Jen dvě posádky Sherlog Racing Teamu nakonec přijedou na Rallysprint Kopná.
Sherlog Racing Team má za sebou trochu klidnější období bez závodů, které vyplnily školní povinnosti Martina Semeráda a příprava vozů Mitsubishi v zázemí dílen týmu na Žebráku. Mechanici týmu měli po posledních závodech v Telči a Hustopečích plné ruce práce, protože dva vozy doznaly podstatných kosmetických změn karoserie. Bohužel následky havárie v Telči se kromě plechů projevily i na měkké schránce posádky, a Martinův spolujezdec Bohouš Ceplecha má momentálně nohu v sádře. "Při nárazu v Telči se mi v nártu zlomily drobné kůstky, ale protože jsme týden na to jeli do Řecka, nechtěl jsem sádru a závod absolvoval se zlomeninou. Nebylo to nic moc, ale dalo se to zvládnout. Bohužel po návratu do Čech mi doktor při kontrole i s ohledem na předchozí zranění nohy doporučil sádru," popisuje anabázi s nohou Bohuslav Ceplecha.Před Rallysprintem Kopná, který se jevil jako ideální test na Barum Rally, kde chtějí Martin s Bohoušem startovat, byla ve hře i varianta oslovení náhradního spolujezdce. Vedoucí týmu Pepa Semerád k tomu dodává: "Chvíli jsme s Martinem uvažovali o tom, že by na Kopné jel s jiným mitfárou, ale nakonec jsme se rozhodli pro Martina s Bohoušem celý závod zrušit. Pro kluky teď bude dobré, když si trochu odpočinou z kolotoče závodů u nás i ve světě, a i vzhledem k vývoji rallysprintového mistrovství nemají co ztratit. Další posádka týmu Jarda Hejzlar a Pepa Král teď bohužel museli závodění s Mitsubishi přerušit, a na Kopné se vrátí do Škody Felicia KIT car, se kterou se jim loni docela dařilo. Na „Podkopku“ tedy jedeme s Mitsubishi jen já s Romanem Niemetzem." Rallysprint Kopná je proslulý svou velmi náročnou a zrádnou tratí, kde pravidelně dokazují svoji převahu domácí posádky. Pepa Semerád zde loni startoval po boku velezkušeného spolujezdce Filipa Schovánka. Jak na tento zážitek s ročním odstupem Josef Semerád vzpomíná? "Spolupráce s Filipem byla pro mě určitě zážitek. Je to profesionál každým coulem a zkušenosti ze světa jsou v jeho práci znát. Chvíli nám sice trvalo než jsme se sladili ve stylu rozpisu, který jsme každý používali dost odlišný, ale nakonec jsme se i přes nepříliš povedený výsledek dobře svezli. Byla to rozhodně dobrá zkušenost a s Filipem úzce spolupracujeme dodnes."Posádka Sherlog Racing Teamu Josef Semerád – Roman Niemetz na Kopné vsadí na své osvědčené Mitsubishi Lancer EVO IX a pokusí se vklínit mezi soupeře s rychlejší technikou v podobě vozů WRC a S2000. "Na Kopné je vždycky strašně těžké držet krok s místními, kteří tady znají každý kámen a dovedou vám popsat celou rychlostní zkoušku zpaměti i s tím, kde je jaký asfalt. Pro nás ostatní se tak vlastně jede trochu jiný závod, ale my s Romanem se budeme snažit s naším myšákem promluvit co nejvíc do absolutního pořadí, a přitom pobavit sebe i diváky kolem trati, kteří tady umí vytvořit ojedinělou atmosféru. Letos závodím jen sporadicky a o to víc se na závody těším," říká před startem Rallysprintu Kopná Josef Semerád. Rallysprint Kopná odstartuje v sobotu 4. července v 9:00 z náměstí ve Slušovicích a po odjetí 76 ostrých kilometrů v devíti měřených testech se soutěžní posádky představí na stejném místě krátce před půl čtvrtou v sobotní odpoledne.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?