Sherlog junior testoval ve Finsku

Semerád, Martin
Semerád, Martin, foto: Sherlog Racing Team
Josef Janoušek 29. července 2009 09:46
Sdílej:

Martin Semerád se v těchto dnech připravuje na další start v Mistrovství světa Finskou Rally.

Sherlog Racing Team Josefa Semeráda už pomalu oschl z propršelé Horácké Rally, i když škarohlíd by mohl poznamenat, že se vlastně ani namočit nestihl. Ano, už na druhé rychlostní zkoušce, která byla prvním měřeným testem, skončilo snažení Josefa Semeráda a Romana Niemetze. Na jejich Mitsubishi Lancer EVO IX se doslova pár set metrů po startu odporoučela poloosa a bylo po závodění. "Rozhodně jsme si závodění v Třebíči malovali v lepších barvách. Bohužel soutěžácké štěstí tentokrát stálo proti nám. V šampionátu jsme ztratili už tak velké množství bodů, že je pro nás celkový pěkný výsledek letos ztracený. Nedá se nic dělat a po úspěšných letech, kdy se nám dařilo sbírat tituly, tentokrát vyjdeme naprázdno. S Martinem se ještě oba dva objevíme v Krkonoších, které pro něj budou takovou rozcvičkou před Barumkou. My se pak ještě do konce roku někde svezeme, ale nepojedeme už rozhodně všechny sprinty," říká Josef Semerád. Všímavý fanoušek rally ale v Třebíči nenašel ani druhou posádku Sherlog Racing Teamu v podobě Jaroslava Hejzlara a Pepy Krále ve Škodě Felicia KIT car. Důvod? "Pepa Král měl za úkol odeslat přihlášku do Třebíče. Na svém počítači přihlášku vyplnil, pořadateli odeslal, zaklapl notebook a odjel na zaslouženou dovolenou. Bohužel když po týdnu otevřel počítač a spustil internet, zpráva s přihláškou se odeslala až v ten okamžik. Technice člověk neporučí, ale my jsme díky tomu neposlali přihlášku do soutěže včas a nemohli tak odstartovat," smutně líčí Jarda Hejzlar. Sherlog Racing Team ale v posledních dnech žije už nadcházející Finskou Rally a podstatná část týmu je už od pondělí v Jyväskylä v centru soutěže. Martina Semeráda a Bohuslava Ceplechu totiž čeká šestý start v soutěži Mistrovství světa a čtvrtý v barvách Pirelli Star Drivers Teamu. Spolujezdci Bohoušovi Ceplechovi už konečně minulý týden lékaři sundali sádru, která jej „zdobila“ od návratu z Řecka. "V pondělí jsme s týmem absolvovali návštěvu soukromého muzea Juhy Kankkunena, kde má krásnou sbírku soutěžních vozů. Dál byl na programu krátký test nedaleko Jyväskyly, kde jsme si vyzkoušeli funkčnost našich „desítek“ a nové nastavení. Testovalo se na čtyři kilometry dlouhé trati, která charakterem hodně odpovídala rychlostní zkoušce. Je to síla jet v lese čtyři kilometry za dvě minuty... Vše fungovalo dobře, ale podstatné samozřejmě bude, jak nám a našemu autu sednou rychlostní zkoušky," říká před startem Finské Rally Martin Semerád. Finská Rally je známá extrémně rychlými rychlostními zkouškami na šotolině s mnoha horizonty, na kterých soutěžní auta doslova létají. Jak se po prvním dnu seznamovacích jízd zamlouvá trať mladíkovi z Čech? "Je to něco naprosto jiného než jsme zatím zažili. Většina rychlostních zkoušek je v lese po široké cestě, kde se poletí neskutečně rychle, ale pak se na chvíli trať zamotá do úzkého a má úplně jiný charakter. Absolutně nejdůležitější tady bude přesný rozpis, ale v tréninku je povolená maximální rychlost jen 80 km/h, a je tak nesmírně těžké odhadnout třeba horizonty, kde v soutěži pojedeme o sto kilometrů rychleji. Jsme tady  poprvé, a tak asi budeme ze začátku strašně dostávat. Naším cílem je udržet se na trati a snažit se postupně stahovat ztrátu na naše soupeře někam k jedné vteřině na kilometr. To bychom pak mohli být spokojení," prozrazuje Martin Semerád. Ve Finsku ale může zaúřadovat i počasí, neboť místní meteorologové na sobotu hlásí silné lijáky a bouřky. Před Martinem Semerádem je ještě jeden den seznamovacích jízd a čtvrteční shakedown. Do tří etap Finské Rally odstartuje posádka Pirelli Star Drivers Teamu Martin Semerád-Bohuslav Ceplecha v pátek 31. srpna.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.