Posádka továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký-Petr Starý obsadila v rallye na Azorských ostrovech skvělé druhé místo.
Přestože byl Kopecký považován především za asfaltového specialistu a na šotolině nezávodil téměř rok, od začátku soutěže ukazoval, že i na nezpevněném povrchu umí být s Fabií Super 2000 velmi rychlý a pravidelně zajížděl časy v absolutní špičce. Páteční den končila posádka Kopecký-Starý na celkovém třetím místě okořeněném vítězstvím v páté erzetě, s celkovou ztrátou 10,4 vteřiny na druhé místo. Sobotní porci rychlostních zkoušek začal Kopecký stíhací jízdou na druhého Vouilloze a po dvou erzetách se dostal na druhou příčku, kterou až do konce soutěže nepustil.
Pro tým Škoda Motorsport byla azorská rally první ostrou zkouškou na šotolinovém povrchu; specialistou na něj je zejména finský pilot Juho Hänninen. Ten také vyhrál v pátek hned úvodní rychlostní zkoušku dne. Ve třetí rychlostní zkoušce však poškodil zavěšení pravého zadního kola a nabral ztrátu více než 11 minut. Po opravě v servisu zajížděl Juho i nadále jedny z nejrychlejších časů. Naděje na dobrý výsledek ale už byly díky velké ztrátě tytam a definitivně vyhasly v desáté etapě po Finově havárii. Nikomu z posádky se naštěstí nic nestalo, vůz však po převrácení přes střechu vypadal, že nebude schopen pokračovat v závodě. Díky skvělé práci týmu mechaniků se ale Hänninenovo auto objevilo v sobotu ráno znovu na startu. A i když posádka už pro značku bodovat nemohla, odvezla si alespoň vítězství ve čtyřech sobotních rychlostních zkouškách.
Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, azorskou rally komentuje: "Pro celý tým byla rally na Azorských ostrovech svým způsobem srovnatelná s lednovou premiérou v Monte Carlu, neboť jsme na šotolině závodili poprvé a na Azorech jsme jako tým byli rovněž poprvé. Už v Monte jsme myslím ukázali, že vývoj projektu Fabia Super 2000 jde správným směrem. Jsem přesvědčen, že skvělé druhé místo Jana Kopeckého potvrzuje fakt, že Fabia umí být rychlá a spolehlivá. Pro nás je dobrým znamením i rostoucí zájem o náš speciál v rámci zákaznického prodeje. Věřím, že jsme dnešním výsledkem definitivně potvrdili naši schopnost měřit se s těmi nejlepšími a do budoucna můžeme myslet i na příčky nejvyšší. Chtěl bych poděkovat posádce Kopecký-Starý za špičkový výkon a celému týmu za perfektní souhru a poctivou práci. Všichni si přejeme, abychom v tomto duchu pokračovali i nadále. Co se týká našeho dalšího soutěžního programu, provedeme si opět interní analýzu Azor a poté rozhodneme o nejbližší budoucnosti".
Jan Kopecký: "Sata rally Azory byla skutečně jednou z nejtěžších soutěží, které jsem kdy absolvoval. Náročnost rychlostních zkoušek ještě umocňovalo nečekaně špatné počasí, které nás provázelo již od rána posledního dne. Na druhou stranu jsem od počátku cítil, že se mohu na své auto stoprocentně spolehnout a na všech rychlostních zkouškách bojovat naplno. To si myslím, že jsme společně s Petrem dokázali tím, že jsme vybojovali a poté i udrželi výborné druhé místo. Toto umístění je nejenom pro naši posádku, ale zejména pro celý tým Škoda Motorsport vynikající odměnou za dosud odvedenou práci."
Juho Hänninen: "Azorská rally byla mou první šotolinovou soutěží s Fabií Super 2000 a přes její nepříznivý průběh si z ní odnáším ty nejlepší pocity. Jsem přesvědčen, že autu prakticky nic neschází, jen si na něj musím více zvyknout, abych se pro příště vyvaroval zbytečných chyb jako tady na Azorech. Především bych však chtěl poděkovat celému týmu za fantastickou práci, kterou odvedl při opravě mého auta. Věřím, že se mu v blízké budoucnosti odvděčím dobrými výsledky."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?