O víkendu 29.-30. května se historické město Telč stane centrem dění fanoušků rallyového sportu. Odstartuje tu již 10. ročník Rally Vysočina, druhý podnik letošního kalendáře automobilových sprintrally a Poháru ČR v rally.
Původní termín konání soutěže byl až v listopadu 2009, ale po březnovém odřeknutí pořadatelů Böttcher rally Vyškov byl závod nabídnut pořadatelům Rally Vysočina. Nutno přiznat, že dva a půl měsíce na uspořádání MČR ve sprintu je doba velmi krátká a šibeniční, panovaly určité obavy z jednotlivých povolení, ale nakonec můžeme říct, že závod je připraven. V přípravách na letošní rok se předpokládala příprava dvou nových RZ, ale nakonec se povedla pouze jedna. I tak se drtivá většina závodního pole sveze na pro ně neznámých vložkách na Vysočině.Celý závod se bude odehrávat v blízkém okolí Telče, a v jeho centru, na Náměstí Zachariáše z Hradce v sobotu 30.května odstartuje z rampy první posádka a to v 7.30 hodin. Pojede se systém 3x3 RZ s tím, že přeskupení je umístěno v obci Krahulčí a první vůz v cíly očekáváme v 15 hodin opět v historickém centru Telče.V Telči je umístěno i servisní parkoviště, technická a administrativní přejímka. Vzhledem ke krátkým vzdálenostem jednotlivých RZ je propustnost tratě pro 120 soutěžních vozů.Krátké představení jednotlivých RZ:RZ 1,4,7 - Radkov - krátká a poměrně rychlá RZ s velmi pěknými TOP diváckými místy v obci Strachoňovice a Dolní VilímečRZ 2,5,8 - Dyjička - technicky velmi náročná RZ, zůstala zachovalá jako vloni s malou úpravou, divácké místo ve ZvolenovicíchRZ 3,6,9 - Lhotka - nová RZ - střídání rychlých úseků a technickými pasážemi, několik horizontů se skoky - pěkné divácké místo v Řásné a hlavně v obci Lhotka.Divácká místa budou zveřejněna začátkem týdne na www.rallyvysocina.com , stejně tak koncem týdne i celková mapa závodu. Oficiální program bude k dispozici týden před závody na čerpacích stanicích a na informačních centrech v Telči a jeho okolí.Na pěkný sportovní zážitek zveme všechny slušné fanoušky rally, kteří budou poslouchat pokyny pořadatelů, nebudou stát v zakázaných prostorech, přebíhat a pohybovat se po trati v průběhu závodu a nebudou jinak ohrožovat bezpečnost svou i ostatních.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?