Dalším vozem specifikace S2000 v domácím šampionátu automobilových soutěžích je Toyota Corolla S2000. Tento v Evropě zcela ojedinělý soutěžní speciál zažije svou závodní premiéru ve dnech 1. -2. května 2009 v rámci Thermica Rally Lužické hory, prvního dějství seriálu MČR Sprintrally. Posádku bude tvořit Karel Macek a Aleš Pilný.
Do České republiky přivezl tento soutěžní vůz automobilový závodník Karel Macek, který je znám především svou účastí v automobilových soutěžích s vozem Toyota Corolla WRC. Nová Toyota Corolla S2000 byla postavena v Jihoafrické republice, kde se Toyota oficiálně účastní domácího mistrovství v automobilových soutěžích. Do České republiky byla zakoupena přes významný britský soutěžní tým.
"Splnil se mi velký sen startovat na domácí soutěži s tímto vozem specifikace S2000. Je to naprostá rarita ve startovním poli, neboť moje Corolla S2000 je v tuto chvíli jediným originálním exemplářem v Evropě. Bohužel auto bylo zakoupeno až příliš pozdě na zajištění kompletního finančního pokrytí startů v celé sezoně Mistrovství ČR. Nejen proto, ale také z důvodů testování tohoto vozu jsem se rozhodl startovat v roce 2009 výhradně v seriálu MČR Sprintrally. Lužické hory tak budou moji letošní premiérou," uvedl dnes Karel Macek z týmu Motor Team Macek.
Toyota se tak po dlouhých letech vrací do české rallye, kde v 90. letech dominovala s předními českými jezdci za volantem. Mezi nimi byli například příbramský jezdec Milan Dolák nebo bratři Vojtěchové, kteří v minulosti jezdili v soutěžních modelech Celica i Corolla WRC.
Toyota Corolla S2000 – Technická data
• Motor 3SGE, atmosférický – 1998 ccm • Výkon: 258 k / 8000 ot. /min. • Točivý moment 240 Nm / 8500 ot. /min. • Počet válců: 4 (řadový) • Počet ventilů: 16 • Rozvod: 2x OHC • Max. otáčky: 8500 • Diferenciály: 3x mechanické s omezenou svorností • Pohon: 4x4 • Převodovka: Sadev 6-ti rychlostní sekvenční • Max. rychlost: 170-190 km/hod. • Brzd. kotouče průměr: Vpředu 355 mm asfalt (300 mm šotolina), vzadu 300 mm • Zavěšení McPherson – tlumiče Proflex . • Délka: 4175 mm Šířka: 1760 mm • Výška: dle nastavení • Rozvor: 2619 mm • Hmotnost: 1265 kg • Ráfky: 18" asfalt, 15" šotolina
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.