Martin Semerád se v těchto dnech připravuje na další start v Mistrovství světa Finskou Rally.
Sherlog Racing Team Josefa Semeráda už pomalu oschl z propršelé Horácké Rally, i když škarohlíd by mohl poznamenat, že se vlastně ani namočit nestihl. Ano, už na druhé rychlostní zkoušce, která byla prvním měřeným testem, skončilo snažení Josefa Semeráda a Romana Niemetze. Na jejich Mitsubishi Lancer EVO IX se doslova pár set metrů po startu odporoučela poloosa a bylo po závodění. "Rozhodně jsme si závodění v Třebíči malovali v lepších barvách. Bohužel soutěžácké štěstí tentokrát stálo proti nám. V šampionátu jsme ztratili už tak velké množství bodů, že je pro nás celkový pěkný výsledek letos ztracený. Nedá se nic dělat a po úspěšných letech, kdy se nám dařilo sbírat tituly, tentokrát vyjdeme naprázdno. S Martinem se ještě oba dva objevíme v Krkonoších, které pro něj budou takovou rozcvičkou před Barumkou. My se pak ještě do konce roku někde svezeme, ale nepojedeme už rozhodně všechny sprinty," říká Josef Semerád. Všímavý fanoušek rally ale v Třebíči nenašel ani druhou posádku Sherlog Racing Teamu v podobě Jaroslava Hejzlara a Pepy Krále ve Škodě Felicia KIT car. Důvod? "Pepa Král měl za úkol odeslat přihlášku do Třebíče. Na svém počítači přihlášku vyplnil, pořadateli odeslal, zaklapl notebook a odjel na zaslouženou dovolenou. Bohužel když po týdnu otevřel počítač a spustil internet, zpráva s přihláškou se odeslala až v ten okamžik. Technice člověk neporučí, ale my jsme díky tomu neposlali přihlášku do soutěže včas a nemohli tak odstartovat," smutně líčí Jarda Hejzlar. Sherlog Racing Team ale v posledních dnech žije už nadcházející Finskou Rally a podstatná část týmu je už od pondělí v Jyväskylä v centru soutěže. Martina Semeráda a Bohuslava Ceplechu totiž čeká šestý start v soutěži Mistrovství světa a čtvrtý v barvách Pirelli Star Drivers Teamu. Spolujezdci Bohoušovi Ceplechovi už konečně minulý týden lékaři sundali sádru, která jej „zdobila“ od návratu z Řecka. "V pondělí jsme s týmem absolvovali návštěvu soukromého muzea Juhy Kankkunena, kde má krásnou sbírku soutěžních vozů. Dál byl na programu krátký test nedaleko Jyväskyly, kde jsme si vyzkoušeli funkčnost našich „desítek“ a nové nastavení. Testovalo se na čtyři kilometry dlouhé trati, která charakterem hodně odpovídala rychlostní zkoušce. Je to síla jet v lese čtyři kilometry za dvě minuty... Vše fungovalo dobře, ale podstatné samozřejmě bude, jak nám a našemu autu sednou rychlostní zkoušky," říká před startem Finské Rally Martin Semerád. Finská Rally je známá extrémně rychlými rychlostními zkouškami na šotolině s mnoha horizonty, na kterých soutěžní auta doslova létají. Jak se po prvním dnu seznamovacích jízd zamlouvá trať mladíkovi z Čech? "Je to něco naprosto jiného než jsme zatím zažili. Většina rychlostních zkoušek je v lese po široké cestě, kde se poletí neskutečně rychle, ale pak se na chvíli trať zamotá do úzkého a má úplně jiný charakter. Absolutně nejdůležitější tady bude přesný rozpis, ale v tréninku je povolená maximální rychlost jen 80 km/h, a je tak nesmírně těžké odhadnout třeba horizonty, kde v soutěži pojedeme o sto kilometrů rychleji. Jsme tady poprvé, a tak asi budeme ze začátku strašně dostávat. Naším cílem je udržet se na trati a snažit se postupně stahovat ztrátu na naše soupeře někam k jedné vteřině na kilometr. To bychom pak mohli být spokojení," prozrazuje Martin Semerád. Ve Finsku ale může zaúřadovat i počasí, neboť místní meteorologové na sobotu hlásí silné lijáky a bouřky. Před Martinem Semerádem je ještě jeden den seznamovacích jízd a čtvrteční shakedown. Do tří etap Finské Rally odstartuje posádka Pirelli Star Drivers Teamu Martin Semerád-Bohuslav Ceplecha v pátek 31. srpna.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.