Mezinárodní mistrovství České republiky v automobilových soutěžích pokračovalo na tradičních jihočeských rychlostních zkouškách jednoho z nejoblíbenějších závodů u nás – Rallye Český Krumlov.
Pořadatelé v letošním roce připravili náročnou soutěž, jejíž nástrahy překonal bez problémů málokdo. Jedním z takových byl Milan Kneifel, který společně s Radimem Strnadem letos podruhé usedl do Suzuki Ignis S1600. Dlouhá pauza byla znát, Milan neudržel tempo Antonína Tlusťáka, v cíli se však na zlínskou posádku dostaly věnce za stříbrnou příčku v rámci klasifikace vozů s jednou poháněnou nápravou, ve skupině A i třídě A6.Egon Smékal se představil s tradiční Hondou Civic Type R, na prvních zkouškách jej však zlobila elektronika. V závěru prvního dne zatáhl a po několika výtečných časech se vyhoupl do čela třídy N3. Po odstoupení svých největších soupeřů si pak již ve druhé etapě jen udržoval velký náskok na čele třídy.Jako již tradičně patřily Hondy Civic Vti týmu Sparrow Racing k nejrychlejším ve třídě N2. Svého historicky prvního vítězství v této třídě dosáhl Dan Vladyka, který k rychlosti přidal i notnou dávku štěstí, když se jako jeden z mála vyhnul defektům i jakýmkoliv problémům. Smůlu měl naopak Jan Jakubec, který v pátek ztratil spoustu času po defektu na RZ 4, přesto nakonec dokázal vybojovat druhou příčku ve třídě. Třetí Honda se tentokráte moc nesvezla, Václav Dunovský musel už po RZ 3 odstoupit kvůli poruše převodovky.Pouhý týden po Krumlově pokračuje rallysprintový šampionát. Na Rally Vysočina do Telče vyrazí čtveřice Civiců N2 s Tarabusem, Pešlěm, Lichovníkem a Vaškem za volantem. Ty doplní Petr Trnovec s Mitsubishi Lancer Evo IX.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.