Letošní desetidílný seriál ME v rallycrossu vrcholí 12. a 13. září na Global Assistance Autodromu Česká Lípa v Sosnové. Finále ozdobí účast norské hvězdy světových rallye Henninga Solberga.
36letý Nor je znám především jako bratr svého úspěšnějšího sourozence Pettera (mistra světa z roku 2003), ale za volantem soutěžního speciálu to umí neméně. Už několik let patří k širší světové špičce. Po 9 podnicích MS 2009 se nachází na 5. místě, o jednu příčku před svým bratrem. Je tak vlastně nejlépe postaveným mimotovárním pilotem, když úspěšnější jsou pouze tovární jezdci Citroenu a Fordu. Už 3. rokem jede v barvách týmu Stobart s typicky oranžovým Fordem Focus WRC.
Letos si vyzkoušel také evropský rallycross a vůbec se mu nevedlo špatně. Naopak – hned se dostzal do finále A a tam vybojoval 4. místo. Zůstal při tom věrný značce Ford i oranžové barvě, jen z Focusu přesedl do menší Fiesty. Tu mu připravil tým předního evropského rallyekrosaře Andrease Erikssona a se stejným vozem dorazí také do Sosnové. Jde o špičkový speciál divize 1, s nímž Eriksson vyhrál poslední závod sezony 2008 v Německu a v ME skončil celkově pátý. Pamětníci vědí, že pro sympatického Henninga Solberga to není první zkušenost s rallycrossem. Právě v této disciplíně začínal s kariérou automobilového sportovce. Nejprve v norském mistrovství, ale třeba v sezoně 1995 odjel několik závodů ME s tehdy velmi úspěšným Fordem Escort RS Cosworth skupiny N. Zdá se, že jezdci WRC našli v rallycrossu zalíbení. Kromě Solberga si ho loni zkusil také dvojnásobný mistr světa Marcus Grönholm a Belgičan Francois Duval dokonce zvažuje účast v kompletním ME 2010!Přijďte se podívat jak se špičkový soutěžní jezdec utká s rallycrossovými specialisty v nejsilnější divizi. Informace o závodě najdete na www.rallycross-sosnova.cz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.