Mezinárodní mistrovství České republiky v automobilových soutěžích pokračovalo na tradičních jihočeských rychlostních zkouškách jednoho z nejoblíbenějších závodů u nás – Rallye Český Krumlov.
Pořadatelé v letošním roce připravili náročnou soutěž, jejíž nástrahy překonal bez problémů málokdo. Jedním z takových byl Milan Kneifel, který společně s Radimem Strnadem letos podruhé usedl do Suzuki Ignis S1600. Dlouhá pauza byla znát, Milan neudržel tempo Antonína Tlusťáka, v cíli se však na zlínskou posádku dostaly věnce za stříbrnou příčku v rámci klasifikace vozů s jednou poháněnou nápravou, ve skupině A i třídě A6.Egon Smékal se představil s tradiční Hondou Civic Type R, na prvních zkouškách jej však zlobila elektronika. V závěru prvního dne zatáhl a po několika výtečných časech se vyhoupl do čela třídy N3. Po odstoupení svých největších soupeřů si pak již ve druhé etapě jen udržoval velký náskok na čele třídy.Jako již tradičně patřily Hondy Civic Vti týmu Sparrow Racing k nejrychlejším ve třídě N2. Svého historicky prvního vítězství v této třídě dosáhl Dan Vladyka, který k rychlosti přidal i notnou dávku štěstí, když se jako jeden z mála vyhnul defektům i jakýmkoliv problémům. Smůlu měl naopak Jan Jakubec, který v pátek ztratil spoustu času po defektu na RZ 4, přesto nakonec dokázal vybojovat druhou příčku ve třídě. Třetí Honda se tentokráte moc nesvezla, Václav Dunovský musel už po RZ 3 odstoupit kvůli poruše převodovky.Pouhý týden po Krumlově pokračuje rallysprintový šampionát. Na Rally Vysočina do Telče vyrazí čtveřice Civiců N2 s Tarabusem, Pešlěm, Lichovníkem a Vaškem za volantem. Ty doplní Petr Trnovec s Mitsubishi Lancer Evo IX.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?