O uplynulém víkendu absolvovala posádka Barvík-Bartončík Agrotec Mogul Rally Hustopeče. Na posádky netradičně čekala speciálka na brněnském výstavišti a zbylá porce pátečních kilometrů se odjela za tmy, která spolu s nemalým množstvím šotoliny a vody vytvořily opravdu náročné podmínky.
Před dvěma lety se díky mávání na malou televizní helikoptéru stal Láďa Barvík Borcem na konec. Jaký byl tedy stav vzdušného prostoru v okolí letos? "Byl tam jeden, co se pořád motal nad tratí. Byl o hodně větší než ten před dvěma lety a dokonce jsem měl nutkání mu zamávat, ale tentokrát jsem udržel ruce na volantu." Posádka Anvel racing teamu vstoupila do závodu sedmým časem na speciálce v Brně a dokonce po třetí RZ figurovala na pátém místě na kterém přetrvala i přes zrušenou čtvrtou RZ. Pátá RZ však odstartovala propad výsledkovou listinou. Před Barvíka se během této RZ dostali Odložilík, Valoušek a Tarabus. Do konce první etapy ještě přibili Trojan s Hozákem a tak Vladimír s Pepou přenocovali na desátém místě.
Druhý den se začínalo až v pozdní dopoledne a toho využili Arazim s Jelínkem, kteří se posunuli před posádku Anvelu. Během první sobotní rundy, ale odpadli Orsák a Odložilík. Za cílem RZ 13 havaroval Hozák a na RZ 14 Tarabus, což posunulo Barvíka na osmou pozici. Tři RZ před koncem byly rozestupy kolem Barvíka takové, že změnu pozice by mohly zapříčinit jen technické problémy a tak si posádka pohlídala dojezd do cíle a body za osmou pozici. A jak se soutěž líbila posádce? "Výstaviště, tma a šotolina nám vlastně ani tak nevadí. Každá soutěž má své zvláštnosti a po tolika odjetých sezónách nás nemůže jen tak něco rozhodit. Přesto jsme už při tréninku tušili, že tahle soutěž nebude pro nás tak úspěšná jako Krumlov. Vzhledem k nepříjemným událostem, které před nedávnem postihly náš team, jsem nebyl v optimální závodnické pohodě, což se projevilo na mém slabém výkonu," vysvětluje pilot. "Musím uznat, že v Hustopečích nám k 8. místu pomohlo odstoupení některých posádek," dodal.
V absolutním pořadí figuruje Vladimír Barvík na skvělém šestém místě, když zatím dokončil všechny soutěže „velkého“ mistráku. "Je to asi nejlepší úvod sezóny za dobu co závodím. S výsledky panuje absolutní spokojenost."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?