O víkendu 29.-30. května se historické město Telč stane centrem dění fanoušků rallyového sportu. Odstartuje tu již 10. ročník Rally Vysočina, druhý podnik letošního kalendáře automobilových sprintrally a Poháru ČR v rally.
Původní termín konání soutěže byl až v listopadu 2009, ale po březnovém odřeknutí pořadatelů Böttcher rally Vyškov byl závod nabídnut pořadatelům Rally Vysočina. Nutno přiznat, že dva a půl měsíce na uspořádání MČR ve sprintu je doba velmi krátká a šibeniční, panovaly určité obavy z jednotlivých povolení, ale nakonec můžeme říct, že závod je připraven. V přípravách na letošní rok se předpokládala příprava dvou nových RZ, ale nakonec se povedla pouze jedna. I tak se drtivá většina závodního pole sveze na pro ně neznámých vložkách na Vysočině.Celý závod se bude odehrávat v blízkém okolí Telče, a v jeho centru, na Náměstí Zachariáše z Hradce v sobotu 30.května odstartuje z rampy první posádka a to v 7.30 hodin. Pojede se systém 3x3 RZ s tím, že přeskupení je umístěno v obci Krahulčí a první vůz v cíly očekáváme v 15 hodin opět v historickém centru Telče.V Telči je umístěno i servisní parkoviště, technická a administrativní přejímka. Vzhledem ke krátkým vzdálenostem jednotlivých RZ je propustnost tratě pro 120 soutěžních vozů.Krátké představení jednotlivých RZ:RZ 1,4,7 - Radkov - krátká a poměrně rychlá RZ s velmi pěknými TOP diváckými místy v obci Strachoňovice a Dolní VilímečRZ 2,5,8 - Dyjička - technicky velmi náročná RZ, zůstala zachovalá jako vloni s malou úpravou, divácké místo ve ZvolenovicíchRZ 3,6,9 - Lhotka - nová RZ - střídání rychlých úseků a technickými pasážemi, několik horizontů se skoky - pěkné divácké místo v Řásné a hlavně v obci Lhotka.Divácká místa budou zveřejněna začátkem týdne na www.rallyvysocina.com , stejně tak koncem týdne i celková mapa závodu. Oficiální program bude k dispozici týden před závody na čerpacích stanicích a na informačních centrech v Telči a jeho okolí.Na pěkný sportovní zážitek zveme všechny slušné fanoušky rally, kteří budou poslouchat pokyny pořadatelů, nebudou stát v zakázaných prostorech, přebíhat a pohybovat se po trati v průběhu závodu a nebudou jinak ohrožovat bezpečnost svou i ostatních.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?