Ani napodruhé se nepodařilo Petru Šimurdovi a Milanu Dlouhému s vozem Opel Kadett v MČR-HA protnout pomyslnou cílovou pásku. Při Rallye Český Krumlov to ovšem nebylo za tak dramatických událostí jako při soutěži v okolí Klatov při premiérovém startu v českém mistrovství historických vozidel.
Na Šumavě východočeská posádka havarovala při předjíždění pomalejšího vozidla, stromky ještě prošly, zeď už nikoliv. Práce bylo hodně, času málo. "Z důvodu uvedené poruchy karoserie bylo na autě docela hodně práce, museli jsme ho kompletně vystrojit. Nakonec se vše podařilo a chtěl bych tímto všem, kdo se na opravě auta podílel, velmi poděkovat," váží si přístupu k opravě vozu Petr Šimurda. To ovšem ještě nevěděl, že po Krumlově budou mít mechanici práci znovu…Už na první rychlostní zkoušce, speciálce v Českých Budějovicích, bylo cosi špatně. "Z našeho pohledu to nebyla žádná sláva. Auto neposlouchalo podle mých představ, a tak jsme se superspeciálkou spíše protrápili, než abychom mohli pomýšlet na lepší umístění," hodnotí výkon v úvodní zkoušce soutěže Východočech. V cíli mu to ovšem i přes problémy stačilo na 4. místo s pětivteřinovou ztrátou na vedoucího Miroslava Janotu. Na druhé zkoušce následoval mírný propad pořadím, když zde zajela posádka Šimurda – Dlouhý 6. nejrychlejší čas. "Na Přídolí jsme se nějak nemohli najít a dál pokračovalo trápení s nastavením auta," řekl o téměř desetikilometrové vložce pilot Opelu Kadett.Kohout-Ján byla posledním testem pro dvojici týmu Spirit Racing. Co se stalo? "Zhruba na sedmém kilometru nám zůstala "zakvaltovaná" převodovka první rychlostí. Chvíli jsem zkoušel jedničku vyřadit, ale nešlo to. Tak jsem zastavil a počkali jsme na průjezd posádek startujících za námi. Abychom nemuseli čekat několik hodin na otevření tratě a příjezd odtahovky, vydali jsme se k cíli RZ, kde jsme pak auto definitivně odstavili," vysvětluje Petr Šimurda výsledný čas ze třetí RZ a zároveň důvod nedojetí Rallye Český Krumlov. Byť si soutěže posádka moc neužila, hodnotí ji kladně. "Je to z mého pohledu moc pěkná soutěž. Těšil jsem se hlavně na RZ Malonty, ale tam jsme bohužel nedojeli. Škoda, snad příště," doufá Petr Šimurda. I Milan Dlouhý přidává svůj názor na českokrumlovskou soutěž: "Došlo na slova všech zkušených, kteří nám referovali o Krumlově. Je to krásná, ale zároveň náročná soutěž. Bohužel díky závadě na převodovce jsme se moc nesvezli, ale už se těším na příští rok, až opět přijedeme."Kde se posádka objeví příště, je zatím velkou neznámou. "Co bude dál sami ještě nevíme, bohužel nám chybí finance," jmenuje hlavní příčinu dalších nejistých startů pilot. Zajímá-li Vás, která soutěž bude další pro Petra Šimurdu s Milanem Dlouhým, sledujte stránky www.trotinarallyeteam.cz.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?