O víkendu 29.-30. května se historické město Telč stane centrem dění fanoušků rallyového sportu. Odstartuje tu již 10. ročník Rally Vysočina, druhý podnik letošního kalendáře automobilových sprintrally a Poháru ČR v rally.
Původní termín konání soutěže byl až v listopadu 2009, ale po březnovém odřeknutí pořadatelů Böttcher rally Vyškov byl závod nabídnut pořadatelům Rally Vysočina. Nutno přiznat, že dva a půl měsíce na uspořádání MČR ve sprintu je doba velmi krátká a šibeniční, panovaly určité obavy z jednotlivých povolení, ale nakonec můžeme říct, že závod je připraven. V přípravách na letošní rok se předpokládala příprava dvou nových RZ, ale nakonec se povedla pouze jedna. I tak se drtivá většina závodního pole sveze na pro ně neznámých vložkách na Vysočině.Celý závod se bude odehrávat v blízkém okolí Telče, a v jeho centru, na Náměstí Zachariáše z Hradce v sobotu 30.května odstartuje z rampy první posádka a to v 7.30 hodin. Pojede se systém 3x3 RZ s tím, že přeskupení je umístěno v obci Krahulčí a první vůz v cíly očekáváme v 15 hodin opět v historickém centru Telče.V Telči je umístěno i servisní parkoviště, technická a administrativní přejímka. Vzhledem ke krátkým vzdálenostem jednotlivých RZ je propustnost tratě pro 120 soutěžních vozů.Krátké představení jednotlivých RZ:RZ 1,4,7 - Radkov - krátká a poměrně rychlá RZ s velmi pěknými TOP diváckými místy v obci Strachoňovice a Dolní VilímečRZ 2,5,8 - Dyjička - technicky velmi náročná RZ, zůstala zachovalá jako vloni s malou úpravou, divácké místo ve ZvolenovicíchRZ 3,6,9 - Lhotka - nová RZ - střídání rychlých úseků a technickými pasážemi, několik horizontů se skoky - pěkné divácké místo v Řásné a hlavně v obci Lhotka.Divácká místa budou zveřejněna začátkem týdne na www.rallyvysocina.com , stejně tak koncem týdne i celková mapa závodu. Oficiální program bude k dispozici týden před závody na čerpacích stanicích a na informačních centrech v Telči a jeho okolí.Na pěkný sportovní zážitek zveme všechny slušné fanoušky rally, kteří budou poslouchat pokyny pořadatelů, nebudou stát v zakázaných prostorech, přebíhat a pohybovat se po trati v průběhu závodu a nebudou jinak ohrožovat bezpečnost svou i ostatních.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?