Další porce bodů z Hustopečí

barvík, vladimír
barvík, vladimír, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Josef Janoušek 19. června 2009 10:47
Sdílej:

O uplynulém víkendu absolvovala posádka Barvík-Bartončík Agrotec Mogul Rally Hustopeče. Na posádky netradičně čekala speciálka na brněnském výstavišti a zbylá porce pátečních kilometrů se odjela za tmy, která spolu s nemalým množstvím šotoliny a vody vytvořily opravdu náročné podmínky.

Před dvěma lety se díky mávání na malou televizní helikoptéru stal Láďa Barvík Borcem na konec. Jaký byl tedy stav vzdušného prostoru v okolí letos? "Byl tam jeden, co se pořád motal nad tratí. Byl o hodně větší než ten před dvěma lety a dokonce jsem měl nutkání mu zamávat, ale tentokrát jsem udržel ruce na volantu." Posádka Anvel racing teamu vstoupila do závodu sedmým časem na speciálce v Brně a dokonce po třetí RZ figurovala na pátém místě na kterém přetrvala i přes zrušenou čtvrtou RZ. Pátá RZ však odstartovala propad výsledkovou listinou. Před Barvíka se během této RZ dostali Odložilík, Valoušek a Tarabus. Do konce první etapy ještě přibili Trojan s Hozákem a tak Vladimír s Pepou přenocovali na desátém místě.

Druhý den se začínalo až v pozdní dopoledne a toho využili Arazim s Jelínkem, kteří se posunuli před posádku Anvelu. Během první sobotní rundy, ale odpadli Orsák a Odložilík. Za cílem RZ 13 havaroval Hozák a na RZ 14 Tarabus, což posunulo Barvíka na osmou pozici. Tři RZ před koncem byly rozestupy kolem Barvíka takové, že změnu pozice by mohly zapříčinit jen technické problémy a tak si posádka pohlídala dojezd do cíle a body za osmou pozici. A jak se soutěž líbila posádce? "Výstaviště, tma a šotolina nám vlastně ani tak nevadí. Každá soutěž má své zvláštnosti a po tolika odjetých sezónách nás nemůže jen tak něco rozhodit. Přesto jsme už při tréninku tušili, že tahle soutěž nebude pro nás tak úspěšná jako Krumlov. Vzhledem k nepříjemným událostem, které před nedávnem postihly náš team, jsem nebyl v optimální závodnické pohodě, což se projevilo na mém slabém výkonu," vysvětluje pilot. "Musím uznat, že v Hustopečích nám k 8. místu pomohlo odstoupení některých posádek," dodal.

V absolutním pořadí figuruje Vladimír Barvík na skvělém šestém místě, když zatím dokončil všechny soutěže „velkého“ mistráku. "Je to asi nejlepší úvod sezóny za dobu co závodím. S výsledky panuje absolutní spokojenost."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.