Zlínská posádka Autoline rally teamu – Jan Jelínek a Miroslav Kotěna – má za sebou úspěšný víkend v rámci Rally Český Krumlov. Tentokrát si s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX dojela stejně jako na Šumavě pro celkové sedmé místo, devět bodů a posun na průběžnou osmou příčku v tabulce MMČR v rally.
"Pěkné erzety, krásná krajina a ještě k tomu dobrý výsledek v cíli – myslím, že to byl nejen pro nás podařený víkend," říká Jan Jelínek, sedmý jezdec konečného pořadí Rally Český Krumlov.
"Krumlov se nám letos podařil, jsme moc rádi. Stejně jako na Šumavě jsme si dali za cíl především dojet v pořádku do cíle,“ říká k plánům před krásnou jihočeskou soutěží Honza Jelínek. „To se nám nakonec podařilo, i když nějaké to zaváhání přece jen bylo a musíme poděkovat i pověstnému štěstíčku, které při nás tentokrát stálo především v závěru soutěže."
Červený Lancer se startovním číslem 12 odstartoval do páteční etapy pátým časem na divácké speciálce v Českých Budějovicích. Poté zajížděl zlínský jezdec pravidelně časy kolem desáté příčky, což znamenalo na závěr prvního soutěžního dne devátou pozici celkového pořadí.
"Pátek jsme začali dobře, nechtěl jsem nikde udělat zbytečnou chybu a měli jsme i štěstí, když se nám vyhnul téměř jistý defekt na RZ3. Auta před námi vyjela v jedné zatáčce stopu trochu ostřeji a v trávě tam byl schovaný kus skály, na který jsme pak najeli asi skoro všichni. Ani nevím, kolik se tam vlastně dohromady řešilo defektů. Nás to samozřejmě nakoplo pořádně také, ozvala se rána a už jsem se pomalu chystal na výměnu gumy. Ale auto jelo pořád dál, takže to nakonec dopadlo dobře. Uštípli jsme jen kus ráfku," popisuje Honza úvod soutěže. "Při druhém nočním průjezdu už jsme si na to dali pozor, ale přece jen jsme v jednom místě udělali chybu a špatně odbočili. Nemohl jsem zařadit zpátečku a než se to podařilo, ztratili jsme určitě spoustu času. Jinak auto fungovalo dobře a těšili jsme se na další den."
V sobotu si Honza s Mirkem zopakovali na Malontech úvodní pátý čas a pak hned po sobě několik osmých. Desátá rychlostní zkouška přinesla odstoupení Dana Běhálka a tedy posun z deváté na osmou příčku. Do cíle už chyběly jen dva měřené úseky.
"V sobotu jsme zahájili poměrně dobře, ale později jsme začali trochu ztrácet. Auto nejelo úplně ideálně, možná že turbo nepracovalo zcela správně. Nebylo to ale nic tak vážného, abychom nemohli dokončit poslední dvě erzety. I když, málem se nám to přece jen nepodařilo. Na druhém Slavkově jsme měli trochu krizi a v jednom místě jsme v docela velké rychlosti vyklouzli ven směrem do lesa. Mirek už pomalu viděl nad hlavou šišky, ale naštěstí jsme to nějak udrželi a nakoplo nás to zpátky na cestu. Přišli jsme o pouze o práh, takže štěstěna stála tentokrát při nás. V cíli jsme se dozvěděli, že Jarek Orsák nedokončil, Pepu Petáka jsme udrželi za sebou, a díky tomu z toho nakonec bylo sedmé místo," hodnotí závěr krumlovské rally zlínský pilot.
Posádka si tak už druhou sedmou příčkou v řadě plně vynahradila loňské krumlovské „koupání“ a celý Autoline rally team se už pilně připravuje na další závod sezony, červnovou Agrotec Mogul Rally Hustopeče.
"Pěkné erzety, krásná krajina a ještě k tomu dobrý výsledek v cíli – myslím, že to byl nejen pro nás podařený víkend. Díky moc i všem divákům na trati, našim partnerům a celému týmu. Teď už se ale musíme naplno soustředit na Hustopeče, kde se loni podařilo vybojovat bronz. Uvidíme, jak se zadaří letos, " uzavírá letošní Rally Český Krumlov Honza Jelínek.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?