Admiral rally: Firla s Dreslerem mezi absolutní špičkou

Firla, Lumír
Firla, Lumír, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 9. září 2009 08:35
Sdílej:

Už dlouho nebyla Evo sedmička posádky Lumír Firla – Pavel Dresler viděna ve výsledcích tak vysoko, jako na Admiral rally ve Vyškově. Severomoravské posádce podmínky na trati hanácké soutěže dokonale sedly a díky vyrovnaným časům po celý průběh rally vystoupala až na výborné šesté místo absolutně.

Tam, kde to klouže, je Lumír Firla jako ryba ve vodě. Ve Vyškově sice tentokrát nepršelo, po vydatném dešti před startem však byla trať hodně kluzká, což mazalo rozdíly mezi auty a stavělo do hlavní role jezdecké umění. Lumírovi s Pavlem senzačně vyšla už úvodní blátivá rychlostní zkouška, kde zajeli v kompletní konkurenci sedmý čas. Nálada v autě byla výborná, černý Lancer šlapal jako hodinky, a tak nebylo divu, že chlapci v tempu nepolevovali a nadále zajížděli časy v první desítce. Sedmé místo po první třetině soutěže, doplněné o vedení v Enteria Cupu, mělo příchuť senzace. "Jede se nám zatím krásně. Nasadili jsme nové pneumatiky, čímž jsme asi udělali dobře, a snažíme se číhat na bláto. Umístění je zatím super," liboval si v přeskupení Lumír.

Během následujících dvou sekcí rally sice trať začínala osychat, na výborné pozici Lumíra Firly s Pavlem Dreslerem se však nic nezměnilo. V silné konkurenci nakonec obsadili nečekané šesté místo absolutně, vyšperkované o pátou příčku ve skupině N. Jejich rychlou a přitom spolehlivou jízdu navíc dokresluje fakt, že během soutěže ani jednou nechyběli v první desítce. „Šestým místem z Vyškova jsme vyrovnali zatím nejlepší výsledek roku z Třebíče. Tam ale nezávodila tak silná konkurence jako tady,“ hodnotí Lumír. "Od začátku až do konce se nám jelo úplně skvěle a jelikož nám byly podmínky z rána nakloněny, podařilo se nám vybudovat velmi pevnou pozici, kterou jsme pak v závěru jen bránili. Svůj podíl na našem výkonu zřejmě mají i nové pneumatiky BF Goodrich, které jsme poprvé zkoušeli místo Matadorů. No a velikou pochvalu si samozřejmě zaslouží týmový Lancer EVO VII, který v tak „nadupané“ konkurenci na lepší umístění snad ani pomýšlet nemohl," dodává orlovský „soutěžák“. Speciální dík si Lumír s Pavlem připravili i pro vyškovské organizátory, kterým děkují za zajímavou soutěž. "Musím říct, že se nám rally opravdu líbila. Tratě byly docela těžké a seděly nám, na dobré úrovni byla určitě i organizace celé rally," hodnotí práci organizátorů šestá posádka výsledkové listiny.

Dvojice stáje Firla Autosport se díky výsledku z Admiral rally posunula na pěkné desáté místo v hodnocení Mistrovství ČR ve sprintrally. Další souboje o přední příčky v šampionátu Lumír s Pavlem uskuteční o prvním říjnovém víkendu, kdy startuje populární Rally Jeseníky.

 

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.