Jen dvě posádky Sherlog Racing Teamu nakonec přijedou na Rallysprint Kopná.
Sherlog Racing Team má za sebou trochu klidnější období bez závodů, které vyplnily školní povinnosti Martina Semeráda a příprava vozů Mitsubishi v zázemí dílen týmu na Žebráku. Mechanici týmu měli po posledních závodech v Telči a Hustopečích plné ruce práce, protože dva vozy doznaly podstatných kosmetických změn karoserie. Bohužel následky havárie v Telči se kromě plechů projevily i na měkké schránce posádky, a Martinův spolujezdec Bohouš Ceplecha má momentálně nohu v sádře. "Při nárazu v Telči se mi v nártu zlomily drobné kůstky, ale protože jsme týden na to jeli do Řecka, nechtěl jsem sádru a závod absolvoval se zlomeninou. Nebylo to nic moc, ale dalo se to zvládnout. Bohužel po návratu do Čech mi doktor při kontrole i s ohledem na předchozí zranění nohy doporučil sádru," popisuje anabázi s nohou Bohuslav Ceplecha.Před Rallysprintem Kopná, který se jevil jako ideální test na Barum Rally, kde chtějí Martin s Bohoušem startovat, byla ve hře i varianta oslovení náhradního spolujezdce. Vedoucí týmu Pepa Semerád k tomu dodává: "Chvíli jsme s Martinem uvažovali o tom, že by na Kopné jel s jiným mitfárou, ale nakonec jsme se rozhodli pro Martina s Bohoušem celý závod zrušit. Pro kluky teď bude dobré, když si trochu odpočinou z kolotoče závodů u nás i ve světě, a i vzhledem k vývoji rallysprintového mistrovství nemají co ztratit. Další posádka týmu Jarda Hejzlar a Pepa Král teď bohužel museli závodění s Mitsubishi přerušit, a na Kopné se vrátí do Škody Felicia KIT car, se kterou se jim loni docela dařilo. Na „Podkopku“ tedy jedeme s Mitsubishi jen já s Romanem Niemetzem." Rallysprint Kopná je proslulý svou velmi náročnou a zrádnou tratí, kde pravidelně dokazují svoji převahu domácí posádky. Pepa Semerád zde loni startoval po boku velezkušeného spolujezdce Filipa Schovánka. Jak na tento zážitek s ročním odstupem Josef Semerád vzpomíná? "Spolupráce s Filipem byla pro mě určitě zážitek. Je to profesionál každým coulem a zkušenosti ze světa jsou v jeho práci znát. Chvíli nám sice trvalo než jsme se sladili ve stylu rozpisu, který jsme každý používali dost odlišný, ale nakonec jsme se i přes nepříliš povedený výsledek dobře svezli. Byla to rozhodně dobrá zkušenost a s Filipem úzce spolupracujeme dodnes."Posádka Sherlog Racing Teamu Josef Semerád – Roman Niemetz na Kopné vsadí na své osvědčené Mitsubishi Lancer EVO IX a pokusí se vklínit mezi soupeře s rychlejší technikou v podobě vozů WRC a S2000. "Na Kopné je vždycky strašně těžké držet krok s místními, kteří tady znají každý kámen a dovedou vám popsat celou rychlostní zkoušku zpaměti i s tím, kde je jaký asfalt. Pro nás ostatní se tak vlastně jede trochu jiný závod, ale my s Romanem se budeme snažit s naším myšákem promluvit co nejvíc do absolutního pořadí, a přitom pobavit sebe i diváky kolem trati, kteří tady umí vytvořit ojedinělou atmosféru. Letos závodím jen sporadicky a o to víc se na závody těším," říká před startem Rallysprintu Kopná Josef Semerád. Rallysprint Kopná odstartuje v sobotu 4. července v 9:00 z náměstí ve Slušovicích a po odjetí 76 ostrých kilometrů v devíti měřených testech se soutěžní posádky představí na stejném místě krátce před půl čtvrtou v sobotní odpoledne.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).