Jen dvě posádky Sherlog Racing Teamu nakonec přijedou na Rallysprint Kopná.
Sherlog Racing Team má za sebou trochu klidnější období bez závodů, které vyplnily školní povinnosti Martina Semeráda a příprava vozů Mitsubishi v zázemí dílen týmu na Žebráku. Mechanici týmu měli po posledních závodech v Telči a Hustopečích plné ruce práce, protože dva vozy doznaly podstatných kosmetických změn karoserie. Bohužel následky havárie v Telči se kromě plechů projevily i na měkké schránce posádky, a Martinův spolujezdec Bohouš Ceplecha má momentálně nohu v sádře. "Při nárazu v Telči se mi v nártu zlomily drobné kůstky, ale protože jsme týden na to jeli do Řecka, nechtěl jsem sádru a závod absolvoval se zlomeninou. Nebylo to nic moc, ale dalo se to zvládnout. Bohužel po návratu do Čech mi doktor při kontrole i s ohledem na předchozí zranění nohy doporučil sádru," popisuje anabázi s nohou Bohuslav Ceplecha.Před Rallysprintem Kopná, který se jevil jako ideální test na Barum Rally, kde chtějí Martin s Bohoušem startovat, byla ve hře i varianta oslovení náhradního spolujezdce. Vedoucí týmu Pepa Semerád k tomu dodává: "Chvíli jsme s Martinem uvažovali o tom, že by na Kopné jel s jiným mitfárou, ale nakonec jsme se rozhodli pro Martina s Bohoušem celý závod zrušit. Pro kluky teď bude dobré, když si trochu odpočinou z kolotoče závodů u nás i ve světě, a i vzhledem k vývoji rallysprintového mistrovství nemají co ztratit. Další posádka týmu Jarda Hejzlar a Pepa Král teď bohužel museli závodění s Mitsubishi přerušit, a na Kopné se vrátí do Škody Felicia KIT car, se kterou se jim loni docela dařilo. Na „Podkopku“ tedy jedeme s Mitsubishi jen já s Romanem Niemetzem." Rallysprint Kopná je proslulý svou velmi náročnou a zrádnou tratí, kde pravidelně dokazují svoji převahu domácí posádky. Pepa Semerád zde loni startoval po boku velezkušeného spolujezdce Filipa Schovánka. Jak na tento zážitek s ročním odstupem Josef Semerád vzpomíná? "Spolupráce s Filipem byla pro mě určitě zážitek. Je to profesionál každým coulem a zkušenosti ze světa jsou v jeho práci znát. Chvíli nám sice trvalo než jsme se sladili ve stylu rozpisu, který jsme každý používali dost odlišný, ale nakonec jsme se i přes nepříliš povedený výsledek dobře svezli. Byla to rozhodně dobrá zkušenost a s Filipem úzce spolupracujeme dodnes."Posádka Sherlog Racing Teamu Josef Semerád – Roman Niemetz na Kopné vsadí na své osvědčené Mitsubishi Lancer EVO IX a pokusí se vklínit mezi soupeře s rychlejší technikou v podobě vozů WRC a S2000. "Na Kopné je vždycky strašně těžké držet krok s místními, kteří tady znají každý kámen a dovedou vám popsat celou rychlostní zkoušku zpaměti i s tím, kde je jaký asfalt. Pro nás ostatní se tak vlastně jede trochu jiný závod, ale my s Romanem se budeme snažit s naším myšákem promluvit co nejvíc do absolutního pořadí, a přitom pobavit sebe i diváky kolem trati, kteří tady umí vytvořit ojedinělou atmosféru. Letos závodím jen sporadicky a o to víc se na závody těším," říká před startem Rallysprintu Kopná Josef Semerád. Rallysprint Kopná odstartuje v sobotu 4. července v 9:00 z náměstí ve Slušovicích a po odjetí 76 ostrých kilometrů v devíti měřených testech se soutěžní posádky představí na stejném místě krátce před půl čtvrtou v sobotní odpoledne.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?