávali defektu. Bohužel na této nejtěžší vložce letošní Barum Rally zajeli lepší čas i posádky s nižší kubaturou, které startovali výrazně později, což nás posléze mrzelo," dodává k závěru první etapy vášnivý fanoušek endura.

V neděli byla důležitou součástí celé soutěže i volba pneumatik. "Počítali jsme, že v lesních úsecích. především na Semetíně. bude hodně vytahaných nečistost a vlhkosti. Proto jsme zvolili měkký řezaný slick, což se ukázalo být dobrou volbou. Po několika unáhlených rozhodnutích na předchozích soutěžích jsme zvolili správně, nenašli jsme zde přemožitele mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Vydobyli jsme si zde poměrně slušný náskok, což nás vrátilo zpět do hry," uvádí ke svému správnému úsudku Milan Kneifel. "V dalších testech jsme chtěli jet rychle a bez chyb, což se nám podařilo. Neriskovali jsme a v cíli to byl vždy velmi slušný čas."

V konečném zúčtování si Milan Kneifel připsal fantastický výsledek, když dosáhl celkově na jedenadvacátou pozici, na druhé místo ve skupině A a stejný stupínek si připsal i ve třídě A6. "V takové konkurenci, jaká se na letošní Barum rally sešla, se jedná o výsledek z říše snů a toto umístění hodnotím jako nejlepší, kterého jsem kdy dosáhl s vozem kategorie S1600. Bohužel náš rozpočet byl tak omezený, že jsme celou Barum rally absolvovali pouze na šesti nových pneumatikách, zbývají byly již jeté, což nás také částečně limitovalo," neskrývá nadšení z výsledku Milan Kneifel.

"Auto fungovalo na výbornou, za což musím poděkovat především majiteli stáje Sparrow Racing a mechanikům, kteří odvedli velmi dobrou práci. Nedílnou součástí Pegas Rally Teamu jsou i fantastičtí fanoušci, kteří nás hojně podporovali během celé soutěže nejen u tratě, ale třeba i v servise, za což jim patří obrovský dík. Je to úžasný pocit přebírat pět pohárů v cíli domácí soutěže před svými fanoušky! Velké díky patří také sponzorů a partnerům, bez nichž bychom ani jezdit rally nemohli," dodává závěrem Milan Kneifel.

Nutno ještě dodat, že před dvěma závěrečnými soutěžemi MMČR v rally ztrácí druhý Milan Kneifel na vedoucího Antonína Tlusťáka pouhých pět bodů. Následující soutěž v Příbrami vynechává a start na druhé nejprestižnější soutěži seriálu, kterou je Rally Bohemia, záleží na tom, zda se podaří zaopatřit dostatek financí. Situace dospěla do takové fáze, že se Milan Kneifel nebrání ani případnému startu s navigátorem, který by týmu finančně pomohl.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.