Martin Semerád se v těchto dnech připravuje na další start v Mistrovství světa Finskou Rally.
Sherlog Racing Team Josefa Semeráda už pomalu oschl z propršelé Horácké Rally, i když škarohlíd by mohl poznamenat, že se vlastně ani namočit nestihl. Ano, už na druhé rychlostní zkoušce, která byla prvním měřeným testem, skončilo snažení Josefa Semeráda a Romana Niemetze. Na jejich Mitsubishi Lancer EVO IX se doslova pár set metrů po startu odporoučela poloosa a bylo po závodění. "Rozhodně jsme si závodění v Třebíči malovali v lepších barvách. Bohužel soutěžácké štěstí tentokrát stálo proti nám. V šampionátu jsme ztratili už tak velké množství bodů, že je pro nás celkový pěkný výsledek letos ztracený. Nedá se nic dělat a po úspěšných letech, kdy se nám dařilo sbírat tituly, tentokrát vyjdeme naprázdno. S Martinem se ještě oba dva objevíme v Krkonoších, které pro něj budou takovou rozcvičkou před Barumkou. My se pak ještě do konce roku někde svezeme, ale nepojedeme už rozhodně všechny sprinty," říká Josef Semerád. Všímavý fanoušek rally ale v Třebíči nenašel ani druhou posádku Sherlog Racing Teamu v podobě Jaroslava Hejzlara a Pepy Krále ve Škodě Felicia KIT car. Důvod? "Pepa Král měl za úkol odeslat přihlášku do Třebíče. Na svém počítači přihlášku vyplnil, pořadateli odeslal, zaklapl notebook a odjel na zaslouženou dovolenou. Bohužel když po týdnu otevřel počítač a spustil internet, zpráva s přihláškou se odeslala až v ten okamžik. Technice člověk neporučí, ale my jsme díky tomu neposlali přihlášku do soutěže včas a nemohli tak odstartovat," smutně líčí Jarda Hejzlar. Sherlog Racing Team ale v posledních dnech žije už nadcházející Finskou Rally a podstatná část týmu je už od pondělí v Jyväskylä v centru soutěže. Martina Semeráda a Bohuslava Ceplechu totiž čeká šestý start v soutěži Mistrovství světa a čtvrtý v barvách Pirelli Star Drivers Teamu. Spolujezdci Bohoušovi Ceplechovi už konečně minulý týden lékaři sundali sádru, která jej „zdobila“ od návratu z Řecka. "V pondělí jsme s týmem absolvovali návštěvu soukromého muzea Juhy Kankkunena, kde má krásnou sbírku soutěžních vozů. Dál byl na programu krátký test nedaleko Jyväskyly, kde jsme si vyzkoušeli funkčnost našich „desítek“ a nové nastavení. Testovalo se na čtyři kilometry dlouhé trati, která charakterem hodně odpovídala rychlostní zkoušce. Je to síla jet v lese čtyři kilometry za dvě minuty... Vše fungovalo dobře, ale podstatné samozřejmě bude, jak nám a našemu autu sednou rychlostní zkoušky," říká před startem Finské Rally Martin Semerád. Finská Rally je známá extrémně rychlými rychlostními zkouškami na šotolině s mnoha horizonty, na kterých soutěžní auta doslova létají. Jak se po prvním dnu seznamovacích jízd zamlouvá trať mladíkovi z Čech? "Je to něco naprosto jiného než jsme zatím zažili. Většina rychlostních zkoušek je v lese po široké cestě, kde se poletí neskutečně rychle, ale pak se na chvíli trať zamotá do úzkého a má úplně jiný charakter. Absolutně nejdůležitější tady bude přesný rozpis, ale v tréninku je povolená maximální rychlost jen 80 km/h, a je tak nesmírně těžké odhadnout třeba horizonty, kde v soutěži pojedeme o sto kilometrů rychleji. Jsme tady poprvé, a tak asi budeme ze začátku strašně dostávat. Naším cílem je udržet se na trati a snažit se postupně stahovat ztrátu na naše soupeře někam k jedné vteřině na kilometr. To bychom pak mohli být spokojení," prozrazuje Martin Semerád. Ve Finsku ale může zaúřadovat i počasí, neboť místní meteorologové na sobotu hlásí silné lijáky a bouřky. Před Martinem Semerádem je ještě jeden den seznamovacích jízd a čtvrteční shakedown. Do tří etap Finské Rally odstartuje posádka Pirelli Star Drivers Teamu Martin Semerád-Bohuslav Ceplecha v pátek 31. srpna.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.