Posádka Karel Macek – Aleš Pilný dojela s vozem Toyota Corolla S2000 v barvách týmu Motor Team Macek do cíle letošní Thermica Rally Lužické hory. Jednalo se o premiérový start dalšího vozu specifikace S2000 v rámci MČR Sprintrally.
Během dnešních 7 rychlostních zkoušek si posádka Macek – Pilný především zvykala na zcela nový vůz a to se také odrazilo i v úvodních časech. V dalším průběhu soutěže se snažil Karel Macek nalézt optimální tempo a snížit ztrátu z první rychlostní zkoušky, což se částečně podařilo. Během dopolední části si nakonec polepšil o 4 pozice na 24. místo ve třídě N4. Bohužel v druhém odpoledním okruhu se však projevily drobné technické potíže s vozem, které již nedovolily další posun nahoru v klasifikaci N4. Karel Macek: "Věděl jsem, že dneska to nebude jednoduché. Já jsem měl skutečně strašně málo času na poznání tohoto vozu, neboť i jeho příprava spočívala zatím v jeho základním nastavení a zákonitě se to muselo projevit na trati. Na druhou stranu jsem nesmírně rád, že jsme dojeli s Alešem do cíle a získali tak velké množství zkušeností a poznatků pro další vývoj Corolly S2000. Pro mne osobně to byl fantastický pocit, i když jsem se vlastně dnes celý den „učil“ za volantem. Jsem přesvědčený, že toto auto je technicky skutečně velmi vysoko, ale jezdecký styl je s ním hodně odlišný například od mé loňské Corolly WRC. Sžívám se teprve se sekvenční převodovkou a také jinými, více účinnými brzdami. Odpoledne jsme měli trochu problémy, když motor šel místy pouze na tři válce, ale to prostě k závodění patří. Není to vážná závada, ale problém,".
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?