Vrcholnou akcí v Global Assistance Autodrom Česká Lípa je každoročně Mistrovství Evropy v rallycrossu. V letošním roce se tento prestižní závod uskuteční 12. – 13. září.
Rallycross - to je atraktivní a akční podívaná. Velké množství krátkých rozjížděk, mnoho soubojů o co nejlepší výsledek, nenechají diváky sedět v klidu na svých sedadlech. Největším zážitkem závodního víkendu jsou finálové jízdy, kde se rozhoduje o vítězích závodu v jednotlivých divizích.
Již potřinácté, a my věříme, že to bude šťastná třináctka, se na startu objeví nejlepší evropští jezdci ve všech třech vypsaných divizích. V letošním roce pořádáme poslední, a tedy finálový závod, celého desetidílného evropského šampionátu. Doufáme, že stejně jako v roce 2007, kdy jsme také pořádali finálový závod, se o titulech Mistrů Evropy rozhodne až u nás.
Novinkou letošního závodu bude „Joker lap“ – tedy žolíkové kolo. Na šotolinové části tratě, v blízkosti divácké tribuny, budujeme prodloužení, které v každé jízdě musí jednou absolvovat každý jezdec. Kolo s prodloužením musí být minimálně o dvě vteřiny pomalejší než normální kolo. Jezdec si sám určí, v kterém kole „Joker lap“ absolvuje. Pokud tak neučiní nebo jej absolvuje dvakrát bude chybující jezdec penalizován.
Pro návštěvníky letošního závodu se budeme snažit připravit atraktivní program a zajímavou podívanou. Opět chceme využít velkoplošnou obrazovku pro atraktivní záběry z celé trati. Ceník vstupenek a možnosti předprodeje budou včas zveřejněny. Také je možnost zajistit si VIP vstupenku jak pro jednotlivce, tak pro skupiny. Nabídky najdete v sekci VIP.
Rallycross je vypsán pro tři samostatné divize – 1, 1A a 2. Nejsledovanější a neatraktivnější je Divize 1, kde startují a nejvýkonnější speciály s náhonem na všechna čtyři kola a výkonem kolem 600 HP. Nejúspěšnějším evropským jezdcem současnosti je Kenneth Hansen. Tento švédský jezdec je čtrnáctinásobným Mistrem Evropy v rallycrossu a startuje na voze Citroën C4. Nejlepším českým jezdcem je dlouhodobě Pavel Koutný, který startuje s velmi výkonným speciálem Ford Fiesta.
Velká konkurence je v divizi 1A, kde startují speciály s jednou poháněnou nápravou a objemem motoru do 1600 ccm. Nejvýše v celkovém pořadí loňského mistrovství Evropy byl z českých jezdců Zdeněk Čermák se Škodou Fabia, který skončil na třetím místě.
Divize 2 v evropském rallycrossu prodělala velkou změnu. Vozy skupiny N s objemem 2000 ccm a pohonem přední nápravy vystřídají vozy skupiny A se stejným objemem, ale daleko většími možnostmi úprav a pohonem zadní nápravy. Zajímavostí je, že vozidlo na pohon zadní nápravy se může přestavět i z vozidla, které je vyráběné s pohonem přední nápravy. Tato vozidla se zkušebně zúčastňovala evropský závodů v minulých letech po názvem Rallycross Cup.
K tomuto významnému závodu jsme udělali nové česko – anglické internetové stránky. Na těchto stránkách budeme okamžitě informovat o všech novinkách v přípravě na náš závod, ale také budeme informovat o ostatních evropských závodech.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.