Mezinárodní mistrovství České republiky v automobilových soutěžích pokračovalo na tradičních jihočeských rychlostních zkouškách jednoho z nejoblíbenějších závodů u nás – Rallye Český Krumlov.
Pořadatelé v letošním roce připravili náročnou soutěž, jejíž nástrahy překonal bez problémů málokdo. Jedním z takových byl Milan Kneifel, který společně s Radimem Strnadem letos podruhé usedl do Suzuki Ignis S1600. Dlouhá pauza byla znát, Milan neudržel tempo Antonína Tlusťáka, v cíli se však na zlínskou posádku dostaly věnce za stříbrnou příčku v rámci klasifikace vozů s jednou poháněnou nápravou, ve skupině A i třídě A6.Egon Smékal se představil s tradiční Hondou Civic Type R, na prvních zkouškách jej však zlobila elektronika. V závěru prvního dne zatáhl a po několika výtečných časech se vyhoupl do čela třídy N3. Po odstoupení svých největších soupeřů si pak již ve druhé etapě jen udržoval velký náskok na čele třídy.Jako již tradičně patřily Hondy Civic Vti týmu Sparrow Racing k nejrychlejším ve třídě N2. Svého historicky prvního vítězství v této třídě dosáhl Dan Vladyka, který k rychlosti přidal i notnou dávku štěstí, když se jako jeden z mála vyhnul defektům i jakýmkoliv problémům. Smůlu měl naopak Jan Jakubec, který v pátek ztratil spoustu času po defektu na RZ 4, přesto nakonec dokázal vybojovat druhou příčku ve třídě. Třetí Honda se tentokráte moc nesvezla, Václav Dunovský musel už po RZ 3 odstoupit kvůli poruše převodovky.Pouhý týden po Krumlově pokračuje rallysprintový šampionát. Na Rally Vysočina do Telče vyrazí čtveřice Civiců N2 s Tarabusem, Pešlěm, Lichovníkem a Vaškem za volantem. Ty doplní Petr Trnovec s Mitsubishi Lancer Evo IX.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.