Už dlouho nebyla Evo sedmička posádky Lumír Firla – Pavel Dresler viděna ve výsledcích tak vysoko, jako na Admiral rally ve Vyškově. Severomoravské posádce podmínky na trati hanácké soutěže dokonale sedly a díky vyrovnaným časům po celý průběh rally vystoupala až na výborné šesté místo absolutně.
Tam, kde to klouže, je Lumír Firla jako ryba ve vodě. Ve Vyškově sice tentokrát nepršelo, po vydatném dešti před startem však byla trať hodně kluzká, což mazalo rozdíly mezi auty a stavělo do hlavní role jezdecké umění. Lumírovi s Pavlem senzačně vyšla už úvodní blátivá rychlostní zkouška, kde zajeli v kompletní konkurenci sedmý čas. Nálada v autě byla výborná, černý Lancer šlapal jako hodinky, a tak nebylo divu, že chlapci v tempu nepolevovali a nadále zajížděli časy v první desítce. Sedmé místo po první třetině soutěže, doplněné o vedení v Enteria Cupu, mělo příchuť senzace. "Jede se nám zatím krásně. Nasadili jsme nové pneumatiky, čímž jsme asi udělali dobře, a snažíme se číhat na bláto. Umístění je zatím super," liboval si v přeskupení Lumír.
Během následujících dvou sekcí rally sice trať začínala osychat, na výborné pozici Lumíra Firly s Pavlem Dreslerem se však nic nezměnilo. V silné konkurenci nakonec obsadili nečekané šesté místo absolutně, vyšperkované o pátou příčku ve skupině N. Jejich rychlou a přitom spolehlivou jízdu navíc dokresluje fakt, že během soutěže ani jednou nechyběli v první desítce. „Šestým místem z Vyškova jsme vyrovnali zatím nejlepší výsledek roku z Třebíče. Tam ale nezávodila tak silná konkurence jako tady,“ hodnotí Lumír. "Od začátku až do konce se nám jelo úplně skvěle a jelikož nám byly podmínky z rána nakloněny, podařilo se nám vybudovat velmi pevnou pozici, kterou jsme pak v závěru jen bránili. Svůj podíl na našem výkonu zřejmě mají i nové pneumatiky BF Goodrich, které jsme poprvé zkoušeli místo Matadorů. No a velikou pochvalu si samozřejmě zaslouží týmový Lancer EVO VII, který v tak „nadupané“ konkurenci na lepší umístění snad ani pomýšlet nemohl," dodává orlovský „soutěžák“. Speciální dík si Lumír s Pavlem připravili i pro vyškovské organizátory, kterým děkují za zajímavou soutěž. "Musím říct, že se nám rally opravdu líbila. Tratě byly docela těžké a seděly nám, na dobré úrovni byla určitě i organizace celé rally," hodnotí práci organizátorů šestá posádka výsledkové listiny.
Dvojice stáje Firla Autosport se díky výsledku z Admiral rally posunula na pěkné desáté místo v hodnocení Mistrovství ČR ve sprintrally. Další souboje o přední příčky v šampionátu Lumír s Pavlem uskuteční o prvním říjnovém víkendu, kdy startuje populární Rally Jeseníky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?