O uplynulém Rallysprintu Kopná mohou členové Sherlog Racing Teamu mluvit spokojeně.
I když počasí posledních dnů ukazovalo spíše zamračenou tvář s přívaly deště, nad Slušovicemi a Podkopnou Lhotou v sobotu vysvitlo sluníčko, a pravé, letní, prázdninové soutěži nic nebránilo. Dvě posádky Sherlog Racing Teamu obsadily kategorie N4 a A5 ve složení Josef Semerád po boku Romana Niemetze s Mitsubishi Lancer EVO IX a Jaroslav Hejzlar s Pepou Králem ve Škodě Felicia KIT. Při absenci mladšího z rodu Semerádů Martina, zůstal zkušený Josef tentokrát osamocený v boji proti domácím dravcům se silnými produkčními čtyřkolkami a proti vozům S2000. "Na Kopné je pro „cizince“ vždy těžké uspět. Trať je tady velmi náročná a málokdy vám odpustí chybu. Přesto jsme do toho šli od počátku naplno a snažili se neztratit s nejrychlejšími kontakt. Fakt jsem se hodně snažil jet rychle a myslím, že se nám to i dařilo, ale vyrobili jsme si několik chybiček, které nás stály drahocenné vteřinky. Naštěstí žádná s těch chyb neměla vážnější vliv na naše auto a my jsme mohli závodit až do cíle soutěže. Snažil jsem se tentokrát i trochu myslet na diváky a ukázat jim nějaké pěkné průjezdy, a věřím, že se to povedlo i kvůli našemu kamarádovi Stanisovi, kterému jsme alespoň takto chtěli poděkovat za to co pro nás udělal. Na Kopné jsme byli v autě tři," komentoval Rallysprint Kopná Josef Semerád.
Kopná ale byla pro tým Josefa Semeráda i testovacím závodem, kde se zkoušel nový a velmi důležitý komponent jejich Mitsubishi. "V autě jsme na Kopné zkoušeli novou převodovku Ricardo a musím říct, že vše fungovalo bezvadně. Převodovky jsou v produkčním Mitsubishi extrémně namáhanou součástí a dost často se nám a našim kolegům stávalo, že jsme kvůli převodovce museli odstoupit. Při výletech na soutěže mistrovství světa, kde doprovázíme Martina, jsem navázal kontakt právě s britskou firmou Ricardo, která dodává závodní převodovky do hodně myšáků ve světě a její převodovky budeme v Čechách zkoušet a i distribuovat," doplňuje k testování nové převodovky Josef Semerád.
Posádka Sherlog Racing Týmu Josef Semerád s Romanem Niemetzem tak nakonec byla v cíli Rallysprintu Kopná spokojená s celkovým devátým místem v hodnocení MČR ve Sprintrally a celkově si v tabulce šampionátu polepšila na šesté místo. Další „sherlogáckou“ posádkou na Kopné byl Jaroslav Hejzlar s mladoboleslavským kitem. Navrátilci z kategorie produkčních vozů netrvalo dlouho, aby si opět rozvzpomněl návyky z řízení mrštné dvoukolky a rychle se usídlil v popředí klasifikace A5, tedy atmosférických čtrnáctistovek. "Z počátku jsem měl z návratu do dvoukolky trochu obavy a tomu odpovídalo naše tempo v úvodu soutěže. Moc jsem se netrefoval do řazení a jel zbytečně hodně opatrně. Postupně jsem ale zkoušel zrychlovat a můžu říct, že návratu do KITa vůbec nelituji. Je to prostě opravdový závoďák. Auto řve, stále je potřeba řadit a jízda musí být maximálně přesná zvláště na tak těžkých a současně krásných tratích na Kopné. Já mám tenhle rallysprint hrozně rád, a musím vyseknout velkou poklonu jeho pořadatelům, protože takhle pěkně zorganizovaná soutěž s tak těžkými tratěmi nikde jinde není. Z celkového druhého místa ve třídě máme určitě radost, i když je třeba poznamenat, že na superrychlého Březíka jsme ztráceli hodně a Galia nám druhé místo přenechal po jejich odstoupení," skromně konstatuje Jarda Hejzlar. Na start dalšího rallysprintového závodu v Třebíči se opět vydá stejná sestava Sherlog Racing Teamu jako na Kopnou. Mladík Martin Semerád si nyní bude ještě pár dní užívat prázdninové pohody a pak jej čeká příprava a test na šotolinovou Finskou rally. Hned po návratu z Finska ale Martin s Bohoušem opět nastoupí na české asfalty a v rámci testu před Barum rally absolvují rallysprint v Krkonoších.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?