Na tratích v okolí Českého Krumlova a Českých Budějovic, kde třetím podnikem pokračoval domácí šampionát v automobilových soutěžích, se Královéhradecký rally klub představil s vozem Volkswagen Polo posádky Jakub Urban -Jiří Švec.
Mladá dvojice měla získávat další zkušenosti na náročné ale populární soutěži, tým všakpotrápila stávkující technika. A nejen ta závodní. Proto se pro všechny členy týmu závodní víkend změnil spíše v jedno velké dobrodružství.
Už při cestě do Českých Budějovic, kde byla umístěna servisní zóna, si hlavu postavil doprovodný autobus. Díky této nečekané události nebylo vůbec jisté, zda se podaří závodní vůz a kompletní servisní zázemí dopravit včas do dějiště soutěže a Jakub s Jirkou se budou moci postavit na start. "Pro nás to byl po všech stránkách náročný víkend, s Jirkou jsme byli nakonec rádi, že jsme vůbec mohli jet. Jsme nesmírně vděční hlavně tátovi, který předvedl neuvěřitelnou obětavost a nasazení, a my mu s Jirkou moc děkujeme," ocenil Jakub Urban úsilí svého otce Pavla, který se musel v důsledku neposlušné servisní techniky poprat s množstvím problémů, ale Kubu s Jirkou přesto o možnost prvního startu v Českém Krumlově připravit nechtěl.
Jakuba Urbana, který ještě před rokem startoval v Poháru mládeže, čekaly nejdelší rychlostní zkoušky jeho dosavadní kariéry. Zkušenost k nezaplacení. Přesto se posádka Urban - Švec po páté rychlostní zkoušce držela na druhém místě průběžného hodnocení třídy N1. Bohužel se v závěru páteční etapy objevily technické problémy také na závodním voze a Kuba s Jirkou museli využít možnosti vrátit se do soutěže ve druhé etapě v rámci SupeRally. "Byla to skvělá zkušenost, krumlovské rychlostní zkoušky jsou skutečně parádní a já jsem poprvé jel tak dlouhé testy. Všechno bylo dobré až do poslední páteční erzety, na které nám odešla spojka. Bohužel se nám nepovedlo dojet ani do servisu. Zůstali jsme stát asi 15 kilometrů před Budějovicemi. Do servisní zóny jsme se nakonec dostali až kolem jedné hodiny v noci a do tří jsme pak pracovali na autě, protože jsme měnili jak spojku, tak převodovku," popisuje Jakub.
"Do uzavřeného parkoviště jsme auto předávali tři minuty před třetí hodinou, kdy by vypršel termín pro návrat do soutěže v rámci SupeRally. Naši mechanici Tapír s Jeníkem znovu předvedli, jak skvělými mechaniky jsou a patří jim za to obrovský dík," dodává navigátor Jirka Švec.
V sobotu ráno byl na programu první průjezd zřejmě nejznámějším testem českokrumlovské soutěže. RZ 6 Malonty ovšem pro Kubu s Jirkou znamenala definitivní konec. Z vyměněné převodovky vytekl olej a královéhradeckým mladíkům nezbylo nic jiného, než odstoupit. "Přibližně čtyři kilometry po startu Malont bylo jasné, že je zle. Dojeli jsme na kraj vesnice a telefonicky jsme se spojili s Pavlem. Protože jsme před sebou měli ještě nějakých 45 kilometrů rychlostních zkoušek a dlouhý přejezd do servisu, rozhodli jsme se vzdát. V opačném případě by škody na autě byly značné," popsal smutný konec rally Jirka Švec.
Královéhradecký rally klub nyní čekají hodiny usilovné práce v týmové dílně. Odměnou za vynaloženou námahu by pak měl být start obou vozů (VW Polo a Škoda Fabia) na Rallysprintu Kopná, který se na Zlínsku uskuteční ve dnech 3. a 4. července.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.