Dalším vozem specifikace S2000 v domácím šampionátu automobilových soutěžích je Toyota Corolla S2000. Tento v Evropě zcela ojedinělý soutěžní speciál zažije svou závodní premiéru ve dnech 1. -2. května 2009 v rámci Thermica Rally Lužické hory, prvního dějství seriálu MČR Sprintrally. Posádku bude tvořit Karel Macek a Aleš Pilný.
Do České republiky přivezl tento soutěžní vůz automobilový závodník Karel Macek, který je znám především svou účastí v automobilových soutěžích s vozem Toyota Corolla WRC. Nová Toyota Corolla S2000 byla postavena v Jihoafrické republice, kde se Toyota oficiálně účastní domácího mistrovství v automobilových soutěžích. Do České republiky byla zakoupena přes významný britský soutěžní tým.
"Splnil se mi velký sen startovat na domácí soutěži s tímto vozem specifikace S2000. Je to naprostá rarita ve startovním poli, neboť moje Corolla S2000 je v tuto chvíli jediným originálním exemplářem v Evropě. Bohužel auto bylo zakoupeno až příliš pozdě na zajištění kompletního finančního pokrytí startů v celé sezoně Mistrovství ČR. Nejen proto, ale také z důvodů testování tohoto vozu jsem se rozhodl startovat v roce 2009 výhradně v seriálu MČR Sprintrally. Lužické hory tak budou moji letošní premiérou," uvedl dnes Karel Macek z týmu Motor Team Macek.
Toyota se tak po dlouhých letech vrací do české rallye, kde v 90. letech dominovala s předními českými jezdci za volantem. Mezi nimi byli například příbramský jezdec Milan Dolák nebo bratři Vojtěchové, kteří v minulosti jezdili v soutěžních modelech Celica i Corolla WRC.
Toyota Corolla S2000 – Technická data
• Motor 3SGE, atmosférický – 1998 ccm • Výkon: 258 k / 8000 ot. /min. • Točivý moment 240 Nm / 8500 ot. /min. • Počet válců: 4 (řadový) • Počet ventilů: 16 • Rozvod: 2x OHC • Max. otáčky: 8500 • Diferenciály: 3x mechanické s omezenou svorností • Pohon: 4x4 • Převodovka: Sadev 6-ti rychlostní sekvenční • Max. rychlost: 170-190 km/hod. • Brzd. kotouče průměr: Vpředu 355 mm asfalt (300 mm šotolina), vzadu 300 mm • Zavěšení McPherson – tlumiče Proflex . • Délka: 4175 mm Šířka: 1760 mm • Výška: dle nastavení • Rozvor: 2619 mm • Hmotnost: 1265 kg • Ráfky: 18" asfalt, 15" šotolina
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?