Už o nadcházejícím víkendu se fanouškům znovu představí staro-nová dvojice Petr Hozák – Ing. Ladislav Hršel. Stane se tak při druhém podniku Mezinárodního mistrovství ČR, klatovské Mogul Šumava Rallye a jejich náčiním bude špičkový Mitsubishi Lancer EVO IX z dílen Sherlog Racing.
A jaký je důvod návratu žijící legendy automobilového sportu u nás na sedačku spolujezdce vedle Petra Hozáka? "Od mého prvního startu v závodě v roce 1970 už uplynulo hodně vody a člověk za tu dobu tomuto sportu lehce propadne. Naposledy jsem seděl v závodním autě vlastně předloni, kdy jsme s Petrem získali titul mistrů republiky ve sprintrallye ve skupině N a to byl nádherný rok. Všechno to úsilí i vynaložené prostředky za to rozhodně stály a moc rád na tu dobu vzpomínám. Když člověk pak sedí doma a sleduje rally pouze v médiích, nedá se to vydržet. Petr je hodně dobrý jezdec, vedle kterého si vždycky rád sednu a jak se blížila naše domácí soutěž, rozhodl jsem se, že chci jet," popsal své pocity Ladislav Hršel.A jaké jsou další plány devětašedesátiletého spolujezdce? "O tom je ještě předčasné mluvit, ale chtěl bych startovat na své srdeční Bohemii a mým tajným přáním je zúčastnit se sezony rallysprintů. Uvidíme, jak se nám povede na Šumavě a jestli mi to půjde. Já se cítím dobře, chci dokázat, hlavně pak ženě a svému osmiletému synovi, že nejen v jiných záležitostech jsem dobrý :-) Když se dívám kolem sebe, tak nikdo v mém věku už nezávodí a je tu šance, že bych se dokonce dostal nejen do české, ale i do světové Guinessovy knihy rekordů. Takže dokud udržím meč a moč, chci závodit :-)"Valašská Rally, kde se Petr Hozák představil po hodně dlouhé závodnické pauze, ukázala, že klatovský jezdec patří do špičky. A jak to vidí on sám? "Po tak dlouhé absenci se nám Valaška fakt povedla. Bohužel to ale dopadlo tak, jak to dopadlo a já veřím že naše domácí soutěž bude ve všech ohledech ještě lepší. Láďa je profesionál a na obnovenou spolupráci s ním se moc těším. Navíc máme špičkové auto od Sherlog Racing a já udělám maximum pro co nejlepší výsledek,"uzavřel jezdec týmu Pubblicita Racing.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.