Ani napodruhé se nepodařilo Petru Šimurdovi a Milanu Dlouhému s vozem Opel Kadett v MČR-HA protnout pomyslnou cílovou pásku. Při Rallye Český Krumlov to ovšem nebylo za tak dramatických událostí jako při soutěži v okolí Klatov při premiérovém startu v českém mistrovství historických vozidel.
Na Šumavě východočeská posádka havarovala při předjíždění pomalejšího vozidla, stromky ještě prošly, zeď už nikoliv. Práce bylo hodně, času málo. "Z důvodu uvedené poruchy karoserie bylo na autě docela hodně práce, museli jsme ho kompletně vystrojit. Nakonec se vše podařilo a chtěl bych tímto všem, kdo se na opravě auta podílel, velmi poděkovat," váží si přístupu k opravě vozu Petr Šimurda. To ovšem ještě nevěděl, že po Krumlově budou mít mechanici práci znovu…Už na první rychlostní zkoušce, speciálce v Českých Budějovicích, bylo cosi špatně. "Z našeho pohledu to nebyla žádná sláva. Auto neposlouchalo podle mých představ, a tak jsme se superspeciálkou spíše protrápili, než abychom mohli pomýšlet na lepší umístění," hodnotí výkon v úvodní zkoušce soutěže Východočech. V cíli mu to ovšem i přes problémy stačilo na 4. místo s pětivteřinovou ztrátou na vedoucího Miroslava Janotu. Na druhé zkoušce následoval mírný propad pořadím, když zde zajela posádka Šimurda – Dlouhý 6. nejrychlejší čas. "Na Přídolí jsme se nějak nemohli najít a dál pokračovalo trápení s nastavením auta," řekl o téměř desetikilometrové vložce pilot Opelu Kadett.Kohout-Ján byla posledním testem pro dvojici týmu Spirit Racing. Co se stalo? "Zhruba na sedmém kilometru nám zůstala "zakvaltovaná" převodovka první rychlostí. Chvíli jsem zkoušel jedničku vyřadit, ale nešlo to. Tak jsem zastavil a počkali jsme na průjezd posádek startujících za námi. Abychom nemuseli čekat několik hodin na otevření tratě a příjezd odtahovky, vydali jsme se k cíli RZ, kde jsme pak auto definitivně odstavili," vysvětluje Petr Šimurda výsledný čas ze třetí RZ a zároveň důvod nedojetí Rallye Český Krumlov. Byť si soutěže posádka moc neužila, hodnotí ji kladně. "Je to z mého pohledu moc pěkná soutěž. Těšil jsem se hlavně na RZ Malonty, ale tam jsme bohužel nedojeli. Škoda, snad příště," doufá Petr Šimurda. I Milan Dlouhý přidává svůj názor na českokrumlovskou soutěž: "Došlo na slova všech zkušených, kteří nám referovali o Krumlově. Je to krásná, ale zároveň náročná soutěž. Bohužel díky závadě na převodovce jsme se moc nesvezli, ale už se těším na příští rok, až opět přijedeme."Kde se posádka objeví příště, je zatím velkou neznámou. "Co bude dál sami ještě nevíme, bohužel nám chybí finance," jmenuje hlavní příčinu dalších nejistých startů pilot. Zajímá-li Vás, která soutěž bude další pro Petra Šimurdu s Milanem Dlouhým, sledujte stránky www.trotinarallyeteam.cz.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.