Na tratích v okolí Českého Krumlova a Českých Budějovic, kde třetím podnikem pokračoval domácí šampionát v automobilových soutěžích, se Královéhradecký rally klub představil s vozem Volkswagen Polo posádky Jakub Urban -Jiří Švec.
Mladá dvojice měla získávat další zkušenosti na náročné ale populární soutěži, tým všakpotrápila stávkující technika. A nejen ta závodní. Proto se pro všechny členy týmu závodní víkend změnil spíše v jedno velké dobrodružství.
Už při cestě do Českých Budějovic, kde byla umístěna servisní zóna, si hlavu postavil doprovodný autobus. Díky této nečekané události nebylo vůbec jisté, zda se podaří závodní vůz a kompletní servisní zázemí dopravit včas do dějiště soutěže a Jakub s Jirkou se budou moci postavit na start. "Pro nás to byl po všech stránkách náročný víkend, s Jirkou jsme byli nakonec rádi, že jsme vůbec mohli jet. Jsme nesmírně vděční hlavně tátovi, který předvedl neuvěřitelnou obětavost a nasazení, a my mu s Jirkou moc děkujeme," ocenil Jakub Urban úsilí svého otce Pavla, který se musel v důsledku neposlušné servisní techniky poprat s množstvím problémů, ale Kubu s Jirkou přesto o možnost prvního startu v Českém Krumlově připravit nechtěl.
Jakuba Urbana, který ještě před rokem startoval v Poháru mládeže, čekaly nejdelší rychlostní zkoušky jeho dosavadní kariéry. Zkušenost k nezaplacení. Přesto se posádka Urban - Švec po páté rychlostní zkoušce držela na druhém místě průběžného hodnocení třídy N1. Bohužel se v závěru páteční etapy objevily technické problémy také na závodním voze a Kuba s Jirkou museli využít možnosti vrátit se do soutěže ve druhé etapě v rámci SupeRally. "Byla to skvělá zkušenost, krumlovské rychlostní zkoušky jsou skutečně parádní a já jsem poprvé jel tak dlouhé testy. Všechno bylo dobré až do poslední páteční erzety, na které nám odešla spojka. Bohužel se nám nepovedlo dojet ani do servisu. Zůstali jsme stát asi 15 kilometrů před Budějovicemi. Do servisní zóny jsme se nakonec dostali až kolem jedné hodiny v noci a do tří jsme pak pracovali na autě, protože jsme měnili jak spojku, tak převodovku," popisuje Jakub.
"Do uzavřeného parkoviště jsme auto předávali tři minuty před třetí hodinou, kdy by vypršel termín pro návrat do soutěže v rámci SupeRally. Naši mechanici Tapír s Jeníkem znovu předvedli, jak skvělými mechaniky jsou a patří jim za to obrovský dík," dodává navigátor Jirka Švec.
V sobotu ráno byl na programu první průjezd zřejmě nejznámějším testem českokrumlovské soutěže. RZ 6 Malonty ovšem pro Kubu s Jirkou znamenala definitivní konec. Z vyměněné převodovky vytekl olej a královéhradeckým mladíkům nezbylo nic jiného, než odstoupit. "Přibližně čtyři kilometry po startu Malont bylo jasné, že je zle. Dojeli jsme na kraj vesnice a telefonicky jsme se spojili s Pavlem. Protože jsme před sebou měli ještě nějakých 45 kilometrů rychlostních zkoušek a dlouhý přejezd do servisu, rozhodli jsme se vzdát. V opačném případě by škody na autě byly značné," popsal smutný konec rally Jirka Švec.
Královéhradecký rally klub nyní čekají hodiny usilovné práce v týmové dílně. Odměnou za vynaloženou námahu by pak měl být start obou vozů (VW Polo a Škoda Fabia) na Rallysprintu Kopná, který se na Zlínsku uskuteční ve dnech 3. a 4. července.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?