Jeden z nejzkušenějších českých navigátorů Petr Řihák, kterého téměř rok nepustilo do soutěžního vozu zranění z loňské Aquacity Rally Tatry, se objeví na startu Rallye sprintu Hořovice, který se koná 5. září.
Říká se do roka a do dne, v případě Petra Řiháka platí do roka bez týdne. Bez týdne přesně rok od těžké havárie na slovenské Aquacity Rally Tatry se tento vicemistr republiky z roku 2007 opět posadí do rallyového speciálu. Před zmíněným rokem Mitsubishi Lancer EVO IX řízené Karlem Trojanem skončilo ve vysoké rychlosti v lese a zatímco pilot vyvázl v podstatě nezraněn, Petr Řihák musel být hospitalizován a jeho úplné uzdravení si vyžádalo přerušení jeho navigátorské dráhy. Nyní se tedy opět posadí na horké sedadlo v podobném Mitsubishi, stane se tak na Rallye sprintu Hořovice, který je zařazen do Volného Poháru ČR a Petr usedne vedle Matěje Ehla.Sám Petr ke svému startu říká: "Já bych neříkal, že se vracím. Zkouším se vrátit. Již zhruba čtvrt roku se domlouváme s Karlem Trojanem, že bychom koncem roku spolu zkusili nějaký sprint a teď mi nabídl, jestli bych nechtěl zkusit jet s Matějem Ehlem. Myslím si, že tato spolupráce může být přínosná oběma stranám. Já si vyzkouším na relativně krátké soutěži, jestli se už můžu vrátit na navigátorskou sedačku. Zároveň na soutěži Volného Poháru nemusím řešit systém HANS a licenci. Matějovi doufám start se mnou také může ledacos přinést."Matěj Ehl se s Lancerem deváté evoluce z dílen Korno Motorsport účastní vybraných podniků Volného Poháru a Rally Cupu a ve své první sezóně si zatím připsal čtrnácté a šesté místo na podnicích Rally Cupu, šesté místo v Hořovicích a čtvrté místo na Radouňské Rally zařazených do Volného Poháru. Třicetiletý jezdec je ze startu s velezkušeným navigátorem potěšen, zároveň ale mírně nervózní: "Chtěl bych poděkovat Karlovi Trojanovi, za pomoc při hledání spolujezdce pro Rallye sprint Hořovice. Že mi Karel "vybere" navigátora Petrova formátu, to je něco jako sen a děkuji za projevenou důveru, jak Karlovi, tak Petrovi. Na spolupráci se pochopitelně těším a věřím, že z Petrových zkušeností si něco vezmu a posunou mě zase o krok dále."
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?