Letošní desetidílný seriál ME v rallycrossu vrcholí 12. a 13. září na Global Assistance Autodromu Česká Lípa v Sosnové. Finále ozdobí účast norské hvězdy světových rallye Henninga Solberga.
36letý Nor je znám především jako bratr svého úspěšnějšího sourozence Pettera (mistra světa z roku 2003), ale za volantem soutěžního speciálu to umí neméně. Už několik let patří k širší světové špičce. Po 9 podnicích MS 2009 se nachází na 5. místě, o jednu příčku před svým bratrem. Je tak vlastně nejlépe postaveným mimotovárním pilotem, když úspěšnější jsou pouze tovární jezdci Citroenu a Fordu. Už 3. rokem jede v barvách týmu Stobart s typicky oranžovým Fordem Focus WRC.
Letos si vyzkoušel také evropský rallycross a vůbec se mu nevedlo špatně. Naopak – hned se dostzal do finále A a tam vybojoval 4. místo. Zůstal při tom věrný značce Ford i oranžové barvě, jen z Focusu přesedl do menší Fiesty. Tu mu připravil tým předního evropského rallyekrosaře Andrease Erikssona a se stejným vozem dorazí také do Sosnové. Jde o špičkový speciál divize 1, s nímž Eriksson vyhrál poslední závod sezony 2008 v Německu a v ME skončil celkově pátý. Pamětníci vědí, že pro sympatického Henninga Solberga to není první zkušenost s rallycrossem. Právě v této disciplíně začínal s kariérou automobilového sportovce. Nejprve v norském mistrovství, ale třeba v sezoně 1995 odjel několik závodů ME s tehdy velmi úspěšným Fordem Escort RS Cosworth skupiny N. Zdá se, že jezdci WRC našli v rallycrossu zalíbení. Kromě Solberga si ho loni zkusil také dvojnásobný mistr světa Marcus Grönholm a Belgičan Francois Duval dokonce zvažuje účast v kompletním ME 2010!Přijďte se podívat jak se špičkový soutěžní jezdec utká s rallycrossovými specialisty v nejsilnější divizi. Informace o závodě najdete na www.rallycross-sosnova.cz.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?