Martin Semerád se v těchto dnech připravuje na další start v Mistrovství světa Finskou Rally.
Sherlog Racing Team Josefa Semeráda už pomalu oschl z propršelé Horácké Rally, i když škarohlíd by mohl poznamenat, že se vlastně ani namočit nestihl. Ano, už na druhé rychlostní zkoušce, která byla prvním měřeným testem, skončilo snažení Josefa Semeráda a Romana Niemetze. Na jejich Mitsubishi Lancer EVO IX se doslova pár set metrů po startu odporoučela poloosa a bylo po závodění. "Rozhodně jsme si závodění v Třebíči malovali v lepších barvách. Bohužel soutěžácké štěstí tentokrát stálo proti nám. V šampionátu jsme ztratili už tak velké množství bodů, že je pro nás celkový pěkný výsledek letos ztracený. Nedá se nic dělat a po úspěšných letech, kdy se nám dařilo sbírat tituly, tentokrát vyjdeme naprázdno. S Martinem se ještě oba dva objevíme v Krkonoších, které pro něj budou takovou rozcvičkou před Barumkou. My se pak ještě do konce roku někde svezeme, ale nepojedeme už rozhodně všechny sprinty," říká Josef Semerád. Všímavý fanoušek rally ale v Třebíči nenašel ani druhou posádku Sherlog Racing Teamu v podobě Jaroslava Hejzlara a Pepy Krále ve Škodě Felicia KIT car. Důvod? "Pepa Král měl za úkol odeslat přihlášku do Třebíče. Na svém počítači přihlášku vyplnil, pořadateli odeslal, zaklapl notebook a odjel na zaslouženou dovolenou. Bohužel když po týdnu otevřel počítač a spustil internet, zpráva s přihláškou se odeslala až v ten okamžik. Technice člověk neporučí, ale my jsme díky tomu neposlali přihlášku do soutěže včas a nemohli tak odstartovat," smutně líčí Jarda Hejzlar. Sherlog Racing Team ale v posledních dnech žije už nadcházející Finskou Rally a podstatná část týmu je už od pondělí v Jyväskylä v centru soutěže. Martina Semeráda a Bohuslava Ceplechu totiž čeká šestý start v soutěži Mistrovství světa a čtvrtý v barvách Pirelli Star Drivers Teamu. Spolujezdci Bohoušovi Ceplechovi už konečně minulý týden lékaři sundali sádru, která jej „zdobila“ od návratu z Řecka. "V pondělí jsme s týmem absolvovali návštěvu soukromého muzea Juhy Kankkunena, kde má krásnou sbírku soutěžních vozů. Dál byl na programu krátký test nedaleko Jyväskyly, kde jsme si vyzkoušeli funkčnost našich „desítek“ a nové nastavení. Testovalo se na čtyři kilometry dlouhé trati, která charakterem hodně odpovídala rychlostní zkoušce. Je to síla jet v lese čtyři kilometry za dvě minuty... Vše fungovalo dobře, ale podstatné samozřejmě bude, jak nám a našemu autu sednou rychlostní zkoušky," říká před startem Finské Rally Martin Semerád. Finská Rally je známá extrémně rychlými rychlostními zkouškami na šotolině s mnoha horizonty, na kterých soutěžní auta doslova létají. Jak se po prvním dnu seznamovacích jízd zamlouvá trať mladíkovi z Čech? "Je to něco naprosto jiného než jsme zatím zažili. Většina rychlostních zkoušek je v lese po široké cestě, kde se poletí neskutečně rychle, ale pak se na chvíli trať zamotá do úzkého a má úplně jiný charakter. Absolutně nejdůležitější tady bude přesný rozpis, ale v tréninku je povolená maximální rychlost jen 80 km/h, a je tak nesmírně těžké odhadnout třeba horizonty, kde v soutěži pojedeme o sto kilometrů rychleji. Jsme tady poprvé, a tak asi budeme ze začátku strašně dostávat. Naším cílem je udržet se na trati a snažit se postupně stahovat ztrátu na naše soupeře někam k jedné vteřině na kilometr. To bychom pak mohli být spokojení," prozrazuje Martin Semerád. Ve Finsku ale může zaúřadovat i počasí, neboť místní meteorologové na sobotu hlásí silné lijáky a bouřky. Před Martinem Semerádem je ještě jeden den seznamovacích jízd a čtvrteční shakedown. Do tří etap Finské Rally odstartuje posádka Pirelli Star Drivers Teamu Martin Semerád-Bohuslav Ceplecha v pátek 31. srpna.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.