Posádka Karel Macek – Aleš Pilný dojela s vozem Toyota Corolla S2000 v barvách týmu Motor Team Macek do cíle letošní Thermica Rally Lužické hory. Jednalo se o premiérový start dalšího vozu specifikace S2000 v rámci MČR Sprintrally.
Během dnešních 7 rychlostních zkoušek si posádka Macek – Pilný především zvykala na zcela nový vůz a to se také odrazilo i v úvodních časech. V dalším průběhu soutěže se snažil Karel Macek nalézt optimální tempo a snížit ztrátu z první rychlostní zkoušky, což se částečně podařilo. Během dopolední části si nakonec polepšil o 4 pozice na 24. místo ve třídě N4. Bohužel v druhém odpoledním okruhu se však projevily drobné technické potíže s vozem, které již nedovolily další posun nahoru v klasifikaci N4. Karel Macek: "Věděl jsem, že dneska to nebude jednoduché. Já jsem měl skutečně strašně málo času na poznání tohoto vozu, neboť i jeho příprava spočívala zatím v jeho základním nastavení a zákonitě se to muselo projevit na trati. Na druhou stranu jsem nesmírně rád, že jsme dojeli s Alešem do cíle a získali tak velké množství zkušeností a poznatků pro další vývoj Corolly S2000. Pro mne osobně to byl fantastický pocit, i když jsem se vlastně dnes celý den „učil“ za volantem. Jsem přesvědčený, že toto auto je technicky skutečně velmi vysoko, ale jezdecký styl je s ním hodně odlišný například od mé loňské Corolly WRC. Sžívám se teprve se sekvenční převodovkou a také jinými, více účinnými brzdami. Odpoledne jsme měli trochu problémy, když motor šel místy pouze na tři válce, ale to prostě k závodění patří. Není to vážná závada, ale problém,".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.