Corolla S2000 na Thermica Rally Lužické hory!

Toyota
Toyota, foto: www.toyota-media.cz
Josef Janoušek 30. dubna 2009 10:08
Sdílej:

Dalším vozem specifikace S2000 v domácím šampionátu automobilových soutěžích je Toyota Corolla S2000. Tento v Evropě zcela ojedinělý soutěžní speciál zažije svou závodní premiéru ve dnech 1. -2. května 2009 v rámci Thermica Rally Lužické hory, prvního dějství seriálu MČR Sprintrally. Posádku bude tvořit Karel Macek a Aleš Pilný.

Do České republiky přivezl tento soutěžní vůz automobilový závodník Karel Macek, který je znám především svou účastí v automobilových soutěžích s vozem Toyota Corolla WRC. Nová Toyota Corolla S2000 byla postavena v Jihoafrické republice, kde se Toyota oficiálně účastní domácího mistrovství v automobilových soutěžích. Do České republiky byla zakoupena přes významný britský soutěžní tým.

"Splnil se mi velký sen startovat na domácí soutěži s tímto vozem specifikace S2000. Je to naprostá rarita ve startovním poli, neboť moje Corolla S2000 je v tuto chvíli jediným originálním exemplářem v Evropě. Bohužel auto bylo zakoupeno až příliš pozdě na zajištění kompletního finančního pokrytí startů v celé sezoně Mistrovství ČR. Nejen proto, ale také z důvodů testování tohoto vozu jsem se rozhodl startovat v roce 2009 výhradně v seriálu MČR Sprintrally. Lužické hory tak budou moji letošní premiérou," uvedl dnes Karel Macek z týmu Motor Team Macek.

Toyota se tak po dlouhých letech vrací do české rallye, kde v 90. letech dominovala s předními českými jezdci za volantem. Mezi nimi byli například příbramský jezdec Milan Dolák nebo bratři Vojtěchové, kteří v minulosti jezdili v soutěžních modelech Celica i Corolla WRC.

Toyota Corolla S2000 – Technická data  

• Motor 3SGE, atmosférický – 1998 ccm • Výkon: 258 k / 8000 ot. /min. • Točivý moment 240 Nm / 8500 ot. /min. • Počet válců: 4 (řadový) • Počet ventilů: 16 • Rozvod: 2x OHC • Max. otáčky: 8500 • Diferenciály: 3x mechanické s omezenou svorností • Pohon: 4x4 • Převodovka: Sadev 6-ti rychlostní sekvenční • Max. rychlost: 170-190 km/hod. • Brzd. kotouče průměr: Vpředu 355 mm asfalt (300 mm šotolina), vzadu 300 mm • Zavěšení McPherson – tlumiče Proflex . • Délka: 4175 mm Šířka: 1760 mm • Výška: dle nastavení • Rozvor: 2619 mm • Hmotnost: 1265 kg • Ráfky: 18" asfalt, 15" šotolina

 

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?