O víkendu 29.-30. května se historické město Telč stane centrem dění fanoušků rallyového sportu. Odstartuje tu již 10. ročník Rally Vysočina, druhý podnik letošního kalendáře automobilových sprintrally a Poháru ČR v rally.
Původní termín konání soutěže byl až v listopadu 2009, ale po březnovém odřeknutí pořadatelů Böttcher rally Vyškov byl závod nabídnut pořadatelům Rally Vysočina. Nutno přiznat, že dva a půl měsíce na uspořádání MČR ve sprintu je doba velmi krátká a šibeniční, panovaly určité obavy z jednotlivých povolení, ale nakonec můžeme říct, že závod je připraven. V přípravách na letošní rok se předpokládala příprava dvou nových RZ, ale nakonec se povedla pouze jedna. I tak se drtivá většina závodního pole sveze na pro ně neznámých vložkách na Vysočině.Celý závod se bude odehrávat v blízkém okolí Telče, a v jeho centru, na Náměstí Zachariáše z Hradce v sobotu 30.května odstartuje z rampy první posádka a to v 7.30 hodin. Pojede se systém 3x3 RZ s tím, že přeskupení je umístěno v obci Krahulčí a první vůz v cíly očekáváme v 15 hodin opět v historickém centru Telče.V Telči je umístěno i servisní parkoviště, technická a administrativní přejímka. Vzhledem ke krátkým vzdálenostem jednotlivých RZ je propustnost tratě pro 120 soutěžních vozů.Krátké představení jednotlivých RZ:RZ 1,4,7 - Radkov - krátká a poměrně rychlá RZ s velmi pěknými TOP diváckými místy v obci Strachoňovice a Dolní VilímečRZ 2,5,8 - Dyjička - technicky velmi náročná RZ, zůstala zachovalá jako vloni s malou úpravou, divácké místo ve ZvolenovicíchRZ 3,6,9 - Lhotka - nová RZ - střídání rychlých úseků a technickými pasážemi, několik horizontů se skoky - pěkné divácké místo v Řásné a hlavně v obci Lhotka.Divácká místa budou zveřejněna začátkem týdne na www.rallyvysocina.com , stejně tak koncem týdne i celková mapa závodu. Oficiální program bude k dispozici týden před závody na čerpacích stanicích a na informačních centrech v Telči a jeho okolí.Na pěkný sportovní zážitek zveme všechny slušné fanoušky rally, kteří budou poslouchat pokyny pořadatelů, nebudou stát v zakázaných prostorech, přebíhat a pohybovat se po trati v průběhu závodu a nebudou jinak ohrožovat bezpečnost svou i ostatních.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.