Už dlouho nebyla Evo sedmička posádky Lumír Firla – Pavel Dresler viděna ve výsledcích tak vysoko, jako na Admiral rally ve Vyškově. Severomoravské posádce podmínky na trati hanácké soutěže dokonale sedly a díky vyrovnaným časům po celý průběh rally vystoupala až na výborné šesté místo absolutně.
Tam, kde to klouže, je Lumír Firla jako ryba ve vodě. Ve Vyškově sice tentokrát nepršelo, po vydatném dešti před startem však byla trať hodně kluzká, což mazalo rozdíly mezi auty a stavělo do hlavní role jezdecké umění. Lumírovi s Pavlem senzačně vyšla už úvodní blátivá rychlostní zkouška, kde zajeli v kompletní konkurenci sedmý čas. Nálada v autě byla výborná, černý Lancer šlapal jako hodinky, a tak nebylo divu, že chlapci v tempu nepolevovali a nadále zajížděli časy v první desítce. Sedmé místo po první třetině soutěže, doplněné o vedení v Enteria Cupu, mělo příchuť senzace. "Jede se nám zatím krásně. Nasadili jsme nové pneumatiky, čímž jsme asi udělali dobře, a snažíme se číhat na bláto. Umístění je zatím super," liboval si v přeskupení Lumír.
Během následujících dvou sekcí rally sice trať začínala osychat, na výborné pozici Lumíra Firly s Pavlem Dreslerem se však nic nezměnilo. V silné konkurenci nakonec obsadili nečekané šesté místo absolutně, vyšperkované o pátou příčku ve skupině N. Jejich rychlou a přitom spolehlivou jízdu navíc dokresluje fakt, že během soutěže ani jednou nechyběli v první desítce. „Šestým místem z Vyškova jsme vyrovnali zatím nejlepší výsledek roku z Třebíče. Tam ale nezávodila tak silná konkurence jako tady,“ hodnotí Lumír. "Od začátku až do konce se nám jelo úplně skvěle a jelikož nám byly podmínky z rána nakloněny, podařilo se nám vybudovat velmi pevnou pozici, kterou jsme pak v závěru jen bránili. Svůj podíl na našem výkonu zřejmě mají i nové pneumatiky BF Goodrich, které jsme poprvé zkoušeli místo Matadorů. No a velikou pochvalu si samozřejmě zaslouží týmový Lancer EVO VII, který v tak „nadupané“ konkurenci na lepší umístění snad ani pomýšlet nemohl," dodává orlovský „soutěžák“. Speciální dík si Lumír s Pavlem připravili i pro vyškovské organizátory, kterým děkují za zajímavou soutěž. "Musím říct, že se nám rally opravdu líbila. Tratě byly docela těžké a seděly nám, na dobré úrovni byla určitě i organizace celé rally," hodnotí práci organizátorů šestá posádka výsledkové listiny.
Dvojice stáje Firla Autosport se díky výsledku z Admiral rally posunula na pěkné desáté místo v hodnocení Mistrovství ČR ve sprintrally. Další souboje o přední příčky v šampionátu Lumír s Pavlem uskuteční o prvním říjnovém víkendu, kdy startuje populární Rally Jeseníky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.