V termínu od 21. do 23. srpna byla v okolí Zlína k vidění slavná Barum Czech Rally Zlín, která je mimo jiné zařazena do seriálů MMČR v rally, Mistrovství Evropy v rally a populárního Intercontinental Rally Challange. Na startu se v nejlepší společnosti objevil i Pegas Rally Team, jehož jezdec Milan Kneifel si letos připsal již třináctou účast na tomto slavném podniku, což jej pomalu řadí mezi stálý inventář.
Velká rally si žádá velké a dlouhé přípravy, které pro Milana Kneifela vrcholily nastavováním vozu. "V úterý jsme doladili setup a konečně se nám podařilo najít jistý kompromis tak, aby se mi s Ignisem lépe jelo a nemuseli jsme jej během soutěže měnit. Je to takové neklidné auto, což vyplÝvá ze stavby tohoto vozu, kastle je užší, vysoká a dlouhá," uvádí jezdec na adresu své soutěžní zbraně. Dále přišly na řadu seznamovací jízdy, které byly díky teplému počasí a zaplnění téměř celých dvou kalendářních dnů velmi náročné pro všechny posádky. Jako předehra k soutěži působil shakedown, kde Milan Kneifel vozy partnery týmu.
Celý vrchol sezony započal páteční noční superspeciálkou v ulicích krajského města, kde si na své přišla především divácká obec. "Městskou erzetu jsme rozjeli trošku s rezervou, ale hlavní bylo, že jsme neudělali žádnou chybu a dosažený čas byl přibližně stejný jako u našich soupeřů. Důležité je, že si diváci přišli na své," prozrazuje pilot Suzuki Ignis S1600.
Celý kolotoč se v sobotu přesunul na měřené úseky s názvy Pindula, Halenkovice, Kudlovice a Zádveřice. "Především první třetina kultovní Pinduly byla hodně uskákaná a velmi rozbitá, na což jsme si dávali pozor, začali jsme zvolna a postupně jsme zrychlovali. Jeli jsme rozumné tempo a čas v cíli byl i přesto poměrně slušný. V Halenkovicích a Kudlovicích jsme zajížděli pěkné časy a dokázali jsme konkurovat i vozům třídy A7, což bylo příjemné překvapení," popisuje první sekci soutěže Milan Kneifel. "Po prvních průjezdech bylo snad pět posádek včetně nás v pár sekundách, takže se jednalo o nádherný souboj. Během soboty celé zápolení gradovalo až po poslední Zádveřice, kde déšť zamíchal všemi kartami. Potkala nás na této vložce velká průtrž. Viditelnost byla minimální, po trati tekly proudy vody a byl problém udržet vůz i na rovném úseku. V Rakové jsme dokonce dvakrát trefili patník, díky čemuž jsme se obávali defektu. Bohužel na této nejtěžší vložce letošní Barum Rally zajeli lepší čas i posádky s nižší kubaturou, které startovali výrazně později, což nás posléze mrzelo," dodává k závěru první etapy vášnivý fanoušek endura.
V neděli byla důležitou součástí celé soutěže i volba pneumatik. "Počítali jsme, že v lesních úsecích. především na Semetíně. bude hodně vytahaných nečistost a vlhkosti. Proto jsme zvolili měkký řezaný slick, což se ukázalo být dobrou volbou. Po několika unáhlených rozhodnutích na předchozích soutěžích jsme zvolili správně, nenašli jsme zde přemožitele mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Vydobyli jsme si zde poměrně slušný náskok, což nás vrátilo zpět do hry," uvádí ke svému správnému úsudku Milan Kneifel. "V dalších testech jsme chtěli jet rychle a bez chyb, což se nám podařilo. Neriskovali jsme a v cíli to byl vždy velmi slušný čas."
V konečném zúčtování si Milan Kneifel připsal fantastický výsledek, když dosáhl celkově na jedenadvacátou pozici, na druhé místo ve skupině A a stejný stupínek si připsal i ve třídě A6. "V takové konkurenci, jaká se na letošní Barum rally sešla, se jedná o výsledek z říše snů a toto umístění hodnotím jako nejlepší, kterého jsem kdy dosáhl s vozem kategorie S1600. Bohužel náš rozpočet byl tak omezený, že jsme celou Barum rally absolvovali pouze na šesti nových pneumatikách, zbývají byly již jeté, což nás také částečně limitovalo," neskrývá nadšení z výsledku Milan Kneifel.
"Auto fungovalo na výbornou, za což musím poděkovat především majiteli stáje Sparrow Racing a mechanikům, kteří odvedli velmi dobrou práci. Nedílnou součástí Pegas Rally Teamu jsou i fantastičtí fanoušci, kteří nás hojně podporovali během celé soutěže nejen u tratě, ale třeba i v servise, za což jim patří obrovský dík. Je to úžasný pocit přebírat pět pohárů v cíli domácí soutěže před svými fanoušky! Velké díky patří také sponzorů a partnerům, bez nichž bychom ani jezdit rally nemohli," dodává závěrem Milan Kneifel.
Nutno ještě dodat, že před dvěma závěrečnými soutěžemi MMČR v rally ztrácí druhý Milan Kneifel na vedoucího Antonína Tlusťáka pouhých pět bodů. Následující soutěž v Příbrami vynechává a start na druhé nejprestižnější soutěži seriálu, kterou je Rally Bohemia, záleží na tom, zda se podaří zaopatřit dostatek financí. Situace dospěla do takové fáze, že se Milan Kneifel nebrání ani případnému startu s navigátorem, který by týmu finančně pomohl.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.