Už o nadcházejícím víkendu se fanouškům znovu představí staro-nová dvojice Petr Hozák – Ing. Ladislav Hršel. Stane se tak při druhém podniku Mezinárodního mistrovství ČR, klatovské Mogul Šumava Rallye a jejich náčiním bude špičkový Mitsubishi Lancer EVO IX z dílen Sherlog Racing.
A jaký je důvod návratu žijící legendy automobilového sportu u nás na sedačku spolujezdce vedle Petra Hozáka? "Od mého prvního startu v závodě v roce 1970 už uplynulo hodně vody a člověk za tu dobu tomuto sportu lehce propadne. Naposledy jsem seděl v závodním autě vlastně předloni, kdy jsme s Petrem získali titul mistrů republiky ve sprintrallye ve skupině N a to byl nádherný rok. Všechno to úsilí i vynaložené prostředky za to rozhodně stály a moc rád na tu dobu vzpomínám. Když člověk pak sedí doma a sleduje rally pouze v médiích, nedá se to vydržet. Petr je hodně dobrý jezdec, vedle kterého si vždycky rád sednu a jak se blížila naše domácí soutěž, rozhodl jsem se, že chci jet," popsal své pocity Ladislav Hršel.A jaké jsou další plány devětašedesátiletého spolujezdce? "O tom je ještě předčasné mluvit, ale chtěl bych startovat na své srdeční Bohemii a mým tajným přáním je zúčastnit se sezony rallysprintů. Uvidíme, jak se nám povede na Šumavě a jestli mi to půjde. Já se cítím dobře, chci dokázat, hlavně pak ženě a svému osmiletému synovi, že nejen v jiných záležitostech jsem dobrý :-) Když se dívám kolem sebe, tak nikdo v mém věku už nezávodí a je tu šance, že bych se dokonce dostal nejen do české, ale i do světové Guinessovy knihy rekordů. Takže dokud udržím meč a moč, chci závodit :-)"Valašská Rally, kde se Petr Hozák představil po hodně dlouhé závodnické pauze, ukázala, že klatovský jezdec patří do špičky. A jak to vidí on sám? "Po tak dlouhé absenci se nám Valaška fakt povedla. Bohužel to ale dopadlo tak, jak to dopadlo a já veřím že naše domácí soutěž bude ve všech ohledech ještě lepší. Láďa je profesionál a na obnovenou spolupráci s ním se moc těším. Navíc máme špičkové auto od Sherlog Racing a já udělám maximum pro co nejlepší výsledek,"uzavřel jezdec týmu Pubblicita Racing.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?