Posádka Karel Macek – Aleš Pilný dojela s vozem Toyota Corolla S2000 v barvách týmu Motor Team Macek do cíle letošní Thermica Rally Lužické hory. Jednalo se o premiérový start dalšího vozu specifikace S2000 v rámci MČR Sprintrally.
Během dnešních 7 rychlostních zkoušek si posádka Macek – Pilný především zvykala na zcela nový vůz a to se také odrazilo i v úvodních časech. V dalším průběhu soutěže se snažil Karel Macek nalézt optimální tempo a snížit ztrátu z první rychlostní zkoušky, což se částečně podařilo. Během dopolední části si nakonec polepšil o 4 pozice na 24. místo ve třídě N4. Bohužel v druhém odpoledním okruhu se však projevily drobné technické potíže s vozem, které již nedovolily další posun nahoru v klasifikaci N4. Karel Macek: "Věděl jsem, že dneska to nebude jednoduché. Já jsem měl skutečně strašně málo času na poznání tohoto vozu, neboť i jeho příprava spočívala zatím v jeho základním nastavení a zákonitě se to muselo projevit na trati. Na druhou stranu jsem nesmírně rád, že jsme dojeli s Alešem do cíle a získali tak velké množství zkušeností a poznatků pro další vývoj Corolly S2000. Pro mne osobně to byl fantastický pocit, i když jsem se vlastně dnes celý den „učil“ za volantem. Jsem přesvědčený, že toto auto je technicky skutečně velmi vysoko, ale jezdecký styl je s ním hodně odlišný například od mé loňské Corolly WRC. Sžívám se teprve se sekvenční převodovkou a také jinými, více účinnými brzdami. Odpoledne jsme měli trochu problémy, když motor šel místy pouze na tři válce, ale to prostě k závodění patří. Není to vážná závada, ale problém,".
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?