V pátek odstartoval další podnik Mistrovství světa Finská Rally a na startu byli i Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou.
Finská Rally, dříve známá jako Rally tisíce jezer, je ve světě soutěžních jezdců považována za Mekku automobilových soutěží. Nesmírně těžká a rychlá šotolinová trať s mnoha horizonty dokonale prověří schopnosti soutěžních posádek. Pro mladíka Martina Semeráda se tak otevřela další možnost jak získat cenné zkušenosti v Mistrovství světa. Po čtvrtečním shakedovnu, který Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou projeli dvakrát, již ve čtvrtek večer odkroužili první kilometry proti časomíře na šotolinovém dostihovém závodišti Killeri na okraji Jyväskyly. Dvacetitisícový dav fanoušků přihlížel paralelnímu souboji s týmovým kolegou Taperem a posléze ocenil potleskem vítězství Martina Semeráda v tomto minisouboji.
Do skutečné první etapy, odehrávající se na osmi rychlostních zkouškách, odstartovala posádka Pirelli Stars Driver Teamu v pátek ráno a nevedla si vůbec špatně. "Před startem do první rychlostní zkoušky jsem cítil velký respekt, protože Finsko je něco naprosto jiného než ostatní soutěže. Auta tady na šotolině dosahují mnohem vyšších rychlostí a i malá chyba může znamenat velký problém. Postupně jsem ale získával větší jistotu a věřil našemu rozpisu. Při seznamovacích jízdách je opravdu těžké odhadnout, jak rychle do některých míst auto přijede, a proto jsem byl rád, že se náš rozpis ukázal jako dobrý. Jel jsem stále s velkou rezervou a snažil se autu neublížit, což se dařilo a s dosahovanými časy jsem byl spokojený, dokonce to trochu předčilo naše očekávání," říkal Martin Semerád.
Martin mohl být s úvodem soutěže skutečně spokojený, protože i jeho Mitsubishi Lancer EVO X fungovalo bez chyby a v posádce byla dobrá nálada. Bohužel až do předposlední rychlostní zkoušky. "Na osmé zkoušce se při jednom přeřazení ozvala rána a my okamžitě věděli, že je konec. V převodovce zarachotilo a auto zastavilo. Zjistili jsme, že došlo totální destrukci převodové skříně a my museli odstoupit. Nevím co k tomu říci. Trochu už jsme si na ten pocit při odstoupení letos zvykli, ale vždy to samozřejmě mrzí stejně, ať je chyba na naší straně, nebo na straně techniky. Do té doby se nám s Bohoušem jelo opravdu dobře a postupně jsme si jízdu na šotolině víc a víc užívali. Dobrý pocit tentokrát mohu mít z toho, že jsme neudělali žádnou chybu, a odjeli velkou část etapy. Bohužel, technické závady se dějí. Mechanici týmu večer převodovku vymění a my zítra s největší pravděpodobností odstartujeme do druhé etapy," prozrazuje Martin Semerád.
Žluté Mitsubishi Lancer EVO X Pirelli Star Driver Teamu odstupovalo ze šesté pozice v kategorii N, což bylo umístění, se kterým byl spokojen i Martinův otec a současně manager Josef Semerád. "Škoda, že se auto zastavilo, ale do té doby jsem byl maximálně spokojený. Před Martinem byli buď mnohem zkušenější jezdci, nebo jezdci s vozy S2000. Zítra bych byl rád, aby kluci pokračovali stejně jako dnes a zkoušeli si způsob jízdy na rychlé šotolině," doplňuje Josef Semerád.
Do druhé etapy Finské Rally tak posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha odstartuje v rámci systému Superrally bohužel zatížena penalizací za nedokončení etapy. Pro mladého Martina Semeráda, ale bude mnohem více než celkový výsledek podstatné další nasbírání zkušeností na finských šotolinových tratích.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.