Na tratích v okolí Českého Krumlova a Českých Budějovic, kde třetím podnikem pokračoval domácí šampionát v automobilových soutěžích, se Královéhradecký rally klub představil s vozem Volkswagen Polo posádky Jakub Urban -Jiří Švec.
Mladá dvojice měla získávat další zkušenosti na náročné ale populární soutěži, tým všakpotrápila stávkující technika. A nejen ta závodní. Proto se pro všechny členy týmu závodní víkend změnil spíše v jedno velké dobrodružství.
Už při cestě do Českých Budějovic, kde byla umístěna servisní zóna, si hlavu postavil doprovodný autobus. Díky této nečekané události nebylo vůbec jisté, zda se podaří závodní vůz a kompletní servisní zázemí dopravit včas do dějiště soutěže a Jakub s Jirkou se budou moci postavit na start. "Pro nás to byl po všech stránkách náročný víkend, s Jirkou jsme byli nakonec rádi, že jsme vůbec mohli jet. Jsme nesmírně vděční hlavně tátovi, který předvedl neuvěřitelnou obětavost a nasazení, a my mu s Jirkou moc děkujeme," ocenil Jakub Urban úsilí svého otce Pavla, který se musel v důsledku neposlušné servisní techniky poprat s množstvím problémů, ale Kubu s Jirkou přesto o možnost prvního startu v Českém Krumlově připravit nechtěl.
Jakuba Urbana, který ještě před rokem startoval v Poháru mládeže, čekaly nejdelší rychlostní zkoušky jeho dosavadní kariéry. Zkušenost k nezaplacení. Přesto se posádka Urban - Švec po páté rychlostní zkoušce držela na druhém místě průběžného hodnocení třídy N1. Bohužel se v závěru páteční etapy objevily technické problémy také na závodním voze a Kuba s Jirkou museli využít možnosti vrátit se do soutěže ve druhé etapě v rámci SupeRally. "Byla to skvělá zkušenost, krumlovské rychlostní zkoušky jsou skutečně parádní a já jsem poprvé jel tak dlouhé testy. Všechno bylo dobré až do poslední páteční erzety, na které nám odešla spojka. Bohužel se nám nepovedlo dojet ani do servisu. Zůstali jsme stát asi 15 kilometrů před Budějovicemi. Do servisní zóny jsme se nakonec dostali až kolem jedné hodiny v noci a do tří jsme pak pracovali na autě, protože jsme měnili jak spojku, tak převodovku," popisuje Jakub.
"Do uzavřeného parkoviště jsme auto předávali tři minuty před třetí hodinou, kdy by vypršel termín pro návrat do soutěže v rámci SupeRally. Naši mechanici Tapír s Jeníkem znovu předvedli, jak skvělými mechaniky jsou a patří jim za to obrovský dík," dodává navigátor Jirka Švec.
V sobotu ráno byl na programu první průjezd zřejmě nejznámějším testem českokrumlovské soutěže. RZ 6 Malonty ovšem pro Kubu s Jirkou znamenala definitivní konec. Z vyměněné převodovky vytekl olej a královéhradeckým mladíkům nezbylo nic jiného, než odstoupit. "Přibližně čtyři kilometry po startu Malont bylo jasné, že je zle. Dojeli jsme na kraj vesnice a telefonicky jsme se spojili s Pavlem. Protože jsme před sebou měli ještě nějakých 45 kilometrů rychlostních zkoušek a dlouhý přejezd do servisu, rozhodli jsme se vzdát. V opačném případě by škody na autě byly značné," popsal smutný konec rally Jirka Švec.
Královéhradecký rally klub nyní čekají hodiny usilovné práce v týmové dílně. Odměnou za vynaloženou námahu by pak měl být start obou vozů (VW Polo a Škoda Fabia) na Rallysprintu Kopná, který se na Zlínsku uskuteční ve dnech 3. a 4. července.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.