Posádka továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký-Petr Starý obsadila v rallye na Azorských ostrovech skvělé druhé místo.
Přestože byl Kopecký považován především za asfaltového specialistu a na šotolině nezávodil téměř rok, od začátku soutěže ukazoval, že i na nezpevněném povrchu umí být s Fabií Super 2000 velmi rychlý a pravidelně zajížděl časy v absolutní špičce. Páteční den končila posádka Kopecký-Starý na celkovém třetím místě okořeněném vítězstvím v páté erzetě, s celkovou ztrátou 10,4 vteřiny na druhé místo. Sobotní porci rychlostních zkoušek začal Kopecký stíhací jízdou na druhého Vouilloze a po dvou erzetách se dostal na druhou příčku, kterou až do konce soutěže nepustil.
Pro tým Škoda Motorsport byla azorská rally první ostrou zkouškou na šotolinovém povrchu; specialistou na něj je zejména finský pilot Juho Hänninen. Ten také vyhrál v pátek hned úvodní rychlostní zkoušku dne. Ve třetí rychlostní zkoušce však poškodil zavěšení pravého zadního kola a nabral ztrátu více než 11 minut. Po opravě v servisu zajížděl Juho i nadále jedny z nejrychlejších časů. Naděje na dobrý výsledek ale už byly díky velké ztrátě tytam a definitivně vyhasly v desáté etapě po Finově havárii. Nikomu z posádky se naštěstí nic nestalo, vůz však po převrácení přes střechu vypadal, že nebude schopen pokračovat v závodě. Díky skvělé práci týmu mechaniků se ale Hänninenovo auto objevilo v sobotu ráno znovu na startu. A i když posádka už pro značku bodovat nemohla, odvezla si alespoň vítězství ve čtyřech sobotních rychlostních zkouškách.
Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, azorskou rally komentuje: "Pro celý tým byla rally na Azorských ostrovech svým způsobem srovnatelná s lednovou premiérou v Monte Carlu, neboť jsme na šotolině závodili poprvé a na Azorech jsme jako tým byli rovněž poprvé. Už v Monte jsme myslím ukázali, že vývoj projektu Fabia Super 2000 jde správným směrem. Jsem přesvědčen, že skvělé druhé místo Jana Kopeckého potvrzuje fakt, že Fabia umí být rychlá a spolehlivá. Pro nás je dobrým znamením i rostoucí zájem o náš speciál v rámci zákaznického prodeje. Věřím, že jsme dnešním výsledkem definitivně potvrdili naši schopnost měřit se s těmi nejlepšími a do budoucna můžeme myslet i na příčky nejvyšší. Chtěl bych poděkovat posádce Kopecký-Starý za špičkový výkon a celému týmu za perfektní souhru a poctivou práci. Všichni si přejeme, abychom v tomto duchu pokračovali i nadále. Co se týká našeho dalšího soutěžního programu, provedeme si opět interní analýzu Azor a poté rozhodneme o nejbližší budoucnosti".
Jan Kopecký: "Sata rally Azory byla skutečně jednou z nejtěžších soutěží, které jsem kdy absolvoval. Náročnost rychlostních zkoušek ještě umocňovalo nečekaně špatné počasí, které nás provázelo již od rána posledního dne. Na druhou stranu jsem od počátku cítil, že se mohu na své auto stoprocentně spolehnout a na všech rychlostních zkouškách bojovat naplno. To si myslím, že jsme společně s Petrem dokázali tím, že jsme vybojovali a poté i udrželi výborné druhé místo. Toto umístění je nejenom pro naši posádku, ale zejména pro celý tým Škoda Motorsport vynikající odměnou za dosud odvedenou práci."
Juho Hänninen: "Azorská rally byla mou první šotolinovou soutěží s Fabií Super 2000 a přes její nepříznivý průběh si z ní odnáším ty nejlepší pocity. Jsem přesvědčen, že autu prakticky nic neschází, jen si na něj musím více zvyknout, abych se pro příště vyvaroval zbytečných chyb jako tady na Azorech. Především bych však chtěl poděkovat celému týmu za fantastickou práci, kterou odvedl při opravě mého auta. Věřím, že se mu v blízké budoucnosti odvděčím dobrými výsledky."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?