Vrcholnou akcí v Global Assistance Autodrom Česká Lípa je každoročně Mistrovství Evropy v rallycrossu. V letošním roce se tento prestižní závod uskuteční 12. – 13. září.
Rallycross - to je atraktivní a akční podívaná. Velké množství krátkých rozjížděk, mnoho soubojů o co nejlepší výsledek, nenechají diváky sedět v klidu na svých sedadlech. Největším zážitkem závodního víkendu jsou finálové jízdy, kde se rozhoduje o vítězích závodu v jednotlivých divizích.
Již potřinácté, a my věříme, že to bude šťastná třináctka, se na startu objeví nejlepší evropští jezdci ve všech třech vypsaných divizích. V letošním roce pořádáme poslední, a tedy finálový závod, celého desetidílného evropského šampionátu. Doufáme, že stejně jako v roce 2007, kdy jsme také pořádali finálový závod, se o titulech Mistrů Evropy rozhodne až u nás.
Novinkou letošního závodu bude „Joker lap“ – tedy žolíkové kolo. Na šotolinové části tratě, v blízkosti divácké tribuny, budujeme prodloužení, které v každé jízdě musí jednou absolvovat každý jezdec. Kolo s prodloužením musí být minimálně o dvě vteřiny pomalejší než normální kolo. Jezdec si sám určí, v kterém kole „Joker lap“ absolvuje. Pokud tak neučiní nebo jej absolvuje dvakrát bude chybující jezdec penalizován.
Pro návštěvníky letošního závodu se budeme snažit připravit atraktivní program a zajímavou podívanou. Opět chceme využít velkoplošnou obrazovku pro atraktivní záběry z celé trati. Ceník vstupenek a možnosti předprodeje budou včas zveřejněny. Také je možnost zajistit si VIP vstupenku jak pro jednotlivce, tak pro skupiny. Nabídky najdete v sekci VIP.
Rallycross je vypsán pro tři samostatné divize – 1, 1A a 2. Nejsledovanější a neatraktivnější je Divize 1, kde startují a nejvýkonnější speciály s náhonem na všechna čtyři kola a výkonem kolem 600 HP. Nejúspěšnějším evropským jezdcem současnosti je Kenneth Hansen. Tento švédský jezdec je čtrnáctinásobným Mistrem Evropy v rallycrossu a startuje na voze Citroën C4. Nejlepším českým jezdcem je dlouhodobě Pavel Koutný, který startuje s velmi výkonným speciálem Ford Fiesta.
Velká konkurence je v divizi 1A, kde startují speciály s jednou poháněnou nápravou a objemem motoru do 1600 ccm. Nejvýše v celkovém pořadí loňského mistrovství Evropy byl z českých jezdců Zdeněk Čermák se Škodou Fabia, který skončil na třetím místě.
Divize 2 v evropském rallycrossu prodělala velkou změnu. Vozy skupiny N s objemem 2000 ccm a pohonem přední nápravy vystřídají vozy skupiny A se stejným objemem, ale daleko většími možnostmi úprav a pohonem zadní nápravy. Zajímavostí je, že vozidlo na pohon zadní nápravy se může přestavět i z vozidla, které je vyráběné s pohonem přední nápravy. Tato vozidla se zkušebně zúčastňovala evropský závodů v minulých letech po názvem Rallycross Cup.
K tomuto významnému závodu jsme udělali nové česko – anglické internetové stránky. Na těchto stránkách budeme okamžitě informovat o všech novinkách v přípravě na náš závod, ale také budeme informovat o ostatních evropských závodech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.