O uplynulém Rallysprintu Kopná mohou členové Sherlog Racing Teamu mluvit spokojeně.
I když počasí posledních dnů ukazovalo spíše zamračenou tvář s přívaly deště, nad Slušovicemi a Podkopnou Lhotou v sobotu vysvitlo sluníčko, a pravé, letní, prázdninové soutěži nic nebránilo. Dvě posádky Sherlog Racing Teamu obsadily kategorie N4 a A5 ve složení Josef Semerád po boku Romana Niemetze s Mitsubishi Lancer EVO IX a Jaroslav Hejzlar s Pepou Králem ve Škodě Felicia KIT. Při absenci mladšího z rodu Semerádů Martina, zůstal zkušený Josef tentokrát osamocený v boji proti domácím dravcům se silnými produkčními čtyřkolkami a proti vozům S2000. "Na Kopné je pro „cizince“ vždy těžké uspět. Trať je tady velmi náročná a málokdy vám odpustí chybu. Přesto jsme do toho šli od počátku naplno a snažili se neztratit s nejrychlejšími kontakt. Fakt jsem se hodně snažil jet rychle a myslím, že se nám to i dařilo, ale vyrobili jsme si několik chybiček, které nás stály drahocenné vteřinky. Naštěstí žádná s těch chyb neměla vážnější vliv na naše auto a my jsme mohli závodit až do cíle soutěže. Snažil jsem se tentokrát i trochu myslet na diváky a ukázat jim nějaké pěkné průjezdy, a věřím, že se to povedlo i kvůli našemu kamarádovi Stanisovi, kterému jsme alespoň takto chtěli poděkovat za to co pro nás udělal. Na Kopné jsme byli v autě tři," komentoval Rallysprint Kopná Josef Semerád.
Kopná ale byla pro tým Josefa Semeráda i testovacím závodem, kde se zkoušel nový a velmi důležitý komponent jejich Mitsubishi. "V autě jsme na Kopné zkoušeli novou převodovku Ricardo a musím říct, že vše fungovalo bezvadně. Převodovky jsou v produkčním Mitsubishi extrémně namáhanou součástí a dost často se nám a našim kolegům stávalo, že jsme kvůli převodovce museli odstoupit. Při výletech na soutěže mistrovství světa, kde doprovázíme Martina, jsem navázal kontakt právě s britskou firmou Ricardo, která dodává závodní převodovky do hodně myšáků ve světě a její převodovky budeme v Čechách zkoušet a i distribuovat," doplňuje k testování nové převodovky Josef Semerád.
Posádka Sherlog Racing Týmu Josef Semerád s Romanem Niemetzem tak nakonec byla v cíli Rallysprintu Kopná spokojená s celkovým devátým místem v hodnocení MČR ve Sprintrally a celkově si v tabulce šampionátu polepšila na šesté místo. Další „sherlogáckou“ posádkou na Kopné byl Jaroslav Hejzlar s mladoboleslavským kitem. Navrátilci z kategorie produkčních vozů netrvalo dlouho, aby si opět rozvzpomněl návyky z řízení mrštné dvoukolky a rychle se usídlil v popředí klasifikace A5, tedy atmosférických čtrnáctistovek. "Z počátku jsem měl z návratu do dvoukolky trochu obavy a tomu odpovídalo naše tempo v úvodu soutěže. Moc jsem se netrefoval do řazení a jel zbytečně hodně opatrně. Postupně jsem ale zkoušel zrychlovat a můžu říct, že návratu do KITa vůbec nelituji. Je to prostě opravdový závoďák. Auto řve, stále je potřeba řadit a jízda musí být maximálně přesná zvláště na tak těžkých a současně krásných tratích na Kopné. Já mám tenhle rallysprint hrozně rád, a musím vyseknout velkou poklonu jeho pořadatelům, protože takhle pěkně zorganizovaná soutěž s tak těžkými tratěmi nikde jinde není. Z celkového druhého místa ve třídě máme určitě radost, i když je třeba poznamenat, že na superrychlého Březíka jsme ztráceli hodně a Galia nám druhé místo přenechal po jejich odstoupení," skromně konstatuje Jarda Hejzlar. Na start dalšího rallysprintového závodu v Třebíči se opět vydá stejná sestava Sherlog Racing Teamu jako na Kopnou. Mladík Martin Semerád si nyní bude ještě pár dní užívat prázdninové pohody a pak jej čeká příprava a test na šotolinovou Finskou rally. Hned po návratu z Finska ale Martin s Bohoušem opět nastoupí na české asfalty a v rámci testu před Barum rally absolvují rallysprint v Krkonoších.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?