Posádka továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký-Petr Starý obsadila v rallye na Azorských ostrovech skvělé druhé místo.
Přestože byl Kopecký považován především za asfaltového specialistu a na šotolině nezávodil téměř rok, od začátku soutěže ukazoval, že i na nezpevněném povrchu umí být s Fabií Super 2000 velmi rychlý a pravidelně zajížděl časy v absolutní špičce. Páteční den končila posádka Kopecký-Starý na celkovém třetím místě okořeněném vítězstvím v páté erzetě, s celkovou ztrátou 10,4 vteřiny na druhé místo. Sobotní porci rychlostních zkoušek začal Kopecký stíhací jízdou na druhého Vouilloze a po dvou erzetách se dostal na druhou příčku, kterou až do konce soutěže nepustil.
Pro tým Škoda Motorsport byla azorská rally první ostrou zkouškou na šotolinovém povrchu; specialistou na něj je zejména finský pilot Juho Hänninen. Ten také vyhrál v pátek hned úvodní rychlostní zkoušku dne. Ve třetí rychlostní zkoušce však poškodil zavěšení pravého zadního kola a nabral ztrátu více než 11 minut. Po opravě v servisu zajížděl Juho i nadále jedny z nejrychlejších časů. Naděje na dobrý výsledek ale už byly díky velké ztrátě tytam a definitivně vyhasly v desáté etapě po Finově havárii. Nikomu z posádky se naštěstí nic nestalo, vůz však po převrácení přes střechu vypadal, že nebude schopen pokračovat v závodě. Díky skvělé práci týmu mechaniků se ale Hänninenovo auto objevilo v sobotu ráno znovu na startu. A i když posádka už pro značku bodovat nemohla, odvezla si alespoň vítězství ve čtyřech sobotních rychlostních zkouškách.
Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, azorskou rally komentuje: "Pro celý tým byla rally na Azorských ostrovech svým způsobem srovnatelná s lednovou premiérou v Monte Carlu, neboť jsme na šotolině závodili poprvé a na Azorech jsme jako tým byli rovněž poprvé. Už v Monte jsme myslím ukázali, že vývoj projektu Fabia Super 2000 jde správným směrem. Jsem přesvědčen, že skvělé druhé místo Jana Kopeckého potvrzuje fakt, že Fabia umí být rychlá a spolehlivá. Pro nás je dobrým znamením i rostoucí zájem o náš speciál v rámci zákaznického prodeje. Věřím, že jsme dnešním výsledkem definitivně potvrdili naši schopnost měřit se s těmi nejlepšími a do budoucna můžeme myslet i na příčky nejvyšší. Chtěl bych poděkovat posádce Kopecký-Starý za špičkový výkon a celému týmu za perfektní souhru a poctivou práci. Všichni si přejeme, abychom v tomto duchu pokračovali i nadále. Co se týká našeho dalšího soutěžního programu, provedeme si opět interní analýzu Azor a poté rozhodneme o nejbližší budoucnosti".
Jan Kopecký: "Sata rally Azory byla skutečně jednou z nejtěžších soutěží, které jsem kdy absolvoval. Náročnost rychlostních zkoušek ještě umocňovalo nečekaně špatné počasí, které nás provázelo již od rána posledního dne. Na druhou stranu jsem od počátku cítil, že se mohu na své auto stoprocentně spolehnout a na všech rychlostních zkouškách bojovat naplno. To si myslím, že jsme společně s Petrem dokázali tím, že jsme vybojovali a poté i udrželi výborné druhé místo. Toto umístění je nejenom pro naši posádku, ale zejména pro celý tým Škoda Motorsport vynikající odměnou za dosud odvedenou práci."
Juho Hänninen: "Azorská rally byla mou první šotolinovou soutěží s Fabií Super 2000 a přes její nepříznivý průběh si z ní odnáším ty nejlepší pocity. Jsem přesvědčen, že autu prakticky nic neschází, jen si na něj musím více zvyknout, abych se pro příště vyvaroval zbytečných chyb jako tady na Azorech. Především bych však chtěl poděkovat celému týmu za fantastickou práci, kterou odvedl při opravě mého auta. Věřím, že se mu v blízké budoucnosti odvděčím dobrými výsledky."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?