Ani napodruhé se nepodařilo Petru Šimurdovi a Milanu Dlouhému s vozem Opel Kadett v MČR-HA protnout pomyslnou cílovou pásku. Při Rallye Český Krumlov to ovšem nebylo za tak dramatických událostí jako při soutěži v okolí Klatov při premiérovém startu v českém mistrovství historických vozidel.
Na Šumavě východočeská posádka havarovala při předjíždění pomalejšího vozidla, stromky ještě prošly, zeď už nikoliv. Práce bylo hodně, času málo. "Z důvodu uvedené poruchy karoserie bylo na autě docela hodně práce, museli jsme ho kompletně vystrojit. Nakonec se vše podařilo a chtěl bych tímto všem, kdo se na opravě auta podílel, velmi poděkovat," váží si přístupu k opravě vozu Petr Šimurda. To ovšem ještě nevěděl, že po Krumlově budou mít mechanici práci znovu…Už na první rychlostní zkoušce, speciálce v Českých Budějovicích, bylo cosi špatně. "Z našeho pohledu to nebyla žádná sláva. Auto neposlouchalo podle mých představ, a tak jsme se superspeciálkou spíše protrápili, než abychom mohli pomýšlet na lepší umístění," hodnotí výkon v úvodní zkoušce soutěže Východočech. V cíli mu to ovšem i přes problémy stačilo na 4. místo s pětivteřinovou ztrátou na vedoucího Miroslava Janotu. Na druhé zkoušce následoval mírný propad pořadím, když zde zajela posádka Šimurda – Dlouhý 6. nejrychlejší čas. "Na Přídolí jsme se nějak nemohli najít a dál pokračovalo trápení s nastavením auta," řekl o téměř desetikilometrové vložce pilot Opelu Kadett.Kohout-Ján byla posledním testem pro dvojici týmu Spirit Racing. Co se stalo? "Zhruba na sedmém kilometru nám zůstala "zakvaltovaná" převodovka první rychlostí. Chvíli jsem zkoušel jedničku vyřadit, ale nešlo to. Tak jsem zastavil a počkali jsme na průjezd posádek startujících za námi. Abychom nemuseli čekat několik hodin na otevření tratě a příjezd odtahovky, vydali jsme se k cíli RZ, kde jsme pak auto definitivně odstavili," vysvětluje Petr Šimurda výsledný čas ze třetí RZ a zároveň důvod nedojetí Rallye Český Krumlov. Byť si soutěže posádka moc neužila, hodnotí ji kladně. "Je to z mého pohledu moc pěkná soutěž. Těšil jsem se hlavně na RZ Malonty, ale tam jsme bohužel nedojeli. Škoda, snad příště," doufá Petr Šimurda. I Milan Dlouhý přidává svůj názor na českokrumlovskou soutěž: "Došlo na slova všech zkušených, kteří nám referovali o Krumlově. Je to krásná, ale zároveň náročná soutěž. Bohužel díky závadě na převodovce jsme se moc nesvezli, ale už se těším na příští rok, až opět přijedeme."Kde se posádka objeví příště, je zatím velkou neznámou. "Co bude dál sami ještě nevíme, bohužel nám chybí finance," jmenuje hlavní příčinu dalších nejistých startů pilot. Zajímá-li Vás, která soutěž bude další pro Petra Šimurdu s Milanem Dlouhým, sledujte stránky www.trotinarallyeteam.cz.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.